تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

آشنایی با انواع کفپوش اپوکسی

آشنایی با انواع کفپوش اپوکسی

آشنایی با انواع کفپوش اپوکسی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی در حال حاضر یکی از پر مصرف ترین پوشش های کف محسوب می شوند. این ماده رنگی دو جزئی به دلیل کیفیت بالایی که دارد همواره سخت ترین و زیباترین لایه های پوششی را در سطح کف ایجاد می کند. مقاومت بسیار بالا و داشتن جلوه های بصری خیره کننده از مهمترین مزایای آن محسوب می شود. ترکیبات آن تشکیل شده از دو جز ماده رنگی می باشد که هر کدام با یک نسبت مشخص بر دیگری اضافه می شود تا بتوان با ایجاد یک مخلوط همگن انواع کفپوش اپوکسی را جهت اجرا آماده کرد.

رزین های اپوکسی، مواد پایه این ترکیبات رنگی را تشکیل می‌دهد که لازم است این مواد با محلول های هاردنر میکس شوند. با توجه به آنکه انواع کفپوش اپوکسی در سطح بستر کف اجرا می‌شود بنابراین ضخامت فیلم رنگ آنها با دیگر پوشش هایی که در سطح دیوار و تجهیزات فلزی اجرا می‌شود کاملاً متفاوت هستند. برای این محصول ارزشمند انواع متنوعی را می توان تعریف کرد که هر کدام برای موقعیتی خاص مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم با کفپوش های اپوکسی متعدد که در موقعیتهای مختلف استفاده می شوند صحبت کنیم.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

این نوع از کفپوشها معمولا با عنوان پوشش هایی که ضد الکتریسیته ساکن هستند شناخته می شوند. کفپوش آنتی استاتیک در محیط هایی که به دلیل شرایط کاری محدودیتهای ویژه وجود دارد استفاده می شوند. کارخانجات و صنایعی که بیشتر با مواد اشتعال زا سر و کار دارند غالباً از این کفپوش استفاده می کنند. زیرا اگر تخلیه الکتریکی از ناحیه کف به صورت جرقه های ریز ایجاد شود ممکن است در اینگونه مکان های حساس آتش سوزی یا انفجار رخ دهد. با استفاده از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک به‌مراتب می‌توانید از بروز این گونه اتفاقات جلوگیری کنید.

در قسمت میانی این کفپوش یک شبکه مسی تعبیه شده است که مسئولیت تخلیه انرژی الکتریکی را از سطح کف به زمین بر عهده دارد.  این شبکه ها همانطور که گفته شد از متریال مس ساخته شده اند. ترکیبات مسی از بهترین رساناهای الکتریکی می باشند که به خوبی می توانند جریان الکتریکی را هدایت و به محیطی امن منتقل کنند. بنابراین اگر در محل کار خود فعالیت های با ضریب ریسک بالا دارید می توانید با به کارگیری کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک امنیت محیط کاری خود را تضمین کنید.

کفپوش اپوکسی با مقاومت مکانیکی بالا

کفپوش اپوکسی با مقاومت مکانیکی بالا

انبارهای صنعتی و گاراژها معمولا یکی از پر تنش ترین محیط های موجود  در فضاهای کاری محسوب می شود. این تنش ها که معمولاً با اعمال نیرو و فشار در ناحیه کف همراه هستند، در صورت مقاوم نبودن کفپوش ممکن است یکسری آسیب های ساختاری را به کف سازه وارد کنند. کفپوشهای اپوکسی که دارای مقاومت مکانیکی بالا هستند به دلیل داشتن ساختار چند لایه به خوبی می توانند در محیط های صنعتی استحکام لازم را داشته باشند. بنابراین عبور و مرور تجهیزات سنگین نمی تواند هیچ گونه آسیبی را به سطح کف وارد کنند.

