تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پرایمر زینک اتیل سیلیکات
RANA 300 P | قیمت و مشخصات فنی

پرایمر زینک اتیل سیلیکات
RANA 300 P | قیمت و مشخصات فنی

  |   رنگ مخصوص مخازن و لوله های آب آشامیدنی   |   1 دیدگاه
پرایمر زینک اتیل سیلیکات

پرایمر زینک اتیل سیلیکات
RANA 300 P

شرح محصول پرایمر زینک اتیل سیلیکات :

رنگ پرایمر زینک اتیل سیلیکات بعنوان یک آستـــــری بر پایه رزین اتیل سیلیکات که بوسیله پودر روی (زینک ) غنی گردیده ، تولید و عرضه میگردد. این رنگ مقاومت عالی در برابر رطوبت ، شرایط محیطی سخت ، سایش و ضربــه دارد. مقاومت حرارتی آن بطور مداوم تا دمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد می باشد.

موارد استفاده پرایمر زینک اتیل سیلیکات :

از این رنگ به عنوان یک آستری بسیار مناسب جهت سطوح خارجی خطوط لوله و انتقال، مخازن و همچنیـــن کلیه سازه ها  فلزی در مناطق ساحلی و OFF SHORE  استفاده میگردد. همچنین بر روی ســـــــازه های فلزی تا دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار می گیرد. 

مشخصات فنی پرایمر زینک اتیل سیلیکات :

پرایمر زینک اتیل سیلیکات 

شرح محصول پرایمر زینک اتیل سیلیکات

روش مصرف پرایمر زینک اتیل سیلیکات :

پرايمر زينك اتيل سيليكات به شكل دوجزئی ارائه مي گردد. پرايمر مذكور از دو جزء A و C تشكيل شده است كه جزء A لاك و جزء C پودر روي مي باشد.

جهت مصرف می بايست ابتدا محلول لاك را توســـط ميكسر بهم زده تا كاملاً يكنواخت گردد و سپس پودر روی را به آرامی و بتدريج در حين هم زدن بــه لاك (جزء A ) اضافه نموده و پس از يكنواختی كامل آنرا بوسيله دستگاه اسپري بدون هوا ( AIRLESS) و يا قلم مو بر روي سطوح فلزي اعمال مي نمائيم.

تنها جهت سطوح كوچك می توان از قلم مو استفاده كرد. توضيح اينكه ضخامت فيلم خشك رنگ مذكور نبايد بيش از ۷۵ ميكرون گردد.

آماده سازی سطح :

حداقل درجه تمیزی سطح مورد نیاز بر اساس استاندارد سوئدی ISO 8501-1 ، SA 2½ یا SA3 می باشد.

همچنین حداقل میزان پروفایل سطح (زبری) ۴۰ میکرون می باشد.

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزی :

  • دمای محیط بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد
  • دمای سطح ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم
  • رطوبت نسبی کمتر از ۸۰%

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش :

  • دستگاه AIR LESS SPRAY (اسپری بدون هوا)
  • میکسر برقی یا بادی
  • قلم مو

در هنگام استفاده از AIRLESS SPRAY از نازل ۰٫۰۱۹ یا ۰٫۰۲۱ اینچ می بایست استفاده گردد.

روش مصرف پرایمر زینک اتیل سیلیکات

پرایمر زینک اتیل سیلیکات و کاربردهای آن

پرایمر زینک اتیل سیلیکات یک پوشش خود پخت شونده و دو جزئی است که بکارگیری از آن تحت عنوان لایه ی رنگی اولیه در تهاجمی ترین فضا های دریایی و صنعتی توصیه می شود. در زمان پخت یا بهبودی کامل، یک فیلم (film) یا لایه ی فوق العاده سختی تشکیل می دهد که در مقابل آسیب های ناشی از حمل و نقل مقاوم هستند.

