تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق کف کولر؛ نوع ساختار، ویژگی و مزیت‌ها

عایق رطوبتی کف کولر؛ ۵ مورد از مزیت های آن

عایق کف کولر؛ نوع ساختار، ویژگی و مزیت‌ها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

پوشش دهی کف کولرهای آبی با استفاده از انواع عایق رطوبتی یکی از اقدامات مهم و حیاتی جهت افزایش طول عمر کولر و همچنین جلوگیری از نشت آب در بلند مدت می باشد. عایق رطوبتی کف کولر یکی از محصولات پر فروش میباشد که جهت حفاظت فیزیکی از محفظه داخلی کولر مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که می دانید کولرهای آبی از لحاظ ساختار به صورت تمام فلزی می باشند. این نوع ساختار شرایطی را فراهم می‌کند تا بدنه و کف کولر مستعد زنگ زدگی شوند. شما هر چقدر هم که از پوشش های محافظ از جمله انواع رنگ کوره ای یا پوشش های رنگی که تحت حرارت های بالا اعمال شده اند استفاده کنید باز هم پس از چندین سال مشاهده خواهید کرد که رطوبت به راحتی ساختار داخلی کولر را تحت تاثیر قرار داده است.

در واقع رطوبت و سیالات آب به صورت آنی تاثیر نمی گذارند. تاثیر آن ها به شکل تدریجی است که هم میتواند باعث زنگ زدگی و خوردگی سطح فلز کولر شود و هم اینکه کاملا باعث تخریب محفظه داخلی می شود. در آن صورت نه تنها قابل تعمیر نیستند بلکه شما باید نسبت به خرید یک کولر جدید اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم مزیت های عایق رطوبتی کف کولر را معرفی کنیم که اگر قصد خرید آن را دارید از قبل با آنها آشنایی داشته باشید.

جلوگیری از رشد جلبک ها با استفاده از عایق رطوبتی کف کولر

محفظه داخلی کولر خصوصاً قسمت کف آن یک ناحیه فوق العاده مناسب برای رشد انواع قارچ ها، جلبک ها و باکتری های مختلف می باشد. در واقع یک آب راکد که در یک مدت زمان طولانی در یک محفظه بسته باقی بماند قطعاً جلبک های بیماری زا در آن رشد خواهد کرد. این ها به راحتی می‌تواند باعث آلوده شدن قسمت داخلی کولر شوند.

جریان هوا و گردش بادی که از داخل کولر وارد کانال ها خواهد شد می تواند این آلودگی ها را به داخل خانه یا محیط کاری شما منتقل کند. عایق رطوبتی کف کولر با توجه به ساختار شیمیایی که دارد به خوبی می تواند از رشد جلبک ها و قارچ های بیماری زا جلوگیری کند. لذا اگر شما حفظ بهداشت خانه خود را جزو اولویت ها در نظر می گیرید حتماً باید از عایق رطوبتی کف کولر استفاده کنید.

جلوگیری از بوی نامطبوع جریان هوا در داخل کولر

عایق رطوبتی کف کولر را می توان یکی از نمونه های عایق رطوبتی نانو قلمداد کرد. در واقع این پوشش‌ها می توانند یک جریان هوای مطبوعی را از داخل محفظه کولر وارد کانال ها کنند. همان طور که می دانید بسیاری از افرادی که از کولرهای آبی در فصل تابستان استفاده می کنند همواره از بوی بد جریان باد شکایت دارند. ممکن است شما به فکر تعویض پوشال ها باشید و یا اینکه چندین بار محفظه داخلی کولر را شستشو دهید.

اما باز هم این بو وجود دارد. در اصل علت اصلی آن می تواند وجود زنگ زدگی در کف کولر و یا رشد باکتری های زیاد باشد. اما موضوعی که کمتر به آن توجه می شود پوشش دهی کف کولر با عایق رطوبتی می باشد. اگر شما یکبار از این عایق ها استفاده کنید قطعاً برای همیشه یک جریان هوای بدون بو را تجربه خواهید کرد.

