تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی برای چوب؛ کاملاً بی رنگ و ضد آب قوی

عایق رطوبتی برای چوب؛ کاملاً بی رنگ و ضد آب قوی

عایق رطوبتی برای چوب؛ کاملاً بی رنگ و ضد آب قوی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

سطوح چوبی اگر با مواد رنگی خصوصاً عایق رطوبتی پوشش دهی نشوند پس از مدتی دچار خوردگی شده و بافت یکپارچه خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل شما باید از ماده ای استفاده کنید که بستر چوب را کاملاً نفوذ ناپذیر کند. عایق رطوبتی برای چوب که ساخته شده بر اساس رزین های اکریلیک است بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

می‌توانید این عایق را بر روی درب‌ها و پنجره های چوبی، کلبه‌ها و دیگر سطوحی که در معرض رطوبت قرار دارند اجرا کنید. این ماده چسبندگی بسیار بالایی دارد و می‌تواند طول عمر وسایل و تجهیزات چوبی را افزایش دهد. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری از این محصول منحصر به فرد ارائه خواهیم داد.

چرا باید سطوح چوبی را با عایق های بی رنگ پوشش دهی کنیم؟

بافت طبیعی چوب ساختار بسیار زیبا و چشم نوازی دارد. به همین دلیل است که این عناصر ارزشمند برای ساخت وسایل داخلی ساختمان و المان های دکوری استفاده می‌شوند. طبیعتاً ما نمی خواهیم نمای طبیعی چوب را با پوشش های رنگی کاملا مخفی کنیم . به همین دلیل مهندسان شیمی و ساخت رنگ محصولی را فرموله کردند که به صورت بی رنگ و شفاف می‌باشد. یعنی شما با اعمال این رنگ روی سطوح می‌توانید ظاهر و بستر کار را به همان حالت اولیه و بدون تغییر حفظ کنید.

عایق رطوبتی برای چوب پس از اجرا و رسیدن به خشکی کامل باعث براق تر و جلوه گری بهتر چوب می‌شود. محدودیتی برای اجرای آنها وجود ندارد چرا که در بخش دیواره‌ها، سقف و همچنین کف قابل اجرا هستند. بنابراین اگر سطح کار شما از جنس چوب است هیچگاه به دنبال عایق های رطوبتی رنگی که دارای فرم ظاهری سفید و دیگر رنگ بندی‌ها هستند نروید. سعی کنید از همین نمونه های بی رنگ استفاده کنید تا علاوه بر ایجاد یک پوشش ضد آب باعث حفظ نمای سطح چوب نیز شوید.

عایق رطوبتی برای چوب با قدرت چسبندگی بالا

مقاومت عایق رطوبتی چوب در برابر اشعه UV خورشید

عایق رطوبتی برای چوب از آنجایی که بر اساس رزین های آکریلیک فرموله شده اند مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی دارند. یکی از این عوامل تابش مستقیم نور خورشید است. برخی از وسایل و تجهیزات چوبی در معرض تنش های فضای اطراف قرار دارند. خوشبختانه این نوع عایق نه تنها در مقابل رطوبت مقاوم است بلکه به خوبی می‌تواند اشعه UV خورشید را نیز که مستقیم روی سطوح اثر می‌گذارند تحمل کنند.

این ویژگی در مورد نمونه های دیگر عایق رطوبتی تک جزئی مانند عایق رطوبتی قیری پلیمری و عایق سفید بام نیز صدق می‌کند. علاوه بر همه اینها گرد و غبار و آلودگی های محیط تاثیر منفی روی لایه رنگ ندارد. تنها نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهیم این است که شرایطی فراهم کنید تا پوشش رنگی به خوبی خشک شود. بعد از آنکه یک لایه کاملا سختی ایجاد شد عوامل محیطی مذکور تاثیری روی آن نخواهند داشت.

مقدار مصرف کم عایق رطوبتی برای چوب

عایق رطوبتی برای چوب مصرف چندان بالایی ندارد. به همین دلیل شما می‌توانید با تهیه گالن های مختلف این رنگ که وزن های متفاوتی همچون ۵ کیلوگرم ، ۱۰ و ۲۰ کیلوگرم دارند مساحت بسیار بالایی از سطوح را پوشش دهی کنید. این عایق های رطوبتی قابلیت آن را دارند که به ازای وزن ۱ کیلوگرم حدوداً پنج متر مربع از سطح کار را پوشش دهی کنند.

