تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ مخصوص جدول بتنی + انواع و مزیت ها

رنگ مخصوص جدول بتنی + انواع و مزیت ها

رنگ مخصوص جدول بتنی + انواع و مزیت ها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگهایی که غالباً برای پوشش دهی جداول بتنی استفاده می شود باید از لحاظ ساختاری متفاوت از دیگر رنگ های رایج که برای پوشش دهی سازه های مختلف استفاده می‌شود، باشند. زیرا رنگ مخصوص جدول بتنی در تماس مستقیم با تنشهای محیطی قرار دارد و لازم است که شدت تحمل آنها در برابر این تنش ها بیشتر باشد. در این مقاله به طور مفصل در مورد ویژگی ها، انواع، مزیت ها و نکات مرتبط با اجرای آنها صحبت می کنیم تا بیشتر با جزئیات این نوع از رنگ ها آشنا شوید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ویژگی های رنگ مخصوص جدول بتنی

از ویژگی های منحصر به فردی که رنگ مخصوص جدول بتنی دارد این است که جاذب آلودگی های محیط نیست. در نتیجه دوره های زمانی جهت شستشوی جداول طولانی تر خواهد شد. به عنوان مثال شما تنها کافی است به جهت نوسازی جداول در سال یک الی دو بار آنها را شستشو دهید. این رنگ ها در حالت مرطوب زمانی می‌توانند شدت چسبندگی بالایی داشته باشند که روی سطوح کاملاً خشک اعمال شوند.

البته یکسری از رنگ های پایه آب نیز وجود دارد که می توانند روی سطوح دارای رطوبت کم نیز اعمال شود که در فرآیند خشک شدن رنگ این سیالات آب کاملاً از رنگ بخار می شوند و یک لایه رنگی ضخیم و با مقاومت بالا بر روی سطح باقی می ماند.

فرایند ساخت این رنگها برگرفته از فناوری نانو می باشد. این رنگ ها نسبت به پوشش های رنگی قدیمی دارای ساختاری کاملاً متفاوت می باشند که باعث شده است بهترین گزینه برای جداولی باشند که در معرض تنش های محیطی قرار دارند. رنگ مخصوص جدول بتنی نسبت به نوسانات دمایی مقاوم هستند و افزایش دما در تابستان و همچنین کاهش شدید دما در زمستان مانند یخبندان نمی تواند باعث تخریب ساختاری این رنگ ها شود.

ویژگی های رنگ مخصوص جدول بتنی

انواع رنگ مخصوص جدول بتنی

جداول موجود در کنار خیابان ها و معابر یکی از اجزای مهم در ساختار کف جاده ها می باشد که همواره باید از آنها محافظت شود. رنگ های مختلفی برای پوشش دهی این نوع از جداول بتنی وجود دارد که هر کدام مزیت های خاص خود را دارند. از مهمترین انواع رنگ مخصوص جدول بتنی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • رنگ روغنی با سطح رویه براق
  • رنگ های آلکیدی که غالباً دارای سطح رویه مات هستند
  • رنگ های آلکیدی که به شکل نیمه براق تولید می شوند
  • انواع ترکیبات رنگی پایه آب
  • رنگ اکریلیک پایه آب

از مشخصه های این رنگ ها می توان به نرخ گسترش بالای آنها اشاره کرد. به بیان دیگر همانطور که می دانید جداول حتی می توانند چندین کیلومتر از فضای شهری را شامل شوند. این مساحت گسترده قطعا حجم بالایی از رنگ‌ها را شامل می شود. خوشبختانه رنگ مخصوص جدول بتنی به گونه ای طراحی می شوند که با کمترین مصرف بهترین پوشش دهی را ارائه دهند. لذا می توان این رنگ ها را جزو ترکیباتی قلمداد کرد که صرفه اقتصادی به نسبت بالایی دارند.

