تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق رطوبتی مشکی بام؛ یک پوشش رنگی با فرمولاسیون جدید

عایق رطوبتی مشکی بام؛ یک پوشش رنگی با فرمولاسیون جدید

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

همه ما با عملکرد انواع عایق رطوبتی آشنایی داریم و می‌دانیم که هر کدام با هدف جلوگیری از نفوذ رطوبت به بافت سازه مورد استفاده قرار می گیرند. عایق های آکریلیک می توانند به عنوان رنگ نمای ساختمان استفاده شوند. اما عایق رطوبتی مشکی بام علاوه بر بام ساختمان در داخل بافت سازه نیز استفاده می شود.

اصولاً دو نوع عایق رطوبتی که امروزه کاربردهای بسیار زیادی دارند عبارتند از عایق های اکریلیک پایه آب و همچنین عایق های قیری می باشند. نمونه دوم موضوع بحث مقاله می باشد. به صورت تک جزئی و اصلاح شده با پلیمر های پایه آب می باشند. از لحاظ نوع اجرا نیاز به حرارت ندارند در نتیجه شما به راحتی می توانید در موقعیت های مختلف مانند بام ساختمان، کف رستوران، دیوارهای بتنی مدفون از این عایق استفاده کنید.

برای دریافت بهترین نتیجه غالباً تکنسین های اجرایی از یک مش کنفی و فایبرگلاس نیز بین دو لایه از عایق رطوبتی مشکی بام استفاده می کنند. در نتیجه شاهد ترک و خوردگی پس از پایان پوشش دهی نخواهید بود. پوشش دهی با این رنگ می تواند ضخامت های بیش از ۱ میلیمتر و حتی ۲ تا ۳ میلیمتر را نیز ایجاد کند. با توجه به آنکه این عایق می تواند بهترین عملکرد را در پشت بام ها داشته باشد. غالباً برای آن که در برابر اشعه خورشید مقاومت کنند بر روی آن از محافظ های فلزی یا رنگ های ضد UV استفاده می شود.

نحوه آماده سازی عایق رطوبتی مشکی بام

قبل از آنکه بخواهید مراحل اماده سازی عایق رطوبتی مشکی بام را انجام دهید ابتدا بهتر است سطح کار را با آب شستشو دهید. بعد از بستر سازی اولیه درب ظرف عایق رطوبتی را باز کنید و کاملا آن را مخلوط کنید. بعد از آن شما باید محلول رنگی را با آب رقیق نمایید. اینکه چه مقدار آب را به این ماده رنگی اضافه کنید بستگی به جنس و زبری سطح کار دارد. اما اصولاً بین ۵ تا ۲۰ درصد سیال آب را متناسب با حجم رنگ اضافه می کنند تا مراحل رقیق سازی تکمیل شود. با توجه به اینکه عایق رطوبتی مشکی بام بر پایه آب می باشد در نتیجه قابلیت اجرا بر روی سطوح نیمه مرطوب را نیز دارند.

اما همواره توصیه میشود که عملیات زیرسازی و آماده سازی را روی بستر بام انجام دهید تا از این طریق بتوانید مانع جذب بیشتر رنگ و همچنین کاهش مصرف آن شوید. از زمانی که این پوشش های رنگی روی سطوح اجرا می شوند و کاملا مرطوب هستند شما به راحتی می‌توانید آنها را با آب شستشو دهید. اما اگر به مرحله خشکی کامل برسند دیگر قابلیت شستشو ندارند. در نتیجه شما باید از حلال های قوی استفاده کنید.

نحوه آماده سازی عایق رطوبتی مشکی بام

فام ظاهری عایق رطوبتی مشکی بام

همانطور که از نام این عایق مشخص است به رنگ سیاه هستند. لذا مهمترین کاربرد آن ها بر روی سطوح بام و بافت داخلی سازه مانند دیوارهای مدفون می باشد. به همین دلیل اگر می خواهید به عنوان رنگ نما استفاده کنید بهتر است نمونه های عایق رطوبتی آکریلیک پایه آب را انتخاب کنید. چرا که این محصولات دارای رنگدانه سفید مایل به شیری هستند و از طرفی در ده رنگ دیگر نیز عرضه می شوند.