البته میزان ضخامت اجرای رنگ نیز بسیار حائز اهمیت است. طبیعتا هر چقدر ضخامت عایق بیشتر شود باید گالن های بزرگتری از عایق رطوبتی را خریداری کنید. در مجموع مصرف استاندارد و خوبی دارند. نه تنها برای این محصول بلکه برای سایر پوشش های مشابه مانند عایق رطوبتی دو جزئی نیز این ویژگی ارزشمند وجود دارد. امروزه محلول های رنگی بر اساس تکنولوژی نانو فرموله می‌شوند لذا با نمونه های قدیمی بسیار متفاوت هستند.

عایق رطوبتی برای چوب به صورت کاملا بی رنگ و شفاف

آماده سازی سطح چوب برای اجرای این عایق

همانطور که گفته شد عایق رطوبتی برای چوب میزان چسبندگی بالایی دارد. اما این دلیل بر آن نمی‌شود که شما بدون آماده سازی سطح بخواهید این رنگ‌ها را اجرا کنید. به همین دلیل بهتر است در مرحله شروع ابتدا سطوح چوبی را با سنباده های مخصوص صیقلی کنید. این کار باعث می‌شود تا تمام ناخالصی های چسبیده به سطح، زبری‌ها و ناهمواری های چوب از بین برود.

با این کار شما شرایط لازم برای اجرای این عایق را فراهم کرده اید. همچنین دقت داشته باشید که سطح مورد نظر کاملا خشک و بدون گرد و غبار باشد. این عوامل می‌تواند شدت چسبندگی عایق را کاهش دهد. هر چقدر زمان و انرژی خوبی برای آماده سازی سطح صرف کنید هم مصرف رنگها کاهش پیدا می‌کند و هم اینکه مقاومت و طول عمر آن در دوره های زمانی بعد افزایش خواهد یافت.

مقاله پیشنهادی: عایق رطوبتی دو جزئی؛ ویژگی های ساختاری و چگونگی اجرا

مدت عمر مفید عایق رطوبتی برای چوب

از آنجایی که این عایق بر پایه ترکیبات نانو فرموله و ساخته شده است عمر مفید بسیار بالایی دارد. این طول عمر برای تمام کاربری های آن به یک اندازه صدق می‌کند. یعنی اگر شما بخواهید این محصول را به عنوان عایق رطوبتی درب چوبی، دیوار چوبی ، کف و دیگر سطوح استفاده کنید در صورت نبود تنش های آسیب زا در محیط می‌توانند ساختار خود را بخوبی حفظ کنند. عایق رطوبتی برای چوب به مدت ۱۰ سال پایدار خواهد ماند. در واقع این ضمانت محصول توسط شرکت های تولید کننده ارائه خواهد شد تا شما از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

عایق رطوبتی برای چوب قابل اجرا در دیواره و سطوح کف چوبی

قیمت عایق رطوبتی چوب

از آنجایی که عایق های رطوبتی نمونه‌ها و مدل های متعددی دارند در نتیجه هر کدام با یک قیمت متفاوت عرضه می‌شوند. عایق رطوبتی برای چوب به عنوان یک محصول تولید داخل آمار فروش بسیار بالایی دارد. شما می‌توانید این پوشش های رنگی را با یک قیمت مقرون به صرفه از شرکت های تولیدکننده بدون واسطه خریداری کنید. بنابراین برای اجرای پروژه های گسترده نگران هزینه‌ها نباشید. زیرا با یک مدیریت بودجه صحیح می‌توانید حجم بالایی از این ترکیبات رنگی را خریداری کنید.

شرکت رانا کیمیا فام پیشرو در تولید انواع عایق های رطوبتی

شرکت رانا کیمیا فام با چندین سال فعالیت در زمینه تولید و عرضه مستقیم محصولات رنگی به بازار همواره توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند. شما می‌توانید از این شرکت طیف گسترده‌ای از عایق های رطوبتی، رنگ ساختمانی و پوشش های صنعتی را با بهترین قیمت خریداری کنید. کارشناسان ما در حین فروش سعی می‌کنند یک مشاوره تخصصی نیز بر اساس پروژه ای که پیش رو دارید ارائه دهند تا بتوانند خرید موفقی را تجربه کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.