تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش پارکینگ رزین اپوکسی؛ مزیت‌ها و مشخصات فنی

کفپوش پارکینگ رزین اپوکسی؛ مزیت‌ها و مشخصات فنی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از پروژه های بسیار پرطرفدار که غالباً در سازه های مسکونی انجام میشود پوشش دهی سطح کف پارکینگ با کفپوش اپوکسی می باشد. اجرای کفپوش پارکینگ مسکونی ضرورت بسیار بالایی دارد بطوریکه امروزه داشتن یک پارکینگ بسیار زیبا و در عین حال دارای سطح کف سالم و مقاوم از جمله درخواست های رایج افراد ساکن در آپارتمان ها می باشد.

زمانی که ساخت و ساز ساختمان به اتمام می‌رسد معمولاً جنس کف قسمت پارکینگ از بتن می باشد. بتن ها می توانند در بلند مدت به دلیل دریافت نیروها و فشارهای بالا به صورت موضعی دچار خردشدگی شوند. اغلب ما این صحنه را در پارکینگ هایی که دارای کف بتنی هستند دیده اید که بخشی از سطح کف دارای بتن پودر شده و یا ترک خورده می باشد. علت این رویداد رفت و آمد مکرر خودرو ها در پارکینگ می باشد. استفاده از یک کفپوش پارکینگ مسکونی غالباً از نوع رزین های اپوکسی می باشند می تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشند. این محلول های رنگی مزیت های بسیار زیادی در کنار قیمت مقرون به صرفه خود دارند.در ادامه مقاله با مطرح کردن مشخصات فنی و برخی از امتیازات آن شرح کاملی از این نوع کفپوش ها ارائه می دهیم.

مشخصات فنی کفپوش پارکینگ مسکونی

  • کفپوش پارکینگ مسکونی از لحاظ اجزای ساختاری معمولاً دارای دو جزء میباشد. هر کدام از این اجزا باید به نسبت مشخصی به یکدیگر اضافه شوند. با میکس کردن آنها محلول مرطوب متشکل از رزین های اپوکسی و هاردنر ها به دست می آید.
  • از لحاظ نوع رنگدانه محدودیت ندارند و شما می‌توانید رزین های اپوکسی را در چند رنگ مختلف خریداری کنید. اجرای رنگ بندی های مختلف در سطح پارکینگ معمولاً برای ایجاد علائم هشدار دهنده به رانندگان می باشد تا بدانند در چه موقعیت هایی نباید خودرو خود را پارک کنند.
  • معمولا برای پوشش دهی پارکینگها ضخامت به نسبت بالاتری در نظر گرفته می شود. اما به طور کلی کفپوش پارکینگ مسکونی می تواند ضخامتی ۳ تا ۵ میلی متر را نیز داشته باشد. رسیدن به این مقدار ضخامت از طریق پوشش دهی لایه ای می باشد.
  • مقاومت فشاری بسیار بالایی دارند به طوری که می توانند وزنی بالغ بر ۱٫۵ تن را نیز تحمل کنند. به همین دلیل علاوه بر پارکینگ های معمولی در صنایع بزرگ هم که ماشین آلات سنگین رفت و آمد میکنند از کفپوش اپوکسی صنعتی استفاده می کنند.
  • مقاومت حرارتی بالایی دارند و می‌توانند تا دمای ۸۰ درجه سانتیگراد را نیز تحمل کنند. بنابراین نوسانات دمایی نمی‌تواند باعث آسیب به کفپوش اپوکسی پارکینگ شود.

اهداف اجرا و مزیت های کفپوش پارکینگ

پارکینگ های ساختمانی برای هر سازه ای لازم و ضروری می‌باشند. تفاوتی ندارد که سازه مورد نظر از نوع مسکونی آپارتمان یا حتی سازه های تجاری باشد. در همه این‌ها احداث یک پارکینگ استاندارد زیبا و ایده آل می‌تواند علاوه بر مدیریت بهتر در پارک خودروها باعث افزایش نظم در سطح شهرها نیز شود.

