تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی مایع: مزایا، کاربردها و روش‌های استفاده

آشنایی با عایق رطوبتی مایع + انواع و مزیت های آن

عایق رطوبتی مایع: مزایا، کاربردها و روش‌های استفاده

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

استفاده از عایق رطوبتی در یک سازه ساختمانی یک عملیات بسیار ضروری و حیاتی می باشد. اگر شما می خواهید که سازه مورد نظر مقاومت و پایداری بسیار زیادی داشته باشد قطعاً باید از عایق رطوبتی مایع و ترکیبات مشابه استفاده کنید. این عایق ها به واسطه نوع تکنولوژی خاصی که در ساخت آنها استفاده شده است طول عمر بسیار بالایی دارند. در صورتی که قصد خرید انواع عایق رطوبتی برای ساختمان خود را دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با دریافت اطلاعات جامع تر به خرید آن بپردازید.

چرا باید از عایق رطوبتی مایع استفاده کنیم؟

فرایند خوردگی و تاثیر رطوبت در یک سازه به مرور زمان اتفاق می افتد. اینکه سازه مورد نظر شما از بتن ساخته شده است و یا در بخشی از آن از متریال فلزی استفاده شده است در همه این حالت ها رطوبت می تواند باعث تخریب آنها شود. بنابراین ما باید از ترکیبات رنگی تحت عنوان عایق رطوبتی مایع و مشتقات آن استفاده کنیم تا بتوانیم این تأثیر محیط زیست و رطوبت را بر روی ساز کاملا از بین ببریم و یا اینکه حداقل از سرعت تاثیر آن بکاهیم.

شما می توانید با استفاده از عایق های رطوبتی عمر سازه خود را افزایش دهید. لذا کلیه هزینه هایی که شما لازم است جهت تعمیر و نگهداری سازه خود صرف کنید با استفاده از این عایق ها یک صرفه‌جویی اساسی در هزینه های مذکور ایجاد خواهید کرد.

طبقه بندی عایق رطوبتی

با توجه به کاربردی که عایق رطوبتی مایع دارد معمولاً آنها را متناسب با نوع استفاده در انواع مختلف طبقه بندی می کنند. اگر چه از لحاظ نتیجه یا هدف استفاده از آن ها یک مسیر واحد دنبال می شود. اما می‌توانند از لحاظ ساختار با یکدیگر تفاوت داشته باشد. به بیان دیگر هدف استفاده از عایق ها ایجاد یک پوشش ضد رطوبت مناسب می‌باشد که در انواع آن وجود دارد.

  • عایق رطوبتی بر پایه سیمان : عایق رطوبتی مایع بر پایه سیمان به دو گونه تک جزئی و دو جزئی قابل عرضه هستند. نمونه های تک جزئی آن لازم است که با استفاده از سیالات آب رقیق شوند و پس از آماده سازی و تبدیل شدن به یک مایع روان روی سطوح اجرا شود. اما نمونه‌های دو جزئی آن دارای یک ماده مجزای روان کننده هستند که حتما باید عایق اصلی با جزء دوم با یک نسبت مشخص ترکیب شود. این عایق ها شدت چسبندگی بسیار بالایی دارند و می‌توانند در سطح بتن یک فیلم رنگ بسیار قوی و نفوذ ناپذیر ایجاد کنند. علاوه بر این قابلیت استفاده از لایه های فایبرگلاس و مش نیز در این عایق ها وجود دارد.
  • عایق رطوبتی بر پایه ترکیبات پلی یورتان : عایق های پلی یورتان از ترکیب یا برقراری واکنش میان مواد پلی آمین و ترکیبات ایزوسیانات ایجاد می شوند. این عایق های مایع گستردگی استفاده بسیار بالایی دارند. شما میتوانید این ترکیبات را در صنایع کشتی سازی و سازه های صنعتی که دارای قدمت بالا هستند مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این در سطوح مختلف استخرها و حمام ها و همچنين بام ساختمان نیز می‌توانند یک لایه ضد رطوبتی عالی ایجاد کنند.

چرا باید از عایق رطوبتی مایع استفاده کنیم؟

اجرای عایق رطوبتی

اگر می خواهید یک نتیجه بسیار مطلوبی را در اجرای عایق رطوبتی مایع داشته باشید بهتر است در ابتدای کار یک آماده سازی اساسی را بر روی سطح دیوار یا بام داشته باشید. هر چقدر سطح مورد نظر شما صاف و یکدست و بدون ناهمواری باشد چسبندگی رنگ بهتر خواهد بود. وجود گرد و غبار و در برخی مواقع آلودگی ها و مواد روغنی در سطح سازه امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل لازم است که ابتدا به پاکسازی سطوح بپردازید. مراحل پاکسازی بسیار ساده میباشد شما کافی است یکبار مراحل شستشوی سطح و رفع خوردگی های ان را انجام دهید.

