تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی پارکینگ و ۴ دلیل مهم برای استفاده از آن

کفپوش اپوکسی پارکینگ و ۴ دلیل مهم برای استفاده از آن

کفپوش اپوکسی پارکینگ و ۴ دلیل مهم برای استفاده از آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش های اپوکسی مخصوص پارکینگ جزو ترکیبات دو جزئی می باشند که پس از میکس شدن کامل، یک ماده ی رنگی فوق‌العاده قدرتمند را خلق می کنند که مناسب پوشش دهی سطوح کف هستند. یکی از راه هایی که می توانید محیط پارک خودروهای خود را از یک فضای کسل کننده به یک محیط زیبا تبدیل کنید استفاده از کفپوش اپوکسی پارکینگ است. این نوع از کفپوش ها علاوه بر پوشش دهی کامل سطح بستر، در بر گیرنده ی طیف وسیعی از رنگ های جذاب هستند که می توانند حوزه ی پارک خودروها را مشخص و علامت گذاری کنند.

در پایان کار یک محیط بسیار خیره کننده را شاهد خواهید بود چرا که پارکینگ شما از لحاظ زیبایی مشابه نمایشگاه های اتومبیل می شود. علاوه بر آن، کفپوش اپوکسی پارکینگ در برابر سایش و فشار بالای تایرهای خودرو مقاوم بوده و به هیچ عنوان شکل اولیه خود را از دست نمی دهد.

اهدافی که رزین های اپوکسی برای پوشش دهی کف پارکینگ دنبال می کنند شامل ۴ عامل مهم افزایش پایداری و دوام سطح بتن، تطبیق پذیری، کاهش هزینه های مرتبط با تعمیر و نگهداری کف و ارتقاء معیارهای زیبایی شناختی محیط خواهد بود. در ادامه ی این مقاله بطور جامع هر یک از دلایل مذکور را توضیح خواهیم داد.

افزایش دوام سطح بتن با کفپوش اپوکسی پارکینگ

افزایش دوام سطح بتن با کفپوش اپوکسی پارکینگ

عواملی مانند نشت روغن خودروها، نشت سیالات، خط تایر ماشین ها و از این قبیل موارد می تواند ساختار بتن را بدشکل و تضعیف کند. از طرفی مواد روغنی پس از تماس اولیه با بتن در منافذ ریز آن نفوذ کرده و به مرور باعث سست شدن مصالح کف می شوند. رفت و آمد مداوم و پی در پی خودروهای سنگین ممکن است باعث ترک های ریز و خوردگی کف شوند.

تمامی این موارد در صورت بروز نیازمند وقت و انرژی برای ترمیم و اصلاح آن ها دارد. شما می توانید با استفاده هوشمندانه از کفپوش اپوکسی پارکینگ به طور کامل از اتفاقات مذکور فاصله بگیرید. لایه های اپوکسی کف به دلیل چسبندگی بالای خود پس از قرارگیری بر روی کف پارکینگ علاوه بر ترمیم نقایص جزئی سطح ، یک سد محافظ میان عوامل محیطی و کف می باشد.

پس از خشک شدن کامل کفپوش اپوکسی پارکینگ ، سنگینی خودروها هیچگونه تاثیری بر تغییر ساختار کفپوش اپوکسی ندارد. به همین دلیل می توان با اعمال رزین های اپوکسی در ناحیه کف پارکینگ دوام و پایداری آن ها افزایش داد.

تطبیق پذیری کفپوش اپوکسی پارکینگ با سطوح بتنی

به طور قطع یکی از سازگارترین ترکیبات رنگی با کف های بتنی، کفپوش اپوکسی می باشد. اصولاً رزین های اپوکسی تطبیق پذیری بالایی با مصالح سیمانی کف دارند و می توانند با حداکثر چسبندگی روی آن قرار گیرند. به عنوان مثال هیچ وقت سیالات روغنی و آب روی صفحات شیشه ای پایدار نیستند و چسبندگی بالایی میان آن ها رخ نمی دهد به همین دلیل با کمترین اثر از روی شیشه پاک می شوند.