عایق کف کولر؛ نوع ساختار، ویژگی و مزیت‌ها

نوع ساختار عایق کولر

برای ساخت عایق کف کولر از پلیمرهای ساختار یافته ای استفاده می‌شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند. همانطور که می‌دانید در حال حاضر ماده ای که مستقیما در بسیاری از انواع پوشش های ضد رطوبتی استفاده می‌شود مواد پلیمری هستند. برای عایق های پلیمری مثال های زیادی را می‌توان ذکر کرد. انواع عایق رطوبتی تک جزئی مانند عایق رطوبتی قیری پلیمری و همچنین عایق رطوبتی آکریلیک هر دو پوشش هایی هستند که اصلاح شده با مواد پلیمری می‌باشند. لذا می‌تواند بهترین کارایی را برای جلوگیری از نفوذ رطوبت داشته باشد.

عایق کف کولر نیز اگرچه از لحاظ نوع فرمولاسیون قدری متفاوت است. اما همانند دیگر پوشش های ضد آب ترکیب شده با مواد پلیمری هستند. هیچ ماده ای به غیر از پوشش های پلیمری نمی تواند مقاومت طولانی مدتی در برابر رطوبت داشته باشد. تفاوتی ندارد که تا چه حد سخت و محکم هستند. زیرا پس از مدتی و با تماس مستمر با رطوبت ساختار خود را از دست می‌دهند.

به همین دلیل سطوح و بسترهایی که در تماس مستقیم با آب هستند و به نوعی در آن مغروق می‌باشند باید با چنین پوششهایی مقاوم سازی شوند. این عایق‌ها گرانروی استاندارد و بسیار خوبی دارند و به راحتی بر روی کف کولر پخش می‌شوند. این موضوع مهمترین مزیتی است که برای این عایق‌ها وجود دارد. چرا که روند اجرای آن را سهل و آسان می‌کند.

ویژگی های عایق کف کولر

  • برای اجرای عایق کف کولر نیازی به اعمال حرارت وجود ندارد. یعنی این عایق‌ها کاملا به صورت سرد اجرا هستند و فرایند پوشش دهی پیچیده ای ندارند. اما برای دریافت کیفیت ایده آل در پایان کار حتما باید سطح کف کولر قبل از اجرای رنگ آماده سازی پاکسازی شود.
  • از آنجاییکه سطح کف کولر کاملا بصورت غوطه ور در آب می‌باشد. لذا عایق کف کولر باید بتواند در چنین شرایط بسیار پرتنش سطح فلز را از رطوبت محافظت کند. با توجه به ساختار پلیمری که این رنگ‌ها دارند حتی در حالت غوطه وری نیز باعث جلوگیری از زنگ زدگی فلز می‌شوند.
  • عایق کف کولر طول عمر بسیار بلند مدتی دارند و پس از یک بار اجرا با یک ضخامت مطلوب که حدودا برابر یک میلی متر است می‌تواند تا چندین سال کف کولر را از سوراخ شدگی و خوردگی محافظت کن.د
  • از آنجایی که این پوشش‌ها در یک ضخامت اندک اجرا می‌شوند. پس از تکمیل کار هیچ گونه افزایش وزنی را بوجود نمی آورند. از طرفی چندان باعث بالا آمدن سطح آب و از بین رفتن تنظیم های مرتبط با شناور دستگاه نیز نخواهند شد.
  • عایق های کف کولر با یک قیمت بسیار مقرون به صرفه در شرکت های داخلی تولید می‌شوند. لذا شما می‌توانید آنها را از فروشگاه های مجاز خریدار کنید.
  • حجم مصرف کمی دارند و در صورت اضافه آمدن شما می‌توانید آنها را تا یک مدت طولانی نگه دارید تا مجددا مورد استفاده قرار گیرند.

