تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اپوکسی بدون حلال: فروش عمده | حفاظت بی‌نظیر با قیمت ارزان

رنگ اپوکسی بدون حلال: فروش عمده | حفاظت بی‌نظیر با قیمت ارزان

  |   رنگ های صنعتی   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

۵ مزیت اصلی رنگ های اپوکسی بدون حلال SOLVENT FREE

به طور کلی رزین های اپوکسی جزو مواد رنگی هستند که به صورت گرماسخت می باشند. این مواد چندین مزیت مهم و اساسی مانند مقاومت شیمیایی بالا، چسبندگی بسیار عالی و همچنین دافع رطوبت دارند. رایج ترین ترکیبات رزین اپوکسی معمولاً به صورت دو جزئی تهیه می‌شوند و برای آماده سازی آن جهت اجرا لازم است که با یک ماده هاردنر مخلوط شود. البته دو جزئی بودن این رنگها در انواع کفپوش اپوکسی نیز وجود دارد.

زمانی که این ترکیبات رنگی بر روی سطوح مختلف فلزی و بتنی قرار می گیرند یک ساختار یکپارچه و یکدستی را ایجاد می کنند که باعث می شود سطح مورد نظر تا سالیان طولانی از بروز خوردگی و آسیب محافظت شود. در قسمت بالا چند نمونه از انواع رنگ های اپوکسی بدون حلال SOLVENT FREE آورده شده که شما میتوانید با وارد شدن به هر بخش و مطالعه فایل pdf با جزئیات فنی و دقیق این محصولات پرکاربرد آشنا شوید.

اما در این مقاله قصد داریم با چندین مزیت مهم این رنگ‌های شیمیایی آشنا شویم تا اگر قصد خرید آنها را دارید به خوبی بتوانید با اطلاعات کامل اقدام به خرید این رنگ ها از شرکت های معتبر کنید. پس به ادامه مقاله توجه فرمایید.

سازگاری رنگ های اپوکسی  بالا با سطح بسترهای فلزی و بتنی

به طور کلی سطوح فلزی و بتنی در طولانی مدت مستعد خوردگی می باشند. لذا ما باید از یکسری ترکیبات شیمیایی مانند رنگ های اپوکسی  استفاده کنیم تا بتوانیم این فرایند مخرب را خنثی و یا از سرعت آن بکاهیم. رنگهای اپوکسی بدون حلال  SOLVENT FREE معمولاً بر روی سطوح فلزی و بتنی اجرا می شوند. لذا اگر این رنگ ها در محیط های با رطوبت بالا استفاده شوند حداقل این اطمینان را دارید که سطح مورد نظر همواره سالم باقی خواهد ماند.

یکی از نکات مهمی که در مورد رنگ های اپوکسی بدون حلال SOLVENT FREE همواره صدق می کند این است که سازگاری بالایی با سطح بستر های فلزی و بتنی دارند. این بدان معنا است که در زمان قرارگیری این رنگ ها بر روی این گونه سطوح یک شدت چسبندگی فوق‌العاده بالا ایجاد می‌شود که پس از خشکی کامل عملا جدا کردن آنها با استفاده از روش های غیر اصولی امکان پذیر نمی باشد.

این در نوع خود یک مزیت مهم محسوب می‌شود چرا که هرچقدر رنگ موردنظر با سطح بستر سازگار تر باشد قطعاً نتیجه کار مطلوب و رضایت بخش خواهد بود.

۵ مزیت اصلی رنگ های اپوکسی بدون حلال

مصرف کم رنگ اپوکسی بدون حلال

میزان مصرف در رنگ های مختلف از جمله رنگ اپوکسی بدون حلال برای مدیران مجموعه های صنعتی بسیار اهمیت دارد. این موضوع کاملا طبیعی است که هر چقدر حجم مصرف رنگ افزایش پیدا کند شما باید سرمایه و بودجه بیشتری برای خرید رنگ‌ها صرف کنید. درنتیجه بهتر است رنگ هایی را خریداری کنیم که به واسطه غلظت و فرمولاسیون خاصی که دارند تا یک محدوده مشخصی بتواند یک فیلم رنگ استاندارد و سخت را بوجود آورند.

