تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی ضد حریق؛ مقاوم در برابر آتش سوزی

کفپوش اپوکسی ضد حریق؛ مقاوم در برابر آتش سوزی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از مزیت های بسیار ارزشمندی که انواع کفپوش اپوکسی صنعتی و دیگر نمونه های آن دارد این است که کاملا در برابر حریق و افزایش حرارت مقاوم می باشند. بنابراین این تصور که رزین های اپوکسی به جهت ساختار شیمیایی خود می توانند باعث افزایش شعله های آتش شوند به هیچ عنوان درست نیست. کفپوش اپوکسی ضد حریق با هدف افزایش امنیت در محیط های صنعتی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

در مکان هایی که احتمال نشت روغن وجود دارد کفپوش اپوکسی ضد حریق به علت غیر جاذب بودن شرایطی را فراهم میکنند تا شما با یک عملیات نظافتی ساده کلیه مواد و ترکیبات اشتعال زا را از سطح کف پاک کنید. این کفپوش ها اگرچه خود به تنهایی ضد حریق می باشند اما خاصیت نفوذ ناپذیر بودن آن ها تا درصد بسیار زیادی احتمال بروز آتش سوزی را کاهش میدهد.

به عنوان مثال یک محیط صنعتی که با مواد روغنی اشتعال زا سر و کار دارد اگر دارای کف بتنی باشد، این مواد به راحتی در بافت بتن نفوذ می کنند. این نوع بتن که آغشته به این مواد شده است به راحتی عاملی خواهد بود تا در محیط های بسته مانند انبارها یک آتش سوزی مهیب ایجاد شود. اما اگر یک کفپوش اپوکسی انبار را اجرا کنید اینگونه اتفاقات به حداقل خواهد رسید.

عدم انتشار دود سمی در کفپوش اپوکسی ضد حریق

دود سمی اولین عامل کشنده ای است که معمولاً در محیط های بسته می تواند عوامل انسانی را به شدت تهدید کند. این نوع دود غالباً از سوختن و ذوب شدن مواد پلاستیکی و پلیمرهای ساختار یافته ایجاد میشود. علاوه بر حرارت و گرمای بسیار بالا که شعله های اتش ایجاد می کنند اگر به هر طریقی نتوانند به دیگر نقاط انتقال پیدا کنند قطعاً دود سمی آن ها می تواند هر محیطی را کاملاً آلوده کند.

در ارتباط با کفپوش اپوکسی ضد حریق این موضوع کاملا وارونه است. یعنی با سوختن و همچنین حرارت دادن آنها هیچ نوع ماده یا دود سمی از آن به محیط منتشر نمی‌شود. اگرچه کفپوش های اپوکسی تا یک محدوده خاص نسبت به حرارت مقاوم هستند و بعد از افزایش دمای بیش از حد دچار ذوق شدگی خواهند شد اما اینکه این دما دقیقا چقدر است در قسمت بعد به آن می پردازیم.

عدم انتشار دود سمی در کفپوش اپوکسی ضد حریق

دمای قابل تحمل کفپوش اپوکسی ضد حریق

مقدار دمایی که یک کفپوش اپوکسی ضد حریق می‌تواند تحمل کند یکی از بحث‌ برانگیزترین موضوعات و سوالاتی است که غالباً خریداران مطرح می کنند. درواقع میتوان آن را یک سوال بسیار مهم و حیاتی تلقی کرد چرا که ما این کفپوش ها را کاملا مقاوم به حرارت و آتش می دانیم و اطلاع از مقدار دمای قابل تحمل آن ها می تواند نوع دیدگاه ما را به این کفپوش‌ها تغییر دهد.

