تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

چگونگی نصب کفپوش اپوکسی

چگونگی نصب کفپوش اپوکسی

چگونگی نصب کفپوش اپوکسی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

نصب کفپوش اپوکسی باید با اعمال مجموعه ای از تکنیک‌های اصولی و فنی انجام شود. اصولاً کیفیت بالای کفپوش اپوکسی تنها عامل مهم برای حصول نتیجه ی مطلوب و رضایت بخش نیست. شما باید در فرآیند نصب یا اجرا نیز از تجربه و تبحر لازم برخوردار باشید. انجام مرحله به مرحله پروسه اجرا بسیار حائز اهمیت است. هر کدام از این مراحل برای هدفی خاص انجام می شود و لازم است زمان و انرژی کافی برای هر یک به طور مجزا در نظر بگیرید.

در مقاله اجرای کفپوش اپوکسی مجموعه ای از نکات مهم و حیاتی ذکر شد که می توانید برای اطلاع از موارد ابتدایی کار اجرا به مطالعه آن بپردازید. اما در این مقاله سعی می کنیم یکسری نکات و اطلاعات متفاوت تر و جدیدتر و همچنین دنباله رو مطالب مقاله مذکور عنوان کنیم تا بیشتر با نحوه نصب کفپوش اپوکسی آشنا شوید.

نصب کفپوش اپوکسی در دمای استانداردپرایمر اپوکسی

تنها عاملی که در درجه اول روی لایه های رنگ اعمال شده تاثیر مستقیم می گذارد متغیر دما است. هیچ عامل دیگری تا این حد نمی تواند فیلم رنگ و مراحل نصب کفپوش اپوکسی را تحت تأثیر قرار دهد. زیرا این دما است که منجر به خشک شدن لایه های کفپوش اپوکسی می شود و نوسان آن می تواند زمان خشکی را طولانی و یا کوتاه تر کند.

قبل از آنکه بخواهیم به ذکر دمای استاندارد برای نصب کفپوش اپوکسی بپردازیم باید یک موضوع را روشن کنیم و آن دسته بندی دما به دو متغیر دمای محیط و دمای سطح کار است. هر دو اینها باید در یک حد استاندارد باشد. دمای محیط باید در مقدار استاندارد ۲۰ و یا ۲۵ درجه سلسیوس باشد. اگر بنا به هر دلیلی مانند محدودیت فضای کاری نمی توان چنین مقدار دمایی را در حین نصب کفپوش اپوکسی فراهم کرد باز هم رزین های اپوکسی نسبت به دما انعطاف پذیر هستند.

به همین دلیل باز دمایی ۱۰ تا ۴۰ درجه سلسیوس تعریف شده است. شما می توانید در این دامنه دمایی مراحل رنگ آمیزی را آغاز کنید. دمای سطح کار نیز باید به اندازه ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد. یعنی پایینتر از دمای نقطه شبنم منجر به ایجاد رطوبت آب در سطح کار می شود که وجود رطوبت اصلاً شرایط خوبی برای نصب کفپوش اپوکسی نیست.

نصب کفپوش اپوکسی در دمای استانداردپرایمر اپوکسی

توجه به زمان پوشش مجدد در نصب کفپوش اپوکسی

نصب کفپوش اپوکسی غالبا به شکل لایه ای انجام می شود یعنی ابتدا پرایمر اپوکسی البته بعد از فرآیند آماده سازی و ترمیم سطح ، سپس لایه میانی و در پایان رنگ رویه اعمال می شود. هر کدام از این لایه های کفپوش اپوکسی پس از اجرای اولیه نیاز به زمان یا فرصت لازم دارند تا قدری سطح رویه آن ها از حالت مرطوب خارج شده و قدری خشک شوند.

در این شرایط است که می توانید پوشش مجدد کفپوش اپوکسی را اجرا کنید. زمان پوشش مجدد به عوامل متعددی نظیر دما و رطوبت بستگی دارد. هر چقدر دمای متعادل تری را داشته باشیم فرآیند اجرای لایه ی مجدد کفپوش بهتر خواهد شد. در دمای ۲۵ درجه سلسیوس بعد از اجرای لایه ی اول حدودا ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز داریم.

