تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

چسب عایق رطوبتی چیست و چه کاربردها و ویژگی هایی دارد؟

چسب عایق رطوبتی چیست و چه کاربردها و ویژگی هایی دارد؟

چسب عایق رطوبتی چیست و چه کاربردها و ویژگی هایی دارد؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

چسب عایق رطوبتی ساخته شده از رزین های رنگی است که می تواند یک آب بندی اصولی بر روی سطوحی که در معرض رطوبت قرار دارند ایجاد کند. با استفاده از این عایق ها قطعاً طول عمر سازه افزایش می یابد و دیگر لازم نیست هزینه های بالایی برای ترمیم و اصلاح نواحی که دچار خوردگی شده‌اند صرف کنید.

این عایق های رطوبتی قابلیت استفاده در محیط های باز و بسته را دارند و عوامل محیطی چندان روی عملکرد آنها تاثیر نمی گذارد. از لحاظ کیفیت ساخت و نوع فرمولاسیون در یک رده بسیار بالایی قرار دارد و تنها نکته ای که در مورد این چسب های عايق رطوبتی باید رعایت کنیم استفاده از تکنسین‌های مجرب جهت اجرای صحیح و اصولی این عایق ها می باشد.

در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد انواع کاربرد ها و ویژگی های چسب عایق رطوبتی صحبت کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کاربردهای چسب عایق رطوبتی

  • کف سازی سرویس های بهداشتی

سرویس های بهداشتی یکی از پر رطوبت ترین نواحی در یک ساختمان میباشد. تفاوتی ندارد سازه مورد نظر مسکونی باشد و یا اینکه از نوع تجاری یا صنعتی باشد. در همه موارد شما می‌توانید سرویس های بهداشتی را در این سازه ها مشاهده کنید. استفاده از چسب عایق رطوبتی در بستر زیرین سرویس بهداشتی می تواند تا حد بسیار زیادی از نفوذ رطوبت به بافت بتنی سازه جلوگیری کند.

  • آب بندی استخر

با توجه به آن که در استخرها، سیالات آبی در تماس مستقیم با قسمت دیوار و کف هستند در نتیجه بهتر است از یک عايق رطوبتی استخر با کیفیت بسیار بالا برای آب بندی و عایق کاری کلیه سطوح استخر خود استفاده کنید. وجود هرگونه روزنه ریز در سطح استخر می تواند باعث تخریب بتن به علت نفوذ آب شود.

  • نمای ساختمان

چسب عایق رطوبتی به گونه ای طراحی و فرموله شده است که به راحتی می‌تواند بر روی نمای بتنی ساختمان های مختلف بنشیند و از سطح سازه در برابر عوامل محیطی مانند برف و باران حفاظت کند.

  • مخازن آب

معمولاً در محدوده هایی که فعالیت های کشاورزی انجام می شود یکسری مخازن آب ساخته می شود. این مخازن غالباً برای آبیاری زمین کشت مورد استفاده قرار می گیرد. برای آنکه بخش قابل توجهی از آب موجود در این مخازن بر اثر نفوذ به بافت زیرین بتن هدر نرود حتماً باید از یک عایق رطوبتی قوی برای جلوگیری از هدر رفت آب ذخیره شده استفاده شود.

کاربردهای چسب عایق رطوبتی

ویژگی های چسب عایق رطوبتی

قدرت نفوذ بالا

چسب عایق رطوبتی با توجه به دانسیته و گرانروی استانداردی که دارد به خوبی می تواند در منافذ کوچک سطح بتن نفوذ کند و باعث آب بندی کامل سطح شود.

چسبندگی بالا

اگر می‌خواهید عایق رطوبتی با یک چسبندگی بالا روی سطح قرار بگیرد حتماً باید بستر کار کاملا خشک و بدون رطوبت باشد. در چنین شرایطی می توانید انتظار داشته باشید که عایق مورد نظر با حداکثر چسبندگی سطح کار را پوشش داده است.

