تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی حرارتی، از بهترین پوشش ها برای محافظت از سازه

عایق رطوبتی حرارتی، از بهترین پوشش ها برای محافظت از سازه

عایق رطوبتی حرارتی، از بهترین پوشش ها برای محافظت از سازه

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق رطوبتی حرارتی جزو محصولات بسیار پرکاربرد در سازه های مختلف می باشد. این عایق رطوبتی ساخته شده از مواد نانو آکریلیک است که در فرایند ساخت آن از بهترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. رزین های اکریلیک جزو مواد شناخته شده و بسیار مقاوم هستند که میتوانند به عنوان یک پوشش مناسب جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت در سطح استفاده شوند. در این مقاله به طور گسترده در مورد ویژگی ها و مزیت ها و نکات مرتبط با اجرای این پوشش ها صحبت می کنیم.

ویژگی های عایق رطوبتی حرارتی

  • عایق رطوبتی حرارتی به گونه ای فرموله شده است که هیچ گونه آسیب شیمیایی به محیط زیست وارد نمی‌کند. بنابراین این رنگ‌ها را می توانید جز پوشش های دوستدار محیط تلقی کرد.
  • در زمان اجرای عایق رطوبتی حرارتی همواره انعطاف بالایی را در ساختار آن ها احساس خواهید کرد. بنابراین روند پوشش دهی شما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
  • قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند و می‌توانند بر روی سطوح به بهترین شکل و در بلند مدت باقی بمانند.
  • روند اجرای چندان پیچیده ای ندارد و فقط کافی است از تجهیزات مناسب برای اجرای عایق رطوبتی استفاده کنید.
  • طول عمر بالای این رنگ ها باعث می شود تا شما در بلند مدت هزینه های اضافی برای پوشش دهی مجدد صرف نکنید.
  • شما میتوانید این نوع عایق رطوبتی را اگر بر روی سطوح قابل دسترس اجرا می کنید شستشو دهید. بنابراین سطح مورد نظر همراه تمیز و پاک باقی خواهد ماند.
  • شرایط جوی نامساعد مانند باد و باران و همچنین برف های سنگین نمی تواند ساختار عایق رطوبتی حرارتی را تحت تاثیر قرار دهد.

ویژگی های عایق رطوبتی حرارتی

مقاومت عایق رطوبتی حرارتی در برابر نور خورشید

مهمترین مزیتی که عایق رطوبتی حرارتی دارد این است که در برابر نور خورشید می تواند ساختار خود را حفظ کند. ممکن است شما بخواهید از این محصولات برای پوشش دهی بام یک سازه استفاده کنید. لذا این موضوع فوق العاده اهمیت دارد که عایق رطوبتی مورد نظر بتواند در طول روز حرارت و اشعه های تخریب کننده نور خورشید را تحمل کند. با توجه به نوع کارکردی که این عایق ها دارند هیچگونه دگرگونی و تغییر ساختاری در بافت آن ها ایجاد نمی شود. به همین دلیل با تابش مستقیم نور خورشید شما شاهد جدا شدن این رنگ ها از سطح سازه، محو شدن آنها و همچنین خوردگی و تخریب لایه های رنگ نخواهید بود.

عدم جذب رطوبت و سیالات محیط در عایق رطوبتی

عایق رطوبتی در درجه اول باید بتوانند سطح مورد نظر را در برابر رطوبت و دیگر سیالات محیطی عملاً نفوذناپذیر کند. زیرا اگر این پوشش ها چنین وظیفه ای نداشته باشند دیگر به عنوان عایق رطوبتی قابلیت استفاده ندارند. بنابراین اولین هدفی که در استفاده از این عایق ها دنبال می‌شود عدم تماس رطوبت و سیالات با سطح سازه مورد نظر می باشد. با توجه به آنکه عایق رطوبتی حرارتی تحت فرمولاسیون های خاص و منحصر به فرد طراحی و تولید شده است به خوبی می تواند این مسئولیت مهم را برعهده داشته باشد. به همین دلیل با اجرای اولیه آن ها می توانید این اطمینان را داشته باشید که سازه مورد نظر برای یک مدت طولانی بافت سالم خود را نگه می دارد.

