تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

معرفی رنگ صنعتی دریایی

رنگ صنعتی دریایی

معرفی رنگ صنعتی دریایی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ صنعتی دریایی یکی از محصولات پرفروش برای تهیه و ساخت انواع شناورهای دریایی می باشد. در این قسمت از مقاله علاوه بر معرفی انواع رنگ صنعتی دریایی سعی داریم به طور کلی به کاربرد آن ها اشاره کنیم.

دنیای رنگ ها دربرگیرنده ی انواع آن ها با ترکیبات و ساختار مختلف است که هر کدام می تواند برای کاربردهای خاص مورد استفاده قرار بگیرد. به طور پیوسته نیز به تعداد آن ها افزوده می شود و با استفاده از فناوری های نو می توان ویژگی آن ها را گسترش داد این امر نیز به طور قابل ملاحظه ای می تواند خواص و کاربرد آن ها را بسط دهد.

صنعت تولید رنگ تنوع بسیاری دارد شما با توجه به نیازهای موجود می توانید انواع آن ها را سفارش دهید. ویژگی منحصر به فرد برخی از ترکیبات رنگ صنعتی دریایی منجر شده است که از آنها بتوان با اطمینان خاطر استفاده کرد. اگر شما نیز خریدار محصولات رنگ هستید و یا می خواهید دانش خود را در مورد انواع رنگ های دریایی ارتقا دهید با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.

انواع رنگ صنعتی دریایی

رنگ صنعتی دریایی دارای انواع و اقسام است.در این قسمت به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • رنگ صنعتی اپوکسی پلی امید : رنگ صنعتی اپوکسی پلی امید یکی از محصولات پر کاربرد می باشد. جالب است اگر از آن برای رنگ آمیزی کشتی ها و انواع شناورها استفاده شود احتمال تجمع میکروارگانیسم ها بر روی آن شناور به دلیل وجود خاصیت ضد خزه موجود نیست. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است. همانطور که در بخش اول اشاره شد به آسانی می توان مزیت آن ها را با استفاده از برخی افزونه ها گسترش داد. رنگ صنعتی دریایی ضد خزه عاری از قلع است و بهتر است بدانید مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی دارند. این امر سبب شده است از آن بتوان بدون هیچ گونه نگرانی های مربوط به اکسایش و کاهش استفاده کرد.
  • رنگ صنعتی اپوکسی پلی آمین آداکت: رنگ اپوکسی پلی آمین آداکت قابلیت بسیاری قوی در برابر آب دریا و البته نور خورشید دارد نتایج به دست آمده از آزمایش مه نمکی برای این ترکیبات به طور گسترده مطلوب است به همین دلیل همواره از آن ها به عنوان یک پوشش نهایی می توان استفاده کرد. این ترکیبات با استفاده از سایر مواد شیمیایی مانند ایزوسیانات ها سخت می شود. وجود اجزای دیگر خاصیت و عملکرد آن ها را به طور قابل ملاحظه ای تشدید کرده است.

رنگ صنعتی دریایی

کاربرد رنگ صنعتی دریایی

رنگ صنعتی دریایی کاربرد اصلی در تولیدات مربوط به ابزار آلات دریایی دارد. وجود آن ها به طور کامل ما را قادر ساخته است که تولید شناورهای دریایی را با اطمینان خاطر انجام دهیم.

از رنگ صنعتی دریایی ضد خزه می توان به منظور لایه ی نهایی بر روی بدنه ی کشتی و قسمت آبخور آن که به طور دائمی در معرض آب قرار دارد استفاده کرد. لازم به ذکر است که این پوشش می تواند به طور کامل آن را در برابر زنگ زدگی و از بین رفتن در اثر واکنش های شیمیایی محافظت کند.

بدون وجود این نوع پوشش ها امکان استفاده از انواع شناورهای دریایی برای طولانی مدت فراهم نبود.به همین دلیل این محصولات اگرچه به عنوان مواد جانبی در بسیاری از تولیدی ها استفاده می شود ولی لازم به ذکر است که کاربرد و نقش آن ها بسیار با ارزش تر می باشد.