با اعمال پوشش های نهایی از قبیل رنگ اپوکسی، رنگ پلی اورتان بر روی آن ها عملاً منجر به افزایش طول عمر مفید سطوح بستر فلزی خواهید شد. زینک اتیل سیلیکات ترکیبات فوق‌العاده ارزشمندی هستند که کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند، از این پرایمرها می توان در رنگ آمیزی سازه های پل معلق، سطوح داخلی و خارجی مخزن ها و محفظه های ذخیره سازی نفت خام، سکوهای بیرون از ساحل و همچنین تأسیسات دریایی و نیروگاه های آبی و حرارتی استفاده کرد.

از امتیازات بسیار بی نظیر زینک اتیل سیلیکات می توان به مقاومت عالی در برابر حرارت های بالا اشاره کرد که البته یکی از ویژگی های منحصر به فرد آنهاست، لذا در این مقاله سعی می کنیم به طور جامع و کامل کلیه جوانب موجود و مهم این نوع از پرایمرهای صنعتی را بررسی و ارزیابی کنیم تا بتوانید با یک آشنایی کامل و دید گسترده تر نسبت به خرید و تهیه زینک اتیل سیلیکات اقدام کنید. پس با ما تا پایان همراه باشید.

ویژگی های ساختاری پرایمرهای زینک اتیل سیلیکات

  • زینک اتیل سیلیکات یک پرایمر رنگی می باشند که قبل از اعمال پوشش اصلی روی سطوح قرار می گیرند.
  • طبقه بندی آن ها به صورت سیلیکات “روی” معدنی بر پایه حلال و یا solvent-based می باشند.
  • پس از اعمال کامل و اتمام فرآیند خشک شدن، دارای رنگ نیمه براق هستند.
  • تشکیل شده از دو جزء مجزا و منفصل از یکدیگر هستند که جهت آماده سازی محلول زینک اتیل سیلیکات لازم است که این دو جزء با یک درصد مشخص با یکدیگر ترکیب و کاملاً میکس شوند.
  • رقیق کننده ها و تینرهای سازگار با آن ها اغلب اپوکسی تینرها هستند.
  • دارای عمر مفید بسیار بالایی می باشند بطوریکه در ماکزیمم شرایط پر تنش حداقل می توانند تا ۲۴ ماه و در برخی از ترکیبات آن تا ۳۶ ماه دوام بیاورند. قطعاً هر چقدر شرایط محیط مساعد تر باشد دوام آن ها به چندین سال متمادی نیز خواهد رسید.
  • نسبت اختلاط زینک اتیل سیلیکات به صورت ۶۰% قسمت پودری و ۴۰% قسمت مایع است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح داده خواهد شد.
  • در حالت مرطوب دارای ضخامت ۱۸۵ تا ۲۰۰ میکرومتر و در حالت خشک دارای ضخامت حدودی ۷۵ میکرومتر هستند.
  • اغلب نیازمند پوشش های بالاتر می باشند و لازم است که پس از اعمال حتماً از یک رنگ قوی تر جهت افزایش استحکام سازه استفاده شود.
  • نباید در محیط های اسیدی و قلیایی شدید قرار بگیرند
  • برای فلزاتی که به صورت غوطه ور در مایعات هستند در صورت اعمال پوشش ثانویه مقاوم کاملاً قطعات را از نفوذ سیالات حفظ می کنند.
  • در برابر سایش بسیار مقاوم هستند و به دلیل چسبندگی بالا به راحتی از سطح جدا نمی شوند.
  • پس از آنکه به طور کامل خشک شدند هیچ نوع ماده ی سمی را از خود متصاعد نمی کنند.

پرایمر زینک اتیل سیلیکات و کاربردهای آن

حداکثر مقاومت حرارتی زینک اتیل سیلیکات

مقاومت حرارتی یک پوشش رنگی بالاخص پرایمرهای زینک اتیل سیلیکات تأثیر مستقیمی بر دوام و پایداری آن دارد و می توان با اطمینان خاطر از آن ها بر روی بسیاری از تجهیزات صنعتی استفاده کرد. معمولاً در مجموعه های پر تنش تولیدی و کارخانجات مقوله دما و افزایش حرارت قطعات فلزی یکی از بدیهی ترین اتفاقات است که اگر با رطوبت همراه باشد قطعاً منجر به خوردگی و فرسودگی فلزات خواهند شد.

