تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پرايمر بتن اپوكسی

پرايمر بتن اپوكسی

پرايمر بتن اپوكسی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

این محصول پرايمر بتن اپوكسی یك آستر درزگیر دوجزیی بر پایه رزین اپوكسی و سخت كننده پلی آمین می باشد . پرایمر بتن اپوكسی چسبندگی بسیار خوب به سطوح مختلف از جمله سطوح بتنی و سیمانی داشته و از قابلیت نفوذ فوق العاده به منافذ و عمق سطوح برخوردار است.

مقاومت آبی، شیمیایی و حلالی مطلوب از مشخصه های این پرایمر می باشد . این محصول بمنظور تثبت، استحكام و اشباع سازی سطوح زیر كار و نیز ارتقاء چسبندگی لایه های بعدی به سطح زیركار علی الخصوص در سطوح بتنی و سیمانی بخدمت گرفته می شود.

دلایل مهم استفاده از پرایمر بتن اپوکسی

این محصول به دلیل نوع ساختاری که دارد می تواند بهترین عملکرد را به عنوان یک پوشش آغازین بر روی سطوح بتنی داشته باشد. اولین دلیل مهم استفاده از پرایمر بتن اپوکسی آماده سازی سطح می باشد. ترکیبات رنگی کفپوش اپوکسی مواد ارزشمندی هستند که حتما باید بر روی سطح بسترهای زیر سازی شده مورد استفاده قرار گیرند. بتن ها همیشه در سطح خود دارای نقایص بسیار ریز هستند که باید با پرایمر های اپوکسی پر شوند. هر چقدر سطح کف صاف تر و بدون درز باشد، پوشش رویه عملکرد بهتری خواهد داشت. اما می توان دلایل ذیل را برای استفاده از پرایمر بتن اپوکسی مطرح کرد.

  • صرفه جویی در مصرف رنگ رویه

کفپوش اپوکسی رویه اگر بر روی سطوح دارای ترک اعمال شوند قطعا بخش زیادی از آن هدر خواهد رفت و شما باید هزینه های بیشتری برای خرید کفپوش صرف کنید. لذا بهتر است ابتدا با استفاده از پرایمر منافذ ریز را اصلاح تا رنگ رویه کمتر مصرف شود.

  • افزایش استحکام کفپوش

پرایمر بتن اپوکسی تنها برای زیرسازی استفاده نمی شود. این لایه در ابتدای کار می تواند باعث افزایش استحکام کلی کفپوش شود. در نتیجه اعمال نیرو و فشار ناشی از وزن نمی تواند باعث تخریب کفپوش شود.

  • نرخ گسترش بالای رنگ رویه

زمانی که شما رزین های رویه اپوکسی را بر روی سطح دارای پرایمر بتن اپوکسی اعمال می کنید سرعت پخش شدن رنگ فوق‌العاده افزایش می یاید. رنگ اپوکسی بدون جذب بر روی سطح براحتی گسترده خواهد شد. بنابراین عملیات اجرای کفپوش اپوکسی در مدت زمان کمتری انجام می شود.

  • داشتن یک سطح تراز و یکنواخت

با اعمال پرایمر می توانید این اطمینان را داشته باشید که لایه های بعدی کاملا تراز و یکدست خواهند شد. البته اگر سطح ناهمواری های بسیار شدیدی داشته باشد لازم است قبل از پرایمر با تخریب و سپس ترمیم سطح یک نمای صافی را شکل دهیم. بعد از آن می توانید لایه های پرایمر و رنگ های اپوکسی را اجرا کنید.

خواص و ویژگی های محصول پرايمر بتن اپوكسی :

چسبندگی بسیار خوب – نفوذ پذیری عالی – سرعت خشك شدن مناسب – سازگار با اغلب زیرآیند ها و سطوح – مقاومت آبی و شیمایی خوب

کاربرد پرايمر بتن اپوكسی :

این محصول بعنوان بخشی از یك سیستم پوششی برای كفپوش نمودن سطوح در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . اجرای آن بر روی سطوح بتنی و سیمانی بخشی از فرآیند آماده سازی برای اعمال كفپوش می باشد.

 

پرايمر بتن اپوكسی

محدودیت ها :

سطح زیركار باید بطور ساختاری سالم و عاری از حوضچه های آبی و آلودگی های پیوندی باشد.

روش آماده سازی و تمیزكاری سطح :

سطح باید تمیز، خشك، سالم و شرایط لازم در رسیدن به چسبندگی كافی را داشته باشد . كلیه آلودگی ها از قبیل روغن، گردوخاك، گریس، زنگ های سست در سطوح فلزی، عامل های جداكننده سطح، تركیبات سخت كننده بتن، نمكها، شوره زدگی ها و دیگر مواد خارجی بمنظور اطمینان از چسبندگی باید برداشته شود.

ذرات سست، مواد زائد و گرد وخاك قبل از اعمال پوشش باید توسط باد گیری و یا وكیوم برداشته شود .

نکات کاری در استفاده از رنگ پرايمر بتن اپوكسی :

  • زمان خشك شدن مستقیمآ بوسیله دمای سطح و دمای محیط میتواند تحت تاثیر قرار بگیرد.
  • در صورتی كه دما و رطوبت نسبی مناسب نباشد از اعمال پرایمر اجتناب نمایید.
  • از صحت و میزان اعمال پرایمر اطمینان حاصل نمائید.
  • اجزاء را با توجه به سطح مورد نیاز مخلوط نموده و از تركیب بیش از اندازه اجزاء خود داری نمائید.
  • به هیچ عنوان مواد تركیب شده قبلی را با پرایمر جدید مخلوط نكنید.
  • پرایمر را بعد از مدت زمان مجاز مصرف پس از اختلاط بهیچ عنوان مصرف نكنید.
  • تخلخل و بافت سطوح در میزان مصرف مواد و بازدهی پوشش تاثیر گذار می باشد.

 

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.