تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اپوکسی پلی آمید

رنگ اپوکسی پلی آمید

رنگ اپوکسی پلی آمید

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

در صنایع مختلف، از رنگ های متنوعی استفاده می شود که رنگ اپوکسی پلی آمید نوعی جذاب و خاص در میان رنگ ها می باشد. اصولا پلی آمید یا نایلون از مواد ترموپلاستیکی و پلاستیکی به شمار می رود، که در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می شود.

نوع طبیعی این رنگ را بیشتر برای پشم و ابریشم لباس ورزشی و حتی فرش استفاده می کنند و نوع مصنوعی آن برای صنعت خودرو سازی و حمل و نقل استفاده می گردد. پلی آمید از چندین لایه مواد اولیه تشکیل شده است، که یکی از فواید آن، ایجاد مقاومت و استحکام بر روی بسته بندی ها در برابر دما و برخی ضربات است.

رنگ اپوکسی پلی آمید بسیار پایدار و مقاوم بوده و در برابر رطوبت از استحکام بالایی برخوردار است. علاوه بر آن بسیار قدرت چسبندگی بالایی دارد که بر روی هر نوع سطحی همچون بتنی، سنگی، فلزی و… می چسبد.

مواد تشکیل دهنده رنگ اپوکسی پلی آمید

این رنگ به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارد، بسیار محبوب می باشد. البته باید بیان نماییم که هر یک از رنگ های اپوکسی دارای خاصیت منحصر به فردی هستند. مثلا رنگ اپوکسی که به عنوان عایق حفاظتی مورد استفاده قرار می گیرد، بعد از خشک شدن قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته و قابل شستشو است.

یا این که رنگ اپوکسی پلی آمید که برای کفپوش استفاده می شود، از دو عنصر هاردنر پلی آمید و رزین اپوکسی تشکیل گردیده است. این کفپوش ها اصولا در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند. رزین اپوکسی با غلظت بالا، در مجسمه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که این مایع با هاردنر مخلوط می شود، در زمان حرارت دهی به حالت ژله ای تبدیل شده و سپس سفت می شود. پس از آن دیگر نمی توان آن را به صورت مایع درآورد. حتما باید در قالب ریزی این رنگ، از پارافین استفاده نمود تا به قالب نچسبد.

رنگ اپوکسی پلی آمید

انواع رنگ های اپوکسی پلی آمید

رنگ های اپوکسی در نمونه ها و مدل های مختلفی تولید می شوند. رنگ رویه اپوکسی خود به سه صورت مات، نیمه مات و براق تهیه می شود. رنگ آستر اپوکسی مات و تار است، و رنگ میانی نیز به دو روش پلی آمید و HB تولید می گردد.

نمونه دیگری از رنگ اپوکسی پلی آمید وجود دارد که ضد زنگ هستند. این ضد زنگ های اپوکسی در مدل های فسفات، کولتار اپوکسی پلی آمید، کرومات و پرایمر اپوکسی پلی آمید تهیه می شوند.

معمولا کفپوش های آپوکسی باید به گونه ای نصب شوند، که هیچ گونه درز در سطح ایجاد نشود. این سطح ها از مقاومت مکانیکی بسیار بالایی برخوردار می باشد. به هیچ عنوان در برابر ضربه تخریب نشده و می توان از آنها برای محیط هایی استفاده نمود که یکنواختی سطح مهم است.

ساخت کفپوش های اپوکسی می تواند بهترین و مناسب ترین عایق در برابر عبور جریان الکتریکی به شمار رود. به همین دلیل از این عایق ها اصولا برای محیط هایی که اتصال به زمین اهمیت دارد، استفاده می شود.

مزایای استفاده از رنگ های اپوکسی پلی آمید

استفاده از رنگ های اپوکسی در صنایع مختلف، منجر می شود تا محصول در برابر پوسیدگی و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار باشد. این رنگ ها به راحتی قابل شستشو بوده و خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارند. رنگ اپوکسی پلی آمید به هیچ عنوان آلودگی و غبار را در خود جذب نمی کند.

به همین دلیل می توان از این رنگ ها برای اتاق ها نیز استفاده نمود. علاوه بر تمام موارد یاد شده، باید بیان نماییم که استفاده از رنگهای اپوکسی در صنایع پتروشیمی، بسیار محبوب بوده و در تمامی کارخانه هایی که در آنها مواد خورنده وجود دارد، استفاده می شود.

به هیچ عنوان با استفاده از رنگ اپوکسی پلی آمید در طول زمان، در کیفیت آن تغییری را احساس نخواهید کرد. کفپوش های اپوکسی را می توان بر روی سطوح مختلفی همچون چوبی، فلزی، بتنی و.. استفاده نمود.

مشخصات رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

از آنجایی که این نوع از کفپوش ها از چسبندگی بالایی برخوردار هستند، به عنوان محافظی مناسب برای سطوح زیرین استفاده می شوند. در برابر رطوبت عایق بوده و هیچ مایعی را از خود عبور نمی دهند. ویژگی منحصر به فرد این کفپوش ها، عدم جذب آب و سرعت بالای خشک شدن پس از شستشو است. می توان با استفاده از این رنگ های اپوکسی، در هر صنایعی، از مزایای آن بهره مند شد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.