مقاله پیشنهادی: عایق کف کولر؛ نوع ساختار، ویژگی و مزیت‌ها

مزیت ها و امتیازات ارزشمند رنگ جداول

  • جداول کنار آسفالت ممکن است به صورت دوره‌ای به جهت عبور و مرور وسایل نقلیه دچار آلودگی شوند. در چنین شرایطی باید این جداول قابلیت شستشو را داشته باشند. در نتیجه شما می توانید پس از رنگ آمیزی و خشک شدن رنگ ها عملیات شستشو را بدون آنکه آسیب به رنگ ها وارد شود انجام دهید.
  • معمولاً برای رنگ آمیزی این جداول از پرایمر استفاده نمی‌شود چرا که جداول بتنی دارای ساختاری مسطح و بدون نقص هستند و به خوبی می‌توانند شدت چسبندگی بالایی را در رنگ ها ایجاد کنند. از طرفی استفاده نکردن از پرایمر از جهاتی می‌تواند سرعت عملکرد شما را افزایش و پایان پروژه را نزدیک تر کند.
  • از مزیت های اصلی رنگ مخصوص جدول بتنی می توان به استحکام و دوام آنها اشاره کرد بنابراین اگر فرآیند رنگ آمیزی جداول را طبق اصول خود انجام دهید تا چندین سال نیاز به اعمال رنگ آمیزی مجدد نخواهد داشت.
  • اشعه نور خورشید یکی از عوامل آسیب زننده به مواد رنگی می باشد. لذا نوع فرمولاسیون این رنگ ها به گونه ای تنظیم می شود که به خوبی می توانند در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاومت کنند و عملاً تاثیر پذیر نباشد. این امتیاز بزرگ در مورد انواع رنگ ترافیک نیز صدق می‌کند.
  • همانطور که گفته شد این رنگ ها نرخ پوشش دهی بالایی دارند به همین دلیل به ازای وزن ۱ کیلوگرم قابلیت پوشش دهی یک مساحت حدود ۴ متر مربع را دارند.
  • همچنین دارای تنوع رنگ بالایی هستند. این مزیت باعث می‌شود تا نمای جداول نیز زیباتر به نظر برسد.

مزیت ها و امتیازات ارزشمند رنگ جداول بتنی

نکات مرتبط با استفاده رنگ جداول

قبل از اینکه بخواهیم به استفاده از رنگ مخصوص جدول بتنی بپردازیم لازم است یکسری اقدامات مقدماتی را بر روی سطوح جداول بتنی انجام دهیم تا به راحتی و با بهترین کیفیت قابلیت پذیرش رنگ را داشته باشند. اولین اقدام، مرتبط با پاکسازی و تمیز کاری سطح بتن می باشد.

مواد روغنی و هرگونه مواد آلوده چسبناک که بر روی سطح جدول قرار دارد همگی باید به طور کامل پاک شوند. اگر شدت آلودگی در سطح جدول های قدیمی بالا می باشد ممکن است که لازم باشد سطح آنها را یک بار شست و شو دهید. بعد از آماده سازی اولیه نوبت به مخلوط کردن رنگ با مواد رقیق کننده یا تینرها می رسد. این قسمت از آماده سازی رنگ فوق العاده مهم می باشد.

زیرا اگر شما نتوانید در استفاده از مواد رقیق کننده اصول استاندارد را رعایت کنید قطعاً با اضافه کردن این مواد به رزین اصلی، کل پوشش رنگی را از دست خواهید داد. به همین دلیل در یک حجم به خصوصی از رنگ باید مقدار کمی از مواد رقیق کننده را به صورت تدریجی به رنگ اضافه کنیم تا بتوانیم به ویسکوزیته ایده آل رنگ دست پیدا کنیم.

بعد از آماده سازی رنگ شما می توانید با استفاده از تجهیزات ساده مانند قلم مو به اعمال رنگ بپردازید البته اگر میخواهید که با استفاده از دستگاه اسپری عملیات رنگ آمیزی را انجام دهید فرایند رقیق سازی کاملاً متفاوت خواهد بود که تکنسین های اجرایی کاملا از این موضوع آگاه هستند.

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگ های ترافیک از شرکت رانا کیمیا فام

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگ های ترافیک از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند جهت دریافت جزئیات بیشتر در ارتباط با قیمت محصولات رنگی با شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایند. کارشناسان ما در قالب مشاوره می توانند اطلاعات دقیق و روشنی را خدمت مشتریان گرامی ارائه دهند تا شما بتوانید با دریافت این راهنمایی های اصولی یک خرید موفقی را تجربه کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.