عدم جذب رطوبت و سیالات محیط در عایق رطوبتی

مقاومت مکانیکی بالای عایق رطوبتی

اینکه تصور کنید عایق رطوبتی تنها می‌تواند در برابر رطوبت و سیالات مقاومت کند باید بگوییم که این گونه نیست. زیرا آنها دارای یک نوع مقاومت مکانیکی نیز هستند که می‌توانند در برابر نیروها و فشارهای محیطی تحمل بالایی داشته باشند. در نتیجه اگر از یک سری تجهیزات بر روی این نوع پوشش ها استفاده می کنید به هیچ عنوان نگران نباشید زیرا سطح عایق رطوبتی حرارتی تا حدی می تواند وزن بالای عوامل محیطی را تحمل کند. اصولا مقاومت مکانیکی عایق ها باعث می شود تا ساختار و نمای ظاهری پوشش ها در همان حالت اولیه باقی بماند. البته این ویژگی ها در مورد عایق رطوبتی قیری نیز صدق می کند.

نکات مرتبط با اجرای عایق های رطوبتی

همانطور که گفته شد عایق رطوبتی حرارتی چندان اجرای پیچیده و وقت گیری ندارد. شما تنها کافی است در مورد اصول اولیه پوشش دهی آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید این نوع رنگ ها را در سطح بستر سازه اعمال کنید. البته این بدان معنا نیست که شما بعد از خرید این رنگ ها بتوانید خود عملیات رنگ آمیزی را انجام دهید اما این نکته را به یاد داشته باشید که هر چقدر رنگ مورد نظر فرایند اعمال سهل و آسانی داشته باشد شما نمی توانید اجرای آنها را به دست افراد بی تجربه بسپارید. به همین دلیل همواره سعی کنید از افراد و تکنسین های با تجربه در این حوزه استفاده کنید تا کیفیت نهایی رنگ کاملاً مطلوب و راضی کننده باشد.

اما در مورد اجرای این پوشش ها بهتر است در ابتدا به پاکسازی سطح مورد نظر بپردازید. یعنی هرگونه گرد و غبار و چربی باید به طور کامل پاک شوند. اگر سطح بستر دارای نقص ساختاری می باشد حتماً لازم است که آن را ترمیم و بازسازی کنید. استفاده از پرایمرهای مخصوص می تواند شدت چسبندگی بالایی را برای پوشش های نهایی ایجاد کند. معمولاً این عایق های رطوبتی در دو مرحله اجرا می شوند. پس از آنکه مراحل اجرای رنگ به پایان رسید و پوشش رنگی به طور کامل خشک شد یک تست عدم جذب سیالات نیز بر روی رنگ انجام می‌شود تا از نفوذ ناپذیری عایق رطوبتی اطمینان کامل داشته باشیم.

نکات مرتبط با اجرای عایق های رطوبتی

دمای مناسب جهت آغاز فرایند پوشش دهی

به طور کلی شما نمی توانید عایق رطوبتی حرارتی را در هر دمایی اجرا کنید. زیرا اگر محدوده دمای استاندارد در محیط رعایت نشود عملاً کیفیت نهایی عایق مناسب نخواهد بود. به همین دلیل تولید کنندگان در زمان فروش محصولات در بروشور رنگ یک محدوده دمایی را ذکر می کنند تا شما دقیقاً به رعایت آن بپردازید. دمای مناسبی که این عایق های رطوبتی قابلیت اجرا دارند ۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد. در نتیجه همواره سعی کنید این بازه دمایی را مد نظر قرار دهید.

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق های رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی جهت دریافت اطلاعات مرتبط با قیمت و همچنین جزئیات فنی این محصولات می توانند با شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایند. این شرکت طیف گسترده ای از انواع پوشش های ضد رطوبتی مانند عایق رطوبتی پشت بام و سایر محصولات مرتبط را با بالاترین کیفیت تولید می کند. به همین دلیل شما میتوانید حجم گسترده‌ای از این محصولات را با مناسب ترین قیمت از این مجموعه خریداری کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.