تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اپوکسی ترافیکی ؛ جذاب کننده خیابان های شهر

رنگ اپوکسی ترافیکی

رنگ اپوکسی ترافیکی ؛ جذاب کننده خیابان های شهر

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

یکی از انواع رنگ هایی که در خانواده رنگ های صنعتی قرار دارد، رنگ اپوکسی ترافیکی است. حتما بارها در خیابان، با خط کشی هایی روبرو شده اید. به رنگ های سفید، زرد و .. این ها همگی از رنگ های ترافیکی هستند که در خیابان ها استفاده می شوند.

رنگ های صنعتی معمولا بر پایه رزین های اکریلیک ترموپلاست و اکلیل کلروکائوچو تولید شده و به عنوان رنگهای ترافیک مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر رنگ های ترافیکی برای هدایت و کنترل خیابان ها و جاده ها استفاده می شوند.

این رنگ ها همچون علائم افقی نشان دهنده قوانین راهنمایی و رانندگی بوده و برای حریم گذاری و علامت گذاری منطقه ای استفاده می شوند. حتی می توانیم یک مورد از آن ها را در خصوص خط کشی عابر پیاده بیان کنیم.

دسته بندی رنگ های اپوکسی ترافیکی

رنگ اپوکسی ترافیکی بسته با کاربردی که دارند، به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. البته هر یک از این رنگ ها نیز بسته به شرایط و هدف مشخصی، استفاده می شوند. می توانیم آنها را به سه دسته تقسیم نماییم.

  • رنگ های ترافیکی گرم
  • رنگ های ترافیکی چند جزئی
  • رنگ های ترافیکی سرد

رنگ اپوکسی ترافیکی

رنگ اپوکسی ترافیکی گرم

این رنگ به دلیل خاصیت خشک شدن سریع، بیشتر برای اتوبان ها و بزرگراه ها استفاده می شود. زیرا حجم تردد اتومبیل ها بالا است و نمی توان اتومبیل ها را برای مدتی وارد مسیر ننمود. یکی از تفاوت هایی که می توانیم بین رنگ های ترافیکی گرم و سرد بیان نماییم، نحوه استفاده از آنهاست.

در حالی که هر دوی این رنگ ها برای خط کشی استفاده می شوند، اما رنگ گرم برای مکان های پرتردد مناسب است و رنگ سرد برای دیگر مکان ها. سرد را به چند صورت می توان استفاده نمود. از جمله روش هایی همچون اسپری، اکستروژن و اسکرید.

رنگ های اپوکسی ترافیکی سرد

محدوده ضخامتی استفاده از رنگ اپوکسی ترافیکی سرد بین ۵۰۰ تا ۶۰۰۰ میکرون بوده و جهت خط کشی مورد استفاده قرار می گیرد. از این رنگ ها برای کشیدن خط کشی خیابان هم به صورت ممتد و هم به صورت منقطع استفاده می شود.

این رنگ ها را هم می توان برای جاده های بیرون شهر استفاده نمود، هم برای جاده های داخل شهر. رنگ های سرد خود به دسته های متعددی تقسیم می شوند که می توانیم به برخی از آنها اشاره نماییم.

  • رنگ های اپوکسی ترافیکی بر پایه رزین‌های کلر و کائوچو
  • رنگ های اپوکسی ترافیکی اکریلیک دو جزئی
  • رنگ بر پایه رزین‌های اکریلیک ترموپلاستیک
  • رنگ پلی یورتان دو جزئی
  • رنگ اپوکسی ترافیکی اپوکسی دو جزئی

رنگ اپوکسی ترافیکی

رنگ های چند جزئی

برای تولید این دسته از رنگ های ترافیکی نیاز به اختلاط چند ماده و یک واکنش گرما زا خواهیم داشت. این رنگ ها حالت چسبندگی فوق العاده بالایی بر روی آسفالت و بتن دارند. معمولا از رنگ های چند جزئی برای خط کشی و علامت گذاری خطوط عابر پیاده استفاده می گردد.

این رنگ ها دارای قدرت سایشی بالایی هستند. از این رو برای خطوط عابر پیاده، که محلی پر تردد است استفاده می شود.

مهمترین ویژگی رنگ های اپوکسی ترافیکی

رنگ هایی که برای خیابان استفاده می شوند، باید دارای مقاومت سایشی بالایی باشند. ون این دسته از رنگ ها به میزان بالایی در شرایط جوی مختلف قرار دارند، و باید از مقاومت برخوردار باشند. رنگ اپوکسی ترافیکی از جمله رنگ های صنعتی می باشد که کیفیت بالایی داشته و قدرت چسبندگی آن بر روی آسفالت و بتن زیاد است.

از طرف دیگر این رنگ در برابر هرگونه ضربه و عوامل مکانیکی و تاثیرات نور خورشید از مقاومت برخوردار است. هر قدر رنگ های ترافیکی از سرعت خشک شدگی بالاتری برخوردار باشند، مطلوب تر بوده و خواص تیکسوتروپی بالاتری نیز خواهند داشت.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در مورد رنگ های ترافیکی به آن توجه نماییم، قدرت بالای ماندگاری آن ها است. این رنگ ها بر روی جاده و آسفالت استفاده می شوند. به همین دلیل باید در باد و بوران مقاوم بوده و در برابر زنجیر چرخ ها در زمستان از روی آسفالت پاک نشوند.

حتی استفاده از لاستیک های یخ شکن میخ دار، و ماسه و شن در زمستان نیز می تواند هر رنگ معمولی را از بین ببرد. اما رنگ اپوکسی ترافیکی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد تا در برابر همه این شرایط از بین نرود. البته همه ی این عوامل تا حدود زیادی قادر هستند رنگ ها را از بین ببرند یا حتی محو کنند. اما استفاده از یک رنگ با کیفیت می تواند طول عمر بیشتری به رنگ ها دهد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.