پس از آنکه مراحل ساخت و احداث پارکینگ‌ها به پایان رسید چندین اقدام اساسی را باید انجام دهیم اجرای یک کفپوش رزین اپوکسی پارکینگ بهترین است اقدامی است که می‌توانید انجام دهید. اما برای این کار چندین هدف مهم تعریف شده است. البته ضمن ذکر این اهداف مزیت های دیگری از این پوشش‌ها را نیز در بخش ذیل ذکر می‌کنیم:

  • ارتقای جلوه های بصری یک محیط بسته برای همه ما اهمیت دارد. همه ساکنان دوست دارند یک پارکینگ مدرنی داشته باشند. لذا کفپوش پارکینگ اپوکسی کاملا این نوع خواسته شما را برآورده خواهد کرد.
  • کفپوش پارکینگ اپوکسی در صورت اجرای صحیح طول عمر بسیار بلند مدتی دارد. البته بستگی به میزان عبور و مرور خودروها و تنشهای محیطی دارد, اما در مجموع به جهت لایه ای بودن این کفپوش‌ها تا ده سال عمر مفید خواهند داشت.
  • امکان خط کشی و استفاده از چندین رنگ برای پوشش دهی کف پارکینگ‌ها با رزین های اپوکسی وجود دارد. همین موضوع عاملی خواهد شد تا تمام خودروها با یک نظم بالا به پارک بپردازند. شلوغی و خارج شدن از نظم در پارکینگ‌ها باعث کلافگی و استرس می‌شود. اجرای این کفپوش‌ها قطعا این موارد منفی را برطرف خواهند کرد.
  • رزینهای اپوکسی پس از خشکی کامل هیچ ماده سمی و آسیب زایی را به محیط منتشر نمی کنند. البته اگرچه جزء ترکیبات شیمیایی رنگی هستند اما این زمانی صادق است که این رنگ‌ها در حالت مرطوب باشند. لایه های خشک شده رنگ هیچ تفاوتی با سطوح سخت محیط ندارند و کاملا خنثی هستند. به همین دلیل اعمال حرارت و نوسانات دمایی هیچ تغییری را در بافت آنها ایجاد نمی کند.
  • کفپوش پارکینگ از نوع رزین های اپوکسی بهترین انتخاب برای ساختمان های مدرن هستند. بنابراین مدیرانی که می‌خواهند یک نوسازی و بازسازی اساسی در پارکینگ سازه انجام دهند می‌توانند به جای اجرای کفپوش های پر هزینه و طول عمر پایین به انتخاب رزین های اپوکسی بپردازند. البته سازه های با قدمت بالا نیز می‌توانند از این کفپوش‌ها استفاده کنند و هیچ محدودیت کاربردی ندارد.
  • کفپوش اپوکسی به جهت آنکه دارای برخی ترکیبات پلیمری است زمانی که روی سطح کف سازه قرار می‌گیرد باعث کاهش گرد و غبار محیط خواهد شد. شما می‌توانید یک مقایسه اساسی بین سطوح بتنی و سطوحی که با کفپوش های اپوکسی پوشش دهی شده اند انجام دهید تا متوجه کاهش گرد و غبار پس از اجرای رزین های اپوکسی شوید.
  • در حال حاضر کفپوش پارکینگ اپوکسی مقرون به صرفه ترین پوششی است که می‌توان انتخاب کرد. لذا شما می‌توانید با خرید این پوشش‌ها در بودجه خود صرفه جویی کنید و هزینه های اضافی را برای دیگر پروژه های بازسازی سازه در نظر بگیرید.

مشخصات فنی کفپوش پارکینگ مسکونی

کاملا عایق رطوبتی هستند

کفپوش پارکینگ مسکونی زمانی که به مرحله خشکی کامل میرسد عملاً در برابر رطوبت و سیالات نفوذ ناپذیر می باشد. به بیان دیگر اگر به هر دلیلی مانند نشتی لوله کشی حجم بالایی از سیالات روی این کفپوش ها جمع شود هیچگاه به بافت زیرین کفپوش اپوکسی نفوذ پیدا نمی کند. حال آنکه در مورد سطوح بتنی این موضوع برعکس میباشد. یعنی مواد روغنی و همچنین سیالات آب به راحتی از روزنه ها و ترک های موجود در بتن ها نفوذ می کنند و می توانند باعث سست شدن بافت زیرین بتن شوند. کفپوش اپوکسی پارکینگ با توجه به آن که می‌تواند به عنوان یک عایق رطوبتی در سطح کف پارکینگ عمل کند در نتیجه شما به راحتی می‌توانید آنها را با استفاده از مواد شوینده مختلف شستشو دهید. بنابراین همیشه دارای یک پارکینگ زیبا و پاکیزه خواهید بود.

