تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

مهمترین وسایل نقاشی ساختمان؛ نحوه انتخاب و استفاده

مهمترین وسایل نقاشی ساختمان؛ نحوه انتخاب و استفاده

مهمترین وسایل نقاشی ساختمان؛ نحوه انتخاب و استفاده

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

برای تجربه یک پروژه رنگ آمیزی موفق و با کیفیت علیرغم خرید انواع رنگ های استاندارد باید انتخاب وسایل نقاشی ساختمان را نیز در اولویت های خود قرار دهیم. در واقع این رنگ‌ها لازم است با یک ابزار مناسب روی دیوار اعمال شوند. ابزارهایی که کاربری سهل و آسانی داشته باشند و تکنسین های اجرایی بتوانند با سرعت و رویکردی ایده آل فرایند پوشش دهی را انجام دهند.

زمانی که صحبت از نقاشی ساختمان می‌شود منظورمان هم نمای داخلی و هم نمای بیرونی است. بخش داخلی ساختمان همان دیوارها و قسمت های سقف را شامل می‌شود. اما برای بخش بیرونی عمدتا نمای سازه بیشتر اهمیت دارد. برای هر دو نوع پروژه بهتر است که از ابزارهای مخصوص استفاده شود. شناخت وسایل نقاشی ساختمان برای همه ما که به دنبال تکمیل نقاشی ساختمان مدرن هستیم مهم است.

بنا به همین امر در این مقاله تصمیم گرفتیم مجموعه ای از اطلاعات مهم در مورد سه ابزار کاربردی را ارائه دهیم. این لوازم در حال حاضر به وفور استفاده می‌شوند و عوامل و پرسنل اجرایی سعی می‌کنند با انتخاب و خرید وسایل نقاشی ساختمان استاندارد یک نتیجه کاملا رضایت بخش را در رنگ آمیزی ایجاد کنند. در این مقاله ضمن معرفی این سه وسیله اطلاعات کاربردی دیگری ارائه خواهیم داد.

قلم موها پرکاربردترین لوازم نقاشی ساختمان

از گذشته تا به امروز هر پروسه رنگ آمیزی که قصد اجرای آن را داریم قلم موها اولین ابزارهایی هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان گفت ساده ترین وسیله رنگ آمیزی همین قلم موها هستند. یک فرچه یا قلم مو به نسبت معمولی که آغشته شده با رنگ های مختلف هستند فرایند پوشش دهی ما را سهل و آسان می‌کنند. از لحاظ ابعاد و ساختار کلی مدل های مختلفی برای قلم موها وجود دارد.

برای مساحت های نسبتا کم انتخاب یک قلم مو با عرض متوسط یا بزرگ گزینه خوبی خواهد بود.

حال آنکه برای نقاشی لبه‌ها، چارچوب‌ها و فضاهای باریک می‌توانید از قلم موهای با عرض کم تر استفاده کنید. نکته مهمی که در استفاده از این وسایل مورد نیاز نقاشی ساختمان باید مدنظر قرار دهیم شستشو و پاکسازی آنها پس از اتمام نقاشی ساختمان است. شما می‌توانید از انواع تینرها یا حتی بنزین برای شستشوی قلم مو استفاده کنید. نباید اجازه دهیم که بعد از اتمام کار رنگ‌ها روی فرچه‌ها خشک شوند. چرا که در آن صورت پاکسازی آنها سخت خواهد بود. در مقاله نکات مهم در نقاشی ساختمان می‌توانید مطالب مضاعفی را نیز مطالعه فرمایید.

مهمترین وسایل نقاشی ساختمان؛ نحوه انتخاب و استفاده

غلطک رنگ آمیزی

بعد از قلم موها، غلطک‌ها ابزارهای دیگری هستند که می‌توانند برای بخش داخلی و بیرون سازه استفاده شوند. یک رول که از الیاف نرم و لطیف تشکیل شده است با آغشته شدن به رنگ ساختمان و اجرا روی دیوار یک پوشش دهی بسیار با کیفیت و خوبی را به همراه دارد. مهمترین مزیت غلتک‌ها این است که می‌توانند در ابعاد کوچک و بزرگ باشند. قطعآ غلطک های با دسته بلند را دیدید.

با این نمونه از غلتک شما می‌توانید در همان ارتفاع پایین به سقف سازه نیز دسترسی داشته باشید و بدون حتی یک نردبان مراحل رنگ آمیزی را پیش ببرید. از طرفی سرعت رنگ آمیزی با غلطک به نسبت بیشتر است.

