تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ استخری پلیمری، جزو ماندگارترین پوشش های رنگی

رنگ استخری پلیمری، جزو ماندگارترین پوشش های رنگی

رنگ استخری پلیمری، جزو ماندگارترین پوشش های رنگی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ استخری پلیمری یکی از ترکیبات رنگی بسیار با کیفیت میباشد که در یک فرایند بسیار پیچیده فرموله و تولید شده است. اهدافی که در تولید این نوع رنگ استخری دنبال می شود پایداری و ماندگاری بالا می باشد نمونه های مختلفی از رنگها برای پوشش دهی سطوح استخر وجود دارد اما نوع پلیمری این رنگ ها جز بهترین گزینه ها برای استخر شما می باشد.

تفاوتی ندارد که استخر شما به صورت سر پوشیده است و یا رو باز، چرا که این رنگ ها بهترین عملکرد را در هر دوی این ناحیه ها دارد. در این مقاله به طور گسترده در مورد ویژگی ها، کاربردها و مزیت های این رنگ ها صحبت میکنیم تا با دریافت اطلاعات کامل بتوانید به خرید آنها بپردازید.

ویژگی های رنگ استخری پلیمری

  • نوسانات دمایی نمی‌تواند بر روی رنگ استخری پلیمری تاثیر منفی بگذارد بنابراین این رنگ ها در دماهای ۳۰ درجه زیر صفر و حتی تا ۱۰۰ درجه بالای صفر نیز ساختار خود را حفظ می کنند.
  • به سرعت خشک می شوند و این ویژگی باعث می‌شود که شما مراحل رنگ آمیزی را در یک مدت زمان کوتاه به پایان برسانید.
  • ضد باکتری، ضد جلبک و مانند انواع عایق رطوبتی کاملا ضد آب هستند.
  • مقاومت بالایی در برابر اشعه ی نور خورشید دارند.
  • قابلیت تغییر ضخامت دارند و شما می توانید آنها را با استفاده از انواع پوشش فایبرگلاس روی سطوح مختلف اجرا کنید.
  • رنگ استخری پلیمری صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارد. بنابراین اگر قصد رنگ آمیزی یک استخر با مساحت بالا را دارید این نوع پوشش های رنگی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

موارد استفاده از رنگ استخری

رنگ استخری پلیمری کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد به طوری که شما می توانید در پروژه های مختلف که در ارتباط با پوشش دهی سطوح استخر و حوضچه های آب است از این رنگ ها استفاده کنید. لذا موارد زیر را میتوانیم در این خصوص عنوان کنیم:

  • کلیه استخرهای روباز در محوطه‌ های وسیع مانند سازه های ویلایی و باغ ها
  • در پروژه های مرتبط با پوشش دهی حوضچه های موجود در صنایع کشاورزی
  • حوضچه های بزرگ و مخازن ذخیره آب
  • آب بندی و درزگیری استخر ها
  • استفاده در صنعت پرورش ماهی و دیگر آبزیان

موارد استفاده از رنگ استخری

داشتن سطحی زیبا و کاملاً صاف و یکدست

رنگ استخری پلیمری در کنار مقاومت و استحکام بسیار بالایی که دارد پس از آنکه به مرحله خشکی کامل برسد یک سطح بسیار صاف، زیبا و درخشانی ایجاد می‌کند. بنابراین زمانی که شما استخر خود را از آب پر می کنید یک نمای بسیار زیبا و خارق العاده ای ایجاد می شود که باعث می شود ظاهر محیط نیز تغییر کند.

در واقع زمانی که افراد به قصد خرید این رنگها اقدام می‌کنند یکی از اولویت‌های آنها زیباسازی سطح استخر می باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که رنگ های استخری پلیمری را به طور گسترده جهت پوشش دهی استخرهای خود استفاده کنید. این ویژگی در مورد رنگ استخری پایه حلال نیز صدق می کند.

منعطف بودن رنگ استخری پلیمری

اگر رنگ استخری پلیمری از لحاظ نوع ساختار منعطف باشد قطعاً مزیت های بسیار زیادی را برای شما دارد. یکی از مزیت ها اجرای سریع رنگ می باشد. زمانی که رنگ استخری انعطاف پذیری بالایی داشته باشد به سرعت در سطح کف و دیوارها پخش میشود و سطوح را به طور کامل فرا می گیرد. منعطف بودن رنگ بستگی به عوامل مختلفی همچون فرمولاسیون، فرایند ساخت و تولید و همچنین کیفیت رنگ دارد که تعیین می کند چگونه ساختاری داشته باشد.

چسبندگی بالای رنگ های استخری

بسترهای مناسبی که شما می توانید رنگ استخری پلیمری را روی آن اجرا کنید سطوح سیمانی و بتنی میباشد. این نوع سطوح هماهنگی و سازگاری بالایی با رنگهای استخری پلیمری دارند. بنابراین زمانی که با یکدیگر در تماس قرار گیرند یک شدت چسبندگی بسیار بالایی میان سطح بتنی و رنگ ایجاد می شود. هر چقدر این چسبندگی افزایش یابد می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که ماندگاری و دوام رنگ در طولانی مدت افزایش خواهد یافت. رنگ های استخری با نفوذ در منافذ بسیار ریز بتن می توانند پایداری خود را حفظ کنند.

