تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ رویه پلی اورتان

رنگ رویه پلی اورتان

رنگ رویه پلی اورتان

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از رنگ هایی که در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ رویه پلی اورتان می باشد. این رنگ به دلیل این که بر پایه پلی اورتان تولید می شود، در اصل یک محصول دو جزئی می باشد. رنگ های پلی اورتان در برابر باران های اسیدی و نور خورشید بسیار دارای مقاومت بالایی هستند.

از آنجایی که قدرت چسبندگی رنگ رویه پلی اورتان بر روی سطوح مختلف بالا می باشد، اصولا برای لایه های نهایی از آن استفاده می کنند. لایه رزین اکریلیک و هاردنر ایزوسیانات موجود در این رنگ نیز دلیل دیگری برای استفاده از آن در لایه نهایی به شمار می رود.

از دیگر مزایای رنگ رویه پلی اورتان می توانیم به مقاومت شیمیایی و مکانیکی آن اشاره نماییم. می توان این رنگ را به عنوان نوعی لاک محکم و با دوام بر روی سطوح مختلف به شمار آوریم. زنجیره های کوچکی که در این محلول رنگی وجود دارد، پس از خشک شدن به یکدیگر پیوند می خورند.

این پیوند مستحکم منجر می شود تا پوششی که بر روی صنایع مختلف ایجاد نموده است، در برابر حلال ها و ضربه های متعدد مقاوم بوده و از بین نرود. رنگ رویه پلی اورتان از جمله رنگ های پر طرفدار به شمار رفته و بیشتر برای پوشش لایه های بام ها و محل عبور پیاده استفاده می شود.

ویژگی های مختلف رنگ رویه پلی اورتان

از جمله ویژگی هایی که می توانیم برای این نوع از رنگ صنعتی بیان نماییم، مقاومت بالای آن در برابر سایش، ضربه، و حتی ترک خوردگی می باشد. زمانی که این رنگ را در صنعت استفاده می نمایید، به سرعت پخته شده و در دمای محیط به حالت نرمال در می آید.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به این نکته اشاره نماییم که رنگ پلی اورتان اصولا در حرارت پایین دمای محیط نیز به سرعت خشک شده و سخت می شوند. می توان از این محصول برای مکان هایی که از مواد شیمیایی استفاده می شود نیز بهره مند شد. زیرا مقاومت بالایی در برابر این مواد شیمیایی خواهند داشت.

رنگ رویه پلی اورتان به هیچ عنوان قابلیت گچی شدن و پودری شدن ندارند. حتی قادر هستند به راحتی بر روی سطوح فلزی نیز بچسبند. علاوه بر آن این رنگ ها نسبت به اسید ها، روغن های صنعتی، مواد معدنی و .. نیز مقاوم بوده و اسیب پذیر نخواهند بود.

رنگ رویه پلی اورتان

روش های استفاده از رنگ پلی اورتان

روش های مختلفی وجود دارد که می توان از این رنگ ها استفاده نمود. برخی برای رنگ آمیزی سطح مورد نظر از قلم مو استفاده می کنند. زمانی که میزان دوام بالایی محل مورد نظر از اهمیت برخوردار است، بهتر است رنگ رویه پلی اورتان را با قلم مو در سطح مورد نظر استفاده نمود.

زیرا این انتخاب منجر می شود تا سطح صاف راحت تر رنگ شود. برخی دیگر برای استفاده از این رنگ، ترجیح می دهند از پارچه استفاده کنند. این روش اصولا برای نرده پله ها که دارای حالتی برجسته است مناسب می باشد. روش اسپری کردن و پاشیدن رنگ بر روی سطح هم زمانی انجام می شود، که دسترسی به سطح مورد نظر سخت باشد.

مثلا اگر بخواهید با رنگ رویه پلی اورتان نمای پشت پنجره ها را رنگ آمیزی نمایید، یا میله های باریک بر روی صندلی را رنگ کنید، بهترین روش انتخابی شما اسپری کردن یا پاشیدن رنگ بر روی محل است.

آماده سازی سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی

اولین قدم برای استفاده و رنگ آمیزی سطوح مد نظر، باید محل را تمیز کنید. سطح مورد نظر نباید هیچ آلودگی داشته باشد. هر گونه گرد و غبار، املاح، و مواد چسبناک روغنی را باید از روی سطح مورد نظر پاک نمود. اگر سطح فلزی مورد استفاده شما دارای اثر خوردگی باشد، بهتر است ابتدا خوردگی را پاک نموده و اسپری روی آن قرار دهید. در انتها با استفاده از رنگ رویه پلی اورتان سطح را رنگ آمیزی نمایید.

برای استفاده از رنگ باید آن را با هاردنر به نسبت مساوی مخلوط نموده پس از آن برای رقیق کردن رنگ از تینر مخصوص رنگ پلی اورتان استفاده نمایید. حتما این مسئله را به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده رنگ به خوبی آن را هم بزنید.

تقریبا ۵ دقیقه زمان برای استراحت رنگ مخلوط شده در نظر بگیرید، تا حباب هایی که در آن به وجود آمده است از بین برود. رنگ شما آماده است و می توانید آن را استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.