تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اکریلیک صنعتی ؛ معجزه ای عالی برای پوشش دهی

رنگ اکریلیک صنعتی

رنگ اکریلیک صنعتی ؛ معجزه ای عالی برای پوشش دهی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از جذابترین و پرطرفدارترین رنگ های که در بازار موجود است، رنگ اکریلیک صنعتی است. این رنگها دارای غلظت فوق العاده بالایی هستند. از این رو بیشتر برای محیط ها و سطوح مختلف استفاده می شوند. از طرف دیگر رنگ های اکریلیک به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند، قابلیت اجرا بر روی هر نوع سطحی داشته و به همین دلیل از محبوبیت برخوردار هستند.

سرعت بالای خشک شدن رنگ های اکریلیک باعث شده است بتوان آنها را در هر محیطی استفاده نمود. از طرف دیگر این رنگ ها در تنوع های گوناگونی تولید می شوند، که انواع آنها مات، براق و نیمه براق است. البته باید بیان نماییم که براق بودن این رنگ ها به اندازه رنگ های روغنی نیست.

از آنجایی که رنگ اکریلیک صنعتی دارای پایه آب می باشد، منجر شده است تا طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود بکشاند.

معایب و مزایای استفاده از رنگ های اکریلیک

رنگ های اکریلیک نیز همچون رنگ های دیگر دارای مزایا و معایبی هستند. البته این رنگ ها معایب کمی دارند که می توانیم تنها به دو مورد آن اشاره نماییم.

  • در استفاده از این رنگ ها نمی توان به راحتی طیف رنگی ایجاد کرد.
  • نمی توان از رنگ های اکریلیک برای چارچوب ها و درب ها استفاده نمود.

رنگ اکریلیک صنعتی

از طرف دیگر باید بیان نماییم که رنگ های اکریلیک دارای مزایای بسیار زیادی هستند. هر یک از این مزایا منجر شده است تا این رنگ به محبوبیت بالایی دست یابد. از جمله مزایای رنگ اکریلیک صنعتی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • مقاومت بالا در برابر رنگ پریدگی و زردی
  • قابل شستشو بودن با مواد شوینده
  • نداشتن حلال های نفتی مضر درون رنگ های اکریلیک
  • بدون بو بودن
  • قدرت بالای پوشانندگی

با تمام این تفاسیر می توانیم بگوییم مزایا این محصول نسبت به معایب آن بیشتر است. پس می تواند انتخاب مناسبی برای رنگ آمیزی باشد.

انواع رنگ اکریلیک صنعتی

همانطور که اشاره نمودیم این رنگ ها در سه نوع براق، مات، و نیمه براق تولید می شوند. رنگ های اکریلیک دارای طول عمر بالایی هستند و قابلیت شستشوی ۱۰۰ درصدی آنها، از مزایای عالی این رنگ ها به شمار می رود. از طرف دیگر رنگ های اکریلیک دارای پوشش دهی بالایی بوده و می توان به راحتی از آنها استفاده نمود.

البته باید بدانید که رنگ های اکریلیک مات قابل شستشو نیستند. تنها نمونه های صنعتی انها، نوع براق است که از مزایای بیشتری برخوردار است.

رنگ اکریلیک صنعتی

ویژگی های منحصر به فرد رنگ اکریلیک

ویژگی های مختلفی که در این دسته از رنگ ها وجود دارد، آنها را به محبوبیت رسانده است. این رنگ ها به سرعت خشک می شوند و به هیچ عنوان بوی نامطبوع یا تندی ندارند. از طرف دیگر در رنگ های اکریلیک از مواد آلی مضر و حلال نفی استفاده نشده است.

به همین دلیل برای محیط زیست مناسب می باشند. می توانیم با استفاده از آن ها مطمئن باشیم که به انسان هیچ صدمه ای رسانده نمی شود. رنگ اکریلیک صنعتی انعطاف پذیری بالایی دارد. می توان از آن بر روی سطوح مختلفی همچون گچ، شیشه، پارچه، سیمان، کناف و … استفاده نمود.

در برابر رطوبت و نور خورشید بسیار مقاوم است. می توان به راحتی نمونه های براق آن را مورد شستشو قرار داد. از نظر طیف رنگی، نسبت به رنگ ها روغنی متنوع تر است.

مقایسه رنگ های اکریلیک با رنگ های روغنی

مسلما بین این دو رنگ باید بگوییم رنگ های اکریلیک نسبت به رنگ های روغنی از مزایای بیشتری برخوردار هستند. این مزایای زیاد منجر شده است تا رنگ های اکریلیک تمامی ویژگی های رنگ های روغنی را به چالش کشاند.

البته مسلما رنگ های روغنی هم دارای مزایای خاص خود هستند. مثلا باید بگوییم این رنگ ها را می توان به راحتی مورد شستشو قرار داد، در حالی که رنگ های اکریلیک قابلیت شستشوی کمتری دارند. از طرف دیگر رنگ اکریلیک صنعتی قابلیت حل شدن در آب را دارد، در حالی که رنگ های روغنی فقط در نفت و تینر حل می شوند.

رنگ های روغنی به شدت بوی تندی دارند، در حالی که رنگ های اکریلیک چنین نیستند و بویی از خود ندارند. از طرف دیگر رنگ های اکریلیک نسبت به رنگ های روغنی زودتر خشک می شوند، و می توان از ان ها برای محیط های مختلفی استفاده نمود.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.