جلوگیری از رشد جلبک ها با استفاده از عایق رطوبتی کف کولر

جلوگیری از سوراخ شدن محفظه فلزی با استفاده از عایق رطوبتی

سوراخ شدن کف کولر از جمله مشکلات رایجی است که پس از چندین سال استفاده از کولرهای آبی روی می دهد. از آن‌جایی که کف کولر محل تجمع حجم بالایی از آب می باشد اگر به هر طریقی روزنه یا آسیبی در این ناحیه ایجاد شود حتماً قابلیت نگهداری و انبار کردن آب در کف کولر کاملا از بین خواهد رفت. از جمله دلایلی که باعث سوراخ شدن کف کولر میشود خوردگی ناشی از رطوبت بالا می باشد.

اگر این اتفاق رخ دهد در اکثر موارد عملیات تعمیر بسیار سخت و در مواردی غیر ممکن خواهد بود. در نتیجه شما چاره ای جز تعویض کولر نخواهید داشت. عایق رطوبتی کف کولر می تواند با یک بار اعمال صحیح تا چندین سال متوالی از سوراخ شدن کف کولر جلوگیری کند. شما با پرداخت یک هزینه بسیار پایین برای خرید این عایق ها می توانید از هزینه های بعدی که بسیار سنگین هستند جلوگیری کنید.

عدم وجود بخارات سمی در عایق رطوبتی کف کولر

یکی از نگرانی های مرسوم که معمولاً در مورد انواع پوشش های رنگی خصوصاً عایق رطوبتی کف کولر وجود دارد این است که فکر می کنند این مواد قابلیت ایجاد بخارات سمی خصوصاً در آب و هوای بسیار گرم دارد. اما در ارتباط با این ذهنیت باید بگوییم که به هیچ عنوان اینگونه نیست. اگرچه رنگ های قدیمی که در دهه های گذشته تولید می شدند به دلیل وجود مواد آلاینده فرار voc دارای ترکیبات سمی بودند.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ترکیبات رنگی نانو شاهد سازگاری انواع رنگ با محیط زیست هستیم. تفاوتی ندارد که دمای محیط تا چه حد گرم و یا سرد باشد. چرا که این پوشش های رنگی یا همان عایق رطوبتی کف کولر اگر به مرحله خشکی کامل برسند نه تنها هیچ نوع بخارات سمی در محفظه بسته کولر متصاعد نمیکنند بلکه این ویژگی ارزشمند در بلند مدت نیز حفظ خواهد شد.

شدت چسبندگی بالای عایق رطوبتی

چسبندگی عایق رطوبتی کف کولر به حدی است که به راحتی پس از اعمال از سطح مورد نظر جدا نمی شوند. حتی اگر پروژه پوشش دهی شما مدت ها قبل باشد باز هم این عایق ها شدت چسبندگی بالای خود را حفظ می کنند. نکته ای که در مورد اعمال صحیح آن ها باید مد نظر قرار دهید این است که شما باید قبل از اجرای این عایق ها بستر کار را از وجود هرگونه گرد و غبار و مواد آلوده چسبنده پاک کنید.

همچنین سطح کار باید کاملا خشک و بدون رطوبت باشد. هر چقدر شما بتوانید آماده سازی سطح را به طور کامل و صحیح انجام دهید شدت چسبندگی عایق رطوبت کف کولر افزایش پیدا خواهد کرد.

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق های رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع عایق های رطوبتی از جمله عایق رطوبتی نانو پلیمر، عایق رطوبتی کف ساختمان، عایق رطوبتی مایع، حرارتی، دیوار باران گیر و… می باشد. هر کدام از این ترکیبات رنگی از بالاترین استانداردهای بین المللی تبعیت می‌کند که کیفیت بسیار بالایی دارند. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات قیمت و همچنین مشاوره تخصصی با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.