تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ نمای سیلیکونی

رنک اکریلیک سیلیکونی

رنگ نمای سیلیکونی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ نمای سیلیکونی یک رنگ پایه آب تزئینی حفاظتی ویژه بر پایه رزین اکریلیک و سیلیکون می باشد . رنگ نمای سیلیکونی دارای قابلیت عبور عالی و بسیار بادوام می باشد . بواسطه خواص مناسب این رنگ از قبیل چسبندگی عالی، حفظ رنگ و برق بسیار خوب، مقاومت جوی و شیمیایی و دوام فوق العاده از آن برای محافظت طولانی مدت سطوح در محیط های بیرونی استفاده می نمایند. این پوشش برای سطوحی که پروسه آماده سازی سطح و اعمال آستر را بطور شایسته ای انجام داده باشند یک رویه با کیفیت عالی حاصل می کند .

خواص و جنبه های ویژه رنگ نمای سیلیکونی

چسبندگی بسیار خوب – قابلیت تنفس و عبور – مقاومت بالای گچی شدن – مقاومت به تاول، پوسته و ترک خوردگی – محلول در آب – بدون بو و سازگار با محیط زیست – دوام بالا – مقاومت آبی و قلیایی مناسب حفظ رنگ و برق خوب – خواص شستشو و سایشی خیلی خوب – جریان پذیری خوب – قابلیت تمیز شوندگی خوب

موارد کاربرد رنگ نما

این محصول بر روی سطوح بتنی، آجری، سیمانی، گچی، گچ و سیمانی، چوبی، آزبستی و… در کاربردهای مسکونی و تجاری در محیط های بیرونی قابل کاربرد می باشد .

رنگ سیلیکونی

آماده سازی سطوح و سیستم پوششی رنگ نمای سیلیکونی

کلیه سطوح رنگ آمیزی باید سخت و سفت، تمیز، خشک و عاری از هر گونه کثیفی، گردوخاک، روغن، واکس، گریس، عوامل پخت، محصولات نفتی، کپک، شوره زدگی، رنگ و مواد غیر پیوندی، محصولات گچی و هرگونه آلودگی باشد . توسط روشهای مناسب و مرتبط آلودگی ها باید قبل از رنگ امیزی زودوده شود . این عوامل اثرگذار بر چسبندگی و کارایی پوشش خواهد بود. میزان قلیایی بودن سطح قبل از رنگ آمیزی باید کنترل گردد .

سطوح زبر، خشن و برجسته را بوسیله سنباده مناسب به سطحی صاف و یکنواخت تبدیل نمائید . کلیه سطوح حاوی قارچ و کپک را ابتدا زدوده و با محلول مناسب تمیز کاری نمائید. کلیه ترک ها، درزها، شکاف ها و دیگر نقاط باز که منجر به خرابی کار میشود را با یک فیلر مناسب پر نمایید . ناهمواری های سطح را برای رسیدن به یک پروفیل سطحی یکسان بتونه و سنباده نمایید .

مزیت های رنگ نمای سیلیکونی

رنگ نمای سیلیکونی دارای یک ساختار بسیار با کیفیت و با دوامی می باشند. همانطور که گفته شد این رنگ ها قابلیت استفاده برای سطوح بیرونی سازه را دارند. با توجه به محیط به‌کارگیری و اینکه شرایط محیطی رنگ نما بسیار پر تنش می باشد در نتیجه ماهیت رنگ باید به‌گونه فرموله شود که بتواند این شرایط نامساعد را به‌خوبی تحمل کند. خوشبختانه رنگ نمای سیلیکونی دقیقاً برای سطوح در معرض تماس با محیط بیرونی فرموله شده اند. موضوع دوام و پایداری رنگ زمانی که در محیط های بیرونی استفاده می شود بسیار حائز اهمیت می باشد.

امروزه اغلب ساختمان هایی که ساخته می شوند به جهت کاهش هزینه های مصرفی، سعی می کنند نمای سازه را از طریق پوشش دهی با استفاده از رنگ های مخصوص بیشتر در معرض توجه قرار دهند. همانطور که میدانید نمای سازه را میتوان با پوشش های سنگی نیز ارتقا داد اما این اقدام جزو موارد بسیار پرهزینه محسوب می شود که شاید برای ساختمانهایی که به صورت پیمانی ساخته می شوند چندان به صرفه نباشد. به همین دلیل رنگ نمای سیلیکون بهترین انتخاب خواهد بود. در ذیل چندین مزیت منحصر به فرد این رنگ ارزشمند را جهت آشنایی بیشتر مطرح می‌کنیم.

مزیت های رنگ نمای سیلیکونی

حداقل ترکیب voc در رنگ نمای سیلیکون

با توجه به اینکه رنگ نمای سیلیکونی به صورت محلول در آب می باشد در نتیجه این خاصیت باعث می شود تا هیچ گونه ضرری برای شرایط جوی و اتمسفر محیط اطراف نداشته باشند. در گذشته معمولا رنگ هایی که دارای voc یا مواد آلی فرار زیادی بودند می توانستند برای محیط‌ زیست خطرآفرین باشند. اما رنگ های سیلیکونی دارای حداقل مواد آلی فرار می باشند که این در نوع خود یک ویژگی عالی محسوب می شود. شاید ترکیبات voc برای ساختمان هایی که به صورت موردی از این نوع رنگ ها استفاده می کنند مشکلی برای محیط اطراف ایجاد نکنند.

۳اما زمانی که شما برای یک مجموعه بزرگ که شامل چندین ساختمان می باشد را از رنگهای دارای voc استفاده می کنید قطعاً باعث تخریب محیط زیست خواهید شد. رنگ نمای سیلیکونی به واسطه استفاده از ترکیبات خاص و بهینه به هیچ عنوان ضرری را برای محیط زیست نخواهد داشت چرا که مواد آلی فرار آنها بسیار ناچیز می باشد.