چسبندگی بالای رنگ های استخری

استفاده از رنگ استخری پلیمری در عمق بالا

با افزایش عمق استخر قطعاً فشار آب بر دیواره و کف استخر افزایش می یابد. اگر شما از رنگ های غیر استاندارد برای استخر خود استفاده کنید در عمق بالا شاهد پوسته شدن رنگ به دلیل فشار بالای آب خواهید بود. رنگ های استخری پلیمری این قابلیت را دارد که در استخرهای عمیق اجرا شوند. این رنگ ها می توانند فشار بالای سیالات را به خوبی تحمل کنند و در بلندمدت دچار دگرگونی ساختار نشوند. بنابراین اگر می خواهید به رنگ آمیزی استخرهای خاص با ابعاد بزرگ بپردازید قطعاً نوع پلیمری رنگ های استخری بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

عدم تاثیر رنگ استخری در تماس با مواد کلر و یون ها

همانطور که می دانید یکی از موادی که برای تصفیه آب و دفع میکروب های آب استفاده می‌شود مواد کلر و یون ها هستند. این ترکیبات همچنین برای ماندگاری بالای آب مورد استفاده قرار می گیرند. اگر این ترکیبات شیمیایی در طولانی مدت بر روی رنگ های معمولی قرار بگیرند قطعاً می‌توانند باعث تخریب ساختاری فیلم رنگ شوند. اما رنگ استخری پلیمری عملاً هیچ گونه تاثیری را از مواد کلر و یون ها و سولفات ها نمی پذیرد.

استفاده از رنگ استخری در حوزه پرورش ماهی

رنگ استخری پلیمری به گونه ای فرموله شده است که از لحاظ نوع ساختار دارای ماده شیمیایی آسیب زننده نیست. اگرچه این رنگ ها در حالت مرطوب می توانند به عنوان یک ماده شیمیایی تلقی شود و نباید با عوامل محیطی تماس داشته باشند اما زمانی که به مرحله خشکی کامل می رسند خواص شیمیایی آنها کاملا خنثی می شود و هیچ گونه تاثیری در محیط نخواهند گذاشت. بنابراین اگر در حوزه پرورش ماهی فعالیت می کنید حتما لازم است که رنگ های استخری پلیمری را جزو اولویت های آغاز کار خود قرار دهید تا از این طریق بتوانید بهره وری بیشتری در چرخه کاری خود داشته باشید.

نکات مرتبط با استفاده از رنگ استخری

نکات مرتبط با استفاده از رنگ استخری

اگر بتوانید رنگ استخری پلیمری را به صورت اصولی و مطابق با ضوابط از پیش تعیین شده اجرا کنید، کیفیت کار و همچنین نتیجه پروژه رضایت بخش خواهد بود. برای آنکه به چنین امر مهمی دست پیدا کنیم لازم است یکسری اقدامات ضروری انجام دهیم تا بتوانیم پوشش استاندارد و مناسبی در قسمتهای کف و دیواره استخر اجرا کنیم. این اقدامات شامل موارد ذیل می شود:

  • در ابتدای کار سعی کنید هرگونه گرد و غبار، کثیفی و چربی های مختلف را از سطح بستر و دیوار استخر ها پاک کنید. برای انجام این کار می‌توانید از دستگاه هایی با عنوان واترجت و همچنین برخی از دستگاههای شوینده که حاوی محلول های اسیدی هستند استفاده کنید.
  • اگر سطح مورد نظر شما دارای زبری بالایی می باشد حتماً باید از دستگاه سمباده زنی استفاده کنید تا از این طریق بتوان سطحی هموار و کاملاً صاف را به وجود آورد.
  • اگر سطح استخر دارای خوردگی های جزئی و عمیق می باشد بهتر است با استفاده از مصالح مخصوص این خوردگی ها و ترک های عمیق را پر کنید.
  • بعد از ترمیم و اصلاح سطح استخر به دلیل اقداماتی که در مراحل قبلی انجام شده است بهتر است استخر را مجدداً شستشو دهید و گرد و غبار موجود که در فرایند ترمیم خوردگی ها باقی مانده است پاک شوند.
  • بعد از شستشو باید صبر کنید تا استخر شما کاملا خشک شود. عایق رطوبتی استخر در سطوح خشک عملکرد بهتری دارد.
  • همواره سعی کنید مراحل رنگ آمیزی را در آب و هوای متعادل انجام دهید.
  • استفاده از پرایمر مخصوص برای پوشش دهی سطح استخر را در اولویت قرار دهید. این مواد آغازین می توانند بستر کار را برای پذیرش رنگ رویه آماده کنند.
  • در فرایند اجرای رنگ استخری پلیمری همواره سعی می شود ضخامت فیلم رنگ ثابت و برابر دو میلیمتر در نظر گرفته شود در چنین شرایطی می توانید مقدار مصرف رنگ را کنترل کنید.

مشاوره قیمت و خرید انواع رنگ های استخری از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند جهت خرید انواع رنگ های استخری مانند رنگ استخری نانو، پایه حلال، پایه آب و پوشش های مشابه با شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایند. این شرکت با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص خود می تواند بهترین مشاوره ها و رهنمودها را در حوزه خرید به شما ارائه دهد. در ضمن قیمت این محصولات کاملا با صرفه اقتصادی بالا در نظر گرفته شده است تا مدیریت صحیحی در بودجه خود داشته باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.