عدم لغزندگی در کفپوش پارکینگ مسکونی

معمولاً در پارکینگ های مختلف ممکن است چندین سطوح شیب دار وجود داشته باشد. این سطوح شیبدار می تواند در قسمت ورودی پارکینگ باشد. یکی از سوالات بسیار مهمی که اکثر مشتریان مطرح می کنند این است که با اجرای کفپوش اپوکسی در سطوح شیبدار آیا لغزندگی سطح افزایش پیدا میکند یا خیر؟ در ارتباط با این سوال باید بگوییم که پاسخ منفی است. یعنی حتی اگر چند سطح شیب دار در پارکینگ وجود داشته باشد شما نباید نگران امنیت پارک خودروها و همچنین ورود و خروج خود باشید.

کفپوش پارکینگ مسکونی نه تنها دارای سطح لغزنده نیست بلکه این ویژگی ارزشمند زمانی که سطح کاملا خیس یا مرطوب می باشد نیز وجود دارد. در سطح کفپوش اپوکسی یک اصطکاک مخصوصی وجود دارد که شما زمانی که سطح کف را لمس می کنید کاملاً آن را احساس خواهید کرد. اجرای کفپوش هایی که لغزنده هستند به هیچ عنوان در پارکینگ‌ها توصیه نمی شود. چرا که نمی توانند یک محیط امن و مناسبی را برای خودروها فراهم کنند.

عدم لغزندگی در کفپوش پارکینگ مسکونی

مراحل مختلف اجرای کفپوش

  • زیرسازی اولیه

زیرسازی اولیه قبل از اجرای کفپوش پارکینگ مسکونی چندان فرایند سخت و وقت گیر نیست. شما باید ابتدا کلیه نقایص سطح مانند ترک ها، خوردگی های جزئی و بزرگ را کاملاً اصلاح کنید. اصولاً کفپوش اپوکسی نمی تواند عملکرد مناسبی را بر روی سطوح ناهموار داشته باشد. بعد از اصلاحات اولیه برای حذف گرد و غبار در سطح کف می توانید یک شستشوی اساسی را اجرا کنید تا فرایند اجرای رنگ با کیفیت بالاترین صورت گیرد.

  • پرایمر

پرایمر اپوکسی مواد و ترکیبات فوق العاده کاربردی و مهم هستند که در اکثر پروژه های پوشش دهی کفپوش پارکینگ مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این پرایمر ها می توانند سطحی صاف و بدون نقصی را ایجاد کنند. در نتیجه رزین های اپوکسی به خوبی در سطح کف پخش می شوند و در نهایت یک سطح تراز را ایجاد می کنند.

  • لایه اولیه

لایه اولیه یا لایه میانی کفپوش اپوکسی در بین لایه پرایمر و لایه نهایی قرار می‌گیرد. اجرای این لایه فوق العاده اهمیت دارد چرا که بخش اعظمی از مقاومت و استحکام کفپوش پارکینگ منوط به وجود همین ناحیه می باشد.

  • لایه نهایی

لایه نهایی کفپوش اپوکسی آخرین لایه ای می باشد که اجرا می‌شود. لازم است که ابتدا یک خشکی نسبی در لایه میانی به وجود آید تا بتوانید لایه نهایی کفپوش را اجرا کنید. همانطور که میبینید نوع پروژه اجرای کفپوش به صورت لایه ای می باشد که شامل پرایمر، لایه میانی و لایه نهایی می باشد.

دریافت مشاوره و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

دریافت مشاوره و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند جهت اطلاع از قیمت انواع کفپوش اپوکسی و همچنین جزئیات فنی بیشتر با کارشناسان رانا کیمیا فام در تماس باشند. متخصصین ما همواره در تلاش هستند تا جامع ترین اطلاعات کاربردی را برای فراهم آوردن خرید سهل و آسان به شما ارائه دهند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.