تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ مولتی کالر جزو پوشش های نوین در انواع رنگ ساختمان

رنگ مولتی کالر جزو پوشش های نوین در انواع رنگ ساختمان

رنگ مولتی کالر جزو پوشش های نوین در انواع رنگ ساختمان

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ مولتی کالر از انواع رنگ ساختمان تزیینی می باشد که به دلیل استفاده از چند رنگ مختلف در قالب یک پوشش، سطحی بسیار زیبا و خارق العاده را در یک محیط به وجود می آورد. همانطور که از نام آن مشخص است در سطح خود رگه‌هایی از چند رنگ متفاوت را دارند که همین خاصیت باعث ایجاد یک سبک جدید در پوشش های سطح دیوار شده است.

معمولاً این رنگها شامل یک بستر یا زمینه واحد می باشند که بر روی آنها رنگ های مختلف اعمال می شود. رشته های رنگی جزو لایه‌های نهایی در این نوع از پوشش می باشد. شما می توانید این رنگ ها را در اکثر بستر‌های ساختمانی اجرا کنید. در ادامه این مقاله جزئیات بیشتری را از این رنگ پرکاربرد مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم. دریافت این اطلاعات منجر به آن خواهد شد تا تصمیم درستی در جهت خرید آنها بگیرید.

در چه سطوحی می توانیم این رنگها را اعمال کنیم؟

خوشبختانه رنگ مولتی کالر کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد. شما می توانید آنها را در سازه های مسکونی و همچنین محیط های کاری کم تنش استفاده کنید. سطح زیبایی که این رنگها دارند غالباً در محیط هایی استفاده می‌شود که واژه دکوراسیون اهمیت پیدا می کند. به عنوان مثال در محیط های صنعتی این رنگ‌ها کاربرد آنچنانی ندارد چرا که در این گونه محیط های کاری با شدت تنش بالا معیار دکوراسیون چندان اهمیت ندارد.

اما در منزل های مسکونی و همچنین محیط های اداری به جهت آنکه زیبایی محیط اهمیت بالایی دارد در نتیجه می توانید از رنگ مولتی کالر استفاده کنید. در داخل منزل در بخش پذیرایی، اتاق ها، راهروها، سرویس های بهداشتی همگی قابلیت پذیرش این رنگها را دارند. منتها این نکته را به یاد داشته باشید که این رنگ ها یک مقاومت نسبی در برابر رطوبت دارند.

در نتیجه نمی توانید آنها را به طور مستقیم در داخل حمام که حاوی بخارات سیال بسیار شدید می باشد استفاده کنید. اگر مراحل اجرایی رنگ آمیزی ساختمان در محیط های مختلف به طور اصولی دنبال شود، فیلم رنگ شما ماندگار خواهد بود. از طرفی ماندگاری و دوام آنها بستگی به نوع محیط مورد استفاده دارد. اما به طور کلی این رنگ ها دچار پوست شدن نمی‌شوند و بعد از چندین سال دچار رنگ پریدگی نمی شوند. این عامل باعث می‌شود تا در اکثر محیط های مذکور قابل استفاده باشند و فرایندهای رنگ آمیزی و پوشش دهی مجدد را برای شما کاهش یا کاملاً حذف کنند.

رنگ مولتی کالر جزو پوشش های نوین در انواع رنگ ساختمان

اصول اجرایی رنگ مولتی کالر

در نقاشی ساختمان مدرن لازم است که اصول اجرایی را مد نظر قرار دهیم تا از این طریق بتوانید با اعمال رنگ یک سطح زیبا و کاملا یکنواختی را ایجاد کنید. اولین موضوع مهم این است که سطح کار نباید مرطوب باشد. به همین دلیل تمام اقدامات لازم را در جهت پاکسازی و خشک نگه داشتن سطح دیوار انجام دهید. اگر سطح مورد نظر دارای ترک، آلودگی، رنگ های پوسته شده قدیمی و خوردگی های سطحی می باشد بهتر است ابتدا تمامی نقایص را برطرف کنید.

