تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی دیوار داخلی چیست و چه کاربردی دارد؟

عایق رطوبتی دیوار داخلی چیست و چه کاربردی دارد؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

یکی از سطوحی که در معرض مستقیم رطوبت داخلی قرار دارد دیواره فونداسیون و یا سطوح دیواری مدفون در خاک می باشد. این دیواره ها حتما باید با استفاده از عایق رطوبتی دیوار داخلی پوشش دهی شوند. همانطور که می دانید برای ساخت و ساز یک سازه لازم است که ابتدا مراحل ایجاد پی یا فونداسیون در یک عمق مناسب انجام شود. بخشی از دیوارهای بتنی در پایه سازه معمولاً در زیر خاک قرار می گیرند. اینگونه سطوح با توجه به آنکه بار اصلی ساختمان را تحمل می کنند اگر به هر دلیلی در مجاورت رطوبت دچار خوردگی و یا ضعف ساختار شوند، می تواند امنیت کلی ساختمان را تحت تاثیر قرار دهند.

چرا که قسمت اصلی یک سازه پایه ها و دیواره هایی هستند که برای تحمل وزن سازه ایجاد شده اند. عایق رطوبتی دیوار داخلی معمولاً برای این گونه سطوح مدفون اجرا می شود. البته شما در تصاویر به وضوح مشاهده میکنید که این دیواره ها دقیقاً در کجای ساختمان قرار دارند. در ادامه مقاله با معرفی کامل عایق رطوبتی برای دیواره های داخلی سعی می کنیم جزئیات مفصل تری را از این ماده رنگی و اهمیت استفاده آن ارائه دهیم. بنابراین این مقاله را از دست ندهید چرا که اطلاعات بسیار جالب توجهی را مطرح خواهیم کرد.

کاربرد عایق رطوبتی دیوار داخلی از نوع قیری پلیمری

عایق رطوبتی قیری پلیمری به عنوان یک ماده رنگی قدرتمند قابلیت آن را دارد که کلیه دیوارهای داخلی و مدفون سازه را پوشش دهی کند. از لحاظ نوع ساختار به صورت تک جزئی تولید می شوند و بر پایه مواد قیری سبک می باشند. این نوع عایق اصلاح شده با پلیمرهای پایه آب میباشد که کاملاً به صورت سرد اجرا می باشد. شما می توانید از این ماده رنگی به عنوان عایق رطوبتی سرویس بهداشتی و همچنین عایق رطوبتی پشت بام و دیگر دیواره های بتنی به غیر از نمای سازه استفاده کنید. با توجه به آنکه این ماده کاملا سیاه رنگ می باشد در نتیجه برای نمای سازه استفاده نمی شود.

دیواره های داخلی شدت تنش بسیار بالایی را تحمل می کنند. علاوه بر اعمال نیروی فیزیکی بالا عملاً یک تنش شیمیایی که غالبا به صورت خوردگی ناشی از رطوبت می باشد نیز سطح دیوار را تهدید می کند. با اجرای عایق رطوبتی دیوار داخلی میتوانید مقاومت ساختاری دیواره را در بلند مدت حفظ کنید. با سالم ماندن دیواره های پایه ساختمان نقاط دیگر سازه نیز در امنیت کامل خواهند بود.

کاربرد عایق رطوبتی دیوار داخلی از نوع قیری پلیمری

شرایط آماده سازی و اجرای عایق رطوبتی دیوار داخلی

همانطور که گفته شد عایق رطوبتی دیوار داخلی بر پایه سیالات آب می باشد. یعنی شما باید نسبت به حجم ماده رنگی مقداری آب به آن اضافه کنید تا به درصد قابل قبولی از رقیق شدن برسد. نکته بسیار مهمی که در مورد اینگونه عایق ها باید مطرح کنیم این است که روند اجرای سهل و آسانی دارند. اکثر عایق های قیری قدیمی معمولاً با استفاده از بشکه های در معرض حرارت آماده سازی می شدند. اجرای چنین پوشش هایی انرژی بسیار زیادی را از عوامل و تکنسین های اجرایی می گرفت. از طرفی شرایط کار با این گونه عایق های حرارتی قدیمی بسیار سخت و سنگین بود.

