تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پوشش های آکریلیک پایه آب؛ بهترین عایق رطوبتی دیوار سیمانی

پوشش های آکریلیک پایه آب؛ بهترین عایق رطوبتی دیوار سیمانی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق رطوبتی دیوار سیمانی از نوع آکریلیک پایه آب به عنوان یک پوشش اساسی می تواند سطحی کاملا نفوذ ناپذیر را ایجاد کند. این ترکیبات رنگی بر پایه پلیمرهای اصلاح شده هستند و در ساختار آن ها هیچ گونه ماده قیری وجود ندارد. انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و همین ویژگی شرایطی را فراهم می کند تا اجرای آن ها سهل و آسان باشد. رزین اکریلیک اصلی ترین ماده ای است که در این رنگ استفاده شده است. عایق رطوبتی دیوار سیمانی به صورت تک جزئی هستند و می‌توانند بر روی سطوح بتنی و سیمانی در حالت های عمودی و افقی مورد استفاده قرار گیرند. فیلم رنگ این پوشش ها به گونه ای است که مانع نفوذ رطوبت و مواد قلیایی و همچنین روغن ها و ترکیبات اسیدی می شود.

در نتیجه ایده آل ترین پوشش به عنوان رنگ نما می باشند. برای آنکه زیبایی این پوشش ها همواره در یک رده بالایی قرار داشته باشد غالبا در چندین رنگ مختلف عرضه می شوند. ساده ترین نوع رنگدانه موجود سفید است. اما برای تهیه دیگر فام های ظاهری بهتر است با کارشناس مربوطه مشورت داشته باشید.

نحوه آماده سازی عایق رطوبتی دیوار سیمانی

برای آماده سازی عایق رطوبتی دیوار سیمانی از نوع اکریلیک پایه آب در وهله اول باید مطمئن شوید که هیچ گونه نقص ساختاری در سطح وجود ندارد. آلودگی چسبنده در دیوار سیمانی، وجود ترک و خوردگی های جزئی و کلی می تواند کیفیت پوشش دهی را در پایان کار تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل بهتر است از یک پرایمر مناسب استفاده کنید تا شرایط پذیرش رنگهای رویه بهتر صورت گیرد.

می توان گفت بسترسازی مناسب همواره جزو اولویت های استفاده از عایق رطوبتی دیوار سیمانی می باشد. معمولاً عایق های اکریلیک پایه آب با یکبار اجرا به ضخامت مطلوب می رسند. در واقع این رویکرد رنگ آمیزی نیز استاندارد و کاملا تایید شده می باشد.

میزان ضخامت مطلوبی که با این رنگ می توانید با یک بار اجرا به دست آورید از ۶۰۰ میکرو متر تا ۲ میلی متر می باشد. اما اگر به هر دلیلی لازم باشد لایه بعدی را اجرا کنید حتماً باید پس از گذشت ۸ ساعت سطح رنگ به خشکی  نسبی برسد و سپس فرایند مجدد رنگ آمیزی را آغاز کنید. این عایق رطوبتی سازگاری بالایی با ابزارهای مختلف از قبیل قلم مو و غلطک و اسپری های رنگ دارند. همچنین اگر میخواهید ضخامت پوشش دهی بر روی بسترهای افقی افزایش پیدا کند می توانید از یک لایه مش در جنسهای فایبر گلاس و پلی اتیلن استفاده کنید. اصولا این لایه بین دو لایه از رنگ عایق رطوبتی قرار می گیرد. این رویکرد افزایش ضخامت می تواند مقاومت مکانیکی سطح را افزایش دهد.

