تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

۵ دلیل مهم جهت استفاده از کفپوش اپوکسی انبارها

۵ دلیل مهم جهت استفاده از کفپوش اپوکسی انبارها

۵ دلیل مهم جهت استفاده از کفپوش اپوکسی انبارها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

انبارهای صنعتی را می توان یکی از پرتنش ترین محیط ها در حوزه های کاری مختلف در نظر گرفت. سطح کف این گونه از سازه ها به طور مداوم در تماس فیزیکی با تجهیزات و ماشین آلات سنگین می باشد که همه روزه بر روی آن در رفت و آمد هستند. این ترافیک بسیار بالا در انبارها در مواردی ممکن است آسیب های جدی را به سطح کف وارد کند که باعث می شود شما به طور مکرر برنامه جداگانه‌ای را جهت تعمیر و اصلاح سطح بتنی کف در نظر بگیرید. می توانید با استفاده از کفپوش اپوکسی انبارها به یکباره دوام و سختی سطح کف را به مراتب افزایش دهید.

این نوع از کفپوش ها بعد از آنکه کاملاً خشک و سخت شدند می توانند بالاترین نیروها و فشارهای ناشی از ترافیک پر رفت و آمد ماشین آلات صنعتی را تحمل کنند. در این مقاله قصد داریم ۵ دلیل مهمی که جهت استفاده از کفپوش اپوکسی انبارها وجود دارد را به طور کامل توضیح دهیم تا بیشتر بتوانیم با اهمیت و ضرورت استفاده از این نوع کفپوش اپوکسی صنعتی آشنا شویم.

ضد خش و ضد سایش بودن کفپوش اپوکسی انبارها

اصولاً در انبارهای صنعتی به دلیل پر ترافیک بودن محیط ممکن است یکسری خطوط و یا به اصطلاح خش و همچنین ساییدگی های متعدد در سطح بتن ایجاد شود. این موضوع کاملاً طبیعی می باشد چرا که به جهت وزن بالایی که ماشین آلاتی مانند لیفتراک یا حمل کننده های مکانیکی دارند بروز چنین اتفاقاتی توجیه پذیر است. وجود خش و ساییدگی در سطح کف بتن و یا در مواردی خوردگی سطحی می تواند به مرور آسیب دیدگی های عمیق تر بعدی را ایجاد کند. زمانی که بافت بتن دچار خراش می شود بعد از مدتی کوتاه تخریب های گسترده تری نیز ایجاد خواهد شد.

کفپوش اپوکسی انبارها که تشکیل شده از رزین اپوکسی و هاردنر کفپوش اپوکسی میباشد می تواند در مقابل کوچکترین عامل مخرب محیطی مقاومت کند. این موضوع بر روی ظاهر کفپوش اپوکسی انبارها نیز اثر می گذارد. زیرا زمانی که سطح کف شما بدون هیچگونه خش و ساییدگی باشد قطعا دارای یک نمای زیبایی خواهد بود. مهمترین موضوعی که در مورد انبارهای صنعتی باید مد نظر قرار دهید این است که بتوانید تجهیزات را با حداکثر نظم در انبار ذخیره کنید. در انبارهایی که از کفپوش اپوکسی استفاده کرده اند به جهت پاکیزه بودن محیط، شما را راغب به حفظ نظم در انبار می کند.

ضد خش و ضد سایش بودن کفپوش اپوکسی انبارها

امکان علامت گذاری در سطح کفپوش اپوکسی انبارها

استفاده از کفپوش اپوکسی یک رنگ و یکدست در انبارها به جهت شرایط کاری متفاوت شاید چندان مناسب نباشد. به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند یکسری خطوط و علامت گذاری های مختلفی را با رنگ دیگری بر روی سطح کف انجام دهند. این علامت گذاری ها باعث می شود تا افرادی که در حال کار در انبارها هستند بتوانند با استفاده از آن ها حوزه کاری خود را مشخص کنند و در مورد فعالیتی که در حال انجام آن هستند یک مسیر مشخص و تعریف شده ای را داشته باشند.