پرایمرهای زینک اتیل سیلیکات در برابر حرارت غیر مستقیم یا غیر مشتعل که بدون برخورد فیزیکی با شعله های آتش است می تواند یک مقاومت خیره کننده را از خود نشان دهد، در تفهیم بیشتر این موضوع باید بگوییم که حرارت مستقیم آتش با حرارت ناشی از عبور سیال داغ در لوله ها کاملاً متفاوت است گرچه هر دو یک اندازه درجه حرارت دارند اما از لحاظ ماهیتی و نوع اثر با یکدیگر فرق دارند لذا حداکثر مقاومت دمایی که برای پرایمر زینک اتیل سیلیکات به صورت تجربی ثبت شده است مقدار ۵۴۰۰ درجه سانتیگراد است که در نوع خود یک درجه ی فوق العاده بالا می باشد.

نرخ گسترش و ضخامت پرایمر زینک اتیل سیلیکات

نرخ گسترش هر نوع پوشش رنگی با یکدیگر متفاوت است و نشان می دهد که در یک حجم واحد چه مساحتی بر حسب متر مربع قابل پوشش دهی هستند. در مورد زینک اتیل سیلیکات این کمیت تقریبا برابر ۶ تا ۶٫۵ متر مربع بر لیتر که معنای آن این است که این محلول می تواند در ازای حجم ۱ لیتر حدود مساحتی بالغ بر ۶ متر مربع را رنگ آمیزی کند که این نرخ غالبا یک مقدار قابل قبول و منطقی از نظر بسیاری از کارشناسان محسوب می شود.

البته محلول های با کیفیت دیگری نیز از جانب شرکت های مطرح بین المللی در حال تولید هستند که نرخ گسترش آن ها برای زینک اتیل سیلیکات حتی به ۱۱ متر مربع در لیتر نیز می رسد که تقریباً دو برابر است از طرفی چنین موادی غالباً فرمولاسیون بسیار پیچیده دارند که قدری روی قیمت آن ها تاثیر می گذارد.

متغیر دوم ضخامت پرایمر است که با چنین نرخ گسترشی اغلب ۷۵ تا ۸۰ میکرومتر را برای لایه های آن شاهد خواهیم بود. از آنجایی که پرایمر زینک اتیل سیلیکات پوشش هایی زیرین هستند چندان لازم نیست که ضخامت فزاینده ای را روی آن ها اعمال کنیم زیرا در هر حال پوشش نهایی روی آن ها قرار خواهند گرفت و از این نظر کاملاً محافظت شده و به شکلی پایدار باقی می مانند.

نرخ گسترش و ضخامت پرایمر زینک اتیل سیلیکات

پاکسازی سطح قبل از اعمال زینک اتیل سیلیکات

پاکسازی سطح یکی از ابتدایی ترین اقدامات است که در مورد تمام پوشش ها اعم از رنگ ساختمان، انواع عایق رطوبتی، رنگ نما، و همچنین اپوکسی کف کاملاً برقرار است. اعمال زینک اتیل سیلیکات نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید کلیه مراحل پاکسازی که در مورد دیگر رنگ ها انجام می شود در این پرایمرها نیز صورت گیرد.

در آغاز کار با یک نگاه بصری می توانیم کلیه نواقص سطح را تشخیص دهیم و از آنجایی که پرایمر زینک اتیل سیلیکات معمولا پوشش دهی فلزها را در بر می گیرند بنابراین لازم است اقدامات پاکسازی خود را روی این عناصر متمرکز کنیم. معمولاً روی سطوح فلز ممکن است بقایای ریز خورده جوش یا ذراتی که در زمان جوشکاری به اطراف سطح فلز پراکنده شده اند و در همان ناحیه به صورت توده هایی ریز سخت شده اند، وجود داشته باشند.

