تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

بهترین عایق رطوبتی سقف شیروانی و مزیت های آن

بهترین عایق رطوبتی سقف شیروانی و مزیت های آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

بسیاری از ساختمان هایی که در مناطق شرجی و با رطوبت بالا طراحی و ساخته می شوند دارای سقف های شیروانی می باشند. در واقع این طراحی شرایطی را فراهم می‌کند تا میزان نفوذ رطوبت از ناحیه سقف یا پشت بام به حداقل برسد. اما موضوع مهمی که باید مد نظر قرار دهیم این است که اینگونه سقف ها نیز در بلندمدت آسیب پذیر خواهند بود. بنابراین بهترین راهکار این است که از عایق رطوبتی سقف شیروانی استاندارد برای پوشش دهی سقف های شیروانی استفاده کنیم تا از این طریق بتوانیم درجه حفاظت فیزیکی را به حداکثر ممکن برسانیم.

در حال حاضر عایق رطوبتی آکریلیک پایه آب می تواند بهترین گزینه برای سقف های شیروانی باشد چرا که این مواد رنگی اگرچه درفام ظاهری سفید مایل به شیری عرضه می شوند اما در ده رنگدانه دیگر نیز قابل ارائه هستند. به همین دلیل شما می توانید متناسب با رنگ کلی سازه خود یک عایق رطوبتی ایده آل را انتخاب کنید. در ادامه در مورد مزیت ها و امتیازات این عایق رطوبتی صحبت می کنیم.

آماده سازی راحت عایق رطوبتی سقف شیروانی

عایق رطوبتی سقف شیروانی از نوع اکریلیک پایه آب به صورت تک جزئی فرموله و تولید می‌شوند. در نتیجه شما به راحتی می توانید مراحل آماده سازی این نوع پوشش رنگی را انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درب ظرف را باز کنید و متناسب با مساحت رنگ آمیزی این رنگ ها را در یک ظرف جداگانه با مقدار مشخصی سیال آب رقیق سازی کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مراحل رقیق سازی و اضافه کردن آب باید طبق اصول و قواعد خود انجام شود. به عبارت ساده تر شما نمی توانید هر مقدار از حجم آب را به این رنگ ها اضافه کنید. به همین دلیل غلظت رنگ باید به حد استاندارد برسد تا شرایط لازم جهت اجرا را داشته باشند.

آماده سازی راحت عایق رطوبتی سقف شیروانی

قابلیت اجرا با ابزارهای مختلف

عایق رطوبتی سقف شیروانی که از رزین های آکریلیک فرمول شده است قابلیت اجرا با انواع ابزارهای ساده مانند غلطک و قلم مو ها را دارد. از طرفی شما می توانید از انواع دستگاه های اسپری نیز برای پاشش این عایق رطوبتی سرد اجرا روی سطوح شیروانی استفاده کنید. استفاده از دستگاه های اسپری می تواند سرعت پوشش دهی شما را افزایش دهد و از طرفی کیفیت و نتیجه کار نیز قابل قبول خواهد شد. برای استفاده از دستگاه اسپری حتما باید تنظیمات نازل اسپری را به گونه ای انجام دهید که سرعت پاشش رنگ روی سطوح کاملا استاندارد و مناسب باشد. انجام تنظیمات دقیق قطعاً از هدر رفت عایق های رطوبتی جلوگیری می کند.

ضخامت های بالا در اجرای عایق رطوبتی سقف شیروانی

برای اینکه بتوانید به ضخامت های بیش از ۲ میلیمتر دست پیدا کنید می توانید از یک لایه مش با جنس فایبر گلاس یا پلی اتیلن بین دو لایه از پوشش رنگی استفاده کنید. طبیعتا این رویکرد اجرایی باعث می‌شود تا ضخامت رنگ افزایش پیدا کنند. معمولاً این نوع اجرا بر روی پشت‌بام های تخت انجام می‌شود. اما اگر سقف شیروانی شما از جنس فلز می باشد شما میتوانید با یک بار اجرا به ضخامت های ۶۰۰ میکرومتر تا یک میلی متر نیز دست پیدا کنید. البته استفاده از عایق سفید بام نیز یکی از کاربردهای این پوشش های آکریلیک می باشد.

