تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق سفید بام؛ ویژگی ها و برخی اطلاعات فنی

عایق سفید بام؛ ویژگی ها و برخی اطلاعات فنی

عایق سفید بام؛ ویژگی ها و برخی اطلاعات فنی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق سفید بام و یا همان عایق رطوبتی منعطف پایه آب که بر اساس ترکیبات آکریلیک فرموله شده اند یکی از قدرتمندترین و در عین حال نفوذ ناپذیرترین پوشش ضد رطوبتی برای پشت بام ساختمان می باشد. در ساختار این عایق ها از مواد قیری استفاده نشده است. در واقع آن ها بر پایه یکسری پلیمرهای اصلاح شده ای هستند که شدت چسبندگی بسیار بالایی دارد.

رزین های اکریلیک پایه و اساس این عایق های رطوبتی را تشکیل می دهد و شما می توانید آن ها را روی سطوح مختلف از جمله سیمانی و بتنی و حتی سطوح فلزی نیز اعمال کنید. در این مقاله قصد داریم منحصراً  وارد جزئیات این محصول ارزشمند شویم تا اگر قصد خرید عایق سفید بام را دارید با اطلاع کامل از داده های فنی، ویژگی ها و همچنین مزیت هایی که دارند اقدام به تهیه این پوشش ها کنید.

ویژگی های عایق سفید بام

  • رنگدانه اصلی آنها سفید و کمی متمایل به شیری می باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که این عایق ها در رنگ های مختلف دیگری نیز ارائه می شوند که تعداد آنها ۱۰ رنگ متنوع می باشد.
  • پشت بام یک محیط باز می باشد لذا خورشید اولین عامل طبیعی آسیب زا می باشد. اما خوشبختانه نوع فرمولاسیون عایق سفید بام به گونه ای است که می تواند اشعه ماورای بنفش خورشید را خنثی کند.
  • اگرچه پشت بام یک سطح افقی می باشد اما نوع اجرای آنها محدود به بام ساختمان نیست. شما این امکان را دارید که بر روی سطوح ایستا یا عمودی نیز این پوشش ها را اجرا کنید.
  • مواد تشکیل دهنده آنها غالباً غیر سمی می باشد. این مشخصه در زمان اجرای این رنگ و همچنین پس از خشکی کامل آن حفظ خواهد شد.
  • شما نباید نگران اشتعال پذیری آن ها باشید چرا که عایق سفید بام قابلیت آتش گرفتن ندارد.
  • قدرت آن را دارند که ریزترین منافذ سطح بام را پر کنند در نتیجه ضد رطوبت بودن آنها در یک بازه زمانی بلند مدت حفظ خواهد شد.
  • غلظت این عایق رطوبتی پشت بام به حدی است که می‌تواند ترکهای با ابعاد یک میلیمتر را نیز پوشش دهی کند.
  • میزان مصرف این عایق ها به ازای هر متر مربع حدودا ۱۵۰۰ گرم می باشد. البته این مقادیر زمانی صحت دارد که میزان ضخامت پوشش شما برابر یک میلی متر باشد.
  • در مقابل مواد شیمیایی، قلیاها و همچنین مواد روغنی و ترکیبات اسیدی که دارای شدت خورندگی پایین هستند مقاومت خوبی دارند.
  • خواص مکانیکی فوق العاده ای دارند و می توانند در برابر فشارها و نیروهای محیطی مقاومت داشته باشند.

ویژگی های عایق سفید بام

دمای مناسب محیط کار جهت اجرای عایق سفید بام

دمای محیط کار برای داشتن یک نتیجه ایده آل فوق العاده تاثیرگذار می باشد. در واقع شما نمی توانید در پایین ترین دما و یا در بالاترین دما عایق سفید بام را روی سطح اجرا کنید و در نهایت انتظار کیفیت عالی داشت باشید. موضوع دما در پوشش دهی رنگهایی که به عنوان عایق رطوبتی عمل می کنند بسیار حائز اهمیت می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که بازه دمایی مناسب که این رنگ ها بهترین عملکرد را ارائه خواهند داد بین ۱ درجه سانتیگراد و نهایتا ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد.

