تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

مزایا و کاربردهای کفپوش اپوکسی ضد اسید

مزایا و کاربردهای کفپوش اپوکسی ضد اسید

مزایا و کاربردهای کفپوش اپوکسی ضد اسید

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی ضد اسید یکی از مقاوم ترین پوشش های رنگی برای سطح کف می باشد که به خوبی می توانند در برابر مواد و ترکیبات اسیدی موجود در صنایع مختلف ساختار خود را حفظ کنند. در واقع این نوع از رزین های اپوکسی به گونه ای فرموله شده اند که در تماس فیزیکی با مواد اسیدی به حالت خنثی عمل می کنند. بسیاری از رنگ ها وجود دارند که زمانی که با مواد و ترکیبات اسیدی برخورد دارند ممکن است دچار تغییر رنگ و یا پوسته شدن شوند.

در چنین شرایطی اعمال مجدد رنگ تنها راه ترمیم و اصلاح این گونه سطوح است. اما شما زمانی که از کفپوش اپوکسی ضد اسید استفاده میکنید دیگر نیازی به صرف انرژی، هزینه و زمان برای نوسازی سطح کف ندارید. از طرفی استفاده از این نوع کفپوش اپوکسی بستگی به شرایط محیط دارد. اینکه آیا محیط شما با ترکیبات اسیدی و شیمیایی سر و کار دارد یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم به طور کامل مزیت ها و امتیازات این کفپوش ها و همچنین موارد استفاده آنها را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

عدم تغییر رنگ کفپوش اپوکسی ضد اسید

یکی از معضلات رایجی که ممکن است برای بعضی از کفپوش ها ایجاد شود این است که این پوشش های کف ممکن است دچار تغییر رنگ شوند. قطعاً بروز تغییر رنگ در سطح کفپوش به مراتب بر روی زیبایی محیط تاثیر می گذارد. اما این تغییر رنگ بنا به چه دلایلی رخ می دهد؟ اگر کفپوش اپوکسی بتن شما دارای خاصیت ضد اسیدی نباشد با اولین تماس فیزیکی که ممکن است در صنایع با ترکیبات شیمیایی رخ دهد دچار تغییر رنگ یا رنگ پریدگی شوند.

این تغییر رنگ تنها و فقط در تماس با مواد اسیدی رخ می دهد بنابراین اگر محیط شما هیچگونه ترکیبات اسیدی را در خود ندارد هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد و می توانید کفپوش اپوکسی موردنظر خود را در آن محیط استفاده کنید. لذا ضد اسید بودن کفپوش در محیط های خنثی چندان اهمیت ندارد. اما اگر می خواهید سطح کف یک محیط صنعتی که همواره با فرآوری مواد شیمیایی سر و کار دارد را با کفپوش اپوکسی پوشش دهی کنید حتماً باید از کفپوش اپوکسی ضد اسید استفاده کنید.

زیرا تنها این نوع کفپوش است که می تواند در چنین شرایط بسیار پرتنشی مقاومت لازم را داشته باشد. البته امروزه اکثر رزین های اپوکسی که مخصوص پوشش دهی کف هستند همگی دارای خاصیت ضد اسیدی می باشند که در نوع خود یک امتیاز بسیار ویژه محسوب می شود.

مقاله پیشنهادی: بتونه اپوكسی

عدم تغییر رنگ کفپوش اپوکسی ضد اسید

استحکام بالای کفپوش اپوکسی ضد اسید

از جمله سوالات مهمی که در مورد تاثیر گذاری مواد اسیدی بر سطح کف همواره وجود دارد این است که ترکیبات اسیدی چگونه بر روی کفپوش اپوکسی صنعتی اثر می گذارند؟ آیا تأثیر آنها آنی است و یا اینکه به طور بلند مدت اثر مخرب خود را ایجاد می کنند؟ در مورد این سوال باید بگوییم که مواد اسیدی یک تاثیر بلند مدت دارد یعنی در یک دوره زمانی مشخص که در تماس با کفپوش قرار دارند اثر مخرب خود را روی سطح کفپوش میگذارند.

