تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از موضوعات فوق‌العاده مهم و حیاتی در مورد کفپوش اپوکسی، نوع اجرا و چگونگی پیاده سازی مراحل رنگ آمیزی می باشد. شما هر چقدر دارای ترکیبات رنگ با کیفیتی باشید اما در نحوه اجرای کفپوش اپوکسی دچار ضعف شوید قطعا روی نتیجه ی کار تاثیر مستقیم خواهید گذاشت.

برای آنکه فرآیند پوشش دهی شما به صورت استاندارد و عالی انجام شود لازم است که نسبت به آماده سازی سطح، نحوه میکس کردن دو جزء رنگ، تجهیزات مورد نیاز و نوع اعمال پوشش های مجدد توجه ویژه ای داشته باشید. در این مقاله به طور مفصل در مورد هر یک از موارد مذکور صحبت خواهد شد تا بتوانید یک آشنایی کلی از اجرای کفپوش اپوکسی داشته باشید.

اهمیت آماده سازی سطح در اجرای کفپوش اپوکسی

به عنوان یک قاعده کلی که این موضوع در مورد تمامی رنگ ها از جمله انواع رنگ ساختمان، رنگ نما، انواع رنگ صنعتی و دیگر پوشش های کف به یک اندازه صدق می کند، آماده سازی سطح قبل از اجرای هر نوع رنگی است. اصولاً مواد رنگی جزو ترکیبات چسبنده ای هستند که به جهت حفظ قدرت و کیفیت چسبندگی خود باید روی سطوح تمیز، بدور از هرگونه آلودگی، مسطح و بدون خوردگی سطحی اعمال شوند.

این مرحله تنها مختص اجرای کفپوش اپوکسی نیست. روی سطوح دیواری، سطح فلزی نیز این مرحله پیاده سازی خواهد شد. اما مهمترین نکات آماده سازی سطح چیست؟

ابتدای کار بهتر است به ترمیم خوردگی ها، بتن های کنده شده و ترک های ریز و درشت بپردازید. سپس در صورت زبر و ناهموار بودن بیش از حد اجرای مراحل مرتبط با ساب زنی می تواند کمک کننده باشد. بعد از همه ی اینها نوبت به رفع گرد و غبار و مواد روغنی که گاهاً ممکن است نیاز به شستشو باشد، می رسد. با انجام این مراحل با اطمينان خاطر می توانید اجرای کفپوش را آغاز کنید.

اهمیت آماده سازی سطح در اجرای کفپوش اپوکسی

اهمیت اختلاط رنگ در اجرای کفپوش

همان طور که می دانید کفپوش اپوکسی از دو جزء رنگ که شامل هاردنر و رزین اپوکسی می باشد ساخته و تولید می شوند. این ترکیبات جزو رنگ های خاص هستند و لازم است در نتیجه ی کار یک فیلم رنگ فوق‌العاده قدرتمند و سخت در کف ایجاد شود. در نتیجه وجود دو جزء رنگ کاملاً منطقی می باشد. اصطلاح اختلاط در اجرای کفپوش اپوکسی معمولا با عنوان mix ratio شناخته می شود اینکه بدانیم چه نسبت اختلاطی میان این دو نوع ماده برقرار است.

به هیچ عنوان اختلاط غیر اصولی کفپوش اپوکسی و با حدس و گمان نباید انجام شود چرا که در آن صورت رنگ خود را از دست داده اید. نسبت اختلاط معمولا به صورت ۳:۱:۱ عنوان می شود. یعنی نسبت حجمی برای رزین اپوکسی، هاردنر و برخی مواد رقیق کننده به ترتیب برابر ۳، ۱، ۱ می باشد. البته برخی ترکیبات اپوکسی کف دارای فرمولاسیون متفاوتی هستند که نحوه ی میکس کردن آن ها در کاتالوگ محصول به طور کامل ذکر شده است.