هیچ گونه ردی بر روی دیوار باقی نمی ماند و یک پوشش دهی یکدست و یکپارچه را شکل می‌دهد. برای استفاده از این وسایل نقاشی ساختمان ما نیاز به یک سینی رنگ آمیزی داریم. این سینی‌ها با رنگ های مختلف پر می‌شوند و شما باید غلطک‌ها را درون سینی‌ها قرار داده و پس از آغشته شدن به رنگ فرآیند رنگ آمیزی را دنبال کنید. این ابزارهای نقاشی ساختمان نیز سایزبندی های گوناگونی دارند و بر اساس مساحت می‌توان یک سایز استاندارد انتخاب کرد. شما با غلتک‌ها می‌توانید انواع رنگ روغنی و نمونه های پایه آب را روی سطوح اجرا کنید.

اسپری رنگ آمیزی نمای ساختمان

اسپری‌ها جزو تجهیزات به نسبت پیشرفته پروژه های نقاشی ساختمان محسوب می‌شوند. این وسایل رنگ‌ها را به صورت افشانه یا ریزگرد با فشار بالا از طریق نازل دستگاه روی سطوح اجرا می‌کنند. در حال حاضر دو نوع از این لوازم طراحی و ساخته شدند که می‌توان به اسپری های بدون هوا یا ایرلس و اسپری هوا اشاره کرد.

هر کدام از اینها از لحاظ المان های فنی وجه اشتراکات و تمایزهایی را دارند. در مجموع می‌توانند سرعت رنگ آمیزی شما را افزایش دهند و یک ضخامت فیلم رنگ یکسان و ایده آلی را بوجود آورند. برای استفاده از این نوع وسایل نقاشی ساختمان شما باید به تنظیم نازل دستگاه بپردازید. با این کار سرعت خروج و میزان فشاری که برای رنگ وجود دارد تنظیم خواهد شد.

در زمان استفاده از اسپری‌ها به دلیل پراکندگی به نسبت جزئی که از ریزگردهای رنگ بوجود می‌آید حتما باید از ماسک و وسایل خود ایمنی استفاده کنیم. چرا که رنگ‌ها مواد شیمیایی هستند که برای سلامت تکنیسین های اجرایی می‌توانند خطرآفرین باشند.

اسپری رنگ آمیزی نمای ساختمان

نکات مرتبط با انتخاب و استفاده از وسایل نقاشی ساختمان

برای اینکه بتوانید یک مجموعه کامل از وسایل نقاشی ساختمان را در اختیار داشته باشید ابتدا باید به ارزیابی پروژه خود بپردازید. معمولا برای نمای داخلی قلم مو‌ها و غلطک‌ها بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. اما اگر می‌خواهید نمای ساختمان را پوشش دهی کنید اسپری‌ها انتخاب خوبی هستند.

رنگ نما که برخی از آن‌ها به عنوان عایق رطوبتی نیز عمل می‌کنند سازگاری بالایی با دستگاه اسپری دارند. به جهت بالا بودن مساحت کار هم هدر رفت رنگ کاهش پیدا می‌کند و همین که در کمترین زمان می‌توانید پروژه پوشش دهی را تکمیل کنید. پس ما باید وسایل نقاشی ساختمان را بر اساس نوع پروژه و موقعیت آن انتخاب کنیم. تجهیزات بعدی ساختار ساده ای دارند که می‌توان به سطل رنگ و سنباده برای هموار کردن دیوار اشاره کرد. همه این‌ها در گروه وسایل و تجهیزات نقاشی ساختمان قرار دارند و با هدف بهبود کیفیت رنگ آمیزی استفاده می‌شوند.

مقاله پیشنهادی: ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان

نکات مرتبط با انتخاب و استفاده از وسایل نقاشی ساختمان

انواع رنگ ساختمان در شرکت تولیدی رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام با سال‌ها سابقه در زمینه تولید انواع رنگ ساختمانی، رنگ صنعتی، پرایمرها، پوشش های کف، عایق رطوبتی بهترین خدمات را به مشتریان و صنعت رنگ کشور داشته است. با داشتن خط تولید پیشرفته و مطابق با معیارهای بین المللی و کاملا استاندارد حجم وسیعی از رنگ‌ها در این شرکت فرموله و تولید می‌شوند. کیفیت بالا، قیمت مقرون به صرفه و همراهی پروژه های وسیع از مزیت های خرید از این شرکت می‌باشد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید است با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.