در برخورد با چنین ناهمواری بهتر است از طریق برس های فلزی این توده ها را پاکسازی کنیم و شرایط را برای اعمال پرایمر بخوبی مهیا کنیم. وجود روغن، ذرات چرب چسبنده، آلودگی ها متعدد همگی باید از روی فلز تمیز شوند، البته گاهی ممکن است نیاز به شست و شو باشد که در این حالت خشک کردن سطح نیز از مراحل پایانی آماده سازی خواهد بود.

طریقه ی آماده کردن مخلوط زینک اتیل سیلیکات

آماده سازی ترکیب این نوع پرایمر مبتنی بر اختلاط دو جزء جداگانه و منفصل از محلول است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و درصد بکارگیری آن ها نیز در محلول نهایی متفاوت می باشد. قسمت اول (part A) که مایع محلول زینک اتیل سیلیکات می باشد را با قسمت دوم (part B) که پودر است با نسبت ۴۰ به ۶۰ یعنی ۴۰ درصد مایع و ۶۰ درصد پودر مخلوط کنید.

پس از میکس کردن این محلول عملا پرایمر زینک اتیل سیلیکات بدست می آید. پس از آنکه مطمئن شدید محلول به طور کامل مخلوط شده است حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا یک مقدار قوام آن بیشتر شود و احیاناً اگر ذرات اکسیژن هوا در آن نفوذ کرده اند همگی خارج شوند.

این نکته را به یاد داشته باشید که در حین استفاده نیز بهتر است مدام هم زده شوند تا بتوانند در زمان قرار گرفتن روی بستر آن درصد ترکیبی خود را که حاصل از دو جزء متفاوت بودن را همواره حفظ کنند.

طریقه ی آماده کردن مخلوط زینک اتیل سیلیکات

زمان خشک شدن زینک اتیل سیلیکات

پرایمر زینک اتیل سیلیکات نیز مانند هر نوع رنگ آستر دیگر نیاز به یک بازه ی زمانی مشخص دارند تا بتوانند به طور کامل خشک و شرایط را برای پذیرش هر نوع پوشش رنگی آماده کنند. بهترین شرایط برای خشک شدن کامل و استاندارد در دمای معتدل ۲۵ درجه سانتیگراد و همچنین رطوبت نسبی ۵۰ درصد اتفاق می افتد.

برای پرایمر زینک اتیل سیلیکات معمولا دو حالت قابلیت لمس و همچنین خشک شدن سخت تعریف می شوند. پس از اعمال اولین لایه ی رنگ حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد که سطح رویه ی آن از حالت مرطوب خارج شود و اصطلاحاً قابل لمس شوند، این مرحله هنوز شرایط خشکی کامل را ندارد و نمی توان پوشش نهایی را روی آن قرار داد و لازم است که جهت کسب یک کیفیت عالی تا زمان خشک شدن کامل صبر کنیم.

سخت شدن لایه های زینک اتیل سیلیکات تقریباً حدود ۴ ساعت طول می کشد و توصیه می شود دمای محیط را برای کاهش زمان خشکی تغییر ندهید چرا که این پرایمرها بهتر است به صورت self curing یا خود بهبود شونده و بدون دخالت عوامل محیطی تحمیلی سخت شوند.

استفاده از اسپری بدون هوا در اعمال زینک اتیل سیلیکات

اسپری بدون هوا از تجهیزات بسیار رایج در فرآیند رنگ آمیزی های صنعتی خصوصاً پرایمر زینک اتیل سیلیکات می باشد. از آنجایی این ترکیبات بر خلاف رنگ پلی اورتان کف و همچنین کفپوش اپوکسی که معمولاً از طریق بکارگیری غلتک ها بر روی سطوح بستر کف قرار می گیرند اما زینک اتیل سیلیکات به واسطه ی ترکیبات “روی” اغلب بر روی فلزات قرار می گیرند که جهت سهولت در رنگ آمیزی بر روی این سطوح ایستا سعی می شود که از دستگاه های اسپری استفاده شود.