زیرا اگر مراحل آماده سازی قبل از اجرای رنگ مولتی کالر را انجام ندهید ممکن است سطح رنگ شما ناهموار و غیر یکنواخت شود. از دستگاه اسپری استاندارد برای اعمال رنگ مولتی کالر استفاده کنید. حتماً تنظیمات مرتبط با دستگاه را در حالت استاندارد قرار دهید تا پاشش رنگ در تمام سطوح و با ضخامت یکسان در سطح مورد نظر قرار گیرد. از آنجایی که اسپری های رنگ به صورت دستی کنترل و هدایت می شوند حتماً نظم بالایی را در اسپری کردن سطوح داشته باشید.

حرکات خود را به صورت موازی و یکنواخت انجام دهید. اگرچه این رنگ ها از لحاظ کیفیت در رده بالا قرار دارند اما موضوع اجرا و پیاده سازی آنها نیز یکی از اولویت های پروژه رنگ آمیزی می باشد. به طور کلی کیفیت رنگ در کنار اجرای صحیح دو عامل اصلی در پوشش دهی های ایده آل می باشد.

اصول اجرایی رنگ مولتی کالر

امتیازات و برخی محدودیت‌های رنگ مولتی کالر

امتیازها:

  • رنگ مولتی کالر از لحاظ طرح و رنگ تنوع بسیار زیادی دارد که می‌تواند در دکوراسیون های داخلی با هر دیزاینی هماهنگی و سازگاری بالایی داشته باشد.
  • شدت چسبندگی رنگ ها بسیار بالا می باشد در نتیجه می تواند طول عمر قابل قبولی را از آنها انتظار داشته باشید.
  • با توجه به آنکه این رنگ ها با استفاده از دستگاه‌های اسپری مورد اعمال قرار می‌گیرد در نتیجه سرعت اجرای آن ها بالا می باشد.
  • این رنگ ها مدت زمان خشکی طولانی ندارند لذا پس از اجرا ظرف چند ساعت فیلم رنگ آن ها خشک می شود.
  • استحکام و مقاومت فیلم رنگ مولتی کالر بالا می باشد. به همین دلیل نیروها و تنش‌های خارجی جزئی نمی توانند به لایه سطحی رنگ آسیب و یا باعث خراشیدگی آن شوند.
  • اصولا در اتاق هایی که کاملاً نورگیر هستند این رنگ ها مقاومت خوبی در برابر نور خورشید دارند.
  • اگر به هر دلیلی آنها دچار صدمه و آسیب شوند به راحتی قابل ترمیم و اصلاح می باشند.
  • رطوبت و همچنین ذرات و غبارات محیط سبب تغییر نمای زیبای آن نمی شوند.
  • ترکیباتی که به عنوان حلال در این رنگ ها استفاده می شود حاوی آلاینده‌های شیمیایی قوی نیست در نتیجه بخارات سنگینی را به محیط منتشر نمی کنند.

محدودیت ها:

  • روند اجرایی این رنگ ها کاملاً با سایر پوشش های رنگی متفاوت است یعنی شما نمی توانید با استفاده از غلتک را قلمو این رنگ ها را روی سطح اجرا کنید. دستگاههای اسپری مناسب ترین ابزار برای اعمال این رنگ ها می باشد.
  • اغلب برای آنکه سطح دیوار قابلیت پذیرش این رنگ ها را داشته باشد لازم است که یکسری آماده‌سازی های اصولی را بر روی سطح انجام دهید.
  • با توجه به طرح خاصی که این رنگها دارند برای اجرا حتماً باید از تکنسین های مجرب و کارآزموده استفاده کنید تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.

امتیازات و برخی محدودیت‌های رنگ مولتی کالر

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگ ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تنوع بسیار گسترده ای را در ارائه انواع رنگ ساختمانی دارد. به همین دلیل شما می توانید متناسب با محیط مورد نظر خود به انتخاب این رنگ ها بپردازید. از طرفی اگر در مورد قیمت محصولات و یا جزئیات فنی آن سوالاتی دارید، می توانید با تماس مستقیم با کارشناسان ما به کسب اطلاعات مربوطه بپردازید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.