تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق بندی پشت بام؛ معرفی بهترین پوشش های رنگی

عایق بندی پشت بام؛ معرفی بهترین پوشش های رنگی

عایق بندی پشت بام؛ معرفی بهترین پوشش های رنگی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق بندی پشت بام یکی از اصلی ترین اقدامات برای نفوذ ناپذیر کردن سطح بام ساختمان می‌باشد. شما نمی توانید معماری سازه را بدون عایق کاری تکمیل کنید. زیرا ساختمان مورد نظر پس از مدتی در معرض رطوبت دچار آسیب ساختاری خواهد شد.

در این صورت شما باید هزینه های بسیار زیادی را برای تعمیر و اصلاح بافت های آسیب دیده صرف کنید. پس چه بهتر آنکه از همان ابتدا عایق رطوبتی مناسب و استاندارد و با کیفیت انتخاب کنید تا با استفاده از آن بتوانید بام سازه را کاملا ضدآب و مقاوم سازی کنید.

انواع عایق پشت بام که در این مقاله می‌خواهیم معرفی کنیم کاملا با نمونه های قدیمی مانند قیر و ایزوگام متفاوت است. در واقع نوع فرمولاسیونی که این پوشش‌ها دارند باعث می‌شود حتی بهتر از عایق های قدیمی عمل کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد آنها ارائه خواهیم داد.

عایق بندی پشت بام با انواع عایق رطوبتی پلیمری

برای عایق بندی پشت بام با استفاده از پوشش های پلیمری دو نوع ماده رنگی بسیار پرکاربرد و پرفروش وجود دارد. هر کدام با فرمولاسیون جدید ساخته شده اند و بهترین عملکرد را برای سطوح بام ساختمان دارند. البته این عایق های رطوبتی کاربری های دیگری نیز دارند. به این صورت که می‌توانند حتی بر روی دیواره های عمودی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این عایق‌ها به ترتیب شامل عایق رطوبتی قیری پلیمری و همچنین عایق رطوبتی آکریلیک است. هر دو نمونه را در ذیل بطور مفصل شرح می‌دهیم.

  • عایق رطوبتی بر پایه قیر و پلیمر

همانطور که از نام این نوع عایق مشخص است بر پایه ترکیبات قیری و همچنین پلیمرهای ساختار یافته می‌باشند. رنگ این پوشش‌ها کاملا مشکی و گزینه ایده آلی برای بام ساختمان می‌باشند. در کنار عایق بندی پشت بام شما می‌توانید از این رنگ‌ها برای سطوح مدفون در زیر خاک یا سازه استفاده کنید. به عنوان مثال بسیاری از رستوران‌ها، سردخانه‌ها، سرویس های بهداشتی و غیره مستعد نفوذ رطوبت هستند. تفاوتی ندارد که سطح مورد نظر در زیر سازه یا روی آن باشد. در هر دو حالت عایق قیری بهترین کاربرد را خواهد داشت. برای استفاده از این ماده در بام ساختمان شما باید یک پوشش دهی لایه ای داشته باشید. یعنی در کنار استفاده از رنگ پلیمری از مش فایبرگلاس یا سیلیس درشت بدون خاک به عنوان پوشش میانی بین دو لایه رنگ استفاده کنید. این کار مقاومت مکانیکی بام ساختمان را افزایش می‌دهد.

  • عایق رطوبتی منعطف آکریلیک پایه آب

عایق رطوبتی تک جزئی آکریلیک نمونه دیگری از این محصول است که قابلیت استفاده در بام ساختمان را دارد. رنگدانه محصول سفید مایل به شیری است و برای اجرای آن لازم است از یک لایه ی میانی بین دو پوشش رنگ استفاده کنیم. هدف این کار نیز مانند عایق های قیری برای افزایش مقاومت مکانیکی سطح است. رنگ های آکریلیک پایه آب برای سطوح مختلف از قبیل بتن ، سیمان حتی فلز نیز قابل اجرا هستند.

اگر سطح بام ساختمان از جنس فلزی هستند این عایق‌ها گزینه مطلوبی خواهند بود. قدرت چسبندگی آن‌ها به قدری بالا است که می‌توانند سطح بام را کاملا بدون درز و روزنه سازند. مهمترین مشخصه عایق بندی پشت بام با پوشش های آکریلیک این است که در برابر تنش های محیطی نظیر نور خورشید و اشعه UV مقاوم است. لذا در بلندمدت شاهد تخریب ساختاری این پوشش‌ها نخواهید بود.

