تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

۴ مرحله مهم در رنگ کاری استخر

۴ مرحله مهم در رنگ کاری استخر

۴ مرحله مهم در رنگ کاری استخر

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ استخری یکی از محصولات پر کاربرد جهت پوشش دهی استخرهای روباز و سرپوشیده می باشد. این رنگها به جهت نوع فرمولاسیون ساختاری خوبی که دارند می توانند فشار و نیروی بسیار بالای ناشی از سیالات آب را در بلندمدت تحمل کنند. بنابراین با رنگ کاری استخر با ترکیبات استاندارد دیگر شاهد پوسته شدن و یا ترک های فیلم رنگ در کف و دیواره های استخر نخواهید بود. در این مقاله قصد داریم پروژه رنگ کاری استخر را به طور کامل شرح دهیم و اینکه از چه مراحلی باید عبور کنید تا بتوانید در پایان نتیجه قابل قبول و رضایت بخشی را از پوشش دهی استخر خود داشته باشید.

تخلیه آب، اولین مرحله رنگ کاری استخر

قبل از اینکه بخواهید رنگ کاری استخر خود را آغاز کنید بهتر است ابتدا به تخلیه آب استخر بپردازید. البته این اقدام در مواردی است که شما قصد دارید استخرهای قدیمی خود را که پر شده از آب هستند با رنگهای مخصوص پوشش دهی کنید. در تخلیه آب استخر چندین نکته فوق العاده مهم و حیاتی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. اولین نکته مهم این است که شما باید عملیات تخلیه استخرهای مملوء از آب را با پمپ های شناور انجام دهید.

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چرا باید از پمپ ها استفاده کنید، در صورتی که می توانیم خروجی کف استخر را باز کنیم و از این طریق به تخلیه آب بپردازیم. در این مورد باید بگوییم که هیچگاه آب استخر را از طریق باز کردن خروجی کف آن تخلیه نکنید. زیرا در آن صورت فشار بسیار بالایی که سیالات آب بر مجرای خروجی و از آن طریق به ساختار کف و دیواره ها وارد می کند می‌تواند باعث بروز ترک در دیوارها و همچنین کف استخر شما شود. به همین دلیل شما باید حدود ۸۰ درصد آب استخر را با پمپ تخلیه کنید و سپس ۲۰ درصد باقی مانده را که یک مقدار بسیار کم می باشد از طریق باز کردن مجرای خروجی تخلیه کنید.

تخلیه آب، اولین مرحله رنگ کاری استخر

پاکسازی سطح کف ‌و اصلاح نقایص ساختاری

برای آنکه یک رنگ کاری استخر فوق العاده ایده آل و استانداردی داشته باشید باید بعد از تخلیه آب استخر به پاک سازی سطح کف و اصلاح نقایص ساختاری آن بپردازید. معمولاً پس از اینکه شما استخر را از آب تخلیه می کنید مقداری گرد و غبار و آلودگی های چسبنده در کف و دیواره های استخر وجود دارد. شما باید آنها را با مواد شوینده مناسب به طور کامل تمیز کنید. همچنین شما باید ترک های ریز و درشت و ناهمواری های موجود در استخر را ترمیم و اصلاح کنید.

استفاده از فسفات سدیم و هیدروکلریک اسید

در فرایند شستشوی استخر بهتر از مواد شوینده فوق العاده قوی استفاده کنید. این مواد می‌توانند بستر کار را برای پذیرش رنگ های استخری آماده کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از فرایند رنگ کاری استخر از مواد تری سدیم فسفات و همچنین هیدرو کلریک اسید استفاده کنید. معیاری که برای استفاده از ترکیبات فسفات باید در نظر بگیرید کاملاً مشخص و از پیش تعیین شده می باشد.

به طوری که شما باید حدود ۱۲۰ گرم از ترکیبات فسفات تری سدیم را داخل حدوداً ۴ لیتر آب حل کنید و پس از ترکیب کردن آن با استفاده از جارو کف و دیوار استخر را شستشو دهید. همچنین ترکیبات هیدروکلریک اسید نیز می توانند شرایطی را برای استخر شما فراهم کنند تا پذیرش رنگ بهتری داشته باشد.