اگرچه در مصرف رنگ عوامل متعددی دخیل هستند که مهمترین آن میزان ضخامت اجرایی رنگ، ابزارها و تجهیزات رنگ آمیزی و همچنین نحوه اجرا و طریقه استفاده تکنسین های عملیاتی در پروژه است. همه این‌ها در کنار یکدیگر تعیین کننده مصرف رنگ های صنعتی خواهند بود. نکات مهندسی زیادی را میتوان در مورد متغیر مصرفی رنگ‌ها ذکر کرد که بیشتر مرتبط با نوع پیوندهای مولکولی و چگالی رنگ میباشد.

بطوریکه هر چقدر حجم رنگ‌ها کمتر و جرم آن بالا باشد عملا مقدار چگالی رنگ افزایش پیدا میکند. اما در چنین شرایطی گرانروی رنگ بیشتر خواهد بود و شما با یک رنگ به نسبت غلیظ روبرو خواهید شد. اما همانطور که از نام رنگ اپوکسی بدون حلال مشخص است هیچ نوع حلالی باعث تغییر ساختار آنها نخواهد شد. بنابراین این رنگ‌ها به شکل از پیش فرموله شده یک غلظت استاندارد و مناسب دارند که لایه رنگ پایداری را بوجود می‌آورند.

یک لایه رنگ یکدست با قدرت پوشش دهی ایده آل

نرخ پوشش دهی جزو متغیرهایی تلقی می‌شود که هر چقدر مقدار آن افزایش پیدا کند میزان مصرف نیز کنترل می‌شود. معمولا انواع رنگ مخازن که قدرت پوشش دهی پایینی دارند نیاز به اجرای چندین باره خواهند داشت. قطعا رنگ هایی را استفاده کردید که زمانی روی سطح کار قرار میگیرند به جهت نوع ساختار خود و همچنین پیوندهای مولکولی یک لایه یکپارچه را به وجود نمی آورند.

در نتیجه تکنسین های اجرایی مجبور خواهند بود پس از آنکه لایه اول به خشکی مناسب رسید مجددا پوشش های بعدی را اجرا کنند تا بتوانند تمام سطح کار را رنگ آمیزی کنند. از آنجایی که در پروژه های صنعتی زمان نقش کلیدی دارد باید از رنگ هایی استفاده شود که پس از اعمال بتوانند نتیجه مطلوب را بوجود آورند. رنگ اپوکسی بدون حلال به جهت تفاوت فرمولاسیون که با دیگر رنگ های اپوکسی صنعتی دارند به خوبی توانستند پوشش دهی خوبی را ارائه دهند.

سهولت در اجرای رنگ های اپوکسی بدون حلال  SOLVENT FREE

شما می توانید رنگ های اپوکسی بدون حلال SOLVENT FREE را به راحت ترین شکل ممکن با استفاده از تجهیزات مخصوص روی سطوح مختلف اجرا کنید. نکته مهمی که در اجرای این رنگ ها باید مد نظر قرار دهید این است که بتوانید با ظرافت بالا و بسیار دقیق اجزای مختلف این رنگ را که شامل رزین های اپوکسی و هاردنر اپوکسی میباشد با نسبت معین و از پیش تعیین شده با یکدیگر مخلوط کنید.

در واقع این مرحله حساس ترین بخش کار میباشد اما در ادامه می‌توانید با استفاده از تجهیزاتی همچون غلتک ها و اسپرهای ایرلس این رنگ ها را روی سطوح اجرا کنید. البته در برخی از موارد لازم است که به اجرای پرایمر نیز بپردازید. زیرا پرایمرها باعث می شوند تا رنگ های اپوکسی  مصرف کمتری داشته باشد و به خوبی در سطح تجهیزات فلزی پخش شوند.

استفاده از دستگاه های اسپری باعث می‌شود تا سرعت عملکرد شما در رنگ آمیزی افزایش یابد. در واقع این دستگاه ها یک نوع تکنولوژی جدید محسوب می‌شود که با استفاده از یک مکانیزم دقیق رنگ ها را بر روی سطوح پاشش میکنند.

