تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان؛ تکنیک‌ها و ترفند‌ها

ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان؛ تکنیک‌ها و ترفند‌ها

ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان؛ تکنیک‌ها و ترفند‌ها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان یک اقدام کلیدی و بسیار حیاتی محسوب می‌شود. در حال حاضر کاربران و افرادی که میخواهند محیط منزل، فضای کار و هر نمای داخلی را نقاشی کنند به دنبال رنگدانه های منحصر به فردی از رنگ ساختمانی می‌گردند که بتوانند آن جذابیت بصری را بوجود آورند.

همانطور که میدانید رنگ های گوناگونی در طبیعت وجود دارد. اما برخی از رنگ‌ها به شکل طبیعی ساخته نشده اند. بنابراین نوع ساخت آن‌ها به گونه ای است که ما باید چندین رنگ را با یکدیگر مخلوط کنیم تا بتوانیم به رنگدانه مورد نظر دست پیدا کنیم. نحوه ترکیب، تکنیک‌ها و ترفندهایی که برای این کار تعریف شده است یک رویکرد تخصصی می‌باشد. یعنی ما باید رنگها را بشناسیم، حجم اختلاط آنها را کاملا بدانیم تا در نهایت بتوانیم آن رنگی را که می‌خواهیم به دست آوریم.

در ادامه مقاله در مورد ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان و برخی اطلاعات مرتبط صحبت میکنیم تا اگر میخواهید انواع رنگ دیوار مورد علاقه خود را بسازید روند سهل و آسانی را در پیش داشته باشید. پس مطالب ذکر شده را تا انتها مطالعه فرمائید.

چه اصولی برای ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان تعریف شده است؟

قبل از آنکه بخواهید به ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان بپردازید باید با اصول اولیه آشنا باشیم. یعنی بدانیم که چه رنگ های اصلی تلقی می‌شوند و چه رنگ هایی در گروه پوشش های فرعی و رنگدانه های جدید قلمداد خواهند شد. در ارتباط با این موضوع باید بگوییم که رنگ های اصلی به ۳ دسته تقسیم بندی می‌شوند که شامل رنگ آبی، قرمز، زرد هستند. پس سایر رنگدانه هایی که وجود دارند مشتق شده از این ۳ رنگ هستند.

یعنی یک یا دو و یا هر سه رنگ با یکدیگر ترکیب می‌شوند و بر اساس نسبت اختلاط یک رنگ جدید خلق خواهد شد. برای ساختن رنگ های روشن و تیره از ترکیب رنگ هایی استفاده می‌شود که در آنها رنگ سفید و مشکی وجود دارد. بطور مثال اگر شما می‌خواهید یک رنگ روشن آبی داشته باشید پس از اختلاط رنگ های اصلی مقداری سفید به انها اضافه میکنیم تا متمایل به روشن شود. در طرف مقابل جهت ساخت رنگ های تیره نیز یک نسبت معینی از رنگ مشکی اضافه خواهد شد.

ساخت انواع رنگ های مشتق شده

با توجه به توضیحاتی که در ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان ذکر شد رنگ های مشتق شده پوشش هایی هستند که با ترکیب رنگ های اصلی بوجود می‌آیند. اما چگونه می‌توانیم طبق اصولی که وجود دارد این کار را انجام دهیم و آموزش آن به چه صورت می‌باشد؟ اینها سوالات اصلی است که تکنسین های تازه کار رنگ مطرح میکنند و میخواهند بطور تجربی رمز و راز کار را پی ببرند.

برای ذکر نکات کلیدی چند مثال را مطرح می‌کنیم. با ترکیب رنگ های زرد و قرمز میتوان یک رنگ جدید نارنجی را بوجود آورد. با ترکیب قرمز و آبی رنگ بنفش و ترکیب زرد و آبی رنگ سبز حاصل خواهد شد. همه این رنگ های جدید مشتق شده هستند. در تصویر زیر شما میتوانید همپوشانی رنگ های زرد، قرمز و آبی را ببینید. در بخش مرکزی آن یک رنگدانه قهوه ای وجود دارد که میتوانند متمایل به تیره یا روشن باشند. رنگ های مکمل جدیدی که ایجاد شده اند شامل زرد و بنفش، آبی و نارنجی، سبز و قرمز است. این رنگ‌ها می‌توانند به صورت رنگ روغنی یا حتی رنگ آکریلیک پایه آب باشند.

ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان؛ تکنیک‌ها و ترفند‌ها

آشنایی با فرمول ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان

همراه داشتن جدول یا فرمول رنگها بسیار کاربردی خواهد بود. به این صورت که شما میتوانید ترکیب رنگ های اصلی با یکدیگر را تا حدودی انجام دهید و به آن رنگ دلخواهی که می‌خواهید دست یابید. به دلیل تنوع بالا و گستردگی رنگدانه های متعدد حتی تکنسین های حرفه ای نیز در مواردی امکان دارد به این منابع اطلاعاتی مراجعه کنند و برای جلوگیری از خطا یا اشتباه نوع ترکیب رنگ‌ها را ببینند. این فرمول برای رنگ های مختلف در تصویر ذیل بطور کامل آورده شده است. هر چقدر نسبت اختلاط تغییر پیدا کند به همان اندازه نوع رنگدانه نیز دچار دگرگونی می‌شود.

