تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی آسانسور و مزیت های آن

کفپوش اپوکسی آسانسور و مزیت های آن

کفپوش اپوکسی آسانسور و مزیت های آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی آسانسور یکی از جدیدترین پوشش های رنگی می باشد که به جهت مزیت های بسیار زیادی که دارند همواره برای پوشش دهی سطح کف آسانسور پیشنهاد میشوند. این نوع از کفپوش اپوکسی غالباً به صورت دو جزئی است و بعد از ترکیب و آماده سازی و همچنین قرار گیری روی سطح کف این قابلیت را دارند که یک پوشش بسیار با کیفیت، زیبا و ماندگاری را به وجود آورند. در این مقاله قصد داریم با معرفی امتیازات این پوشش رنگی شما را بیشتر با این کفپوش آشنا کنیم.

مزیت های استفاده از کفپوش اپوکسی آسانسور

  1. کفپوش اپوکسی آسانسور با توجه به آنکه در یک مساحت مربعی یا مستطیلی شکل و محدود اجرا می شوند در نتیجه شما می توانید سرعت بالایی در اعمال این رنگ ها داشته باشید.
  2. مزیت اصلی این کفپوش ها فیلم رنگ به شدت سخت و محکم آنهاست. بنابراین با رفت و آمد طولانی مدت در آسانسورها شاهد خوردگی و یا تخریب این نوع پوشش نخواهید بود.
  3.  اگر به هر طریقی مانند حمل قطعات نوک تیز در آسانسور بخشی از کفپوش آسیب ببیند شما به راحتی می‌توانید با اجرای این تکنیک های اساسی بخش آسیب دیده را ترمیم کنید.
  4.  ضخامت این پوشش های کف کاملا کنترل شده و بر طبق اصول و قواعد خاص خود می باشد. لذا اجرای این رنگ ها در آسانسور هیچگاه باعث اضافه وزن نخواهد شد.
  5.  می توان در مواردی این کفپوش ها را با قابلیت ضد الکتریسته ساکن نیز در اسانسور اعمال کرد. این پوشش ها را معمولا با عنوان کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک می شناسند.
  6.  برخی افراد به دنبال زیبا شدن آسانسور مجتمع تجاری و مسکونی خود هستند در چنین شرایطی این امکان وجود دارد تا طرح های سه بعدی و تصاویر زیبایی را در بخش زیرین کفپوش اجرا کنیم.
  7.  دارای سطح بسیار براق و روشن هستند که محیط آسانسور را زیبا می کند.
  8. سطح آن ها کاملاً صاف و هموار است و با قرار گرفتن روی آن هیچ گونه پستی و بلندی احساس نخواهید کرد.
  9.  به راحتی می توانید کلیه اقدامات شستشو و پاکسازی سطح کفپوش اپوکسی آسانسور را با تجهیزات پاک کننده رایج انجام دهید.

مزیت های استفاده از کفپوش اپوکسی آسانسور

ضخامت اجرایی کفپوش آسانسور

یکی از موارد مهمی که معمولاً در مورد کفپوش اپوکسی آسانسور سوال می شود این است که در ضخامت مشخصی که این کفپوش ها دارند مقدار وزن آنها چقدر خواهد بود؟ آیا جزو بار اضافه برای آسانسور ها محسوب می شوند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این کفپوش ها وزن مخصوص متعادلی دارند. یعنی در یک حجم مشخص دارای وزن بالا نیستند. در نتیجه نمی توان آنها را جزو پوشش هایی در نظر گرفت که باعث اضافه بار در آسانسور می شود. مهمتر از این ضخامت این کفپوش ها چندان بالا نیست. به عبارتی در اکثر پروژه‌هایی که این کفپوش ها اجرا می شوند معمولاً ضخامت آنها کمتر از ۵ میلیمتر می باشد. طبیعتا با این ضخامت اندک هم وزن پوشش رنگی ناچیز خواهد بود و هم اینکه مقدار سختی و مقاومت آن نیز در یک حد قابل قبولی حفظ خواهد شد.

