تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی دیوار باران گیر+ ویژگی ها و اجرا

عایق رطوبتی دیوار باران گیر+ ویژگی ها و اجرا

عایق رطوبتی دیوار باران گیر+ ویژگی ها و اجرا

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

یکی از سطوحی که در تماس مستقیم با شرایط نامساعد محیط قرار دارد بسترهای دیواری یک سازه میباشند. در زمان بارندگی این سطح بسترها آسیب پذیرترین نقاط ساختمان تلقی می شوند که باید با استفاده از پوشش های رنگی یا عایق رطوبتی دیوار باران گیر مقاوم سازی شوند. این عایق ها به خوبی می توانند نمای یک ساختمان را در طولانی مدت حفظ کنند. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری را در مورد این عایق ها مطرح می‌کنیم.

ویژگی های عایق رطوبتی دیوار باران گیر

  • نوع فرمولاسیون عایق رطوبتی دیوار باران گیر بگونه ای تنظیم شده است که می تواند تا یک حد مطلوبی ترکهای ریز سطح دیوار را ترمیم و یا اصلاح کند. این ویژگی هم می تواند ظاهر دیوار را ارتقا دهد و هم از لحاظ ساختاری دوام آن را نیز افزایش دهد.
  • با داشتن سطح یکپارچه و نفوذ ناپذیر، از تماس سیالات ناشی از بارندگی با ساختار داخلی دیوار جلوگیری می کند.
  • اصولاً عایق های رطوبتی که به روی دیوارها اعمال می شوند دارای خاصیت آب گریز می باشند. لذا هیچگونه جذبی در سطح عایق صورت نخواهد گرفت.
  • این ترکیبات رنگی در زمان نشستن بر روی سطوح دیوار یک شدت چسبندگی بسیار بالایی را ایجاد خواهند کرد که این حالت در طولانی مدت نیز ادامه پیدا می کند.
  • سطوح دیواری در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر هستند که اگر این تماس ادامه پیدا کند قطعاً تخریب ساختاری دیوار را شاهد خواهیم بود. بنابراین با اعمال عایق رطوبتی دیوار باران گیر می توانید عمر سازه را افزایش دهید.
  • در آب و هوای با رطوبت بالا معمولاً بر روی دیواره ها گیاهان متعددی رشد می کند. اما با اعمال عایق های رطوبتی سطح دیوار همواره صاف و بدون رشد جلبک ها خواهد بود.
  • از مواد شیمیایی آسیب زننده به محیط در ترکیبات این عایق ها استفاده نشده است.
  • از همه مهمتر زمانی که باران با شدت بالا به سطح دیوارها برخورد می‌کند ممکن است صدای ناهنجاری را ایجاد کند که لایه های عایق رطوبتی به عنوان یک عایق صوتی نیز جهت کاهش سر و صدای ناشی از برخورد باران‌های شدید به دیوار عمل می کنند.
  • نسبت به حجم رنگی که دارند معمولاً از وزن پایینی برخوردار هستند.

ویژگی های عایق رطوبتی دیوار باران گیر

عایق رطوبتی دیوار باران گیر چگونه اجرا می شود؟

به طور کلی سه مرحله اساسی را در اجرای عایق رطوبتی دیوار باران گیر انجام می دهند که هر کدام در جایگاه خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این سه مرحله شامل آماده سازی سطح، اجرای پرایمر و همچنین اجرای عایق رطوبتی میباشد. زمانی که شما این مراحل پوشش دهی را بر روی دیواره ها انجام می دهید کیفیت پایان کار و همچنین ماندگاری عایق رطوبتی تا چندین سال متوالی حتی در مجاورت آب و هوای بسیار نامساعد ادامه پیدا خواهد کرد. لذا مراحل کار را به طور مجزا در ادامه توضیح می دهیم.

آماده سازی سطح قبل از اعمال عایق رطوبتی

کلیه نقایص ساختاری سطح اعم از ترکهای درشت و تخریب های ساختاری باید با استفاده از مصالح مخصوص ترمیم شوند. اگر سطح مورد نظر دارای آلودگی می باشد بهتر است یک مرحله شستشو را در سطح دیوار انجام دهیم تا کلیه آلاینده های چسبیده به دیوار پاک شود. بعد از شستشو لازم است که سطح در مجاورت محیط کاملاً خشک شود تا آماده پذیرش مواد پرایمر و به دنبال آن عایق رطوبتی دیوار باران گیر باشد.

