تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اپوکسی ضد حریق محافظی عالی در برابر آتش

رنگ اپوکسی ضد حریق

رنگ اپوکسی ضد حریق محافظی عالی در برابر آتش

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

همیشه با این مسئله درگیر هستیم که اگر محلی دچار حریق شود، به راحتی رنگ آن سوخته و از بین می رود. اما برخی از رنگ ها، در برابر حریق و آتش مقاوم بوده و به هیچ عنوان آتش نمی گیرند. رنگ اپوکسی ضد حریق از جمله این رنگ ها می باشد، که در زمان مقابله با آتش، خاموش کنندگی داشته و شعله را به تاخیر می اندازند.

این رنگ ها در اصل از هر گونه حلالی عاری بوده و بر پایه آب ساخته می شود. رنگ اپوکسی ضد حریق بسیار ساختار منعطفی داشته و زمانی که در برابر آتش قرار می گیرند، کف کرده و مکانیزم آن افزایش حجم خواهد یافت. این عمل منجر می شود تا به سرعت لایه ای عایق مانند و بدون درز تشکیل داده و تمامی سطوح زیرین خود را در برابر حریق مورد محافظت قرار دهد.

ویژگی رنگ های ضد حریق چیست؟

رنگ اپوکسی ضد حریق در اصل یک خاصیت به تاخیر اندازنده ی شعله فوق العاده عالی دارد که با انجام واکنش های شیمیایی، در زمانی که حریق ایجاد می شود، باد کرده و اجازه نمی دهد تا سطح مورد نظری که بر روی ان از این رنگ استفاده شده است، به حرارت و دمای بحرانی دست یابد.

از سوی دیگر با وجود این ویژگی مهمی که برای رنگ های اپوکسی بیان نمودیم، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این رنگ ها از نظر زیبایی نیز در حد بالایی قرار دارند. به همین دلیل بسیار محبوب بوده و از آن ها برای زیبایی بصری برخی از سطوح در برابر عوامل طبیعی استفاده می کنند.

رنگ اپوکسی ضد حریق

انواع رنگ های ضد حریق کدامند؟

اگر بخواهیم رنگ های ضد حریق را دسته بندی نماییم، می توانیم آنها را به سه دسته تقسیم کنیم. رنگ های ضد حریق اسکلت های فلزی، رنگ اپوکسی ضد حریق و رنگ ضد حریق مخصوص چوب.

از این میان محبوب ترین نوع رنگ های ضد حریق که در هر مکانی مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ های اپوکسی می باشند. این رنگ ها در اصل کاملا شبیه به دیگر رنگ های ضد حریق بوده و نمی توانیم چندان تفاوتی میان هر یک از این رنگ ها بیابیم.

ویژگی های خاص رنگ اپوکسی ضد حریق

رنگ هایی که از اپوکسی تشکیل شده اند، به نوعی از ضخامت و مقاومت بالایی در برابر محیط برخوردار هستند. محیط های شیمیایی نیز محلی مناسب برای استفاده از این رنگ ها به شمار می رود. به همین دلیل بیشتر از رنگ های اپوکسی در صنایع مختلف استفاده می شود.

می دانیم که صنایع مختلف اهمیت بسیار زیادی به استفاده از رنگ های ضد حریق می دهند. زیرا از حساسیت ایمنی بالاتری نسبت به دیگر صنایع برخوردار بوده و باید به آنها توجه ویژه ای شود. به همین دلیل انتخاب رنگ اپوکسی ضد حریق می تواند برای محیط های صنعتی انتخابی مناسب به شمار رود.

پوشش های اپوکسی به خوبی مسائل ایمنی را دربر گرفته و در برابر حریق و دیگر مشکلات آتش سوزی قادر به مقاومت بالایی می باشند. از این دسته رنگ ها به منظور محافظت از سطوح حساس در صنایع خاص استفاده می شود.

رنگ اپوکسی ضد حریق

نحوه فعالیت رنگ های اپوکسی ضد آتش سوزی

در زمان مواجه رنگ اپوکسی ضد حریق با آتش، فعالیت شیمیایی خود را آغاز می کند. این رنگ ها در برابر آتش سوزی لایه ای ضخیم از خود ایجاد می کنند، که تمامی سطوح مورد نظرشان را در بر می گیرد. این عایق علاوه بر اینکه خود در برابر آتش سوزی مقاوم بوده و آتش نمی گیرد، از سرایت آتش به دیگر نقاط نیز به خوبی جلوگیری می نماید.

از این رو زمانی که از رنگ اپوکسی ضد حریق در سطح خاصی استفاده می کنید، می توانید مطمئن باشید که بستر زیرین این رنگ به هیچ عنوان آتش نگرفته و نمی سوزد. یا این که سوختن سطح مورد نظر را به تعویق می اندازد. تا حرارت در زمان طولانی تری با بستر اتش برخورد داشته باشد.

دیگر نمونه های رنگ های ضد حریق نیز برای محیط های مخصوص به خود مورد استفاده قرار می گیرند. یعنی می توان از رنگ های ضد حریق مخصوص اسکلت های فلزی، برای تیر های فلزی ساختمان ها استفاده کرد. این رنگ ها را اصولا برای زیبایی ستون ها استفاده نمی کنند، بلکه به منظور جلوگیری از آتش سوزی فلز های ساختمان استفاده می شوند.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و خرید رنگ اپوکسی ضد حریق از بخش تماس با ما با شرکت رانا کیمیا فام در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.