تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

جدیدترین رنگ نمای ساختمان؛ ۱۰ نوع رنگ بندی مختلف

جدیدترین رنگ نمای ساختمان؛ 10 نوع رنگ بندی مختلف

جدیدترین رنگ نمای ساختمان؛ ۱۰ نوع رنگ بندی مختلف

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

نمای ساختمان به دلیل آنکه مستقیماً با تنش های محیطی در تماس است مستعد آسیب و خوردگی خواهد بود. بنابراین پس از اتمام معماری سازه لازم است که از جدیدترین رنگ نمای ساختمان برای حفاظت فیزیکی بخش بیرونی سازه استفاده کنیم. این پوشش‌ها همان رنگهای نما هستند که بر روی سطوح سیمانی و همچنین نماهای سنگی و آجری قابل اجرا هستند.

اگرچه بافت بیرونی ساختمان سختی و استحکام بالایی دارد اما همانطور که می‌دانید رطوبت یک تاثیر تدریجی را روی سازه می‌گذارد. یعنی پس از چندین سال شاهد ترک، تخلخل و مواردی از این قبیل خواهیم بود. فرمولاسیون این پوشش‌ها به قدری قدرتمند و تاثیرگذار است که پس از یک بار اجرا تا چندین سال می‌توانند بخش نما را کاملاً سالم و پایدار نگه دارند.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که جدیدترین رنگ نمای ساختمان چیست و چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارد؟ در این مقاله قصد داریم یک مدل رنگ بسیار پرکاربرد و ایده آل را معرفی کنیم که در فام های ظاهری مختلف عرضه می‌شود. جهت آشنایی با این نوع پوشش حتما به ادامه مقاله توجه فرمایید.

رنگ آکریلیک؛ جدیدترین رنگ نمای ساختمان

رزین های آکریلیک در ترکیب با سیالات آب می‌توانند یک رنگ نمای بسیار ایده آل و با قدرت چسبندگی بالا را ایجاد کنند. بله درست است این رنگ‌ها بر پایه سیالات آب فرموله شده اند و شما باید آنها را با نسبت مشخصی از آب ترکیب کنید تا به غلظت مناسب برای اجرا برسند. مهمترین مزیتی که این پوشش‌ها یا بهتر بگوییم عایق رطوبتی دارد سازگاری کامل با دستگاه های اسپری است.

این تجهیزات عملیات رنگ آمیزی را سهل و آسان می‌کنند و شما می‌توانید در یک مدت زمان اندک مساحت بالایی از سطوح نما را پوشش دهی کنید. این نمونه از جدیدترین رنگ نما علاوه بر سطوح سیمانی قابلیت اجرا بر روی سطوح فلزی را دارند. به صورتی که شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان عایق رطوبتی سقف شیروانی استفاده کنید. در صورت اجرای صحیح یک لایه کاملا آب بند، بدون درز و یکدست را ایجاد می‌کنند.

این نوع از رنگ نمای ساختمان سیمانی در برابر مواد و عناصر مختلف مانند ترکیبات اسیدی، مواد قلیایی تا یک محدوده مشخصی مقاوم هستند. نوسانات دمای محیط مانند سرما و گرما روی آنها تاثیر نمی گذارد و باعث پوسته شدن آنها نمی شود. به همین دلیل است که تا به امروز جزو بهترین رنگ مخصوص نمای سیمانی ساختمان تلقی می‌شوند.

جدیدترین رنگ نمای ساختمان با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی

جدیدترین رنگ سنگ نما

در قسمت قبل یک نوع پوشش رنگی با نام عایق آکریلیک برای نماهای سیمانی معرفی شد. اما این سوال همواره مطرح می‌شود که برای نماهای سنگی چه نوع پوششی انتخاب کنیم. آیا می‌توان رنگ های آکریلیک که کاملاً به رنگ سفید مایل به شیری هستند را روی سطوح سنگی اجرا کرد. پاسخ این سوال منفی است.

برای نماهای سنگی معمولاً از عایق های بی رنگ و شفاف که بر پایه رزین های اکریلیک هستند استفاده می‌شود. همانطور که از نام آن مشخص است پس از خشکی کاملا مانند یک شیشه عمل می‌کنند و بافت زیرین از قسمت بیرون به همان حالت اولیه قابل مشاهده است.

