تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

طریقه رنگ آمیزی کناف؛ معرفی ۶ گام مهم

طریقه رنگ آمیزی کناف؛ معرفی ۶ گام مهم

طریقه رنگ آمیزی کناف؛ معرفی ۶ گام مهم

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ آمیزی کناف بر خلاف بسیاری از پروژه های نقاشی ساختمان یک روند متفاوتی را دنبال می کند. همان طور که می دانید سطوحی دیواری در بخش داخلی ساختمان در اغلب مواقع ساخته شده از مصالح سیمانی یا گچی می باشد. اما در مواردی ممکن است نقاطی از سازه مانند سقف ساخته شده با پوشش ها یا صفحات کناف باشد. این نوع پوشش ها ساختار متفاوتی نسبت به دیوارهای معمولی دارند و اجرای رنگ آمیزی ساختمان بر روی اینگونه سطوح نیازمند تدابیر خاصی می باشد.

کناف ها یا همان Dry wall یک نوع پوشش سقفی یا در مواردي دیواری است که به آن ها گچ تخته، تخته دیوار، تخته گچی و همچنین پانل های گچی نیز می گویند. در این مقاله مراحل آماده سازی سطوح برای رنگ آمیزی کناف را ذکر می کنیم تا به خوبی بتوانید یک پوشش دهی ایده آل و رضایت بخشی داشته باشید.

گام اول: سنباده زنی قبل از رنگ آمیزی کناف

برای شروع کار ابتدا لازم است که دیوارها را با یک وسیله روشن کننده مانند چراغ کار بررسی کنید تا بتوانید ناهمواری ها و عیوب ساختاری به نسبت ریز سطوح را شناسایی کنید. در صورت مشاهده ناهمواری شما لازم است با یک سنباده نمره ۱۵۰ یا نمونه ریزتر سطوح را کاملاً صاف کنید. اینکه شما چه نمره ای از سنباده را انتخاب کنید بستگی به زبری سطح دارد. اما به طور کلی در رنگ آمیزی کناف ایجاد یک سطح صاف می تواند مراحل پوشش دهی را برای شما فوق العاده سهل و آسان کند. به طوری که رنگ به راحتی در سطح پنل پخش می شود و می تواند شدت چسبندگی بالای خود را نیز حفظ کند.

سنباده زنی قبل از رنگ آمیزی کناف

گام دوم: حذف گرد و غبار سطح کناف

اصولاً سنباده زنی باعث ایجاد ذرات ریز و به اصطلاح گرد و غبار در سطح می شود. به همین دلیل شما باید بعد از آنکه مراحل سنباده زنی را به اتمام رساندید، با استفاده از یک جاروی ساده سطح مورد نظر را پاکسازی کنید. وجود گرد و غبار و ذرات ناخالصی در سطح قطعاً عملیات رنگ آمیزی کناف را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به آن خواهد شد که رنگ ساختمان به خوبی نتواند بر روی سطح بنشیند. اگرچه این اقدام شاید در نظر خیلی از افراد ساده باشد اما همین پاکسازی اولیه تعیین کننده کیفیت پوشش نهایی خواهد بود.

گام سوم: استفاده از دستمال مرطوب

شما هرچقدر که بتوانید سطح کناف را کاملا تمیز و پاک کنید می‌توانید این انتظار را داشته باشید که پروسه پوشش دهی یا رنگ آمیزی کناف سریعتر به پایان خواهد رسید. بعد از این که گرد و غبار سطوح را پاک کردید همچنان ذرات ریزی نیز وجود دارد که کافی است یک دستمال مرطوب روی سطح بکشید که کاملاً به یک سطح ایده آل برای رنگ آمیزی تبدیل شود.