البته ممکن است دمای محیط متعادل باشد اما رطوبت قدری بالاتر باشد که در این حالت حداکثر زمان به ۲۴ ساعت افزایش می یابد. البته نباید بیش از مقدار معین برای نصب کفپوش اپوکسی میان اعمال لایه های رنگ وقفه ایجاد شود زیرا باعث گسترش گرد و غبار و نشستن آلاینده های محیط روی لایه میانی رنگ می شود که باعث کاهش قدرت چسبندگی لایه نهایی خواهند شد.

آیا نصب کفپوش اپوکسی زمان بر است؟

اصولا زمان نصب کفپوش اپوکسی چندان طولانی نیست و در اکثر مواقع بستگی به زمان پخت رنگ یا خشکی لایه های آن دارد. همان طور که ذکر شد این دمای محیط است که تعیین می کند مدت زمان خشکی رنگ تا چقدر طول بکشد. عموما با افزایش نسبی دما می توان زمان پخت رنگ را قدری کاهش داد. در طرف مقابل نیز با کاهش دما از مقدار مبنا و استاندارد می توان شاهد طولانی تر شدن فرآیند خشکی و رنگ آمیزی شد.

اما آیا می توان با ایجاد تغییرات مصنوعی در دمای محیط سبب کاهش زمان خشکی رنگ و به تبع آن کاهش زمان نصب کفپوش اپوکسی شد؟ در بهترین شرایط حتما می خواهید از دستگاه های افزایش مصنوعی دمای محیط استفاده کنید. اما تحت هیچ شرایطی این کار مورد قبول نیست زیرا تسریع در فرآیند خشکی از کیفیت نتیجه کار می کاهد. شما باید اجازه دهید رزین اپوکسی در همان دمای طبیعی محیط خشک شود که به آن خشکی تدریجی می گویند.

آیا نصب کفپوش اپوکسی زمان بر است؟

نصب کفپوش اپوکسی با در نظرگیری موارد امنیتی

نصب کفپوش اپوکسی نیاز به اجرای یکسری موارد امنیتی و حفاظتی دارد که برای کلیه تکنسین های اعمال رنگ لازم‌الاجرا می باشد. این نکات امنیتی شامل موارد ذیل می شود.

  • پس از آنکه درب محفظه کفپوش اپوکسی را باز کردید به هیچ عنوان آن را استنشاق یا تنفس نکنید. چرا اینها مواد رنگی و شیمیایی صنعتی هستند و نباید بخارات حاصله وارد ریه شود.
  • چشم ها و سطح پوست دست و دیگر اعضای بدن را محافظت کنید و اجازه ندهید این مواد با آن ها تماس داشته باشند.
  • عوامل حرارت زای محیط خصوصا آن هایی که به واسطه گاز شهری اشتعال زا هستند را از محیط رنگ آمیزی کاملا دور کنید.
  • حتما از ماسک دارای تهویه تنفسی یا اکسیژن خارجی استفاده کنید. زیرا به دلیل سپری شدن زمان قابل توجه در فرآیند نصب کفپوش اپوکسی بهتر است ماسک تنفسی و لباس مخصوص را به تن کنید.
  • با ملایمت و حوصله مراحل رنگ آمیزی را پیاده سازی کنید و هیچگاه عجله را وارد کار رنگ آمیزی خود نکنید.

نصب کفپوش اپوکسی با در نظرگیری موارد امنیتی

معرفی برترین افراد اجرایی توسط شرکت رانا کیمیا فام

با توجه به موارد مذکور در این مقاله مراحل اجرایی کفپوش اپوکسی فوق العاده حساس و کاملاً فنی می باشد که باید به کلیه عوامل موجود در محیط توجه شود. شرکت رانا کیمیا فام در حوزه اجرایی کفپوش اپوکسی در صورت لزوم می تواند تکنسین های ماهر و با تجربه ای را به مشتریان گرامی در کنار ارائه محصولات با کیفیت رنگی، معرفی کند. قطعا با تحت پوشش قرار دادن مراحل اجرایی کار، ارائه خدمات این شرکت به بهترین وجه تکمیل خواهد شد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.