اگر بخواهیم مقایسه اساسی بین رنگ نمای شفاف و رنگ های سفید انجام دهیم. می‌توانیم بگوییم که عایق های سفید کاملا سطح سازه را پوشش می‌دهند و شما نمیتوانید بافت سیمانی زیرین آن را ببینید. حال‌آنکه برای پوشش های شفاف بافت زیرین یا سنگ نما قابل رویت است.

فام های ظاهری متنوع برای عایق های آکریلیک

جدیدترین رنگ نمای ساختمان یا همان عایق‌ها و رنگ های آکریلیک تنها در فام ظاهری سفید مایل به شیری عرضه نمی شوند. اگرچه رنگ پایه آن‌ها همین نمونه مذکور است. اما بنا به دلایل مختلفی شرکت های تولید کننده سعی می‌کنند تنوع بالایی در رنگ بندی محصولات ایجاد کنند. به همین دلیل تا به امروز ۱۰ رنگ بندی دیگر نیز برای عایق های آکریلیک فرمول شده است که هرکدام با نمونه دیگری تا یک محدوده خاصی از لحاظ ویژگی‌ها و خصوصیات فنی متفاوت است.

اما همگی با یک هدف طراحی شدند که آن جلوگیری از نفوذ رطوبت به بافت سازه است. شما حتی می‌توانید از چندین رنگ مختلف نیز در نمای ساختمان استفاده کنید. قطعا این تجربه را داشتید که بعضی از سازه‌ها به شکل رنگارنگ پوشش دهی می‌شوند که این موضوع می‌تواند روی زیباسازی شهری نیز تاثیر مثبتی بگذارد.

جدیدترین رنگ نمای ساختمان به صورت پای آب

جدیدترین رنگ نمای ساختمان؛ غیرسمی و دوستدار محیط زیست

از جمله مزیت های بسیار مهمی که می‌توان برای جدیدترین رنگ نمای ساختمان یا رنگ های آکریلیک برشمرد ساختار کاملاً غیر رسمی و دوستدار محیط زیست است. این مزیت ارزشمند حتی زمانی که در مرحله آماده سازی رنگ هستید و پوشش های رنگی کاملا مرطوب هستند نیز وجود دارد.

بعد از خشکی کامل نیز این امتیاز کاملاً پابرجا است. لذا شما نباید نگران منتشر شدن هیچ نوع ماده سمی به محیط باشید. این مزیت منجر به آن خواهد شد تا امنیت رنگ‌آمیزی افزایش پیدا کند و تکنسین های اجرایی به راحتی بتوانند با این رنگ‌ها کار کنند.

بهترین رنگ نمای ساختمان کاملا مقاوم در برابر نور خورشید

مهمترین عاملی که مستقیماً روی بافت پوشش رنگی در هر سازه اثر می‌گذارد تابش نور خورشید است. شما نمی توانید این عامل طبیعی محیط را کاملاً حذف کنید چراکه تابش نور آفتاب بر روی سطح زمین همیشه وجود دارد و می‌تواند برای سازه های ساختمانی در بلندمدت اثرات مخربی ایجاد کند.

رنگ های اکریلیک که جزو جدیدترین رنگ نمای ساختمان هستند به خوبی در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید مقاومت می‌کنند. در نتیجه شما نباید نگران آسیب دیدگی این رنگ‌ها و بافت داخلی سازه باشید. تمام رنگ بندی های عایق این ویژگی مهم را دارد. پس با یکبار اجرا شاید تا چندین سال نیاز به پوشش دهی مجدد نباشد.

جدیدترین رنگ نمای ساختمان قابل اجرا با دستگاه های اسپری

خرید با کیفیت ترین رنگ نما از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می‌توانند بهترین رنگ برای نمای سیمانی، سنگی و آجری را از شرکت رانا کیمیا فام با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه خریداری کنند. این شرکت صنعتی با خط تولید بسیار مجهز همواره توانسته است پوشش هایی را تولید کند که هم طول عمر بالایی دارند و هم اینکه به واسطه فرمولاسیون جدید خود می‌توانند بافت سازه را کاملا سالم و پایدار نگه دارند. کارشناسان ما در حوزه فروش سعی می‌کنند جزئیات بیشتری به شما ارائه دهند. پس جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید..

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.