تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

۵ نکته اجرایی مهم در استفاده از عایق رطوبتی روی گچ

۵ نکته اجرایی مهم در استفاده از عایق رطوبتی روی گچ

۵ نکته اجرایی مهم در استفاده از عایق رطوبتی روی گچ

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

دیوارهای گچی بالاترین سطح جذب را در مقابل رطوبت دارند. اگر شما یک مقایسه اساسی میان سازه های مختلف انجام دهید متوجه خواهید شد که دیوار گچی آسیب پذیری بیشتری در تماس با رطوبت و سیالات دارد. پس باید با اجرای عایق رطوبتی روی گچ از تخریب آنها جلوگیری کنیم. نکات مهمی در حوزه اعمال این رنگ‌ها وجود دارد که قطعا تکنسین های اجرایی از آن مطلع هستند. اما مطرح کردن این اطلاعات شرایطی را فراهم می‌کند تا خریداران با آگاهی بیشتری نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

اصولاً حوزه اجرا به اندازه بالا بودن کیفیت رنگ اهمیت دارد چرا که اگر ما محصول استاندارد و ایده آلی را تهیه کنیم، زمانی عملکرد مناسب خواهند داشت که به صورت صحیح اجرا شوند. در ادامه مقاله مهمترین نکات اجرایی را ارائه می‌دهیم. اما پیش از هر چیز در مورد جزئیات و المان های فنی عایق رطوبتی مورد نظر صحبت می‌کنیم.

بهترین عایق رطوبتی روی گچ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از ایده آل ترین عایق هایی که روی سطوح گچی مورد استفاده قرار می‌گیرند عایق رطوبتی آکریلیک پایه آب است. این عایق‌ها نه تنها بر روی دیوارهای گچی اجرا می‌شوند بلکه بر روی دیگر سطوح مانند بتن و حتی فلز نیز کارایی دارند. بر پایه رزین های پلیمری هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند. عایق رطوبتی روی گچ از نوع اکریلیک هم بر روی سطوح عمودی و هم بر روی بسترهای افقی قابل اجرا هستند. می‌توانند سطحی نفوذ ناپذیر، یکدست و یکپارچه ای را به وجود آورند.

ویژگی اصلی عایق رطوبتی روی گچ تک جزئی بودن می‌باشد. بنابراین شما دیگر نیازی نیست نگران اضافه کردن اجزای رنگ و میکس کردن آنها باشید. البته پایه آب بودن آن‌ها بدان معنا نیست که شما می‌توانید هر مقدار سیال آب را به حجم مشخصی از رنگ اضافه کنید. در زمان رقیق سازی نیز نسبت اختلاط باید رعایت شود.

خواص مکانیکی خوبی دارند و از خوردگی، ترک و دیگر نقایص ساختاری سطوح جلوگیری می‌کنند. علاوه بر رنگ سفید، رنگبندی های دیگری نیز دارند که خواص متفاوتی را ارائه می‌دهند. کارشناس مورد نظر متناسب با محل پروژه بهترین رنگبندی عایق رطوبتی دیوار داخلی را به شما ارائه می‌دهد.

 

بهترین عایق رطوبتی روی گچ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

۱- برطرف کردن معایب دیوار پیش از اجرای عایق رطوبتی گچ

هر نوع دیواری را که می‌خواهید پوشش دهی کنید نیاز به زیرسازی اولیه دارد. شما می‌توانید یک نگاه بصری به سطح دیوار بیندازید. قطعا خوردگی های جزئی، فرورفتگی‌ها، ترک‌ها، آلودگی‌های چسبنده، سیاهی‌ها و غیره را مشاهده می‌کنید. همه اینها باید برطرف شوند. چرا که انجام زیرسازی روی کیفیت عایق رطوبتی پلیمری در پایان کار تاثیر می‌گذارد.

دیوارهای گچی به دلیل بافت نرمی که دارند در برابر هر تنش خارجی آسیب پذیر هستند. شما می‌توانید از انواع بتونه‌ها برای پر کردن نقاط آسیب دیده و ترک‌ها استفاده کنید. هر چقدر زمان بیشتری برای زیرسازی و بازسازی اولیه بگذارید نتیجه کار بهتر خواهد بود.