میزان مصرف عایق رطوبتی مشکی بام بر روی سطوح کاملاً تخت

کاهش مصرف رنگ همواره جزو اولویت‌های کاربران می باشد. درواقع آنها می خواهند با این رویکرد هزینه های خود را کاهش دهند. عایق رطوبتی مشکی بام اگر طبق اصول تعیین شده و بر روی سطوح کاملا آماده سازی شده اجرا شوند مصرف آنها تا حد قابل قبولی کنترل می شود. اما به عنوان یک قاعده کلی اگر می خواهید یک ضخامت یک میلیمتری را از این پوشش های رنگی دریافت کنید باید انتظار مصرف ۱٫۶ کیلوگرم از رنگ را به ازای پوشش دهی در هر متر مربع داشته باشید. طبیعتا با افزایش ضخامت و اجرای لایه ای رنگ وزن مصرفی رنگ نیز افزایش پیدا میکند.

میزان مصرف عایق رطوبتی مشکی بام بر روی سطوح کاملاً تخت

مدت زمان کارایی رنگ در دماهای مختلف

زمان کارایی عایق رطوبتی مشکی بام بدان معنا است که پس از آماده سازی و رقیق سازی اولیه چه مدت زمان فرصت دارید تا این رنگ ها را روی سطوح اجرا کنید. به عنوان مثال اگر شما یک عایق رطوبتی را با آب مخلوط می کنید نمی توانید چند ساعت بعد عملیات رنگ آمیزی را انجام دهید. چرا که این رنگ ها دیگر قابل مصرف نخواهند بود. پس از رقیق سازی حتما بلافاصله عملیات پوشش دهی را آغاز کنید. اگر دمای محیط ۲۵ درجه سانتی‌گراد باشد شما حدود ۲ ساعت فرصت دارید تا رنگ ها را مصرف کنید.

اگر دمای محیط به ۴۰ درجه سانتی گراد افزایش پیدا کند مدت زمان کارایی رنگ به ۹۰ دقیقه کاهش پیدا می کند. همانطور که می بینید افزایش دما باعث کاهش زمان کارایی عایق رطوبتی مشکی بام میشود. البته این قاعده تنها منحصر به این نوع پوشش رنگی نیست. بلکه در ارتباط با دیگر محصولات مانند کفپوش اپوکسی یا پوشش های صنعتی دیگر مانند پرایمر زینک ریچ اپوکسی با عنوان عمر مفید رنگ صدق می کند.

علاوه بر سطوح بام در چه موقعیت هایی کارایی دارند؟

دیگر کاربردهای عایق رطوبتی مشکی بام سقف رمپ ها و مخازن سپتیک شهری می باشد. علاوه بر این همانطور که گفته شد در بافت داخلی سازه مانند زیرسازی های سرویس های بهداشتی نیز کارایی دارند. با استفاده اصولی از این عایق های به نسبت جدید می توانید نفوذ ناپذیری سطوح بیرونی مانند بام ساختمان و همچنین بافت داخل سازه را تضمین کنید. این عایق ها یک ساختار جدیدی را دارند که نسبت به عایق های رطوبتی قدیمی عملکرد بهتری ارائه می دهند. بنابراین به جای استفاده از انواع ایزوگام برای بام ساختمان می توانید از این رنگ استفاده کنید.

علاوه بر سطوح بام در چه موقعیت هایی کارایی دارند؟

خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع عایق رطوبتی همواره در نظر دارد تا بهترین خدمات فروش را به مشتریان ارائه دهد. این پوشش های رنگی تحت استانداردهای بین المللی تولید شده‌اند و می‌توانید از کیفیت بالای آنها اطمینان داشته باشید. از طرفی جهت دریافت اطلاعات جزئی تر و همچنین آگاهی از قیمت با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.