تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ خط کشی آسفالت؛ بررسی انواع و ویژگی ها

رنگ خط کشی آسفالت؛ بررسی انواع و ویژگی ها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از اقدامات بسیار مهم و حیاتی برای ایجاد نظم و افزایش امنیت جاده‌ها استفاده از رنگ خط کشی آسفالت است. این رنگ‌ها  با مدیریت مناسب به صورت ممتد در نقاط مختلف جاده‌ها اجرا می‌شوند.  به دلیل موقعیت پروژه این رنگ ها غالباً نسبت به سایر پوشش‌ها از دوام و پایداری بالاتری برخوردار هستند. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در مورد انواع و ویژگی‌های این رنگ‌ها، ابزارهای مورد نیاز و دیگر جزئیات کاربردی صحبت کنیم. پس این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا یک خرید موفقی را داشته باشید.

انواع رنگ خط کشی آسفالت بر اساس نوع ساختار و فرمولاسیون

رنگ ترافیک که با عنوان رنگ خط کشی آسفالت جاده ها نیز شناخته می شود، در انواع مختلفی برای کاربردها و شرایط مختلف طراحی شده است. انتخاب رنگ ترافیکی به عواملی مانند نوع سطح جاده، شرایط آب و هوایی و دوام مورد نیاز بستگی دارد. در اینجا چند نوع متداول رنگ مخصوص خط کشی آسفالت آورده شده است:

  1. رنگ بر پایه آب:

رنگ خط کشی آسفالت مبتنی بر آب سازگار با محیط زیست است و استفاده از آن آسان می‌باشد. به سرعت خشک می شود و معمولاً برای خط کشی های موقت جاده بهترین کارایی را دارند

  1. رنگ مبتنی بر حلال:

رنگ های پایه حلال دوام بیشتری نسبت به رنگ های پایه آب دارند. آنها در برابر سایش و آب و هوای  نامساعد مقاوم هستند و آنها را برای خط کشی جاده‌هایی که احتیاج به پایداری بیشتر خط کشی دارند مناسب خواهد کرد.

  1. رنگ بر پایه اپوکسی:

رنگ ترافیکی اپوکسی به دلیل دوام استثنایی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و خراشیدگی شناخته شده است. اغلب در مناطقی با ترافیک سنگین یا شرایط محیطی سخت استفاده می شود.

  1. رنگ ترموپلاستیک:

رنگ خط کشی آسفالت ترموپلاستیک از مواد پلیمری با کیفیتی ساخته شده است که هنگام گرم شدن ذوب می شود و پس از خنک شدن به سطح جاده می چسبد. عمر بسیار بالایی دارند و برای جاده‌های طولانی مناسب هستند. با توجه به نوع ساختار متفاوتی که این رنگ‌ها دارند حجم مصرفی آنها نیز تفاوت دارد. اما می‌توانید در مقاله میزان مصرف رنگ ترافیکی به اطلاعات کاربردی‌تری دست یابید.

  1. رنگ دارای خاصیت بازتابنده:

رنگ ترافیکی بازتابنده حاوی مواد و افزودنی‌هایی است که دید را به خصوص در شب افزایش می دهد.

این سیستم ایمنی جاده را برای رانندگان در شرایط کم نور بهبود می‌بخشد.

  1. رنگ آکریلیک:

رنگ آسفالت آکریلیک نیز یکی از پرکاربردترین پوشش‌ها محسوب می‌شود. این رنگ‌ها ماندگاری ایده آلی دارند و می‌توانند برای پروژه‌های داخل شهری عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

انواع رنگ خط کشی آسفالت بر اساس نوع ساختار و فرمولاسیون

انواع روش‌های اجرای رنگ مخصوص خط کشی آسفالت

روش های مختلفی برای اجرای رنگ خط کشی آسفالت روی سطوح جاده ها وجود دارد که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. در اینجا چند روش رایج معرفی شده است:

  1. برس/غلتک:

این روش دستی شامل استفاده از برس یا غلتک برای اعمال رنگ است. برای مناطق کوچکتر مانند پارکینگ یا عابر پیاده مناسب هستند.

  1. اسپری معمولی:

با استفاده از تجهیزات اسپری تخصصی، رنگ ترافیکی را می توان به طور یکنواخت در مناطق وسیع اعمال کرد. این روش کارآمد است و یک پوشش یکدست و صاف را ایجاد می کند.