توجه به عمر مفید رنگ در زمان اجرای کفپوش اپوکسی

نکته ی بسیار مهم این است که بعد از ترکیب کردن کفپوش اپوکسی نمی توان ماده ی مخلوط شده را در هر زمان که خواستیم روی کف قرار دهیم. بلکه یک زمان مشخصی تعریف شده است که پس از اختلاط هر دو جزء رنگ این زمان مذکور تا از دست رفتن کیفیت رنگ آماده شده ادامه خواهد داشت. یعنی بعد از میکس کردن رنگ شما یک زمان محدودی برای آماده به کار نگه داشتن رنگ در اختیار دارید. به این زمان عمر مفید رنگ یا با اصطلاح لاتین pot life قابل شناسایی است.

پیشنهاد می شود به محض آنکه مراحل ترکیب رنگ ها به پایان رسید اجرای کفپوش را آغاز کنید تا رنگ شما هدر نرود. این زمان برای انواع کفپوش اپوکسی متفاوت است و بستگی به دمای محیط نیز دارد. اما به صورت کلی و حدودی شما ۲۰ تا ۳۵ دقیقه زمان دارید که دو جزء رنگ اختلاط یافته را اعمال کنید. بعد از این زمان دیگر کفپوش اپوکسی قابل اجرا نخواهد بود و باید مراحل اختلاط را مجددا با رنگ های جدید آغاز کنید.

توجه به عمر مفید رنگ در زمان اجرای کفپوش اپوکسی

در زمان اجرای کفپوش به چه وسایلی نیاز داریم؟

به جهت دريافت بالاترین سطح کیفیت باید نسبت به انتخاب تجهیزات اعمال رنگ توجه ویژه ای داشته باشیم. عموما نمی توان با هر وسیله ای به اجرای کفپوش اپوکسی پرداخت. لایه ها و فیلم کفپوش باید به صورت همتراز و یکپارچه با یک نرخ گسترش ثابت روی سطح پراکنده شود و در کلیه ی سطوح یک ضخامت یکسان ایجاد کند. بنابراين برای رسیدن به چنین اهدافی علاوه بر دقت در انتخاب نوع رنگ باید بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات و وسایل رنگ آمیزی را انتخاب کنیم.

تجهیزات رایج معمولا غلتک ها، تیغه های دسته دار و کاردک ماله ها هستند. شما با استفاده از غلتک براحتی می توانید به شکل ایستاده، البته در برخی موارد، به واسطه ی دسته ی بلندی که دارند به اجرای کفپوش اپوکسی بپردازید. با این کار سرعت اجرا و قرار دادن پوشش های رنگی افزایش خواهد یافت.

اجرای کفپوش اپوکسی توسط یک تیم با تجربه

اگر تصور می کنید با خرید کفپوش اپوکسی، خود می توانید آن ها را بدون اجرای تکنیک های خاص روی سطوح کف پیاده سازی کنید باید بگوییم که اصلاً اینگونه نیست. برای اجرای کفپوش اپوکسی نیاز به یک تیم با تجربه و متبحر دارید تا کلیه ی مراحل مرتبط با اجرای کفپوش اپوکسی به صورت استاندارد و اصولی عملیاتی شوند. بنابراین پس از تهیه ی کفپوش اپوکسی از تکنسین های مختص اعمال رنگ کفپوش استفاده کنید.

اجرای کفپوش اپوکسی توسط یک تیم با تجربه

دریافت مشاوره از متخصصین شرکت رانا کیمیا فام

همان طور که در این مقاله ذکر شد اجرای کفپوش اپوکسی تنها با اعمال تکنیک های عملیاتی خاص که تنها تکنسین های اجرایی آن اطلاعات کافی را دارند میسر خواهد بود. در این زمینه کلیه ی مشتريان گرامی ضمن خرید کفپوش اپوکسی مورد نظر خود می توانند با متخصصین این مجموعه در مورد وسعت کار، میزان رنگ مورد نیاز و نحوه ی اجرا مشورت و رهنمودهای کافی را دريافت کنند.

قطعاً آنچه که برای این شرکت اهمیت دارد شامل رضایت مشتری، ارتقاء بیش از پیش کیفیت محصولات، توزیع به موقع و معرفی تکنسین های با تجربه جهت اجرا خواهد بود.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.