برای گیرایی دقیق و بدون نقص عایق های آکریلیک لازم است که سطح کار کاملا خشک و بدون رطوبت باشد. البته پایه آب بودن محصول باعث می‌شود حساسیت بالایی در برابر رطوبت نداشته باشند. این عایق‌ها مدت زمان خشکی به نسبت پایین تری در قیاس با عایق های قیری دارند.

عایق بندی پشت بام با انواع عایق رطوبتی پلیمری

استفاده از سیالات آب برای رقیق سازی عایق های رطوبتی

هر دو نوع پوشش رنگی که برای عایق بندی پشت بام استفاده می‌شوند قابل رقیق سازی با سیالات آب هستند. البته شرایط محیطی از قبیل میزان زبری سطح و دمای محیط در نسبت رقیق سازی تاثیر می‌گذارد. لذا تکنسین های اجرایی که در مراحل کار هستند تشخیص می‌دهند که چه مقدار سیالات را باید با این عایق‌ها ترکیب کنند. در مجموع حدود ۵ الی ۲۰ درصد بر اساس حجم عایق باید از آب استفاده کنیم. حتما در مرحله رقیق سازی باید مراقب باشیم که مقدار اضافه کردن آب بیش از حد نباشد. زیرا کیفیت پوشش از بین می‌رود و نمی توان نتیجه مطلوبی را دریافت کرد.

برای عایق بندی پشت بام چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

قبل از آنکه بخواهیم پوشش های رنگی مذکور را در فرایند عایق بندی پشت بام استفاده کنیم باید یکسری اصول را مدنظر قرار دهیم. مرحله اول آماده سازی سطح است. ما باید ببینیم میزان خرابی‌ها و نقایص سطح کار چقدر است؟ اگر ترک خوردگی وجود دارد حتما باید آنها را اصلاح کنیم. بعد از اصلاح و بازسازی سطح و همچنین پاکسازی بستر کار از گرد و غبارهای پراکنده بهتر است از یک پوشش پرایمر نیز استفاده کنیم. این پلیمر‌ها مزیت های بسیار زیادی دارند. باعث افزایش چسبندگی عایق رطوبتی می‌شوند. در کنار آن روزنه های سطح را کاملا پر می‌کنند. درنتیجه در میزان مصرف عایق رطوبتی صرفه جویی خواهد شد. پس اجرای پرایمر را حتما در دستور کار قرار دهید.

برای عایق بندی پشت بام چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

هزینه و قیمت عایق کاری پشت بام

برای عایق بندی پشت بام می‌توانید از پوشش های رنگی قیری و همچنین مدل های آکریلیک پایه آب استفاده کنید. اما هر یک از این‌ها دارای قیمت مشخص هستند و شما باید بر اساس شرایط محیط آن‌ها را انتخاب کنید. آنچه که باعث تغییر و نوسان هزینه پروژه خواهد شد مساحت پشت بام است. طبیعتا با افزایش سطح کار شما باید گالن های بیشتری از رنگ‌ها را خریداری کنید. اما برندهای داخلی این محصول همواره سعی می‌کنند برای جلب رضایت مشتری قیمت مقرون به صرفه ای را نظر بگیرند. البته شما باید از شرکت هایی خرید کنید که مسئولیت تولید و فروش مستقیم و بدون واسطه را برعهده دارند.

شرکت رانا کیمیا فام، تولید کننده و فروشنده انواع عایق رطوبتی

شرکت رانا کیمیا فام با سال‌ها سابقه در زمینه تولید انواع رنگ ساختمان، عایق رطوبتی و همچنین پوشش های رنگی صنعتی همواره توانسته است پروژه های بسیار عظیم را پشتیبانی کند. تمام محصولات این مجموعه به صورت جزئی و عمده قابل عرضه به مشتریان می‌باشد. شما می‌توانید بر اساس نوع پروژه ای که دارید به خرید انواع رنگ بپردازید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

شرکت رانا کیمیا فام، تولید کننده و فروشنده انواع عایق رطوبتی

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.