رنگ اپوکسی پلی آمید معمولا به عنوان پوشش نهایی افزوده می شود که بتواند شناورهای دریایی را مقاوم سازد. از آن ها نیز به طور عمده برای رنگ آمیزی کشتی ها استفاده می شود.

در شرایط آب و هوایی مختلف و البته میزان و غلظت املاح مختلف در آب می توانند به آسانی از محصولات مختلف نگهداری و حفاظت کنند. شما می توانید انواع محصولات رنگ صنعتی دریایی را با عالی ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت تولیدی رانا کیمیا فام خریداری کنید.

اهمیت استفاده از رنگ صنعتی دریایی

حمل و نقل یک چرخه بسیار بزرگی است که امروزه در سراسر دنیا از آن استفاده می شود. تفاوتی ندارد که شما در چه حوزه ای مشغول حمل و نقل وسایل و تجهیزات مختلف می باشید. چرا که در همه موارد باید حداکثر حفاظت را از وسایل حمل کننده داشته باشید. صنایع هوایی، دریایی و صنایع ریلی یک نوع حمل و نقل در دنیای امروز هستند. این تجهیزات سنگین باید در بلند مدت از لحاظ ساختاری سالم باقی بمانند. با توجه به حجم بسیار بالای حوزه حمل و نقل دریایی لازم است که از نظر حفظ بدنه شناور های مختلف تدابیر مهمی اندیشیده شود.

یکی از این تدابیر استفاده از رنگ صنعتی دریایی می باشد. اگرچه بدنه اصلی کشتی ها و شناورها جزو عناصر اصلی محسوب می شوند اما اگر این تجهیزات با استفاده از یک رنگ مخصوص پوشش دهی نشوند هیچگونه کارایی نخواهند داشت. رنگهایی که برای پوشش دهی شناورها مورد استفاده قرار می گیرند باعث تاخیر در فرایند شیمیایی خوردگی میشوند.

این رنگ ها هم در قسمت داخلی و هم در قسمت بیرونی شناورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از جهاتی می توانند باعث کاهش اصطکاک در پیشروی  کشتی ها شوند که در مورد این موضوع تخصصی در قسمت بعد به طور مفصل توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

معرفی رنگ صنعتی دریایی

پیشروی سریع تر شناورها با رنگ صنعتی دریایی

شناورهای مختلفی همچون قایق های تندرو و کشتی ها وجود دارند که موضوع پیشروی سریع در آن ها جزو مباحث اصلی مهندسی سازه های دریایی می باشد. زمانی که یک شناور یا کشتی با سرعت مشخصی در حال پیشروی است میان سیالات آب و بدنه کشتی یک نوع نیروی بازدارنده ایجاد می شود که منجر به کاهش سرعت کشتی و عملا کاهش پیشروی ایده آل آن می شود.

این نیروهای بازدارنده به دلیل عدم وجود پوشش مناسب رنگی بر روی بدنه کشتی اتفاق می افتد. رنگ صنعتی دریایی این قابلیت را دارد که اصطکاک میان بدنه کشتی و سیالات آب را به حداقل برساند. در چنین شرایطی می توانید انتظار داشته باشید که شناور مورد نظر با مصرف کمترین انرژی و سوخت به مسیر خود ادامه می دهد.

مقاومت بالای رنگ صنعتی دریایی در برابر عوامل متعدد محیطی

سیالات آب تنها عامل مخرب برای شناورهای دریایی نیستند. در کنار این عوامل شما می‌توانید مواردی همچون تابش مستقیم نور خورشید و نوسانات دمایی را نیز در نظر بگیرید. اگرچه سیالات دارای خاصیت خوردگی هستند اما اشعه ماورای بنفش خورشید نیز می تواند هر نوع سازه ای را تحت تاثیر قرار دهد. رنگی که به عنوان رنگ صنعتی دریایی برای شناورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد در برابر تابش نور خورشید دچار پوسته شدن نمی شود.

