تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن + مشخصات و کاربردها

کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن + مشخصات و کاربردها

کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن + مشخصات و کاربردها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن به بهترین شکل می‌تواند از تجمع بارهای الکتریکی مضر در سطح کف جلوگیری کند. همانطور که می دانید این بارهای الکتریکی در زمان تماس با اجزا و قطعات حساس و همچنین تخلیه شدن می تواند خسارات بسیار بالایی را در محیط ایجاد کنند. تخلیه الکترواستاتیک یا ESD را می توان یکی از مخرب ترین عواملی دانست که در یک محیط صنعتی رخ می دهد.

کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن این قابلیت را دارد تا بارهای الکتریکی را از سطح کف به زمین هدایت یا تخلیه کند. با این عملکرد بهینه کفپوش اپوکسی دیگر هیچ گونه تخلیه الکتریکی به سمت محیط ایجاد نخواهد شد. امروزه بسیاری از صنایع با گازهای قابل اشتعال و همچنین عناصر شیمیایی سر و کار دارند که می توان آن ها را جزو مشاغل با ضریب ریسک بالا در نظر گرفت.

در چنین شرایط حساسی نباید کوچکترین عامل خارجی محترقه در محیط وجود داشته باشد. تفاوتی ندارد شما از تجهیزات اشتعال زا استفاده کنید و یا اینکه این احتراق از طریق یک جرقه کوچک در سطح کف به وجود آید. در هر دو حالت باعث بروز انفجار خواهند شد. در ادامه مقاله با مشخصات و کاربردهای این نوع از کفپوشها آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن

از لحاظ مشخصات فنی می توان اطلاعات بسیار جامع و مفصلی را در مورد اپوکسی کف آنتی استاتیک مطرح کرد. این اطلاعات به شرح ذیل می باشد:

  • از لحاظ تنوع رنگدانه یا فام ظاهری نمی‌توان آنها را به چند رنگ محدود کرد. بنابراین شما گزینه های زیادی را برای انتخاب خواهید داشت.
  • حداقل ضخامتی که این رنگ ها بهترین عملکرد را خواهند داشت برابر ۵۰۰ میکرون است و حداکثر ضخامت قابل اعمال آنها برابر ۱۵۰۰ میکرون می باشد.
  • با توجه به حجم ماده جامد آنها که برابر ۹۶ درصد است باز هم نمی توان وزن بالایی را برای این رنگ ها انتظار داشت چرا که به ازای یک سانتی متر مکعب حجم ۱.۵۵ گرم وزن دارند.
  • کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن جزو رنگ های به صرفه می باشد بنابراین در یک حجم مشخص به سرعت تمام نمی شوند. لذا شما می توانید با حجم یک لیتر از این رنگ یک مساحت حدود دو متر مربع را رنگ آمیزی کنید. البته این مقادیر در ضخامت ۵۰۰ میکرون صدق می کند.
  • کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن نیاز به یک فرصت ۷ روزه برای رسیدن به مرحله خشکی کامل دارند.
  • شرایط اعمال رنگ آمیزی مجدد برای آنها وجود دارد اما شما باید حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۴ ساعت صبر کنید تا بتوانید پوشش مجدد را اعمال کنید.

مشخصات فنی کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن

ویژگی های کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن

  • کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن دارای استحکام مکانیکی بسیار بالایی هستند. بنابراین رفت و آمد ماشین آلات سنگین نمی تواند به آن ها آسیب برساند.
  • با توجه به شدت تنش بالایی که در محیط‌های صنعتی وجود دارد در سطح این نوع از کفپوش اپوکسی صنعتی هیچگونه سایش و خراشیدگی های عمیق و همچنین سطحی رخ نخواهد داد.
  • مواد و ترکیبات شیمیایی اسیدی تاثیری بر این کفپوش ها ندارند.
  • رطوبت و سیالات آب در سطح این کفپوش ها قابلیت نفوذ به لایه های زیرین آن را ندارد. لذا از جهاتی می‌توان آنها را جزو کفپوش های ضد آب نیز تلقی کرد.
  • ترکیبات و مواد روغنی نمی توانند هیچگونه چسبندگی بالایی را در سطح این کفپوش ها ایجاد کنند. در نتیجه شما می توانید مواد روغنی را به راحتی از سطح آن ها پاک کنید.