از طرفی امنیت بسیار پایینی داشتند چرا که هرگونه اشتباه در انتقال بشکه های کوچک قیر داغ تا محل پروژه باید با دقت بسیار بالایی انجام شود تا کارکنان هیچگونه آسیبی نبینند. عایق رطوبتی دیوار داخلی اینگونه نیست. نه نیاز به حرارت دارد و نه نیاز به تجهیزات بسیار پیشرفته، شما می توانید با انواع غلتک، قلم مو و حتی دستگاه اسپری نیز این پوشش ها را اجرا کنید. فقط باید دقت داشته باشید که حجم اضافه کردن آب باید کنترل شده و بر اساس حجم ماده رنگ باشد. معمولاً میزان آب تعیین شده بر اساس زبری سطح و دمای محیط در نظر گرفته می شود.

زمان گیرش عایق پلیمری قیری

این عایق رطوبتی دیوار بتنی پس از اجرای اولیه متناسب با دمای محیط نیاز به یک مدت زمان مشخصی دارد تا به گیرش اولیه و یا خشکی برسد. ما برای ارائه اطلاعات دقیق تر دمای استاندارد محیط یعنی همان ۲۵ درجه سانتیگراد را در نظر می‌گیریم. در چنین دمایی زمان گیرش اولیه عایق رطوبتی دیوار داخلی برابر ۷ ساعت می باشد. اما برای رسیدن به خشکی کامل نیاز به یک زمان به نسبت بیشتری است. به طوری که شما باید تا هفت روز اجازه دهید که عایق رطوبتی قیری در مجاورت جریان هوا قرار بگیرد تا کاملاً خشک و سخت شود. بعد از خشکی کامل شما می توانید دیواره های پایه ساختمان را از کناره ها پر از خاک کنید.

خرید عایق های رطوبتی استاندارد از شرکت رانا کیمیا فام

مقدار مصرف آنها

معمولا اجرای عایق رطوبتی دیوار داخلی چندان با ضخامت بالا انجام نمی شود. بنابراین میزان مصرف رنگ به نسبت پایین خواهد بود. اما اگر یک ضخامت یک میلیمتری را برای پوشش دهی دیوارهای داخلی پایه ساختمان در نظر بگیریم در این ضخامت لازم است که برای مساحت هر متر مربع حدود ۱٫۶ کیلوگرم رنگ را مصرف کنید. با کاهش ضخامت به زیر یک میلیمتر طبیعتا ممکن است وزن مصرفی رنگ به ۱٫۲ کیلوگرم برای مساحت هر متر مربع برسد.

البته میزان اتلاف رنگ نیز فوق العاده در مصرف آنها تاثیر می گذارد. دیواره ها جزو سطوح عمودی هستند که نوع اعمال رنگ بر روی آنها نسبت به سطوح افقی متفاوت می باشد. اگر دقت کافی برای اعمال این رنگ‌ها صورت نگیرد حجم قابل توجهی از عایق رطوبتی دیوار داخلی به صورت قطره ای هدر خواهد رفت. به طور مثال زمانی که شما می خواهید با استفاده از انواع قلم مو یا غلتک این رنگ ها را اجرا کنید اگر تجهیزات مربوطه را با حجم بالایی از رنگ آغشته کنید به ازای هر بار اعمال چند قطره از آن از قلم مو به زمین خواهد ریخت.

خرید عایق های رطوبتی استاندارد از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام طیف گسترده ای از انواع عایق ها از قبیل عایق رطوبتی نمای ساختمان، عایق رطوبتی دیوار باران گیر، عایق های کف سازه، عایق های استخر و مخازن بتنی را فرآوری و تولید می کند. نوع عایق رطوبتی بر اساس نوع پروژه شما تعیین می شود. مشتریان گرامی به منظور انتخاب صحیح نوع عایق رطوبتی می توانند با کارشناسان رانا کیمیا فام یک مشاوره تخصصی داشته باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.