نحوه آماده سازی عایق رطوبتی دیوار سیمانی

رنگ پایه عایق رطوبتی دیوار سیمانی

رنگ پایه عایق رطوبتی دیوار سیمانی که از رزین های آکریلیک تهیه شده است سفید مایل به شیری می باشد. طبیعتاً این نوع رنگ می‌تواند نمای ظاهری ایده آلی به نمای ساختمان سیمان کاری شده ببخشد. این رنگ نمای ساختمان ظاهر ساختمان را بسیار زیبا و چشم نواز خواهد کرد. این فام ظاهری همان طور که گفته شد به عنوان رنگ پایه در نظر گرفته می شود. در اغلب موارد خریداران تمایل دارند که رنگ های متعدد دیگری را بر روی نمای سیمان کاری شده استفاده کنند. لذا شرکت های تولید کننده در ۱۰ رنگ مختلف این محصولات رنگی را تولید می کنند تا پاسخگوی نیاز شما در حوزه های مختلف کاری باشند.

مقاومت مناسب عایق رطوبتی آکریلیک در برابر اشعه ماورای بنفش

همانطور که میدانید اشعه ماورای بنفش غالباً در خورشید وجود دارد. از طرفی نمای سیمان کاری شده ساختمان ها در معرض این نور قرار دارد. در نتیجه عایق رطوبتی دیوار سیمانی باید بتواند در برابر این اشعه آسیب‌زا مقاومت کند. فرمولاسیون عایق رطوبتی اکریلیک پایه آب به گونه ای تنظیم شده است که می تواند در یک بازه زمانی بلند مدت در برابر نور خورشید دوام بیاورد و دچار پوسته شدن و تخریب ساختاری نشود.

مقاومت مناسب عایق رطوبتی آکریلیک در برابر اشعه ماورای بنفش

دوستدار محیط زیست

عایق رطوبتی دیوار سیمانی از لحاظ نوع فرمولاسیون کاملا دوستدار محیط زیست می باشد. یعنی دارای حلال های شیمیایی اشتعال زا و سمی نیستند. از طرفی نوسانات دمای محیط نیز نمیتواند تغییر را در این پوشش رنگی به وجود آورد. حتی اگر دیوار سیمانی شما در یک محیط بسته قرار دارد هیچگونه بخارات شیمیایی را در محیط پراکنده نمی کند. این ویژگی ارزشمند قطعاً شرایط کار را برای تکنسین های اجرایی بسیار ایمن خواهد کرد.

میزان دمای مناسب محیط کار برای استفاده از عایق رطوبتی دیوار سیمانی

در فرایند اجرای عایق رطوبتی دیوار سیمانی دمای محیط حتما باید استاندارد و متعادل باشد. پیشنهاد می شود در دمای مناسب محیط یعنی ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد عملیات پوشش‌دهی را انجام دهید. اما اگر به هر دلیلی مانند محدودیتهای کاری و محیط کار نتوانستید در چنین دمایی به رنگ آمیزی بپردازید هیچ جای نگرانی نیست چرا که این رنگ ها قابلیت آن را دارند که در محدوده دمای ۱ درجه سانتیگراد تا ۴۰ درجه سانتیگراد نیز کیفیت خوبی را ارائه دهند.

تاثیر رطوبت بر کیفیت فیلم رنگ

عایق رطوبتی دیوار سیمانی زمانیکه به مرحله خشکی کامل میرسد در برابر رطوبت محیط فوق العاده مقاوم می باشد. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که این رنگ ها زمانی که مرطوب هستند حتماً باید بر روی سطح کاملا خشک اجرا شوند. لذا بسترسازی در چنین شرایطی اهمیت پیدا می کند. اگرچه این رنگ ها به صورت پایه آب عرضه می‌شوند و نسبت به رطوبت چندان حساس نیستند اما برای آنکه یک کیفیت فوق العاده ایده آل و سطح بالایی را داشته باشید اجرا روی سطوح خشک همواره پیشنهاد می شود. از طرفی میزان رطوبت محیط نیز باید کمتر از ۸۰ درصد باشد تا فیلم رنگ با چسبندگی بالا روی سطح قرار بگیرد.

خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع عایق رطوبتی قیری و آکریلیک همواره پاسخگوی نیاز پروژه های گسترده صنعتی و ساختمانی می باشد. هر کدام از این محصولات طبق استاندارد های مطرح بین المللی تولید می‌شوند. بنابراین از کیفیت بالای آنها اطمینان کامل داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات جزئی تر و آگاهی از قیمت محصولات با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.