مقاله پیشنهادی: رنگ شکلاتی نقاشی ساختمان؛ نحوه ساخت و آماده‌سازی رنگ

آشنایی با فرمول ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان

مزیت های بهره مندی از ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان

ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان مزیت‌ها و فواید بسیار زیادی دارد. قطعا افرادی که به دنبال این رنگ‌ها هستند یکسری اهداف خاصی را دنبال میکنند. اولویت اصلی آنها زیباسازی و ارتقای جلوه های بصری محیط های بسته است. مخصوصا در منازل که کاربران هر اقدامی را مبنی بر زیباسازی و نوسازی محیط انجام میدهند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که هرکدام به نوبه خود منجر به آن خواهد شد تا همه ما به دنبال ترکیب رنگ‌ها برای خلق یک رنگ جدید باشیم. پروژه شما ممکن است رنگ آمیزی نما یا نقاشی داخلی باشد که هر دو به یک اندازه نیاز به استفاده از رنگ های خاص دارند. این مزیت‌ها به تفکیک شامل موارد ذیل است که هر کدام را شرح می‌دهیم:

  • جلوگیری از تکرار نوع رنگ‌ها در سازه های مختلف

فرض کنید فقط سه نوع رنگ قرمز، زرد و آبی را داشتیم. در آن صورت نوع نقاشی فضای داخلی کاملا تکراری میشد و در هر ساختمانی که وارد می‌شدیم به جز این سه رنگ، رنگ جدیدی را مشاهده نمی کردیم. از مزیتهای مهم این است که شما میتوانید از تکرار نوع رنگ‌ها جلوگیری کنید و رنگ های جدید را بوجود آورید. هرکدام از رنگدانه‌ها نیز در بافت خود طیف گسترده ای را دارند و محدود نیستند. بطور مثال برای رنگ نارنجی میتوان از طرح روشن تا طرح تیره آن طبقه بندی های گوناگونی را شکل داد. برای رنگ های سبز، بنفش نیز این طبقه بندی از روشن تا تیره وجود دارد.

  • هماهنگی و سازگاری رنگ با دکوراسیون های داخلی

باز هم برای این مورد لازم است یک مثال ذکر کنیم. دکوراسیون های داخلی هر کدام یک رنگ غالب دارند که میتوانند تا یک حدی با رنگ های دیوار ست و هماهنگ شوند. اگر رنگدانه های طرح چوب را بر روی وسایل خود می‌بینید میتوانید رنگ دیوارها را نیز یک قهوه ای روشن انتخاب کنید. وجود ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان باعث می‌شود که براساس دکوراسیون و رنگی که بر روی وسایل و تجهیزات و بطور کلی فضای پیرامون وجود دارد به همان نسبت رنگ دیوارها را نیز انتخاب کرد.

  • پاسخگویی به سلایق مختلف افراد

همه ما یک رنگ خاص را میپسندیم. یعنی برخی از افراد امکان دارد از رنگ های سفید مایل به شیری، رنگ های کرم، رنگ های نارنجی روشن، فیروزه ای، بنفش و غیره خوششان بیاید. در واقع این سلیقه افراد است و نمیتوان آنها را محدود کرد. زمانی که از ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان استفاده می‌شود شرایطی فراهم خواهد شد تا تکنسین های اجرایی بتوانند با دست بازتری دقیقا بر اساس سلیقه ای که کارفرما دارد رنگ مورد نظر را انتخاب و روی دیوارها اجرا کنند. تنها کافی است که چند رنگ را با یکدیگر ترکیب کنیم و با اضافه کردن تدریجی میزان تیرگی یا روشنی آن را تنظیم کنیم.

شرکت رانا کیمیا فام تولیدکننده و فروشنده مستقیم انواع رنگ ساختمانی

شرکت رانا کیمیا فام تولیدکننده و فروشنده مستقیم انواع رنگ ساختمانی

رنگ های اصلی ساختمانی و دیگر پوشش‌ها در فام های ظاهری متنوع در شرکت رانا کیمیا فام با بهترین کیفیت فرموله و تولید می‌شوند. این رنگ‌ها از لحاظ ساختار بسیار با دوام هستند و در صورت اجرای صحیح یک عمر مفید طولانی دارند. این شرکت در کنار تولید رنگ های ساختمانی نمونه های دیگری از پوشش های صنعتی از جمله پرایمر و مشتقات رنگ های اپوکسی را نیز به بازار عرضه میکند.

علاوه بر این پوشش هایی همچون عایق رطوبتی، رنگ های استخری، کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی اورتان نیز در ویترین این مجموعه است. شما می‌توانید بر اساس نوع پروژه خود و نیازی که دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مراحل خرید طبق رضایت شما تکمیل شود. در هر مرحله متخصصین ما اطلاعات جامع در قالب یک مشاور حرفه ای به مشتریان ارائه میدهند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.