تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

مزیت های ارزشمند کفپوش اپوکسی دکوراتیو

مزیت های ارزشمند کفپوش اپوکسی دکوراتیو

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

در عصر حاضر مقوله دکوراسیون اهمیت بسیار بالایی را در یک سازه دارد. به همین دلیل همه ما به دنبال اجرای تغییراتی در نمای داخلی ساختمان خود هستیم که بتوانیم آن را زیباتر جلوه دهیم. یکی از تغییرات مهمی که می توانید در بخش داخلی یک ساختمان انجام دهید استفاده از کفپوش اپوکسی دکوراتیو برای نوسازی سطح کف می باشد.

این کفپوش ها علاوه بر آن که می توانند مقاومت سطح کف را افزایش دهند در کنار آن جلوه های بصری خیره کننده ای را نیز در یک محیط ایجاد می کنند. در گذشته معمولاً از کفپوش های سرامیکی و یا سنگی در یک ساختمان استفاده می شد اما امروزه به جهت پیشرفت تکنولوژی رنگ ها نیز قابلیت اجرا در بستر کف را پیدا کرده‌اند. البته ما نمی توانیم از هر نوع رنگی برای پوشش دهی کف استفاده کنیم.

در واقع رنگ هایی که برای این نمونه پروژه ها استفاده می شود از لحاظ ضخامت و نوع فرمولاسیون کاملاً متفاوت از دیگر رنگ ها هستند. کفپوش اپوکسی دکوراتیو مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود اینکه کفپوش اپوکسی نسبت به سایر پوشش های کف برتری بالایی دارند را در ادامه با ذکر چند دلیل محکم توضیح خواهیم داد.

امکان اجرای طرح های مختلف در کفپوش اپوکسی دکوراتیو

اگر در ذهن خود یک طرح یا منظره خاصی را دارید و می خواهید که از این منظره زیبا در سطح کف استفاده کنید بهتر است که به فکر اجرای کفپوش اپوکسی دکوراتیو باشید. این کفپوش ها اگرچه جزو ترکیبات رنگی هستند اما مراحل اجرای آن شامل بکارگیری از چند لایه مختلف می باشد که این لایه ها به همراه یکسری تصاویر سه بعدی و بسیار خیره کننده در سطح کف اجرا می شود.

بستر شفافی که رزینهای اپوکسی دارند باعث می شوند تا این تصاویر عمق بالایی را پیدا کنند. هیچگونه محدودیتی برای انتخاب طرح ها و مناظر مختلف وجود ندارد به همین دلیل شما می توانید در نقاط مختلف خانه از آنها استفاده کنید. طرح‌هایی که به صورت تصویر برای اینگونه پوشش ها انتخاب می شوند معمولاً در زیر رزین های شفاف اپوکسی چسبانده می شوند.

زمانی که شما این رزینهای شفاف را بر روی این تصاویر قرار می دهید می توانید جلوه گری بیشتر و زیباتری را از طرحهای انتخابی خود در سطح کف به نمایش بگذارید. البته نمونه هایی از این پوشش های کف را با عنوان کفپوش اپوکسی سه بعدی نیز می‌شناسند.

امکان اجرای طرح های مختلف در کفپوش اپوکسی دکوراتیو

مدیریت بودجه از طریق اعمال کفپوش دکوراتیو

زمانی که میخواهید پروژه نوسازی را در منزل خود آغاز کنید. قطعا اولین موضوعی که ذهن شما را مشغول می‌کند این است که چه مقدار بودجه را برای پوشش دهی سطح کف لحاظ کنید. بسیاری از افراد سعی می کنند به دنبال کفپوشهایی باشند که علاوه بر مقاومت و زیبایی بالایی که در کف خانه ایجاد می کند دارای قیمت مناسب و متعادل نیز باشد.