مقایسه کفپوش اپوکسی آسانسور با دیگر پوشش ها

پوشش های مختلفی را می توان در کابین آسانسور اجرا کرد که از جمله آن شامل پوشش های موکت و یا صفحات فلزی می باشد. اما باید این نکته را در نظر بگیرید هر کدام از این روش ها دارای معایب خاص خود هستند و در طولانی مدت می توانند مشکلاتی را برای شما به وجود آورند. معمولا کفپوش های موکت در آسانسور مستعد آلودگی و کثیفی هستند. از طرفی پاک کردن موکت ها می تواند زمان بر و یا در مواردی سخت باشد. همچنین صفحات فلزی نیز آنچنان زیبایی خاصی ندارند و از نظر فنی و ساختاری نیز امکان دارد از سطح کار جدا شود و در زمان پا گذاشتن روی آن باعث ایجاد سروصدا شوند. اما زمانی که شما از کفپوش اپوکسی آسانسور استفاده می‌کنید از لحاظ نظافتی نسبت به موکت ها برتری دارند و هم اینکه با اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی، از لحاظ زیبایی نیز در قیاس با کفپوش های فلزی در یک رده بالاتری قرار دارند.

مقایسه کفپوش اپوکسی آسانسور با دیگر پوشش ها

امنیت بالای کفپوش آسانسور

بسیاری از افراد ممکن است این ذهنیت را داشته باشند که کفپوش اپوکسی آسانسور چون یک ماده رنگی است پس قطعاً قابلیت اشتعال دارد و در محیط های بسته مانند آسانسور می تواند امنیت محیط را به خطر بیاندازد. اما این موضوع درست نیست زیرا کفپوش اپوکسی پس از آنکه به مرحله خشکی کامل می رسد هیچگونه ماده قابل اشتعال فعالی ندارد. یعنی در مجاورت عوامل اشتغال زا به هیچ عنوان دچار احتراق نمیشود. در واقع اشتعال پذیری رنگ ها مربوط به ترکیباتی است که از حلال های نفتی استفاده می کنند، حالا که این کفپوش ها اینگونه نیستند. نه تنها در محیط آسانسور بلکه در محیط های خانگی نیز می‌توانید از کفپوش اپوکسی برای منزل استفاده کنید.

هزینه اجرای کفپوش اپوکسی

هزینه اجرای کفپوش اپوکسی بستگی به عوامل متعددی دارد که اولین مورد آن مقدار مساحت محیط می باشد. با توجه به آنکه آسانسورها در متراژ به نسبت کمی نسبت به محیط های گسترده دیگر هستند، طببیعتا نمی توان هزینه بالایی را برای آن ها در نظر گرفت. اما آنچه که باعث افزایش هزینه ها می شود انجام زیرسازی و یا ترمیم سطوح آسیب دیده می باشد. اگر سطح کف شما دارای آسیب های ساختاری میباشد ابتدا باید این آسیب ها را ترمیم کنیم تا در نهایت کفپوش اپوکسی آسانسور بر روی یک سطح صاف و همواره اجرا شود.

مهم ترین نکته بعد از اجرای کفپوش اپوکسی

بعد از اینکه مراحل نصب کفپوش اپوکسی به پایان رسید، مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که مدت زمان خشکی رنگ را رعایت کنید. معمولاً این کفپوش ها در یک دمای متعادل حدوداً ۲۵ درجه سانتیگراد به مدت زمان ۱۲ تا ۱۸ ساعت زمان احتیاج دارند تا کاملاً خشک شوند. البته بستگی به ضخامت فیلم رنگ نیز دارد به طوری که هر چقدر ضخامت افزایش یابد زمان خشکی نیز بیشتر خواهد شد.

مهم ترین نکته بعد از اجرای کفپوش اپوکسی

مشاور قیمت و خرید کفپوش های اپوکسی از شرکت رانا کیمیا

در شرکت رانا کیمیا فام شما می توانید طیف گسترده ای از انواع کفپوش اپوکسی برای پروژه‌های مختلف را خریداری کنید. این پروژه ها معمولاً شامل پوشش دهی سطوح کف پارکینگ، بیمارستان ها، منازل، محیط های صنعتی، انبار ها، سالن های ورزشی و غیره می باشد. همچنین شما می توانید از طریق تماس با این شرکت ضمن آگاهی از قیمت محصولات، در ارتباط با پروژه ای که قصد اجرای آن را دارید یک مشاوره اساسی نیز دریافت کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.