تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

ویژگی های خاص زینک ریچ اپوکسی پلی آمید

زینک ریچ اپوکسی پلی آمید

ویژگی های خاص زینک ریچ اپوکسی پلی آمید

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

پوشش های مختلفی با قدرت چسبندگی متفاوت تولید شده، و برای لایه های میانی، انتهایی و ابتدایی استفاده می شوند. یکی از این پوشش ها زینک ریچ اپوکسی پلی آمید است که با سخت شونده هاردنر پلی آمید تولید می شود. این پوشش در برابر اب و شرایط جوی از مقاومت بالایی برخوردار است.

از این دسته پوشش ها اصولا برای محیط های مختلفی استفاده می کنند. از جمله سازه های فلزی، لوله ها، پالایشگاه ها، ماشین الات، کاغذ سازی، سطوح بیرون مخازن در صنایع پتروشیمی، تصفیه خانه ها و … . پوشش های زینک ریچ با لایه رویه الی سازگاری بسیار زیادی دارند.

سطوحی که در محیط هایی با آب و هوای سخت و خورنده قرار دارند، بهترین محیط برای استفاده از لایه های زینک ریچ اپوکسی پلی آمید هستند. این نکته را به خاطر داشته باشید که از لایه های زینک نمی توانید برای محیط هایی که دارای آب و هوای اسیدی یا قلیایی هستند استفاده کنید.

پوشش های زینک ریچ دارای پرایمر دو جزئی اپوکسی پلی آمید است. از این رو می توان از آن به عنوان آستر کارگاهی استفاده کرد. در این پرایمر پیگمنت به کار رفته است، که منجر می شود تا از سطوح فلزی در برابر خوردگی محافظت نماید.

زینک ریچ اپوکسی پلی آمید

آماده سازی سطح مورد نظر برای استفاده از پوشش زینک ریچ

اصولا پیش از ان که از هر نوع پوشش یا رنگی بر روی محیط مورد نظرتان استفاده کنید، بهتر است ابتدا آن سطح را آماده نمایید. اگر محیط به هر دلیل آلوده باشد، بدون شک رنگ و پوشش به خوبی به سطح نخواهد چسبید. پس ابتدا محل را تمیز کرده و از هر نوع آلودگی آن را پاک کنید.

برای آماده سازی سطح پیش از استفاده زینک ریچ اپوکسی می توانید از شوینده های قوی استفاده کنید. اگر میان زمان آماده سازی محیط و اجرای پوشش وقفه ای حاصل شد، باید مجددا اقدام به پاکسازی محل مورد نظر نمایید. زیرا ممکن است مجددا در محل آلودگی تجمع نماید.

تمامی عیوبی که در سطح وجود دارد را پیش از استفاده از پوشش زینک ریچ باید برطرف شود. اگر در محیط نواحی خورده شده ای وجود دارد، بهتر است ابتدا نواحی خوردگی مسطح شده و سپس از پوشش اپوکسی به صورت سراسری بر روی سطح استفاده شود.

برخی موارد و نکات را در خصوص آماده سازی سطح مد نظر قرار دهید. دما در حین استفاده از زینک ریچ اپوکسی پلی آمید نباید زیر ۵ درجه سانتی گراد و بیش از ۸۵ درجه سانتی گراد باشد. دمای زیر ۳ درجه سانتی گراد، نقطه شبنم است. در این حالت پوشش زینک ریچ به خوبی بر روی محیط نخواهد چسبید.

بهتر است برای محیط های خارجی، خارج از ساعات روز اقدام به رنگ آمیزی ننمایید. برای این که از زنگ زدگی پس از رنگ امیزی جلوگیری نمایید، بهتر است فاصله آماده سازی محل و اجرای پوشش محدود و کم باشد.

زینک ریچ اپوکسی پلی آمید

مزایای پوشش زینک ریچ اپوکسی پلی آمید

هر پوششی که برای سطوح مختلف استفاده می شود، دارای مزایا و ویژگی هایی است. از جمله مزایایی که می توانیم برای این دسته از پوشش ها بیان نماییم، مقاومت بالا در برابر خوردگی می باشد. سطوحی که در محیط های خاص قرار دارند، و به سرعت دچار خوردگی می شوند، با رنگ آمیزی توسط اپوکسی پلی آمید، محافظت شده و طول عمر بیشتری می یابند.

وجود رزین اپوکسی در این دسته از پوشش ها منجر شده است، تا زینک ریچ اپوکسی پلی آمید بسیار مقاوم شود. از طرف دیگر قدرت چسبندگی بالای این پوشش باعث شده است تا بیشتر برای لایه های انتهایی و رویی از آن استفاده کنند.

پوشش زینک ریچ از سختی مناسبی برخوردار بوده، و آستری ضد خوردگی بسیار عالی به شمار می رود. از سوی دیگر این پوشش دارای مقاومت شیمیایی فوق العاده بالایی بوده، و در برابر آب و رطوبت می توان از آن استفاده کرد. به راحتی بر روی سطوح فولادی می چسبد و تا درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قدرت ماندگاری دارد. در انتها می توان از این پوشش برای لایه های بعدی هم استفاده نمود.

بیشترین محیط هایی که از پوشش زینک ریچ اپوکسی پلی آمید استفاده می شود، قسمت های خارجی مخازن نگهداری، پالایشگاه ها، کارخانه ها و نیروگاه های شیمیایی، تمامی تاسیساتی که در تماس با رطوبت هستند، تاسیسات حفاری و سکوهای نفتی، و … می باشد.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و خرید زینک ریچ اپوکسی پلی آمید از بخش تماس با ما با شرکت رانا کیمیا فام در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.