تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

ویژگی های و کاربرد های رنگ ترافیکی پایه آب

رنگ ترافیکی پایه آب

ویژگی های و کاربرد های رنگ ترافیکی پایه آب

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

آیا تاکنون به رنگ هایی که در خیابان ها و بزرگراه ها استفاده می شود، دقت کرده اید؟ بسیاری از افراد با این سوال مواجه شده اند که این رنگ ها چه هستند؟ و چرا در برابر هر شرایط آب و هوایی، در برف و باران و آفتاب از بین نمی روند. زیرا رنگ ترافیکی پایه آب از رزین اکریلیک بوده و قدرت چسبندگی فوق العاده بالایی بر روی سطوح سیمانی، اسفالت، جدول و .. دارد.

این رنگ ها دارای قدرت دوام بالایی می باشند، که حتی نور خورشید نیز نمی تواند ثبات آنها را از بین ببرد. این رنگ ها قابلیت تنفس پذیری داشته، و به مرور زمان دچار خوردگی و پوسته نمی شوند. رنگ دانه هایی که در این رنگ ها وجود دارد، باعث می شود تا نور از روی رنگ بازتاب شود.

به همین دلیل بیشتر از رنگ ترافیکی پایه آب برای محیط های پر رفت و آمد و خطرناک همچون جاده ها، باند فرودگاه ها، پارکینگ ها، خط عابر پیاده و هر مسیری که تردد از آن ممکن است، استفاده می شود. این رنگ ها را باید در دمای مثبت ۵ درجه تا مثبت ۳۵ درجه نگهداری نمایید. به هیچ عنوان نباید دچار یخ زدگی شده و از تابش نور خورشید به آنها نیز جلوگیری نمایید.

رنگ ترافیکی پایه آب

مزایایی استفاده از رنگ ترافیکی پایه آب

این رنگ ها در برابر اشعه UV خورشید  بسیار مقام بوده، و قابلیت شستشو دارند. زیرا ضد اب می باشند. از سوی دیگر قیمت مناسبی داشته و پوشش عالی برای آسفالت و جاده ها به شمار می روند. از زمانی که رنگ های ترافیکی را اجرا می کنید، تا پایان عمر از ثبات برخوردار هستند.

رنگ های ترافیکی به شدت با محیط زیست سازگار بوده، و می توانید بدون هیچ خطر و زیانی از آنها استفاده کنید. قدرت ماندگاری بالایی که این دسته از رنگ ها دارند، منجر شده است تا به راحتی بتوان از ان ها در محیط های پر تردد استفاده نمود.

رنگ ترافیکی پایه آب دارای قابلیت تنفس پذیری بوده، و در برابر پوسته شدن به شدت مقاوم است. این دسته از رنگ ها به هیچ عنوان در برابر عوامل محیطی دچار سایش نمی شوند. از طرف دیگر آسفالت را نیز از بروز سایش محفوظ می دارند.

قدرت نفوذ بالای رنگ های ترافیکی درون سطح آسفالت، و قابلیت پرکنندگی آن از سوی دیگر استفاده از رنگ های ترافیکی را به محبوبیت رسانده است.

روش استفاده از رنگ های ترافیکی پایه آب

اولین مسئله برای استفاده از رنگ های ترافیکی، تمیز کردن سطح مورد نظر است. میدانیم که جاده ها و آسفالت ها در معرض هرگونه آلودگی، چربی، گرد و خاک، و … هستند. پس حتما به خاطر داشته باشید پیش از استفاده رنگ ترافیکی پایه آب محل مورد نظر را تمیز کنید.

حتما شاهد این امر بوده اید که برای رنگ آمیزی خیابان ها و جاده، از ماشین های مخصوصی استفاده می شود. اما علاوه بر این ماشین ها نیز می توان از قلم مو، دستگاه پاشش، و غلتک نیز استفاده کرد. بهتر است پیش از اقدام به استفاده از رنگ های ترافیکی، باید آن را با آب رقیق نموده و مخلوط کنید. هر کیلوگرم از رنگ ترافیکی پایه آب را می توان برای ۴ متر مربع مساحت استفاده کرد.

رنگ ترافیکی پایه آب

ویژگی های خاص در خصوص رنگ های ترافیکی

این رنگ ها اصولا بیش از ۶۰ درصد جامد می باشند که به صورت رنگ جدولی پایه آب نیز تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. می توان از این رنگ ها در هر منطقه ای حتی جنوب استفاده کرد، تنها مسئله ای که باید پس از رنگ آمیزی در نظر داشت این است که رنگ ترافیکی برای خشک شدن عمیق به حداقل ۲۴ ساعت زمان لازم دارند.

فام های موجود رنگ ها ترافیکی در رنگ های سفید و زرد موجود هستند. که می توان این رنگ ها را با هر دستگاهی اجرا نمود. از آنجایی که قیمت رنگ ترافیکی پایه آب نسبت به رنگ های پایه حلال ارزان تر است، بیشتر از این رنگ ها برای سطح آسفالت و جاده ها استفاده می کنند.

این بسته های رنگ را می تواند بسته به کاربردی که دارند، با ۱۰ الی ۲۰ درصد آب رقیق نمود. اگر به صورت استاندارد رقیق شوند، قدرت ماندگاری بالایی نیز خواهند داشت. پس می توان با خیال راحت از آنها استفاده کرد.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و خرید رنگ ترافیکی پایه آب از بخش تماس با ما با شرکت رانا کیمیا فام در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.