ضخامت های بالا در اجرای عایق رطوبتی سقف شیروانی

قابل اجرا روی سطوح مختلف

عایق رطوبتی سقف شیروانی اگرچه می‌تواند بهترین عملکرد را در سطوح شیروانی داشته باشد اما رزینهای آکریلیک پایه آب علاوه بر این سطوح قابلیت اجرا بر روی سطح بستر های بتنی و سیمانی، گچ و فلز و دیگر سطوح را نیز دارد. از طرفی شما می توانید از آن ها به عنوان عایق رطوبتی دیوار سیمانی نیز استفاده کنید که معمولا آن را با عنوان رنگ نما یا رنگ نمای ساختمان می شناسند. کاربری گسترده این پوشش های رنگی منجر به آن خواهد شد تا شما بتوانید در سطح بستر های مختلف این رنگ های استثنایی را به عنوان یک عایق رطوبتی نفوذ ناپذیر اجرا کنید.

به صرفه بودن این عایق ها

نرخ پوشش دهی بالا و همچنین حجم مصرف کم رنگ یکی از مزیت های اصلی عایق رطوبتی سقف شیروانی می باشد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک ضخامت یک میلیمتری را روی سطوح اجرا کنید به ازای هر متر مربع باید انتظار مصرف وزن ۱٫۵ کیلوگرم را داشته باشید. طبیعتاً با افزایش ضخامت پوشش دهی وزن مصرفی رنگ نیز افزایش پیدا می کند. در مجموع مراحل آماده سازی سطح نیز فوق‌العاده در مصرف رنگ تاثیرگذار است.

به طوری که اگر بخواهید به صورت پراکنده و با هدر رفت بالا این رنگ ها را اجرا کنید طبیعتا حجم مصرف رنگ نیز افزایش پیدا می‌کند. اولویت اصلی از بین بردن میزان هدر رفت رنگ می باشد تا از این طریق بتوان حجم مصرف را کاهش داد. علاوه بر این آماده سازی سطح بسترها نیز می تواند مصرف رنگ را کاهش دهد. لذا شما باید برنامه ریزی های دقیقی برای زیرسازی های اولیه انجام دهید.

خرید انواع عایق های رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

قابل اجرا در محدوده دمای وسیع

عایق رطوبتی سقف شیروانی می تواند بهترین عملکرد را در دمای متعادل محیط یعنی ۲۵ درجه سانتی گراد ارائه دهد. اما اگر بنا به محدودیتهای محیط کاری نتوانستید در شرایط دمایی متعادل مراحل رنگ آمیزی را آغاز کنید نباید نگران این موضوع باشید. چرا که می توانند از یک درجه سانتیگراد بالای صفر تا ۴۰ درجه سانتیگراد نیز قابلیت اجرا داشته باشند. پس اگر محیط شما در محدوده دمای مذکور می باشد باز هم می توانید عایق رطوبتی سقف شیروانی را اجرا کنید.

اما همانطور که تاکید کرده ایم اگر فرایند پوشش دهی در دمای متعادل محیط انجام شود قطعاً کیفیت و چسبندگی رنگ در یک حد بسیار بیشینه خواهد بود. از طرفی رطوبت محیط نیز باید کمتر از ۸۰ درصد باشد. چرا که این رنگ ها برای اینکه بتوانند به طور کامل به سطح کار بچسبند باید بر روی سطوح کاملا خشک اجرا شوند.

خرید انواع عایق های رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند انواع عایق های رطوبتی را با کیفیت ساختاری بسیار بالا و فرمولاسیون منحصر به فرد در نمونه های قیری و همچنین آکریلیک از شرکت رانا کیمیا فام خریداری کنند. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات جزئی تر در مورد محصولات و همچنین آگاهی از قیمت آنها با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.