نکته ای که در مورد این کفپوش ها وجود دارد این است که مراحل نصب آن باید به خوبی و با حداکثر دقت انجام شود. چرا که اگر لایه ای از کفپوش اجرا نشود و یا ناقص اجرا شود به مرور دچار سستی ساختاری شده و به راحتی از سطح کف جدا می شوند.درواقع این موضوع نیز به دلیل وجود نیروهای گسترده‌ای است که به ناحیه کف وارد میشود.

کفپوش اپوکسی مناسب محیط های درمانی و بیمارستانی

کفپوش اپوکسی مناسب محیط های درمانی و بیمارستانی

یکی از موضوعات مهمی که در مورد کفپوشهای اپوکسی بیمارستانی همواره مدنظر است این است که این کفپوش ها باید از لحاظ بهداشتی بالاترین سطح کیفیت را داشته باشند. از آنجایی که سطح کف محل عبور و مرور مراجعین در بیمارستان ها می باشد ممکن است زودتر از سایر سطوح در سازه دچار آلودگی، کثیفی و مواردی از این دست شوند.

در چنین شرایطی قطعاً در محیط های بیمارستانی که بهداشت حرف اول را می زند ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. لذا کفپوش اپوکسی بیمارستانی به دلیل آنکه جاذب آلاینده‌ها و آلودگی های محیط نیست به خوبی قابلیت پاکسازی دارد. بنابراین نیروهای خدماتی که در محیط های بیمارستانی در حال کار هستند با یک برنامه هفتگی و تنها با صرف کمترین انرژی و تجهیزات به راحتی می توانند سطح کف را از وجود هرگونه آلودگی پاک کنند.

کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش اپوکسی پارکینگ

با توجه به اهمیت بالایی که در پوشش دهی محوطه پارکینگ وجود دارد لازم است که از کفپوش های اپوکسی با درجه سختی بالا استفاده کنیم. محیط های پارکینگ همانطور که می دانید محل پارک خودروهای سنگین می باشد. در صورتی که سطح بتن موجود در پارکینگ ها با انواع کفپوش اپوکسی پارکینگ پوشش دهی نشود قطعاً در طولانی مدت شاهد خوردگی ها و ترک های ریز و درشت در سطح بستر اینگونه محیط ها خواهیم بود. بروز چنین اتفاقاتی می تواند ظاهر پارکینگ شما را دچار مشکل کند.

استفاده از کفپوش اپوکسی پارکینگ نه تنها مقاومت و استحکام سطح بتن را افزایش می دهد بلکه با ایجاد علائم و خط کش های متنوع می تواند یک راهنمای خوبی برای رانندگان باشد تا بدانند در چه موقعیتی خودرو خود را پارک کند. این نوع از کفپوش ها معمولاً به صورت چند لایه ای اعمال می شوند تا بتوانند دوام و ماندگاری خود را حفظ کنند. تنوع کفپوش اپوکسی بستگی به موقعیت به‌کارگیری آن دارد. به طوری که شما میتوانید در محیط های کم تنش تر مانند منازل از کفپوش اپوکسی سه بعدی استفاده کنید که در قسمت بعد به آن اشاره خواهیم کرد.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش اپوکسی سه بعدی معمولا به دلیل ظاهر جذاب و جلوه های بصری زیبایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرد. وجود تصاویر سه بعدی در این گونه کفپوشها به مراتب می تواند چهره منازل را تغییر و دچار دگرگونی کنند. این کفپوش ها با توجه به مقاومت خوبی که دارند بیشتر به دلیل خاصیت دکوری خود  به کار گرفته می شوند. شما می توانید کفپوش اپوکسی سه بعدی را در اتاق خواب، بخش پذیرایی و یا حتی سرویس های بهداشتی و حمام اجرا کنید.

مشاوره و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند با تماس مستقیم با این شرکت ضمن دریافت مشاوره تخصصی در حوزه انواع کفپوش اپوکسی اطلاعات کامل و جامعی را در مورد محصول مورد نظر خود دریافت کنند . تمامی محصولات از بالاترین سطح کیفیت برخوردار می باشند. در کنار اینها قیمت خرید آن نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.