البته این بدان معنا نیست که شما در این شرایط به اجرای عایق سفید بام بپردازید بلکه این یک محدوده دمایی است که شما باید از آن اطلاع داشته باشید. بطوریکه اگر نتوانستید در دمای متعادل به اجرای این پوشش ها بپردازید این قابلیت را خواهید داشت که در دماهای مذکور نیز پروژه خود را انجام دهید. در مجموع بهترین دمایی که شما می توانید این عایق ها را روی سطوح اجرا کنید همان دمای متعادل محیط یا ۲۵  تا ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.

دمای مناسب محیط کار جهت اجرای عایق سفید بام

مدت زمان خشک شدن عایق سفید بام

یکی از سوالات رایجی که معمولاً در زمان خرید این عایق ها مطرح می‌شود این است که عایق سفید بام چه مدت زمانی را برای رسیدن به مرحله خشکی کامل نیاز دارد. در این باره ما باید این نکته مهم را به آن اشاره کنیم که مرتبط با میزان دمای محیط می باشد. همانطور که می دانید زمان خشکی یک لایه رنگی ارتباط مستقیمی با دمای محیط دارد. به عنوان یک قاعده کلی هر چقدر دمای محیط بیشتر باشد شما مدت زمان کمتری نیاز دارید تا رنگ یا لایه عایق رطوبتی شما خشک شود. در طرف مقابل هر چقدر دما کمتر باشد مدت زمان خشکی نیز افزایش پیدا می کند.

اما ما به عنوان یک حالت استاندارد دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد را برای ارائه اطلاعات مرتبط با زمان خشکی عایق سفید بام در نظر می گیریم. البته ضخامت پوشش عایق رطوبتی نیز فوق العاده اهمیت دارد. به بیان دیگر هر چقدر ضخامت بیشتر باشد باز هم شما باید مدت زمان بیشتری صبر کنید تا پوشش مورد نظر خشک شود. در اینجا ما ضخامت ۱ میلیمتر را در نظر میگیریم.

با توجه به این اطلاعات برای رسیدن به یک خشکی اولیه حدوداً به ۳ ساعت زمان احتیاج دارید. همچنین مدت زمان خشکی نه چندان کامل یا همان متوسط سه روز می باشد. اما خشکی کامل این عایق ها تنها پس از گذشت ۵ روز اتفاق خواهد افتاد.

میزان رطوبت استاندارد محیط در زمان اجرای عایق های رطوبتی

متغیر دیگری که در زمان اجرای عایق سفید بام تاثیر گذار می باشد میزان رطوبت محیط است. اگرچه عایق های رطوبتی پایه آب آکریلیک نسبت به رطوبت چندان حساس نیستند اما این بدان معنا نیست که شما بخواهید آنها را روی سطوح کاملاً خیس شده اجرا کنید. در واقع حلالی که برای آن ها استفاده می شود سیال آب است که باعث رقیق شدن و رسیدن به غلظت مناسب می باشد.

اما پیشنهاد می شود که رطوبت سطح و همچنین رطوبت محیط را نیز در نظر داشته باشید. برای رسیدن به کیفیت مطلوب شما باید اجرای عایق سفید بام را در رطوبت کمتر از ۸۰ درصد اجرا کنید. از طرفی سطح کار نیز باید خشک باشد.

میزان رطوبت استاندارد محیط در زمان اجرای عایق های رطوبتی

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق های رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع  پوشش های ضد رطوبتی از جمله عایق رطوبتی نانو، عایق رطوبتی حرارتی و دیگر محصولات مشابه می باشد. قیمت این عایق های رطوبتی نسبت به بازار کاملا مقرون به صرفه می باشد و شما می توانید با داشتن یک مدیریت بودجه ای صحیح حجم گسترده ای از آنها را سفارش دهید. جهت اطلاع از قیمت محصولات می توانید با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.