در نتیجه رنگ کاری استخر شما در پایان کار کیفیت بهتر و مطلوبی خواهد داشت. در زمانی که از این ترکیبات شیمیایی استفاده می کنید حتما از ماسک و لباس مخصوص و همچنین دستکش های ایمنی استفاده کنید تا در روند کار مشکلی برای شما ایجاد نشود.

رنگ کاری استخر با استفاده از رنگ پایه آب و پایه حلال

رنگ کاری استخر با استفاده از رنگ پایه آب و پایه حلال

اصولاً دو نوع رنگ استخری وجود دارد که شامل رنگ استخری پایه آب و رنگ استخری پایه حلال می باشد. رنگ هایی که حلال آنها آب می باشد ایمن تر هستند و در مراحل کار نیز شرایط سهل و آسانی را برای تکنسین های اجرایی فراهم می کنند اما رنگ استخری پایه حلال به جهت استفاده از حلال های شیمیایی روند پیچیده‌ای را برای اجرا دارند. یکی از رنگهای پایه آبی که به وفور در پروژه های رنگ کاری استخر استفاده میشود رنگ استخری اکریلیک پایه آب می باشد.

این رنگها غالبا لازم است که در دو لایه اجرا شوند. پس از اجرای لایه اول شما می توانید پس از حدودا ۳ الی ۴ ساعت لایه دوم را نیز اجرا کنید. از طرفی رنگ های پایه حلال مدت زمان بیشتری برای خشک شدن احتیاج دارند اما در مقابل پس از پایان کار یک ضخامت فیلم رنگ بسیار بالا نسبت به رنگ های پایه آب دارند که طبیعتاً مقاومت آنها را افزایش میدهد.

تجهیزاتی که معمولا در رنگ کاری استخر استفاده می شود غلتک ها می باشد. با استفاده از این تجهیزات می‌توانید حجم قابل توجهی از رنگ‌ها را در یک مساحت بسیار گسترده از سطح و دیواره های استخر اعمال کنید.

چند روز پس از رنگ کاری استخر آن را از آب پر کنیم

بسیاری از افراد مشتاق آن هستند که پس از رنگ کاری استخر آن را از آب پر کنند تا بتوانند به خوبی یک استفاده بهینه و ایده‌آلی از آن داشته باشند. زمانی که شما استخر خود را رنگ آمیزی می کنید یک نمای بسیار زیبا و دل انگیزی ایجاد می شود مخصوصاً هنگامی که در یک محوطه باز، تابش مستقیم نور خورشید می تواند جذابیت رنگ استخری را در زیر آب چندین برابر کند. اما سوال اساسی که چند روز پس از رنگ کاری استخر باید آن را از آب پر کنیم همواره مورد بحث بوده است.

این موضوع بستگی به دمای محیط، آب و هوا و همچنین نوع رنگ دارد. معمولاً رنگ هایی که پایه حلال هستند مدت زمان بیشتری برای خشک شدن احتیاج دارند اما به طور میانگین شما باید حدوداً ۷ روز صبر کنید تا رنگ استخری شما کاملاً خشک شود. اگر از رنگ های پایه آب استفاده می کنید این مدت زمان می تواند کاهش یابد. اما در مورد رنگ های پایه آب نیز بهتر است یک زمان حدوداً یک هفته ای را به رنگ استخری بدهید تا کاملاً فیلم رنگ از حالت مرطوب خارج شود. بعد از این مدت می توانید استخر خود را از آب پر کنید و از آن لذت ببرید.

چند روز پس از رنگ کاری استخر آن را از آب پر کنیم

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگ استخری از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند از طریق تماس با شرکت رانا کیمیا فام ضمن دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه از قیمت محصولات نیز آگاه شوند. در این شرکت علاوه بر تولید انواع رنگ استخری پایه آب و پایه حلال تنوع بالایی نیز در رنگ های ساختمانی و همچنین انواع رنگ صنعتی و کفپوش ها وجود دارد. بنابراین شما گزینه های بسیار زیادی را برای انتخاب خواهید داشت.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.