گام چهارم: استفاده از پرایمر در رنگ آمیزی کناف

پرایمرهای رنگی نقش بسیار حیاتی و تاثیرگذاری به منظور آماده سازی ایده آل سطح دارند. همانطور که از نام آن مشخص است یکسری مواد رنگی آغازین با عنوان پرایمر رنگ هستند که پیش از اجرای رنگ اصلی در رنگ آمیزی کناف مورد استفاده قرار می گیرند. شما در زمان خرید کافی است که این ترکیبات را با نام پرایمر رنگ کناف، از فروشنده بخواهید که این پوشش های رنگی را در اختیارتان قرار دهد. با استفاده از این مواد طبیعتاً میزان مصرف رنگ رویه کاهش پیدا خواهد کرد و عمر و دوام آن نیز می تواند تا چندین سال ادامه پیدا کند.

استفاده از پرایمر در رنگ آمیزی کناف

گام پنجم: اجرای پوشش اولیه در رنگ آمیزی کناف

پوشش اولیه دقیقاً همان لایه ای است که بعد از اجرای پرایمر اعمال میشود. این لایه از رنگ می تواند تنوع بالایی داشته باشد که در ادامه در مورد نوع رنگ رویه اطلاعات مفیدی ارائه خواهیم داد. نکته مهمی که وجود دارد این است که شما باید بعد از اجرای پرایمر تا زمان خشک شدن کامل آن صبر کنید تا بتوانید لایه اول رنگ را اجرا کنید. در واقع تنها دلیلی که در رنگ آمیزی کناف به صورت پوشش های متوالی از قبیل پرایمر و رنگ رویه وجود دارد افزایش دوام آن می باشد.

گام ششم: اجرای پوشش دوم رنگ

یکی از الزامات مهمی که در رنگ آمیزی کناف باید مد نظر قرار دهید اجرای دو لایه رنگ می باشد. ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که لایه دوم چندان لازم نیست با وجود آنکه از پرایمر نیز استفاده شده است. اما در این مورد باید بگوییم که پوشش های کناف در سقف و دیواره ها با سطوحی که از مصالح ساختمانی گچی ساخته شده اند متفاوت هستند در نتیجه تنها با اجرای دو لایه رنگ است که میتوانید یک پوشش یکپارچه و مناسبی را در سطح ایجاد کنید.

بهترین نوع رنگ برای رنگ آمیزی کناف

پوشش های رنگی مختلفی را میتوان در رنگ آمیزی کناف مورد استفاده قرار داد. اما دو نمونه از بهترین رنگ هایی که آمار استفاده بسیار بالایی در این گونه پروژه ها دارند شامل رنگ آکریلیک پایه آب و همچنین رنگ لاتکس می باشد. این پوشش های رنگی هر کدام مزیت ها و امتیازات خاص خود را دارند و به خوبی می توانند یک نتیجه فوق العاده عالی را در رنگ آمیزی کناف ارائه دهند.

اصولاً رنگهای اکریلیک با توجه به آن که بر پایه آب می باشند زمان خشکی فوق العاده کوتاهی دارند. لذا به سرعت می توانید بعد از اجرای رنگ شاهد خشک شدن سریع آنها باشید. این رنگ ها امکان پاکسازی در مراحل بعدی را برای شما فراهم می کنند و در صورت آلودگی به راحتی میتوانید با استفاده از تجهیزات پاک کننده سطح این رنگ ها را مانند روز اول براق کنید. ترکیبات رنگی لاتکس نیز از لحاظ تنوع رنگدانه بسیار گسترده هستند و شما هر رنگی که بخواهید از این محصول می توانید متناسب با ذوق و سلیقه خود انتخاب کنید.

بهترین نوع رنگ برای رنگ آمیزی کناف

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگ ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده بهترین و با کیفیت ترین انواع رنگ ساختمانی مانند رنگ روغن و بسیاری از رنگهای پایه آب و پایه حلال می باشد. مشتریان گرامی می توانند جهت آگاهی از قیمت محصولات با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایند تا متخصصین ما بهتر بتوانند شما را در انتخاب رنگ مناسب و همچنین حجم مورد نیاز رنگ ها راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.