کاربردهای گسترده کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته

کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن به واسطه نوع اجرای خاصی که بر روی سطح کف دارد در بسیاری از سازه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهدافی که برای استفاده از این نوع کفپوش دنبال می‌شود همواره حفظ امنیت در محیط های صنعتی می باشد. مراکزی که به طور عمده از کفپوش آنتی استاتیک استفاده می‌کنند به شرح ذیل می باشد.

  • صنعت الکترونیک
  • اتاق سرور
  • کارخانجات تولید مواد رنگی
  • صنعت نساجی
  • صنعت نفت و تولیدکنندگان ترکیبات شیمیایی
  • کارخانجات ساخت مواد منفجره
  • صنعت داروسازی و تجهیزاتی که در حوزه درمان و بهداشت استفاده می شوند.

مقاله پیشنهادی: زمان خشک شدن انواع رنگ چقدر است؟ عوامل تاثیرگذار؟

مقاله پیشنهادی: پاک کردن رنگ خشک شده‎ روی هر سطحی؛ راهنمایی جامع

همانطور که مشاهده می کنید موارد استفاده کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن معمولاً در ارگانهایی است که دارای فعالیت با حساسیت بالا هستند. به عنوان مثال زمانی که یک تولید کننده در حوزه ساخت مواد انفجاری فعالیت می کند با وقوع کوچکترین تخلیه الکتریکی در سطح کف و یا یک جرقه کوچک خسارات جبران ناپذیری در محیط ایجاد می شود. همچنین در صنایع ساخت رنگ نیز به دلیل وجود ترکیبات اشتعال زا هر لحظه ممکن است به واسطه ایجاد اصطکاک در کف و تخلیه الکتریکی شاهد آتش سوزی های بزرگ باشیم. بنابراین استفاده از این کفپوش ها تنها با هدف افزایش امنیت کاری در محیط انجام می شود.

تجهیزات مورد استفاده در اعمال کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته

تجهیزات مورد استفاده در اعمال کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته

کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن به جهت آنکه بتواند با کیفیت و ضخامت مطلوب در سطح کف اعمال شود نیاز به یکسری تجهیزات و وسایل دارند. در وهله اول شما نمی توانید این کفپوش ها را با استفاده از اسپری اعمال کنید چرا که دستگاه های اسپری نمی توانند یک ضخامت به نسبت بالا را ایجاد کنند. برای اجرای این کفپوش ها بهتر است از غلتک ها، تیغه ها و همچنین کاردک ماله ها استفاده کنید. البته میکسرها نیز از جمله قطعاتی هستند که قبل از رنگ آمیزی برای ترکیب و مخلوط کردن اجزای رنگ مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات و وسایل مذکور به خوبی می‌توانند رنگ ها را در سطح کف پخش کنند. شما می توانید با استفاده از تیغه های دسته دار بلند و همچنین کاردک ماله ها کفپوش اپوکسی را به آرامی در سطح کف پراکنده کنید. بعد از این کار شرایط لازم برای استفاده از غلتک ها فراهم می شود. این غلتک ها این قابلیت را دارند تا سطح کفپوش را بسیار صاف و هموار کنند. بنابراین با استفاده از آنها یک زیباسازی اساسی را در سطح کفپوش خود ایجاد کرده اید.

خرید کفپوش های اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

شما می توانید به منظور دریافت مشاوره های تخصصی در زمینه محصولات کفپوش اپوکسی با شرکت رانا کیمیا فام تماس بگیرید. کارشناسان ما سعی می کنند اطلاعات دقیقی را در مورد قیمت و جزئیات بیشتر در مورد محصول به شما ارائه دهند. با اخذ مشاوره از این شرکت قطعاً یک خرید موفق را تجربه خواهید کرد.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.