تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

خرید رنگ ترافیکی زرد؛ قیمت مقرون به صرفه

خرید رنگ ترافیکی زرد؛ قیمت مقرون به صرفه

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ ترافیکی زرد یکی از پرکاربردترین رنگ هایی است که برای ایجاد خط کشی های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. سطح کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند در یک مدت زمان طولانی در تماس با تنش های محیطی مقاومت کنند. شدت چسبندگی بالا، ضد سایش بودن، مقاومت در برابر رطوبت از جمله ویژگی های ارزشمند این رنگ محسوب می‌شود. برای جاده های درون شهری و برون شهری از رنگ های زرد و همچنین سفید برای خط کشی سطوح آسفالت استفاده می‌شود. در برخی از مواقع ممکن است این خط‌ها به صورت ممتد و یا بریده باشند. هر دو رنگ ترافیکی در حال حاضر مصرف بسیار بالایی در پروژه های مختلف دارند.

انواع رنگ ترافیکی زرد

رنگ ترافیکی زرد معمولاً در دو نوع رنگ ترافیک دو جزئی و رنگ ترافیک تک جزئی طبقه بندی می‌شوند. اگرچه هردوی آنها زرد رنگ می‌باشند اما نوع اجزای آنها با یکدیگر متفاوت است. معمولا در نمونه های دو جزئی لازم است که رنگ پایه را با جزء دوم با یک نسبت مشخص میکس کنیم. آنچه که در رنگ های چند جزئی باید همواره مد نظر قرار دهیم این است که نسبت اختلاط را همیشه رعایت کنیم. اضافه کردن بیش از حد جزء دوم یا کمتر از مقدار تعیین شده کیفیت رنگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کاربرد رنگ ترافیکی زرد

کاربرد رنگ ترافیکی زرد بسیار گسترده می‌باشد. شما می‌توانید آنها را بر روی سطوح جاده ای و همچنین معابر درون شهری استفاده کنید. همانطور که گفته شد ضد سایش بودن این رنگ و همچنین شدت چسبندگی بالای آنها شرایطی را فراهم می‌کند تا در برابر تنش های محیطی نظیر رفت و آمد یا ترافیک سنگین، رطوبت، پرتو فرابنفش خورشید و مواردی از این قبیل دچار تخریب ساختاری نشوند. در کنار اینها برای پروژه های سبک تر مانند خط کشی محوطه شخصی، علامت گذاری پارکینگ و مواردی از این قبیل نیز کاربرد فراوانی دارند.

زمان خشکی کامل رنگ های ترافیکی تک جزئی آکریلیک

رنگ ترافیکی زرد سرد اجرا

رنگ ترافیکی زرد تک جزئی بر پایه رزین های اکریلیک می‌باشد. در واقع رنگ ترافیکی آکریلیک طول عمر بسیار بالایی دارد و در فام ظاهری زرد و سفید تولید می‌شوند. سرد اجرا بودن این رنگها یک مزیت بسیار مهم تلقی می‌شود. همانطور که می‌دانید این نوع پوشش های رنگی در دو گونه رنگ ترافیکی گرم و سرد طبقه بندی می‌شوند. نمونه اول برای اجرا نیاز به حرارت دارند اما نمونه سرد اجرا پس از میکس شدن با حلال‌ها و اجزای خود نیاز به حرارت ندارند.

امکان دید رنگ زرد در نور کم

اصولاً رنگ های ترافیکی ویژگی قابل رویت بودن در نور کم یا شب را دارند. این ویژگی در مورد رنگ ترافیکی زرد نیز صدق می‌کند. امکان دید در شب برای این رنگها می‌تواند امنیت سطوح جاده ای را افزایش دهد. از طرفی اگر سیستم های روشنایی در مسیر استفاده شده باشد قطعاً شفافیت این رنگ‌ها افزایش پیدا می‌کند. در مجموع علت این موضوع به جهت نوع فرمولاسیون رنگ و همچنین استفاده از ترکیبات خاص می‌باشد.