چون این دو ماده تطبیق پذیر نیستند. اما اگر کفپوش اپوکسی پارکینگ را با یک اختلاط صحیح میان دو جزء آن روی سطوح بتنی قرار دهید به بهترین شکل با یکدیگر هماهنگ و سازگار خواهند بود. این ویژگی منحصر به فرد تنها دلیلی است که یک عمر طولانی را برای آن ها رقم میزند. از طرفی با مواد روغنی و سیالات آبی و دیگر آلودگی های محیطی سازگار نیستند و در صورت ریخته شدن هر نوع ماده چسبنده روی کفپوش اپوکسی پارکینگ براحتی و حتی با یک پارچه ساده قابل پاکسازی هستند.

تطبیق پذیری کفپوش اپوکسی پارکینگ با سطوح بتنی

کفپوش پارکینگ چگونه باعث کاهش هزینه می شود؟

محوطه ی پارکینگ خصوصاً در مراکز تجاری، پاساژها، رستوران ها و هتل ها همواره دارای یک ازدحام سنگین از رفت و آمد خودرو ها هستند. اگر شما سخت ترین سطوح بتنی را نیز داشته باشید قطعا با این حجم از خودرو آسیب پذیر خواهند بود. بروز هرگونه آسیب در کف پارکینگ نیازمند هزینه و بازسازی مجدد است که در برخی موارد ممکن است هزینه های اعمالی سنگین تر از یک پروژه کفپوش اپوکسی پارکینگ باشد.

فارغ از هزینه باید زمان و انرژی زیادی برای پر کردن ترک های ایجاد شده در کف بتن صرف کنید که این کار به هیچ عنوان معقول نیست. با بکارگيری کفپوش اپوکسی پارکینگ تنها یک بار هزینه کنید و چندین سال بدون هیچگونه هزینه با اطمینان خاطر محیط مناسبی را برای پارک خودروها فراهم کنید.

در محیط های تجاری به دلیل وجود کسب و کارهای مختلف نمی توان پارکینگ را به بهانه ی تعمیر و یا اصلاح ساختار به صورت مکرر تعطیل کرد. بنابراین با اعمال کفپوش اپوکسی پارکینگ درب محوطه ی تعیین شده را همواره برای مشتریان خود به جهت پارک خودروهایشان بدون تعطیلی باز نگه دارید.

کفپوش اپوکسی پارکینگ چگونه باعث کاهش هزینه می شود؟

معیارهای زیبایی شناختی کفپوش اپوکسی پارکینگ

در محیط های مسکونی و تجاری هیچ فردی نمی خواهد خودرو خود را در یک پارکینگ با کف آسیب دیده، آلوده و بد فرم پارک کند. چرا که با دیدن این صحنه قطعاً یک بار منفی به رانندگان القاء می شود. این حالت در ساختمان های تجاری که مشغول فعالیت اقتصادی هستند برای مشتریان فوق العاده تاثیر گذار است. اصولاً ظاهر شیک و زیبای پارکینگ هر ساختمانی گویای مدیریت صحیح ساکنين آن ساختمان می باشد.

سطوح بتنی در طولانی مدت دچار خورد شدگی موضعی، رنگ گرفتی، کدر شدن و ترک های ریز می شود که به شدت ظاهر پارکینگ را تحت ثاثیر قرار می دهند. با بکارگيری کفپوش اپوکسی پارکینگ دیگر با چنین صحنه هایی مواجه نخواهید شد. به علاوه در صورت ایجاد آلودگی و نشستن گرد و غبار روی سطح کف می توانید تنها با یک بار شست و شو، کفپوش اپوکسی پارکینگ خود را درست مانند روزهای آغازین رنگ آمیزی براق و شفاف کنید.

ویژگی های محصولات رنگی در شرکت رانا کیمیا فام

کلیه ی محصولات رنگی تولید شده در شرکت رانا کیمیا فام اعم از انواع رنگ ساختمانی ، انواع کفپوش ها ، انواع رنگ صنعتی و بسیاری از ترکیبات رنگی دیگر همگی در بالاترین سطح استاندارد بین المللی فرموله و تولید می شوند. بنابراین مشتریان گرامی این اطمینان خاطر را داشته باشند هر نوع ماده رنگی که در این شرکت تولید می شود از لحاظ کیفیت با بسیاری از برندهای معتبر برابری می کند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.