علاوه بر این نوسانات مختلف دمایی نیز که ممکن است در اثر کاهش شدید دمای آب و یا افزایش دمای آن به وجود آید باز هم شاهد تخریب لایه های رنگ بدنه شناورها نخواهیم بود. این ویژگی های ارزشمند در مورد انواع عایق رطوبتی نیز صدق می کند. به بیان دیگر این پوشش‌ها تنها در برابر رطوبت مقاوم نیستند بلکه در برابر کلیه عوامل مخرب طبیعی مقاوم می باشند.

عامل مخرب محیطی دیگر بروز ضربه و سایش می باشد. در ارتباط با این موضوع باز هم رنگ صنعتی دریایی عملکرد بهینه ای دارد دلیل این موضوع شدت چسبندگی بسیار بالای آن ها می باشد. معمولاً رنگ هایی که چسبندگی بالایی در سطح فلز دارند در برابر ضربه و نیروهای سایشی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

خشک شدن سریع رنگ صنعتی دریایی

رنگ صنعتی دریایی با توجه به نوع کاربری حساسی که دارند حتماً باید در کوتاه ترین زمان خشک شوند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخشی از بدنه شناورها یا کشتی های مختلف دچار آسیب شود. لذا برای آنکه این تجهیزات سنگین پرکاربرد مجدداً به چرخه حمل و نقل باز گردند حتما باید نقطه آسیب دیده با اعمال پوشش مجدد رنگی ترمیم شود.

در چنین  شرایطی اگر رنگ مورد نظر دیرتر خشک شود یک تاثیر منفی بر بیزینس یک مجموعه صنعتی می گذارد. البته زمان خشکی رنگ های دریایی بستگی به دمای محیط نیز دارد. می توانید این قاعده کلی را در نظر بگیریم که هر چقدر دمای محیط بالاتر از حد استاندارد یا ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد پوشش های رنگی سریعتر خشک میشوند. اما هر چقدر دمای محیط سرد تر و با رطوبت بالا باشد ممکن است چند روز طول بکشد تا رنگ های باقی مانده بر سطح فلز کاملا به مرحله خشکی برسند.

مقاومت بالای رنگ صنعتی دریایی در برابر عوامل متعدد محیطی

ساختار کلی رنگ های دریایی

رنگ های دریایی را غالبا با عنوان marine paint می شناسند. لذا یک ساختار کلی برای آن ها تعریف شده است که شامل مواد بایندر، رنگدانه ها و حلال ها می باشد. ترکیبات بایندر همان رزین ها و ترکیبات پلیمری هستند. مواد بایندر همراه با رنگدانه ها یک فیلم رنگ بسیار قوی و چسبنده ایجاد می کنند که شما می توانید عملکرد بهینه آنها را پس از خشک شدن کامل ببینید.

عناصر بعدی، حلال ها و مواد رقیق کننده می باشند. این نوع مواد زمانی که به رزین های رنگی اضافه می شوند باعث متعادل کردن غلظت رنگ میشوند. به بیان دیگر زمانی رنگ صنعتی دریایی قابلیت اجرا دارد که نسبت به حالت اولیه رقیق تر شود.

اجرای صحیح رنگ های دریایی

رنگ صنعتی دریایی اگرچه از لحاظ فرمولاسیون ساخت دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند. اما این مورد برای داشتن یک نتیجه مطلوب کافی نیست. شما باید روند اجرای این رنگ ها را به صورت اصولی پیش ببرید. با توجه به آنکه بسترهای اصلی این رنگ ها فلزات هستند در نتیجه حتماً باید از عدم زنگ زدگی سطوح فلزی در عرشه کشتی ها یا شناور های مختلف مطمئن شوید.

ممکن است که شما مجبور باشید از فرایند سندبلاست برای صافکاری سطح فلز و دیگر سطوح استفاده کنید. درواقع همه اینها جزو مراحل آماده سازی قبل از اجرایی رنگ اصلی می باشد.

مشاوره قیمت و خرید انواع پوشش های رنگی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ ساختمانی و صنعتی و همچنین انواع کفپوش ها می باشد. با توجه به آنکه رنگهای دریایی جزوه پوشش های صنعتی قلمداد می شوند در نتیجه دارای کاربری خاص میباشند. مشتریان گرامی می توانند جهت اطلاع از قیمت این محصولات و جزئیات فنی آنها با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.