رنگ اپوکسی بدون حلال؛ ذکر 8 امتیاز ویژه این رنگ‌ها

مقاومت بالای رنگهای اپوکسی بدون حلال  SOLVENT FREE در برابر نور خورشید

ممکن است شما از یک سیستم لوله کشی گسترده در یک مجموعه صنعتی استفاده کنید. معمولاً شبکه های لوله کشی به صورت روباز در محوطه های با مساحت بالا قرار گرفته اند. به همین دلیل برای اینکه این لوله ها دچار زنگ زدگی یا اکسیداسیون و همچنین تغییر رنگ نشوند استفاده از پرایمرهای زینک ریچ اپوکسی بر روی این لوله ها و همچنین اعمال یک رنگ رویه اپوکسی مانند رنگ های اپوکسی SOLVENT FREE می تواند یک پوشش چند لایه فوق العاده قدرتمند برای این سطوح فلزی آسیب پذیر باشد.

تابش مستقیم نور خورشید در محوطه های روباز امری اجتناب ناپذیر می باشد. معمولاً رنگ های اپوکسی بدون حلال  بگونه ای فرموله شده اند که به خوبی می‌توانند حرارت بالای تابش مستقیم نور خورشید را تحمل کنند. بنابراین در طولانی مدت در تماس با اشعه ماورای بنفش دچار پوسته شده نمی شوند و این مزیت باعث می شود تا عملیات تعمیر و نگهداری در این رنگ ها به شدت کاهش یابد.

غیر سمی بودن و سطح بهداشت بالا در رنگ

مهمترین مزیتی که رنگ های اپوکسی بدون حلال SOLVENT FREE دارند این است که بعد از خشکی کامل عملاً هیچ گونه ماده سمی را به محیط متصاعد نمی کنند. در چنین شرایطی شما میتوانید این رنگ ها را در قسمت داخلی مخزن هایی که برای نگهداری آب شرب استفاده می شود اعمال کنید. از طرفی این امکان نیز وجود دارد تا رنگ های اپوکسی بدون حلال SOLVENT FREE را بر روی تجهیزات مختلفی که به صورت مغروق یا فرو رفته در آب هستند مورد استفاده قرار دهید.

اگرچه این رنگ ها در حالت مرطوب به عنوان یک ماده شیمیایی آسیب زننده تلقی می شوند اما همانطور که گفته شد زمانی که فیلم یا لایه های این رنگ کاملا خشک شوند هیچ گونه آسیبی به عوامل محیطی وارد نمی کند. علاوه بر این سطح بهداشت بالای این رنگ ها شرایطی را فراهم کرده است تا مناسب پوشش دهی برای مخازن آب شرب باشند.

طول عمر بالای رنگ

اگر رنگهای اپوکسی بدون حلال SOLVENT FREE بر روی سطوح مختلف همراه با پرایمر رنگی مورد استفاده قرار گیرند می توانید این انتظار را داشته باشید که رنگ مورد نظر تا چندین سال می تواند از خوردگی و زنگ زدگی فلز و همچنین آسیب به سطوح بتنی جلوگیری کند.

در واقع اجرای صحیح این رنگ ها یکی از عوامل مهم بر افزایش طول عمر بالای رنگ می باشد. چرا که عملاً کیفیت بالای رنگ ها کافی نیست و ما باید در مراحل اجرایی کار نیز استانداردهای لازم را رعایت کنیم تا بتوانیم یک نتیجه قابل قبول و رضایت بخشی را مشاهده کنیم.

طول عمر بالای رنگ

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگهای اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و همچنین آشنایی با مراحل خرید می توانند با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام یک مشاوره اساسی داشته باشند. این شرکت همواره سعی می کند با کیفیت ترین رنگهای صنعتی را به بازار عرضه کند تا مشتریان این اطمینان را داشته باشند که این محصولات رنگی می توانند بهترین عملکرد را بر روی سطوح داشته باشند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.