لازم است که قبل از بکارگیری آن ها یکسری ویژگی های ساختاری را در آن ها رعایت کنیم تا پاشش ذرات رنگ بدرستی صورت گیرد. نسبت پمپ این اسپری ها در حالت استاندارد ۱:۲۸ و یا ۱:۳۰ است که می تواند شرایط اعمال یا پاشش رنگ را در ناحیه ی airless tip به اندازه ی ۵۲۵ میکرومتر تنظیم کند.

از طرفی شما می توانید برای حفظ اختلاط محلول زینک اتیل سیلیکات از برخی میکسرهای هوا نیز در طول برنامه ی خود استفاده کنید. در بسیاری از موارد استفاده از غلتک ها پیشنهاد نمی شود چرا که با توجه به موارد مذکور سرعت عملکرد و همچنین کیفیت پوشش دهی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

استفاده از اسپری بدون هوا در اعمال زینک اتیل سیلیکات

پرهیز از مخلوط کردن پرایمرهای قدیمی و جدید

به طور کلی پرایمرها از قبیل زینک کرومات اپوکسی یک بازه ی زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه را دارند تا به طور کامل از محفظه ی نگهداری پس از مخلوط خارج و روی سطح قرار گیرند. این موضوع نیز برای پرایمر زینک اتیل سیلیکات به یک اندازه صدق می کند بطوریکه محفظه ها یا گالن های رنگ در هر حجم و مقداری که میکس یا مخلوط می شوند باید تا اتمام و مصرف کامل آن ها صبر کنیم و پس از آنکه همگی روی سطوح اعمال شدند مجدداً دو جزء محلول جدید زینک اتیل سیلیکات را با یکدیگر میکس کنیم.

تحت هیچ شرایطی توصیه نمی کنیم که حتی اگر ۱۰ درصد یا مقدار کمی از پرایمر در محفظه ی رنگ وجود داشت، مخلوط جدید را روی آن اضافه کنید چرا که آن ها از لحاظ قوام و درجه ی چسبندگی و همچنین بازه ی زمانی که در ابتدای همین پاراگراف گفته شد با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین جهت کسب بالاترین کیفیت در پوشش دهی از طریق بکارگیری پرایمرهای زینک اتیل سیلیکات حتماً این موارد به ظاهر ساده و فوق‌العاده مهم را مد نظر قرار دهید.

نحوه ی پاکسازی تجهیزات پس از استفاده از پرایمر

کلیه ی تجهیزات رنگ آمیزی که از طریق آن ها پرایمر زینک اتیل سیلیکات را بر روی سطوح قرار داده ایم لازم است که در پایان کار به طور کامل پاکسازی شوند تا در مراحل بعد قابلیت استفاده ی مجدد را داشته باشند. با وجود چسبندگی بسیار بالای زینک اتیل سیلیکات نباید اجازه دهیم که این محلول های رنگی به مدت طولانی بر روی وسایل جانبی و هر آنچه که در معرض برخورد با این پرایمر قرار گرفته اند، بمانند.

یکسری رقیق کننده ها یا تینر های صنعتی با نام Epoxy Thinner در اکثر فروشگاه ها موجود هستند که براحتی مواد رنگی سخت شده روی وسایل را در خود حل می کند کاری که هیچ نوع ماده ی دیگری این قابلیت را ندارد. اپوکسی تینرها بدون آسیب به بافت اصلی تجهیزات رنگ آمیزی، تنها بقایای چسبنده و قدیمی پرایمرهای زینک اتیل سیلیکات را که حتی می توانند بر روی دهانه ی دستگاه های اسپری نیز قرار گیرند، پاک کنند.

با این روش کلیه شرایط لازم برای ارائه و آغاز یک پروژه ی رنگ آمیزی جدید در مراحل بعدی و با استفاده از همین دستگاه های اسپری میسر خواهد شد.