عایق رطوبتی دیوار باران گیر چگونه اجرا می شود؟

اجرای پرایمر

استفاده از پرایمر ساختمانی قبل از به کارگیری عایق های رطوبتی دیوار باران گیر فوق العاده اهمیت دارد. این پرایمرها هم سطح صافی را برای پوشش‌های پایانی فراهم می کنند و هم اینکه نقایص ساختاری و ترکهای ریز را پوشش می دهند. با استفاده از پرایمر چسبندگی عایق رطوبتی نیز افزایش می یابد به همین دلیل اجرای پرایمر جزو اولویت‌های کار می باشد. این مواد معمولاً با استفاده از تجهیزات ساده مانند غلطک، دستگاه های اسپری و یا قلم موها روی سطح اعمال می شوند.

مرحله ی اجرای عایق رطوبتی دیوار

برای آنکه عایق رطوبتی دیوار باران گیر به ضخامت مطلوبی در سطح دیوارها برسد لازم است که آنها را در دو مرحله روی سطوح اعمال کنیم. این کار باعث می‌شود تا دوام پوشش رنگی در سطح افزایش یابد و ساختار دیوارها نیز بهتر در طولانی مدت محافظت شود. بعد از آماده سازی سطح و همچنین اجرای پرایمر یک لایه پوشش عایق رطوبتی در سطح دیوار اجرا می شود.

سپس برای آنکه این لایه آماده پذیرش لایه دیگر از پوشش رنگی را داشته باشد معمولاً به مدت ۶ ساعت منتظر می مانند تا به یک درجه مطلوبی از خشکی برسد. بعد از این کار می توان لایه دوم عایق رطوبتی دیوار باران گیر را در سطح دیوار اجرا کرد. شما می توانید مانند پرایمرها از تجهیزات بسیار ساده مانند غلطک ها و یا تجهیزات پیشرفته تر مانند دستگاه های اسپری بدون هوا استفاده کنید.

این دستگاه ها برای سازه هایی که دارای مساحت به ‌نسبت وسیع هستند فوق العاده کاربردی خواهد بود. لذا شما می توانید با استفاده از اسپری ها در کوتاه ترین زمان یک مساحت گسترده را در سریع ترین زمان پوشش دهی کنید.

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرایط آب و هوایی و دمایی در زمان اجرای عایق رطوبتی دیوار باران گیر

بهتر است در آب و هوای مساعد عملیات پوشش دهی سطوح را آغاز کنید. اگر آب و هوای محیط مورد نظر شما دارای بارندگی می باشد بهتر است پروژه را آغاز نکنید. همچنین وجود تندباد می تواند کیفیت پوشش‌دهی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین اگر می خواهید که هم در زمان اجرا و هم نتیجه کار رضایت بخش باشد در شرایط آب و هوایی ملایم شروع به کار کنید. علاوه بر این دمای محیط نیز فوق العاده حائز اهمیت می باشد. به طور کلی شما می توانید در دماهای بالاتر از ۵ درجه سانتیگراد بدون مشکل عایق رطوبتی دیوار باران گیر را روی سطوح اعمال کنید. علاوه بر این رطوبت سطح نیز باید تا حد امکان کاهش یابد تا قدرت چسبندگی رنگ نیز تحت تاثیر قرار نگیرد.

مشاوره قیمت و خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

در شرکت رانا کیمیا فام تنوع گسترده‌ای از محصولات عایق رطوبتی وجود دارد که می توان به عایق رطوبتی قیری و همچنین عایق های رطوبتی اکریلیک اشاره کرد. مشتریان گرامی می توانند متناسب با نیاز پروژه خود و اینکه قصد پوشش‌دهی چه نوع سطوحی را دارند به انتخاب این آن ها بپردازند. از طرفی شما می توانید با تماس مستقیم با شرکت رانا کیمیا فام از جزئیات محصولات و همچنین قیمت آنها آگاه شوید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.