سازگار با تغییرات دمایی

بروز نوسانات دمایی مانند افزایش بیش از حد یا کاهش دما می تواند بر روی چسب عایق رطوبتی تاثیر بگذارد. لذا این عایق رطوبتی در فصول گرم تابستان و همچنین بسیار سرد زمستان نیز کارآیی لازم را دارد.

اصلاح نقایص سطح

در برخی از سطوح ممکن است یکسری ترک های بسیار ریزی وجود داشته باشد. در این شرایط شما می توانید با اعمال صحیح چسب های عایق رطوبتی به راحتی این نوع تقایص ساختاری را پوشش دهی کنید.

روش های جلوگیری از پوسته شدن چسب عایق رطوبتی

پوسته شدن و یا جدا شدن چسب عایق رطوبتی از روی سطوح یکی از مشکلات رایجی است که معمولاً به ندرت در پروژه های پوشش دهی اتفاق می افتد. اما این نوع آسیب ساختاری مرتبط با کیفیت رنگ نیست بلکه تا حد بسیار زیادی بستگی به نوع اجرای شما دارد.

اگر شما قوائد و ضوابط استاندارد در اجرای عایق رطوبتی را مد نظر قرار ندهید قطعاً در پایان کار با متورم شدن عایق رطوبتی و یا پوسته شدن آن مواجه خواهید شد. به همین دلیل ما باید در اجرا دقت و ظرافت بالایی داشته باشیم. معمولاً یکسری تکنیک های بسیار ساده‌ای در فرایند اجرا انجام می شود که مهمترین آن آماده سازی سطح می باشد.

شما نمی توانید عایق های رطوبتی را بر روی سطوح روغنی و یا خیس اجرا کنید. ابتدا باید یک پاکسازی اساسی بر روی بستر کار انجام دهید تا تمام آلودگی‌ها و مواد روغنی از روی سطح پاک شود تا عایق مورد نظر با چسبندگی بالا روی سطح قرار بگیرد. موضوع بعدی در ارتباط با زمان خشک شدن چسب عایق رطوبتی می باشد.

شما بعد از رنگ آمیزی سطوح مانند استخر نمی توانید استخر مورد نظر را از آب پر کنید زیرا باید یک فرصت چند روزه در دمای استاندارد محیط به پوشش رنگی بدهید تا کاملا خشک شود. از همه مهمتر اینکه باید فرایند اختلاط رنگ را با نسبت دقیق انجام دهید. زیرا آماده سازی غیر استاندارد رنگ یکی از دلایلی است که می‌تواند بر کیفیت پوشش دهی تاثیر بگذارد.

روش های جلوگیری از پوسته شدن چسب عایق رطوبتی

چگونه عایق های رطوبتی را نگهداری کنیم؟

یکی از سوالات رایجی که معمولاً خریداران در مورد چسب عایق رطوبتی مطرح می‌کنند این است که آیا می‌توان پس از استفاده از این عایق ها آنها را انبار و یا نگهداری کرد. پاسخ این سوال قطعا مثبت است اما بستگی به چند عامل مهم دارد. شما باید یک دمای مطلوب و حدوداً بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد را برای این رنگ ها مهیا کنید. حتماً از یخ زدگی آنها در فصل زمستان جلوگیری کنید. آنها را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. محفظه‌های عایق رطوبتی مقاومت بالایی دارند اما نباید آنها را در معرض ضربه و یا شکستگی قرار دهید. در چنین شرایطی می توانید یک مدت زمان حدوداً یک ساله را به انبار کردن این رنگ ها با همان کیفیت بپردازید.

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده طیف گسترده از انواع پوشش های ضد رطوبتی مانند عایق رطوبتی دیوار بتنی، عایق های پشت بام، انواع عایق های قیری و پلیمری و غیره می باشد که هر کدام با بالاترین کیفیت ساخته شده اند. شما میتوانید جهت دریافت قیمت محصولات با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام صحبت کنید. علاوه بر اطلاعات قیمتی یک مشاوره اساسی نیز نسبت پروژه شما ارائه می شود.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.