غالبا کفپوش های اپوکسی بر اساس نوع محیط و شدت تنش بالایی که در آن قرار دارد فرموله و ساخته می شود. برای محیط های کم تنش تر شما می توانید از انواع کفپوش های اپوکسی با دمای قابل تحمل ۱۵۰ درجه سانتیگراد یا ۳۰۰ درجه فارنهایت استفاده کنید اما اگر این مقدار را اندک می دانید یک نمونه از رزین های اپوکسی وجود دارند که مقاومت بیشتری نسبت به حرارت و آتش دارند. این کفپوش اپوکسی بتن قادر است تا ۶۰۰ درجه فارنهایت را نیز تحمل کند که رقمی بالغ بر ۳۱۵ درجه سانتیگراد میشود. در چنین دمای بالایی می توان گفت که تا حد بسیار مطلوبی می توانند ساختار خود را حفظ کنند.

البته یک سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که بالاتر از این دما چه اتفاقی برای کفپوش اپوکسی ضد حریق می‌افتد؟ اگر دما بیش از اینها باشد طبیعتاً این کفپوش ها نیز مانند هر نوع ماده دیگری دچار ذوب شدگی می شوند. اما این ماده مذاب نه دود سمی به اطراف منتقل میکند نه اینکه باعث افزایش شعله های آتش می شود بلکه کاملا خنثی باقی می ماند.

چه اقداماتی باعث افزایش مقاومت این رنگ در برابر آتش می شود؟

یکی از اقدامات مهمی که شما می توانید میزان درصد مقاومت کفپوش اپوکسی ضد حریق را افزایش دهید این است که فرآیند نصب و پیاده سازی این رنگ بر روی سطح کف را با حداکثر استانداردهای لازم انجام دهید. شما باید سطوح را طوری آماده سازی و احیا کنید که کفپوش اپوکسی ضد حریق بتوانند با چسبندگی بسیار بالا بر روی آن قرار بگیرد. هر چقدر شما در حوزه اجرا و نصب کفپوش اپوکسی سست عمل کنید قطعاً حرارت های بالا که ناشی از آتش سوزی ایجاد می شوند به راحتی میتوانند این کفپوش ها را کاملا نابود کنند.

البته این اقدامات چندان سخت و وقت گیر نیستند شما تنها کافی است در مرحله اول ترکهای ریز و درشت سطح را کاملاً پر کنید. بعد از آن بهتر است که کلیه ناهمواری ها و مصالح قدیمی چسبیده به کف را پاک کنید. ممکن است نیاز باشد که یک عملیات سنباده ماشینی را بر روی کف اجرا کنید.

بعد از آن انجام فرآیند شستشو برای پاکسازی کامل کف می تواند یک روش ایده آل برای آماده سازی ایده آل کف باشد. البته بعد از فرآیند شستشو حتما باید تا خشک شدن کامل آن صبر کنید .انجام این کار های مهم و حیاتی قطعا می‌تواند میزان مقاومت کفپوش اپوکسی ضد حریق را بیشتر کند.

چه اقداماتی باعث افزایش مقاومت این رنگ در برابر آتش می شود؟

دلیل محبوبیت بالای این رنگ های دو جزئی چیست؟

کفپوش های اپوکسی مزیتهای بی نظیری علاوه بر ضد حریق بودن دارند. آن ها می‌توانند یک سطحی بدون لغزش در صنایع مختلف ایجاد کنند. در نتیجه عبور و مرورهای مکرر بر روی آن کاملاً ایمن خواهد بود .همچنین به دلیل مقاومت و استحکام بالا چندان نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند. همه این عوامل مجموعا شرایطی را فراهم می کند تا هزینه های شما به شدت کاهش یابد. در واقع آنچه که باعث محبوبیت آنها شده است قیمت مناسب در کنار طول عمر بالا میباشد.

 مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش ها از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند با کیفیت ترین انواع کفپوش اپوکسی و همچنین کفپوش پلی اورتان را با قیمت بسیار مناسب و متعادل نسبت به بازار از این شرکت خریداری کنند. کارشناسان ما همواره تلاش می کنند تا بهترین اطلاعات را در حوزه فروش محصولات به شما ارائه دهند تا علاوه بر آگاهی از قیمت آنها بتوانید مناسب ترین نمونه رنگ را برای پروژه خود انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.