این مزیت باعث می‌شود تا تکنسین‌های اعمال رنگ نیز چندان در معرض خطر استنشاق گازهای سمی ناشی از ترکیبات آلی فرار رنگ قرار نگیرند.  اگرچه رنگهای نما عمدتا در فضای باز اجرا می‌شوند و به دلیل وجود تهویه مطبوع چندان خطری را برای افراد اعمال کننده رنگ ندارند.

عدم تاثیر شرایط نامساعد محیط بر رنگ سیلیکونی

همانطور که می دانید شرایط آب و هوایی محیط کاملا ناپایدار می باشد و در هر لحظه ممکن است دچار تغییر شود. این تغییرات پی در پی قطعاً بر روی سازه ها تاثیر خواهند گذاشت. زمانی که شما از رنگ نمای سیلیکونی استفاده می کنید به دلیل آنکه این رنگ ها مقاومت و استحکام لازم و از همه مهمتر تاثیر ناپذیری را در مقابل شرایط جوی ناپایدار محیط دارند به خوبی می‌توانند سطح بتن سازه را محافظت کنند.

این حفاظت فیزیکی تنها محدود به سطح بستر یا سطوح بتنی نمی‌شود. بلکه این رنگ ها این قابلیت را دارند تا ساختار خود را نیز در چنین شرایط سختی حفظ کنند. در نتیجه وجود رطوبت، بارش برف و باران و گرد و خاک و مواردی از این دست نمی تواند این رنگ ها را تحت تاثیر قرار دهد. نکته بسیار مهمی که در مورد این رنگ ها وجود دارد این است که رنگ نمای سیلیکون در برابر ترکیبات شیمیایی مانند سیالات اسیدی و قلیایی نیز مقاوم می باشد. اگر در مواردی بسیار نادر در منطقه‌ای که سازه احداث شده است بارانهای اسیدی اتفاق بیفتد این رنگ ها مقاومت لازم و کافی را در چنین شرایط خواهند داشت.

عدم تاثیر شرایط نامساعد محیط بر رنگ نمای سیلیکونی

رنگ بندی های مختلف رنگ سیلیکونی

رنگ نمای سیلیکونی دارای طیف گسترده از رنگهای مختلف می باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند فام ظاهری یا رنگدانه های موجود این نوع از پوشش های نما محدود می باشد. اما باید بگوییم که این گونه نیست. رنگ های نما به دلیل آن که تأثیر بسیار زیادی بر ظاهر و چهره شهر دارند باید دارای یک تنوع در رنگ بندی باشند. گزینه های زیادی برای انتخاب رنگبندی های متعدد این پوشش های نما وجود دارد. معمولاً انتخاب رنگ بندی بستگی به محیط اطراف دارد.

با توجه به آنکه نمای ساختمان بر دیگر ساختمان های مجاور نیز تاثیر می گذارد در نتیجه بهتر است متناسب با رنگ ساختمان های اطراف به انتخاب رنگ نمای سیلیکونی بپردازیم. این اقدام باعث ایجاد یک سازگاری و هماهنگی از لحاظ رنگ بندی در یک مجموعه می شود. به طور مثال تصور کنید در یک مجتمع بزرگ چندین ساختمان با معماری یکسان وجود دارد.

اگر ما بخواهیم رنگ بندی متفاوتی بر روی سازه ها ایجاد کنیم شاید چهره مجتمع دچار دگرگونی و ناهماهنگی شود. به همین دلیل است که می گوییم متناسب با رنگ ساختمانهای مجاور انتخاب خود را انجام دهیم. این کار باعث ارتقاء معیارهای زیبایی شناختی در یک محیط بزرگ میشود.

به صرفه بودن رنگ سیلیکونی

اصولاً صرفه اقتصادی برای هر نوع پوشش رنگی حائز اهمیت می باشد. اینکه ما بتوانیم یک حجم کمی از رنگ را خریداری کنیم و با استفاده از آن یک مساحت بسیار گسترده را رنگ آمیزی کنیم در نوع خود باعث صرفه جویی در بودجه ما خواهد شد. شاید صرفه اقتصادی برای یک یا دو ساختمان چندان به چشم نیاید اما زمانی که شما یک پروژه بسیار وسیع را در دست کار دارید آن موقع است که می توانید مدیریت بسیار جدی را در بودجه خود داشته باشید.

علت به صرفه بودن رنگ نمای سیلیکونی به دلیل قدرت پوشش دهی بالای آنها می باشد. بیشتر بودن قدرت پوشش دهی بدین معناست که شما با یک حجم کم از رنگ می توانید متراژ بیشتری را رنگ آمیزی کنید.

دریافت مشاوره و قیمت خرید انواع رنگ ساختمان از شرکت رانا کیمیا فام

دریافت مشاوره و قیمت خرید انواع رنگ ساختمان از شرکت رانا کیمیا فام

رنگ ساختمان یکی از پرکاربردترین پوشش های موجود در حوزه رنگ آمیزی ساختمان می باشد. با توجه به این حجم درخواست بالا شرکت رانا کیمیا فام برنامه های بسیار ویژه ای را در جهت تولید حجم بالای این رنگ تدارک دیده است. مشتریان گرامی می توانند جهت دریافت مشاوره و قیمت محصولات با کارشناسان این مجموعه در تماس باشند.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و فروش رنگ نمای سیلیکونی با شرکت رانا کیمیا فام از طریق بخش تماس با ما در ارتباط باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.