  1. اسپری بدون هوا:

این اسپری‌ها از فشار بالا برای اتمیزه کردن رنگ استفاده می کنند و کاربرد یکنواخت تر و کنترل شده تری را دارند. آنها معمولاً برای پروژه‌های خط کشی جاده به کار گرفته می‌شوند.

  1. ماشین آلات خط کشی:

این ماشین ها مجهز به نازل های متعدد هستند و برای خط کشی جاده‌ها با سرعت بالا طراحی شدند. رنگ ها از طریق اسپری و در زمان حرکت ماشین روی سطح آسفالت اجرا می‌شوند.

  1. اکستروژن ترموپلاستیک:

رنگ خط کشی آسفالت ترموپلاستیک با استفاده از ماشین های اکستروژن مواد را ذوب کرده و روی سطح جاده اجرا می کنند. با توجه به فرایند رنگ آمیزی پایداری خط کشی‌ها نیز چندین برابر است.

  1. شابلون:

از استنسیل ها می توان برای ایجاد نمادها، حروف یا اعداد خاص در جاده ها استفاده کرد. این روش اغلب برای ایجاد علامت‌ها در پارکینگ ها و معابر استفاده می‌شود.

اهمیت توجه به محل پروژه در انتخاب رنگ خط کشی آسفالت

اهمیت توجه به محل پروژه در انتخاب رنگ خط کشی آسفالت

استفاده از رنگ خط کشی آسفالت می‌تواند در محیط‌های مختلف انجام شود. به عنوان مثال این رنگ‌ها در فضاهای پارکینگ، محوطه‌های شخصی، عابر پیاده، داخل شهر، بزرگراه‌ها و جاده‌های بین شهری، چهارراه‌ها قابل استفاده هستند. همانطور که می‌بینید شرایط محیطی با یکدیگر فرق دارد. اینکه آسفالت در یک محیط سرپوشیده یا روباز باشد باعث تغییر انتخاب ما خواهد شد. به همین دلیل در زمان خرید این رنگ‌ها المان‌های متعدد محیط را در نظر بگیرید. در کنار این‌ها قیمت رنگ ترافیک نیز بر اساس نوع ساختار آن و اینکه در چه نوع پروژه‌ای می‌خواهید استفاده کنید متغیر خواهد بود.

آیا رنگ خط کشی آسفالت نیاز به اعمال مجدد دارند طول عمر آنها چقدر است؟

رنگ خط کشی آسفالت ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به تکرار داشته باشد، که در درجه اول مربوط به سایش در طول زمان های بسیار طولانی است. یکی از عوامل مهم قرار گرفتن مداوم در معرض شرایط آب و هوایی سخت مانند باران، برف و نور خورشید است.

این عناصر می توانند به تدریج رنگ را تخریب کرده و باعث محو شدن یا از دست دادن خواص بازتابی آن شوند. البته رنگ‌های ترافیکی در مقابل شرایط محیطی مقاوم هستند. منظور ما از اعمال مجدد این است که هیچ نوع رنگی مادام العمر دوام نمی‌آورند و بعد از چند سال باید اصلاح، ترمیم یا حتی اجرای مجدد شوند.

طول عمر رنگ خط کشی آسفالت معمولاً از یک تا پنج سال متغیر است. با این حال، مدت زمان واقعی می تواند بر اساس چندین عامل متفاوت باشد، از جمله حجم ترافیک، شرایط محیطی، فعالیت های تعمیر و نگهداری جاده، و کیفیت رنگ مورد استفاده.

کیفیت نقش مهمی ایفا می کند و فرمولاسیون رنگ ترافیکی با مرغوبیت بالا بهتر دوام می‌آورند. ارزیابی های منظم و رنگ آمیزی مجدد به موقع برای اطمینان از اینکه خط کشی های جاده ای اثربخشی خود را در هدایت ایمن ترافیک حفظ می کنند ضروری است.

فروش انواع رنگ ترافیکی در شرکت رانا کیمیا فام

فروش انواع رنگ ترافیکی در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تا به امروز توانسته است همکاری ایده آلی با پروژه‌های وسیع مختلف در جهت تکمیل خط‌کشی‌های جاده ای داشته باشد. بسیاری از پیمانکاران به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌ای که این شرکت برای محصولات خود در نظر گرفته است توانستند با یک مدیریت بودجه مناسب پروسه خط‌کشی معابر، خیابان‌های داخل شهر، جاده‌ها و حتی بزرگراه‌ها را به بهترین شکل به اتمام برسانند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت‌ها با این شرکت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.