۲- اجرای یک لایه پرایمر زیر ضد رطوبت دیوار گچی

پرایمرها به عنوان یک لایه پشتیبان عمل می‌کنند. مزیت های بسیار زیادی برای اجرای این لایه وجود دارد که مهمترین آن افزایش چسبندگی عایق رطوبتی روی گچ است. علاوه بر این میزان مصرف پوشش رویه نیز کاهش پیدا می‌کند. پرایمرها شرایطی را فراهم می‌کنند تا اجرای لایه بعدی آسان تر باشد. به این صورت که قلم موها و غلطک‌ها به شکلی کاملا روان روی سطح حرکت می‌کنند. در نتیجه سرعت کار شما افزایش پیدا می‌کند. نه تنها در مورد عایق ضد رطوبت دیوار گچی اجرای پرایمر سودمند است. بلکه در مورد سایر پروژه های رنگ آمیزی نیز این لایه‌ها نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

۳- آماده سازی عایق رطوبتی روی گچ

عایق رطوبتی روی گچ برای آماده سازی نیاز به اختلاط با سیال آب را دارد. لذا شما باید حجم مشخصی از این عایق‌ها را انتخاب کنید تا بر اساس آن مقدار کمی آب برای رقیق سازی اضافه کنید. هر چقدر حجم پایه رنگ افزایش پیدا می‌کند نسبت سیال آب نیز بیشتر می‌شود.

معمولاً در بسته بندی رنگ ضد آب دیوار گچی این اطلاعات وجود دارد که شما چند درصد آب را با رنگ مخلوط کنید. پایه آب بودن عایق رطوبتی روی گچ مزیت های بسیار زیادی دارد که مهمترین آن عدم آسیب به عوامل اجرایی و همچنین محیط زیست است. لذا این پوشش‌ها به عنوان ترکیبات غیر سمی نیز تلقی می‌شوند. پس تفاوت بسیار زیادی با پوشش های پایه حلال شیمیایی دارند.

 

آماده سازی عایق رطوبتی روی گچ

 

۴- مرحله اجرای عایق رطوبتی روی گچ

بعد از آماده سازی عایق رطوبتی روی گچ شما باید بدون اتلاف وقت مراحل پوشش دهی را آغاز کنید. چرا که رنگ های آماده سازی شده یک عمر مفید مشخصی را دارند که پس از آن دیگر قابل استفاده نخواهند بود. در نتیجه نباید فاصله زیادی میان اختلاط رنگ و مرحله اجرا ایجاد شود.

بهتر است با یک بار اعمال به ضخامت مطلوب برسید. زیرا عایق های رطوبتی آکریلیک می‌توانند در همان لایه اول یک ضخامت حدود ۶۰۰ میکرومتری را نیز ایجاد کنند. اما برای سطوح دیواری غالباً این ضخامت چندان مورد نیاز نیست و می‌توان پوشش های با ضخامت کمتری را نیز اجرا کرد.

۵- ابزار مناسب در زمان اجرای عایق رطوبتی دیوار داخلی گچی

ابزارهایی که می‌توانید برای اجرای عایق رطوبتی روی گچ استفاده کنید علاوه بر قلم موها و غلطک‌ها، اسپری های رنگی هستند. اصولا دستگاه های اسپری هم سرعت کار شما را افزایش می‌دهند و همین که روند پوشش دهی یکدست تر و زیباتر خواهد بود.

این اسپری‌ها پیش از شروع کار نیاز به تنظیمات اولیه دارند. به همین دلیل شما باید آشنایی کافی در حوزه راه اندازی و استفاده از این دستگاه‌ها را داشته باشید. از طرفی عایق های رطوبتی آکریلیک سازگاری لازم با این تجهیزات بروز را دارند. در نتیجه در کمترین زمان می‌توانیم مساحت بالایی از سطوح دیواری گچی را پوشش دهی کنیم.

 

ابزار مناسب در زمان اجرای عایق رطوبتی دیوار داخلی گچی

 

خرید عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده نمونه های مختلفی از پوشش های ضد رطوبتی است که پرفروش ترین آن‌ها شامل عایق رطوبتی دیوار باران گیر، عایق رطوبتی نانو، عایق پشت بام، عایق نما است. این محصولات از لحاظ کیفیت در رده بسیار بالایی قرار دارند در نتیجه بالاترین طول عمر و دوام را خواهند داشت. کارشناسان ما متناسب با نوع پروژه که در دست اجرا دارید بهترین محصول را به شما معرفی می‌کنند. برای دریافت مشاوره تخصصی در حوزه انتخاب انواع رنگ با متخصصین ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.