بسیاری از عوامل محیطی که تاثیر آنی دارند مانند ضربات شدید و یا برخورد اجسام بسیار تیز و برنده و سنگین است که همگی به صورت لحظه‌ای تاثیر مخرب خود را می گذارند. این عوامل همانطور که گفته شد تاثیر مخرب لحظه‌ای دارند و با عوامل مخرب دیگر مانند تماس با مواد اسیدی که تاثیر بلند مدت دارند بسیار متفاوت می باشند. خوشبختانه کفپوش اپوکسی ضد اسید هم در برابر تنش های لحظه‌ای البته نه با شدت بسیار بالا و هم در مقابل مواد اسیدی که اثر شیمیایی روی کفپوش می گذارند مقاومت و استحکام لازم را دارند.

کاربردهای کفپوش اپوکسی ضد اسید

همانطور که می دانید کفپوش اپوکسی کاربردهای بسیار زیادی دارد و دقیقا همین ویژگی است که باعث می شود تا این ماده رنگی طرفداران بسیار زیادی را داشته باشد. شما می توانید از کفپوش اپوکسی پارکینگ برای فضای پارک خودرو استفاده کنید و همچنین از کفپوش اپوکسی بیمارستانی به جهت داشتن معیارهای بهداشتی در سطح خود برای محیط های درمانی استفاده کنید.

اما برای کفپوش اپوکسی ضد اسید چه مناطقی می توانند از این ماده رنگی استفاده کنند؟ همانطور که گفته شد اکثر کفپوش های اپوکسی ضد اسید میباشند. علت این که ما آن ها را تفکیک می کنیم تنها به دلیل تفهیم بهتر موضوع می باشد. در ادامه به دو کاربرد اصلی کفپوش اپوکسی ضد اسید در کارخانجات تولید مواد شیمیایی و صنایع غذایی می پردازیم.

مقاله پیشنهادی: خرید رنگ ترافیکی زرد؛ قیمت مقرون به صرفه

کاربردهای کفپوش اپوکسی ضد اسید

در صنایع تولید مواد شیمیایی

کارخانجات و صنایعی که با تولید مواد شیمیایی سر و کار دارند همواره در مواد اولیه خود یک دوز مشخصی از ترکیبات اسیدی را استفاده میکنند. در چنین شرایطی ممکن است این مواد اسیدی به صورت بخارات در سطح کف بنشینند و یا اینکه در مواردی به علت نقایص فنی در تجهیزات دچار نشتی بر روی سطح کف شوند. کفپوش اپوکسی ضد اسید در اینگونه محیط ها بهترین عملکرد را خواهند داشت و می توانند بدون آنکه دچار تغییر رنگ و پوسته شدن و یا سستی ساختار شوند این مواد اسیدی و شیمیایی را تحمل کنند.

 در صنایع غذایی

زمانی که صحبت از ترکیبات اسیدی می کنیم منظورمان همیشه مواد خورنده معمول اسیدی نیست. بلکه در صنایع غذایی نیز ممکن است برخی از ترکیبات اسیدی در انواع نوشیدنی های گازدار و بسیاری از مواد غذایی نیز استفاده شود که همگی دارای خاصیت قلیایی و یا اسیدی می باشند. با توجه به آنکه در این محیط ها قطعاً ممکن است تماسی میان سطح کف و این گونه مواد رخ دهد بهتر است از کفپوش اپوکسی ضد اسید استفاده کنیم تا هم ساختار خود را حفظ کنند و هم اینکه نیازی به تعمیر و اصلاح مجدد نداشته باشند.

مقاله پیشنهادی: پوشش MIO اپوکسی 

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند جهت دریافت اطلاعات کامل در مورد قیمت انواع کفپوش اپوکسی و همچنین دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد جزئیات محصول با این شرکت در تماس باشند. کارشناسان این مجموعه سعی می‌کنند کاملترین و جامع ترین رهنمودها و راهنماییهای کاربردی را خدمت خریداران ارائه دهند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.