اگر سطح مورد نظر بسیار ناهموار می باشد باید آن ها را اصلاح یا ترمیم کنید. البته این نوع آماده سازی در سایر پوشش ها مانند عايق رطوبتی قیری نیز وجود دارد. بعد از اجرای مراحل آماده سازی شما می‌توانید با ترکیب کردن عایق رطوبتی مایع، با استفاده از تجهیزات به نسبت ساده مانند انواع غلطک ها به اجرای آن روی سطوح افقی یا عمودی بپردازید. با توجه به نفوذ پذیری بالایی که این نوع از عایق ها دارند تا حد مطلوبی می توانند منافذ بسیار ریز و غیر قابل دسترس سطوح را پر کنند. بنابراین یک لایه ضد رطوبتی بسیار قوی شکل خواهد گرفت.

مزیت ها و امتیازات عایق رطوبتی

  • کیفیت ساخت بالا : با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته در ساخت عایق رطوبتی مایع قطعاً محصول نهایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بنابراین شما می توانید با اطمینان خاطر این محصولات استاندارد را خریداری نمایید.
  • ثابت بودن رنگدانه : یکی از امتیازات ارزشمندی که این عایق ها از آن برخوردار هستند ثابت بودن رنگدانه در ماده رنگی می باشد. در واقع این عایق ها در بلند مدت دچار کهنگی در ساختار خود نمی شوند. که این در نوع خود یک مزیت بسیار عالی محسوب می شود.
  • انعطاف پذیری بالا: زمانی که عایق رطوبتی مایع دارای انعطاف پذیری قابل قبول باشد مراحل اجرای آن برای شما سهل و آسان خواهد شد چرا که این عایق ها به خوبی می توانند در سطح کار پخش شوند.
  • مقاومت در برابر اشعه خورشید : اغلب سازه ها در بخش بام در معرض نور خورشید قرار دارند بنابراین عایق رطوبتی پشت بام مورد نظر باید قابلیت آن را داشته باشد که در تماس مستقیم نور خورشید دچار تخریب ساختاری نشود.
  • غیر سمی بودن : عایق های رطوبتی مایع هیچ گونه ماده سمی و آسیب زننده در ساختار خود ندارند بنابراین آن را می توان جزوه محلول های سازگار با محیط زیست قلمداد کرد.
  • عدم اشتعال پذیری : موضوع امنیت استفاده در یک محلول رنگی فوق العاده اهمیت دارد. این عایق ها بگونه ای فرموله شده اند که قابلیت اشتعال پذیری و احتراق ندارد. البته این خاصیت بیشتر پس از خشکی کامل رنگ نمود پیدا می‌کند.
  • سطح یکدست و هموار : پس از آنکه شما مراحل اجرای عایق رطوبتی مایع را به پایان رسانده اید و ماده رنگی کاملاً خشک شد می توانید شاهد یک سطح هموار و صاف و یکدست باشید که باعث زیبایی سازه شما می شود

مزیت ها و امتیازات عایق رطوبتی

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

در شرکت رانا کیمیا فام شما می‌توانید طیف گسترده ای از انواع عایق رطوبتی مانند نوع قیری، پلیمری و نانو و انواع عایق های مایع را انتخاب و خریداری کنید. البته ممکن است این ترکیبات از برخی جهات یکسان باشند اما همه آنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. مشتریان گرامی می توانند جهت دریافت اطلاعات مرتبط با قیمت و دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایند.

سوالات متداول

۱. عایق رطوبتی مایع چیست؟

عایق رطوبتی مایع یک ماده است که به سطح مورد نظر اعمال شده و پس از خشک شدن تشکیل یک لایه نازک، مقاوم به آب و رطوبت می‌دهد. این عایق‌ها اغلب بر پایه پلیمرها یا رزین‌ها ساخته می‌شوند.

۲. عایق رطوبتی مایع چه کاربردهایی دارد؟

عایق رطوبتی مایع در بسیاری از کاربردهای ساختمانی، مانند آب بندی سطوح بتنی، ایزولاسیون در برابر نفوذ آب در سازه‌های چوبی، نگهداری از برگشت نمک و رطوبت در سیستم‌های پیچیده مانند استخرها و تانک‌های ذخیره آب، استفاده می‌شود. همچنین در برخی از کاربردهای صنعتی و تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳. عایق رطوبتی مایع چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای عایق رطوبتی مایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعمال آسان بر روی سطوح مختلف.
  • ایجاد یک لایه مانع به صورت یکپارچه.
  • مقاومت خوب در برابر نفوذ آب و رطوبت.
  • قابل استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی.
  • عمر طولانی و دوام در برابر شرایط محیطی.

۴. عایق رطوبتی مایع چگونه استفاده می‌شود؟

استفاده از عایق رطوبتی مایع معمولاً شامل پخش و پاشیدن آن بر روی سطح مورد نظر با استفاده از روش‌های مختلفی مانند قلمو، پمپ‌های اسپری، یا رولرها است. پس از اعمال، به عمق و نیاز سطح مورد پوشش بستگی دارد که چگونه اعمال می‌شود.

۵. آیا عایق رطوبتی مایع به محیط و طبیعت آسیب می‌رساند؟

بسیاری از عایق‌های رطوبتی مایع بر پایه آب هستند و در عمل به محیط زیست صدمه‌ای وارد نمی‌کنند. با این حال، ممکن است برخی از محصولات دارای مواد شیمیایی باشند که باید در استفاده و دفع آنها به دقت رعایت شود تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.