نحوه ی پاکسازی تجهیزات پس از استفاده از پرایمر

در چه مواردی نیاز به پوشش مجدد پرایمرها خواهد بود؟

پوشش مجدد پرایمر زینک اتیل سیلیکات از موارد نادری است که می تواند به جهت رعایت نکردن برخی موارد اساسی و بنیادی در زمان اعمال یا بعد از پوشش دهی اتفاق بیافتد. اگر بعد از قرار دادن پرایمر بر روی سطح بستر مدت زمان بسیار زیادی تا قرار دادن پوشش نهایی سپری شود در طی این مدت که پرایمر در تماس مستقیم با جو قرار گرفته است مدام در حال جذب گرد و غبار و آلاینده های مختلف محیط به سمت خود می باشد.

لذا در هر شرایطی یک برنامه ی زمانی صحیح برای اتمام پوشش دهی خود داشته باشید. با این اوصاف اگر پس از استفاده از پرایمر زینک اتیل سیلیکات یک وقفه ی چند روزه و بلند مدت اتفاق افتاد از یک کارشناس نسبت به بازبینی سطح کمک بگیرید تا بدرستی تشخیص دهد که آیا نیاز به قرار دادن پرایمر مجدد وجود دارد یا خیر.

اگر پاسخ مثبت بود در چنین شرایطی از طریق بکارگیری یک برس مویی بلند و همچنین آب فراوان لایه های پرایمر قدیمی را شستشو دهید تا کاملاً پاک شوند سپس مراحل پوشش دهی زینک اتیل سیلیکات را با احتساب اینکه پس از آن هیچگونه ی وقفه ای در اعمال topcoating یا لایه ی نهایی ایجاد نمی شوند، آغاز می کنیم.

ملاحظات ایمنی در بکارگیری زینک اتیل سیلیکات

زینک اتیل سیلیکات یک نوع پرایمر حلال دو پک است که حاوی مقادیر مشخصی از  “روی” و همچنین سایر افزودنی های دیگر می باشد. نیاز است که قبل، در حین، و بعد از استفاده و همچنین نحوه ی ذخیره سازی اقداماتی خاصی را انجام دهیم که شامل موارد ذیل می باشد :

  • ذخیره سازی

برای بسیاری از ترکیبات شیمیایی که خاصیت اشتعالی دارند لازم است که به صورت مجموعه ای در پک های مخصوص و در بسته در یک محیط بدون تنش و همراه با تهویه ی مناسب و به دور از هرگونه منبع گرمای خارجی نگهداری شود.

  • هندلینک

در زمان تماس با زینک اتیل سیلیکات از استنشاق، بلعیدن، تماس مکرر با پوست و چشم به طور جد اجتناب کنید و سعی کنید یک شناخت کافی همراه با آموزش های لازم در جهت بکارگيری صحیح را در برنامه ی خود داشته باشید.

  • استفاده

اگر بکارگیری از زینک اتیل سیلیکات منوط به بکاری از دستگاه های اسپری است حتما از تهویه ی مناسب استفاده کنید تا غبار رنگ در محیط های ایزوله باقی نمانند و کلیه ی کاربران لازم است مقررات مرتبط با نحوه ی رنگ آمیزی با اسپری را رعایت کنند.

  • اشتعال پذیری

پرایمر زینک اتیل سیلیکات فوق‌العاده قابل اشتعال است. باید کلیه ی عوامل مشتعل کننده از قبیل سیگار، اتصالات برقی و دیگر عوامل کاملاً از بین بروند شما می توانید با استفاده از پودرهای خشک شیمیایی، فوم ها و همچنین گاز co2 احتمال بروز آتش سوزی را در محل به صفر برسانید.