برای اعمال خط و خطوط متنوع در سطح کفپوش اپوکسی انبارها هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید این خط کشی ها را در هر قسمت از کفپوش انجام دهید. این موضوع در پارکینگ ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا زمانی که شما از کفپوش اپوکسی پارکینگ استفاده می کنید وجود علامت گذاری و خط کشی نیز در اولویت قرار دارد تا رانندگان بدانند چه عملکردی را در پارکینگ داشته باشند.

عدم جذب آلودگی ها و مواد روغنی در کفپوش اپوکسی انبارها

همانطور که می دانید در انبارهای صنعتی آلودگی ها و در مواردی مواد روغنی مختلف وجود دارند که دائماً با سطح کف در تماس هستند. تصور کنید از هیچگونه کفپوشی برای بتن استفاده نکنید در آن صورت بتن به راحتی می تواند این ترکیبات و مواد روغنی را جذب کنند و دچار تغییر رنگ شوند. تغییر رنگ یا سیاهی که ناشی از مواد روغنی در سطح بتن ایجاد می‌شود به صورت دائمی خواهد بود و نمی توان آنها را پاکسازی کرد. تنها راه حل آن این است که شما مجدداً یک لایه سیمان یا بتن را بعد از کندن ناحیه مذکور در محل مربوطه قرار دهید.

از طرفی قبل از آنکه سطح کف دچار آسیب شود از کفپوش اپوکسی انبارها استفاده کنید. مواد روغنی و هرگونه آلودگی که در روی کفپوش اپوکسی قرار می گیرد مانند ریختن آب بر روی شیشه است که هیچ گونه جذبی اتفاق نمی افتد. در نتیجه شما می توانید آنها را به راحتی و با کمترین تجهیزات پاک کننده از روی سطح کف پاکسازی کنید.

عدم جذب آلودگی ها و مواد روغنی در کفپوش اپوکسی انبارها

استحکام بی نظیر کفپوش

توجه به سطح کف در محیط های صنعتی و انبارها بسیار مهم می‌باشد. زیرا اگر سطح صاف و یکدست و بدون آسیبی را نداشته باشید قطعاً در بازدهی کار و فعالیت شما در آن انبار تاثیر خواهد گذاشت. همچنین تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به راحتی نمی توانند کار خود را انجام دهند. کفپوش اپوکسی انبارها به دلیل مقاومت و استحکام بالای خود در طولانی مدت دچار آسیب نمی‌شوند. سالم و صاف بودن سطح کف سرعت کار شما را افزایش می دهد و باعث می شود فرآیند کاری خود را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهید.

اجرا و نصب آسان کفپوش

در محیط ها و اماکن صنعتی کلیه سازه ها جهت استفاده باید در کمترین زمان آماده بهره برداری شوند. اگر در یک محیط تولیدی شما نتوانید از انبارهای خود به جهت بازسازی سطح کف تا یک مدت مشخص استفاده کنید شاید در مواردی کار و فعالیت شما تعطیل شود. با اجرای کفپوش اپوکسی شما می توانید بازسازی سطح کف انبارها را در سریعترین زمان انجام دهید و در مدت کوتاه آن را آماده بهره برداری و استفاده کنید. لذا کفپوش اپوکسی انبارها جهت استفاده در کارخانجات تولیدی همواره توصیه می شود.

اجرا و نصب آسان کفپوش اپوکسی انبارها

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش از شرکت رانا کیمیا فام

یکی از تولیدات رنگی شرکت رانا کیمیا فام کفپوش اپوکسی انبارها می باشد که در کنار سایر کفپوش های اپوکسی بیشترین درخواست را از طرف مشتریان دارد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات دقیق در مورد قیمت و همچنین جزئیات بیشتر در ارتباط با کفپوش های اپوکسی با این شرکت در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.