کم مصرف بودن این رنگها

اگر می‌خواهید یک پروژه خط کشی را آغاز کنید و قبل از آن تمایل دارید که میزان مصرف رنگ را بدانید، در مورد این نوع رنگ ترافیکی زرد باید بگوییم که کاملاً کم مصرف هستند. در واقع خط کشی هایی که دارای عرض ۱۳ سانتی متر تا ۱۵ سانتی متر هستند به ازای هر متر غالباً ۱۳۰ گرم و در مواردی ۱۵۰ گرم مصرف دارند. طبیعتاً ضخامت رنگ بر روی میزان مصرف تاثیر گذار خواهد بود. این مقادیر ذکر شده چندان بالا نیست در نتیجه هزینه خرید شما کاهش پیدا خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: ۵ نکته اجرایی مهم در استفاده از عایق رطوبتی روی گچ

نحوه به کارگیری از حلال رنگ ترافیکی

رنگ خط کشی پارکینگ

اگر به دنبال اجرای رنگ ترافیکی در محوطه پارکینگ خود هستید انتخاب رنگ زرد و همچنین نمونه های سفید بسیاری ایده آل خواهد بود. همانطور که گفته شد این رنگ‌ها بهترین عملکرد را برای سطوح جاده‌ای که در مجاورت آب و هوای محیط قرار دارند از خود نشان می‌دهند. حال اگر شما بخواهید آنها را در محیط های بسته پارکینگ استفاده کنید طول عمر آنها چندین برابر افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل شما می‌توانید محوطه پارکینگ خود را با این رنگ‌ها خط کشی کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

قیمت هر کیلو رنگ ترافیکی

یکی از سوالات رایجی که همواره توسط خریداران مطرح می‌شود این است که قیمت هر کیلو رنگ ترافیکی چقدر است؟ در چه شرایطی می‌توانیم در هزینه های خود صرفه جویی کنیم. رنگ های ترافیکی نمونه های مختلفی دارند. می‌توانند به صورت گرم اجرا همراه با ماشین آلات صنعتی و یا به شکل سرد اجرا باشند. هر کدام از لحاظ قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. از طرفی شرکت های تولید کننده داخلی به منظور کسب رضایت مشتری سعی می‌کنند قیمت مقرون به صرفه ای را در نظر بگیرند. اما در مورد صرفه جویی در هزینه‌ها و خرید رنگ ترافیکی به توضیحات قسمت بند توجه فرمایید.

هزینه اجرای رنگ ترافیکی

اگر می‌خواهید هزینه اجرای رنگ ترافیکی کاهش پیدا کند حتماً باید موضوع آماده سازی سطح را جزو اولویت‌های کار قرار دهید. بروز خوردگی یا شکستگی های جزئی و کلی در سطح آسفالت می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا رنگ‌ها به این بافت آسیب‌دیده نفوذ پیدا کنند. در نتیجه حجم مصرف رنگ افزایش پیدا می‌کند. لذا شما باید آماده سازی و بسترسازی اساسی را انجام دهید تا رنگ‌ها کمتر به بافت داخلی آسفالت نفوذ پیدا کنند.

عوامل تأثیرگذار در انتخاب انواع رنگ ترافیک

رنگ ترافیکی تک جزئی

برخی از نمونه های رنگ های ترافیکی به صورت تک جزئی عرضه می‌شوند. اصولا رنگ ترافیکی تک جزئی مزیت های بسیار زیادی را برای شما دارد. در نمونه های چند جزئی دیگر شما نیاز نیست دغدغه رعایت نسبت اختلاط را داشته باشید. چرا که این رنگ‌ها با حلال های مخصوص خود رقیق سازی می‌شوند و به سرعت قابلیت اجرا دارند. البته در اغلب موارد رنگ هایی که به صورت چند جزئی عرضه می‌شوند از لحاظ مقاومت و طول عمر نسبت به رنگ های تک جزئی در سطح بالاتری قرار دارند.

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ های ترافیکی

طیف گسترده ای از انواع رنگ های ترافیک سرد و گرم در شرکت رانا کیمیا فام فرموله و تولید می‌شود. شما می‌توانید متناسب با مساحت محیط خود به سفارش خرید این رنگ‌ها بپردازید. کارشناسان ما در حوزه فروش می‌توانند جامع ترین اطلاعات را به شما ارائه دهند تا با آگاهی کامل نسبت به خرید اقدام کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.