ملاحظات ایمنی در بکارگیری زینک اتیل سیلیکات

اقدامات ضروری در برخورد با زینک اتیل سیلیکات

  • جوشکاری

همان طور که می دانید ترکیبات زینک اتیل سیلیکات یکسری آلاینده های شیمیایی را در ماهیت خود دارد که در برخورد با گرمای فوق‌العاده شدید ممکن است به صورت ذرات معلق و میکروسکوپی در هوا پراکنده شوند که نفس کشیدن در چنین شرایطی می تواند مشکل ساز باشد.

فرآیند جوشکاری دستی که از طریق نیروی انسانی و بدون ماشین آلات اتوماتیک انجام می شود عملاً هر نوع پرایمر را از روی فلز ذوب، و به صورت دود به سمت فرد جوشکار منعکس می کند، و استنشاق این مواد می تواند بسیار برای سیستم تنفسی آسیب زننده باشند.

بنابراین اگر قرار است که ناحیه ای از فلز را که دارای پوشش پرایمر زینک اتیل سیلیکات است را جوشکاری کنید حتماً از طریق برس های سیمی و یا با استفاده از اجسام سخت پرایمر موجود در ناحیه را خورد و پاک کنید تا فلز بدون پوشش رنگی آماده ی اعمال هر نوع فرآیند جوش قرار گیرد.

  • برخورد با چشم

تماس و برخورد زینک اتیل سیلیکات به صورت کاملاً اتفاقی و در صورت عدم رعایت اقدامات خود ایمنی محتمل و اجتناب‌ناپذیر است لذا در این مواقع سعی کنید ناحیه را به مدت ۱۵ دقیقه با مقداری آب شستشو دهید و در صورت مداومت ناراحتی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

  • برخورد با پوست

در ابتدا سعی کنید از طریق مقادیر بسیار کم از پاک کننده های صنعتی که رنگ را در خود حل می کنند ناحیه تماس با پوست را پاک کنید و سپس با مواد شوینده ی دیگر مانند آب و صابون بخوبی شستشو دهید لذا در صورت بروز قرمزی و یا سوزش بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

  • استنشاق طولانی مدت

از استنشاق طولانی مدت زینک اتیل سیلیکات بپرهیزید و حتما در زمان اعمال این نوع پرایمر از ماسک های تنفسی و لباس مخصوص استفاده کنید.

تمامیه موارد بالا نشان از قدرت ترکیبات زینک اتیل سیلیکات دارد و به همین دلیل است که انجام اقدامات ایمنی در زمان استفاده آن ها اهمیت دارد از طرفی چنین موادی به همان شدت که نیاز به مراقبت در حین تماس فیزیکی دارند می توانند پوشش بسیار با کیفیتی و ماندگاری را ارائه دهند.

اقدامات ضروری در برخورد با زینک اتیل سیلیکات

خرید انواع پرایمرهای صنعتی از شرکت رانا کیمیا فام

یکی از ویژگی های بسیار مهم و اساسی شرکت رانا کیمیا فام ارائه مجموعه ای از اطلاعات جامع، کافی و مفید در مورد انواع محصولات رنگی هم در قالب تهیه ی مقالات متعدد و هم به صورت مشاوره تلفنی توسط کارشناسان مجرب و متخصص این شرکت می باشد که منجر به استقبال سیل عظیمی از مشتریان در سراسر کشور شده است.

پرایمرهای زینک اتیل سیلیکات نیز از جمله ترکیبات صنعتی بسیار پر مخاطب در حوزه ی پوشش دهی سطوحی فلزی متعدد می باشد که علاوه بر موارد استفاده مذکور، کاربردهای گسترده دیگری نیز دارند. تولید استاندارد در کنار ارتقاء فرمولاسیون پیشرفته این محلول ها همواره منجر به افزایش پایداری و دوام و همچنین کیفیت آن ها شده است که بسیاری از مجموعه های مطرح ملی که در حال استفاده از آن هستند به صورت تجربی شاهد آن بوده اند. بنابراین شما می توانید با خرید این پرایمرها از این شرکت بهبودی عملکردی و استحکام تجهیزات مختلف خود را برای سالیان طولانی تضمین کنید.

1دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.