تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

نحوه استفاده از عایق رطوبتی نانو

نحوه استفاده از عایق رطوبتی نانو

نحوه استفاده از عایق رطوبتی نانو

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

عایق رطوبتی نانو نسل جدیدی از پوشش های ضد آب محسوب می‌شود که مزیت های بسیار زیادی نسبت به نمونه های قدیمی دارد. این عایق‌ها دارای فرمولاسیون جدید و منحصر به فردی هستند که باعث می‌شود کارایی به شدت ایده آلی را داشته باشند. مهمترین مزیتی که برای این محصولات می‌توان برشمرد قابلیت اجرا بر روی طیف گسترده‌ای از سطوح سازه می‌باشد. به طوری که شما می‌توانید با انجام زیرسازی های اساسی آنها را بر روی سطوح افقی و عمودی اجرا کنید.

با توجه به سوالات و درخواست هایی که مشتریان در مورد آموزش و نحوه استفاده از عایق رطوبتی نانو داشتند در این مقاله منحصراً قصد داریم به این موضوع بپردازیم. البته در کنار بحث اصلی جزئیات مضاعفی را نیز از مزیت‌ها و کاربرد‌ها برای این عایق مطرح می‌کنیم تا کاملاً با آن‌ها آشنا شوید.

عایق رطوبتی نانو چیست؟

ساختمان‌ها همواره در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند. بنابراین به منظور کاهش هزینه های مرتبط با تعمیر و نگهداری و بازسازی حتماً باید از عایق رطوبتی نانو استفاده کنیم. مقوله نانوتکنولوژی توسط دانشمندان حوزه شیمی ظهور یافته است. ترکیبات و مواد شیمی ساختمان از جمله رنگ‌ها که با این دانش جدید ساخته شده‌اند از لحاظ مولکولی و اتمی کاملاً ساختار یافته هستند. این محصولات رنگی در لابراتورها و آزمایشگاه های بسیار مجهز فرموله شدند و ریزترین ذرات آن مورد ارزیابی و بررسی تخصصی قرار گرفته است. بنابراین استفاده از این عایق های جدید منجر به آن خواهد شد تا یک لایه نفوذ ناپذیر و فوق العاده سخت را به وجود آورید.

عایق رطوبتی نانو از لحاظ ریزمولکولی یک شبکه گسترده ای را دارد که همین ویژگی‌ها باعث ایجاد یک لایه یکپارچه و ضد رطوبتی می‌شود. نانومتر یک مقیاس اندازه گیری بسیار کوچک است که نشان می‌دهد تا چه حد یک ماده ترکیب متفاوت و با کیفیتی را دارد. مواد رنگی که در مقیاس نانومتر فرموله شدند از لحاظ پایداری، طول عمر و تمام ویژگی های مثبت نسبت به دیگر پوشش های رنگی چندین درجه بالاتر و بهتر هستند.

 

عایق رطوبتی نانو چیست؟

 

نحوه تولید و روش ساخت عایق رطوبتی

روش ساخت عایق رطوبتی همانطور که گفته شد بر مبنای تکنولوژی نانو است. این ترکیبات رنگی دارای مشتقاتی از مواد پلیمری هستند. معمولاً از رزین های اکریلیک برای تکمیل ساختار آن استفاده می‌شود. این رزین‌ها غالباً بالاترین مقاومت را در شرایط جوی مختلف دارند. روند تولید این عایق‌ها به گونه ای است که محصول نهایی قابلیت رقیق سازی با سیالات آب را دارد. لذا این ویژگی منحصر به فرد نحوه استفاده از عایق رطوبتی را بسیار سهل و آسان می‌کند.

مواد پلیمری با مقدار کمی آب به غلظت مناسب می‌رسند و شما می‌توانید با ابزارهای ساده و حتی اسپری های رنگ آن‌ها را روی سطوح اجرا کنید. المان های مذکور در مورد نمونه های عایق رطوبتی نمای ساختمان و همچنین عایق رطوبتی استخر نیز صدق می‌کند.