البته تنها موضوع هزینه نیست چرا که زمان و انرژی صرف شده در یک پروژه نیز فوق العاده اهمیت دارد. اصولاً کفپوش اپوکسی دکوراتیو نسبت به سایر کفپوش ها از قیمت بسیار مقرون به صرفه تری برخوردار است. تصور کنید یک پروژه بسیار وسیع با متراژ بالا را در دست اقدام دارید. قطعاً پوشش دهی سطح کف سازه های با متراژ بالا از لحاظ هزینه بسیار سنگین خواهد بود. لذا شما می‌توانید با یک انتخاب هوشمندانه به مراتب این هزینه ها را کاهش دهید.

ضد آب بودن کفپوش دکوراتیو

سوال اساسی که از جانب بسیاری از خریداران همواره مطرح می شود این است که آیا این کفپوش ها ضد آب هستند؟ آیا می توان آنها را در آشپزخانه و یا سرویس های بهداشتی استفاده کرد؟ پاسخ قطعاً مثبت است اصولاً رزین های اپوکسی دارای خاصیت ضد آب و نفوذ ناپذیر هستند. یعنی اگر ترکیبات و مواد روغنی و همچنین سیالات در سطح این کفپوش ها قرار بگیرد تا زمانی که شما آنها را پاک کنید به همان صورت در سطح کف باقی می مانند و به لایه های زیرین نفوذ نمی کنند.

کفپوش اپوکسی دکوراتیو اگر چه در زمان اجرا نیاز است که بستر کاملا خشک و بدون کوچکترین رطوبت باشد اما زمانی که فیلم رنگ کفپوش اپوکسی برای منزل کاملا خشک می شود به هیچ عنوان در برابر رطوبت تاثیر پذیر نخواهد بود و این در نوع خود یک مزیت بسیار عالی محسوب می شود.

ضد آب بودن کفپوش دکوراتیو

عدم وجود ترکیبات سمی در کفپوش اپوکسی دکوراتیو

اینکه کفپوشهای اپوکسی ساخته شده از مواد شیمیایی هستند کاملا درست است اما آیا می‌توان آن‌ها را جزوه رنگ های دارای مواد سمی قلمداد کرد؟ آیا با وجود ترکیبات شیمیایی در رنگ می توان آنها را در منازل استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم که کفپوش اپوکسی پس از آنکه به مرحله خشکی کامل می رسد هیچ گونه ماده سمی را به محیط خانه شما متصاعد نمی کند.

تفاوتی ندارد که دمای محیط در چه حد باشد حتی نوسانات دمایی نیز نمی تواند باعث تغییر عملکرد این کفپوش ها شوند. با خشک شدن فیلم رنگ، کفپوش اپوکسی دکوراتیو کاملاً بدون بو خواهند بود و هیچگونه منعی برای استفاده در نقاط مختلف خانه وجود ندارد.

غیر قابل اشتعال بودن کفپوش اپوکسی دکوراتیو بعد از خشکی کامل

همه ما رنگها را جزو ترکیبات شیمیایی قابل اشتعال می‌شناسیم اما این موضوع تا چه حد صحت دارد؟ کفپوش اپوکسی زمانیکه روی سطح کف اجرا می شوند یکسری واکنش ها و فعل و انفعالاتی در حین خشک شدن رنگ اتفاق می‌افتد.

واکنش ها به این صورت است که تمامی خاصیت هایی که رنگ قبل از اعمال مانند اشتغال پذیری را دارد پس از خشکی کاملاً از بین می رود. به همین دلیل این کفپوش ها در زمانی که فیلم رنگ آن ها خشک می شود خاصیت اشتعال پذیری ندارد. در نتیجه شما می توانید با اطمینان خاطر آنها را در منزل خود استفاده کنید.

غیر قابل اشتعال بودن کفپوش اپوکسی دکوراتیو بعد از خشکی کامل

نتیجه گیری

کفپوش اپوکسی دکوراتیو بنا به نتایج تجربی که از کاربران آن در دسترس می باشد به خوبی می تواند انتظارات شما را بعد از به کارگیری برآورده کند. بنابراین نصب کفپوش اپوکسی در منزل قطعا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

در این میان شرکت رانا کیمیا فام با تولید با کیفیت ترین انواع کفپوش اپوکسی همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان خواهد بود. در صورت داشتن هر گونه سوال فنی در مورد محصولات می توانید با این شرکت در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.