نحوه آماده سازی و اجرای عایق رطوبتی

اگر می‌خواهید کیفیت نهایی پوشش‌دهی شما بسیار بالا و استاندارد باشد حتماً باید اطلاعات کاملی در مورد روش اجرای عایق نانو داشته باشید. پیش از هر چیز شما باید به آماده سازی سطح بپردازید. یعنی سطح کار باید از هرگونه گرد و غبار، رنگ های پوسته شده قدیمی، چربی‌ها و مواد چسبنده پاک شود. استفاده از فرچه‌ها و همچنین آب فشار قوی بسیار کمک کننده خواهد بود. اگر شدت آلودگی بالا است می‌توانید از ترکیبات اسیدی پاک کننده نیز استفاده کنید. بعد از اجرای یک لایه پرایمر چسبندگی عایق رطوبتی رویه افزایش پیدا می‌کند.

پرایمرها به عنوان یک لایه پشتیبان عمل می‌کنند. به این صورت که تمام نقایص ساختاری سطح را تا یک حد مشخصی پوشش می‌دهند. درنتیجه رنگ های رویه عملکرد بهتری را خواهند داشت. از طرفی عایق های رطوبتی که قرار است روی سطوح فلزی اجرا شوند بهتر است با ترکیبات ضد زنگ پوشش دهی شوند. بعد از آن می‌توانید روی فلزات نیز از این عایق های رطوبتی استفاده کنید.

غلتک‌ها، اسپری‌ها، قلم مو‌ها ابزارهای ساده هستند که در فرایند عایق بندی استفاده می‌شوند. عایق رطوبتی نانو قابلیت اجرا در چندین لایه را دارد. در واقع پس از اجرای لایه اول شما باید یک مدت زمان کوتاه صبر کنید تا پوشش اولیه به خشکی نسبی برسد. بعد از آن می‌توانید از یک لایه مش فایبرگلاس و مجدداً پوشش رنگ عایق رطوبتی استفاده کنید. چند لایه بودن عایق کاری مقاومت مکانیکی سطح را افزایش می‌دهد.

 

نحوه آماده سازی و اجرای عایق رطوبتی

 

مزیت‌ها و کاربرد های گسترده عایق رطوبتی نانو

تا به اینجای کار با نحوه استفاده از عایق رطوبتی نانو آشنا شدیم. اما به عنوان حسن ختام بهتر است چندین مزیت و کاربرد اساسی این عایق‌ها را مطرح کنیم تا بدانید با چه نوع مواد رنگی سر و کار دارید.

مزیت‌ها

  • قیمت عایق رطوبتی نانو علیرغم کیفیت بالایی که دارد بسیار مقرون به صرفه است.
  • طول عمر فوق العاده بالایی دارند و اگر طرز استفاده از عایق رطوبتی به درستی دنبال شود می‌توانند تا ۳۰ سال نیز مقاومت کنند.
  • قابل اجرا بر روی طیف گسترده ای از سطوح هستند. لذا جنس سطح از مصالح ساختمانی یا فلزی باشد باز هم قابل پوشش دهی با این رنگ‌ها هستند.
  • رنگ بندی های مختلفی دارند و شما می‌توانید فام های ظاهری متعددی را از آنها داشته باشید. اما پایه رنگ آنها سفید است.
  • بوی تندی را ندارند و تکنسین های اجرایی به راحتی می‌توانند با این پوشش‌ها برای مدت طولانی کار کنند.
  • دچار ترک و پوسته شدن نمی شوند و با حداکثر چسبندگی برای سال‌ها پایداری خود را حفظ می‌کنند.

کاربردها

  • به عنوان عایق رطوبتی نمای ساختمان
  • مخازن و حوضچه های های ذخیره ساز آب
  • آب بندی و کف سازی محیط های صنعتی
  • قابل استفاده در سرویس های بهداشتی
  • عایق کاری پشت بام
  • استخرهای کشاورزی

 

خرید عایق رطوبتی نانو از شرکت رانا کیمیا فام

 

خرید عایق رطوبتی نانو از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده حجم وسیعی از عایق های رطوبتی نانو است. با توجه به مزیت‌ها و ویژگی‌های خارق العاده ای که در این محصولات وجود دارد همواره آمار فروش بالایی را دارند. تا به امروز این ترکیبات رنگی توانسته اند رضایت شمار بالایی از پیمانکاران را جلب کنند. به همین دلیل شما این اطمینان را داشته باشید که یک محصول استاندارد و ایده آلی را خرید می‌کنید.

کارشناسان ما در حوزه فروش عایق رطوبتی جامع ترین اطلاعات را به شما ارائه می‌دهند. در نتیجه می‌توانید متناسب با نوع پروژه ای که در دست اجرا دارید به خرید انواع رنگ و پوشش های ضد رطوبتی بپردازید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.