تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ مقاوم حرارتی

رنگ مقاوم حرارتی

رنگ مقاوم حرارتی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ نسوز یا رنگهای مقاوم حرارتی از جمله پوشش هایی هستند که می توانند حرارت و دمای بالای سطوح بستر را تحمل کنند. بنابراین اگر سطح موجود از لحاظ میزان دما در یک مقدار بسیار بالایی قرار دارند این نمونه از رنگ ها بهترین انتخاب خواهند بود.

رنگ مقاوم حرارتی یک پوشش تک جزیی محافظ حرارتی بر پایه رزین اکریلیک – سیلیکون می باشد . رنگ مقاوم حرارتی پوششی با کیفیت بسیار خوب بوده و ماکزیمم حرارت سطحی ۳۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند .

هواخشک بودن و راحتی کاربرد با ابزارهای مختلف از مشخصه های این رنگ می باشد . این پوشش شوک های حرارتی را بخوبی تحمل کرده و پایداری مداوم را برای سطوح رنگ آمیزی شده در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی فراهم می کند.

خواص و ویژگی های رنگ مقاوم حرارتی :

مقاوم به حرارت تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد – مقاومت بسیار خوب در برابر جو بیرونی – پایداری و استحکام مناسب در برابر شوک های حرارتی – یک جزیی و هواخشک – دوام و پایداری بسیار خوب

مشخصات فنی رنگ مقاوم حرارتی

  • دارای حجم ماده جامد حدود ۳۰ درصد هستند.
  • ضخامت رنگ قابل اعمال آن ها معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ میکرومتر می باشد.
  • دارای وزن مخصوص ۹۹ به ازای حجم یک سانتی مترمکعب هستند.
  • میزان پوشش تئوری آنها در ضخامت حدود ۲۵ میکرومتر برابر ۱۲ متر مربع به ازای حجم یک لیتر می باشد.
  • مدت زمان خشکی این رنگ ها معمولاً پایین می باشد به طوریکه شما می توانید پس از اجرای اولیه در کمتر از ۲ ساعت به مرحله خشکی touch dry برسید.
  • رنگ مقاوم حرارتی معمولاً به صورت تک جزیی عرضه می شوند. همین ویژگی باعث می شود تا مراحل آماده سازی و اجرای آن ها بسیار سهل و آسان شود.
  • در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد می توانید پس از گذشت ۲ الی ۴ ساعت پوشش مجدد را روی سطح اعمال کنید.
  • مدت انبارداری آنها بسیار بالا بوده و شما می توانید در صورت رعایت موارد انبارداری آن‌ها را تا مدت ۱۲ ماه نگهداری کنید.

رنگ مقاوم حرارتی

کاربرد رنگ مقاوم حرارتی :

این محصول بطور گسترده ای بعنوان پوشش پایدار حرارتی در صنایع نفت و گاز، کارخانجات مواد شیمیایی، پالايشگاهها، پتروشیمی، و سایر صنایع بر روی دیگ های بخار، لوله های آبگرم، مشعل، مبدل های حراتی، اگزوز و … مورد مصرف قرار می گیرد .

محدودیت ها :

این محصول برای مصرف غوطه وری قابلیت ندارد. همچنین نباید بیش از ضخامت توصیه شده بکار برده شود.

تجهیزات مناسب جهت استفاده از رنگ مقاوم حرارتی

هر نوع رنگی برای اینکه بتواند پس از اعمال کیفیت مطلوبی را داشته باشد نیاز به یک سری تجهیزات اجرایی دارد. شما نمی توانید رنگ را بدون استفاده از وسایل مخصوص روی سطوح اعمال کنید. در مورد رنگ مقاوم حرارتی وسایل و تجهیزات استانداردی که معمولاً برای اعمال رنگ استفاده می شود عبارتند از میکسرها، غلتک ها و دستگاه های اسپری هر کدام برای اهداف خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات میکسر وسایلی هستند که مسئولیت اختلاط رنگ را بر عهده دارند. اگرچه این نوع رنگ ها به صورت تک جزئی هستند اما باز هم نیاز به فرآیند اختلاط دارند. بسیاری از افراد فرایند اختلاط را مرتبط با رنگهای دو جزئی می‌دانند اما باید بگوییم که اینگونه نیست. رنگهای تک جزیی نیز نیاز به مخلوط کردن صحیح دارند.

در مورد استفاده از اسپری ها باید این نکته را عنوان کنیم که این دستگاه ها نیاز به تنظیم دارند. زمانی که می خواهید رنگهای مقاوم حرارتی را  با دستگاه‌های اسپری اعمال کنید بهتر است دهانه اسپری را روی ۱.۶ یا ۱.۸میلیمتر تنظیم کنید.

نکات امنیتی در زمان اعمال رنگ مقاوم حرارتی

نکات امنیتی در زمان اعمال رنگ مقاوم حرارتی

  • همواره احتیاط را در زمان اجرای رنگ مقاوم حرارتی رعایت کنید.
  • به هیچ عنوان بخارات حاصل از رنگ را استنشاق نکنید.
  • استفاده از تهویه را در محیط های بسته در دستور کار خود قرار دهید.
  • عوامل اشتعال زا را به طور کامل از کوچکترین جزء تا بزرگترین آن از محیط رنگ آمیزی دور کنید.
  • استفاده از ماسک و لباس مخصوص و همچنین دستکش را در اولویت کار خود قرار دهید.

نکات مرتبط با اجرای رنگ مقاوم حرارتی

  • قبل از آنکه بخواهید از تجهیزات رنگ آمیزی استفاده کنید سعی کنید آنها را با ترکیبات رقیق کننده ابتدا شستشو دهید
  • اگرچه رنگ مقاومت حرارتی تک جزئی می باشد اما بهتر است آنها را به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شوند.
  • بعد از آماده کردن دستگاه اسپری ابتدا آن را روی یک سطح دیگر اسپری کنید تا از کارکرد درست آن مطمئن شوید.
  • در  زمان رنگ آمیزی تنها سطوح اصلی را مد نظر قرار ندهید. کلیه زوایا و گوشه ها و نقاط غیر قابل دسترس نیز فوق‌العاده با اهمیت هستند.
  • سعی کنید در محیط‌های بسته از تهویه هوای مطبوع برای افزایش ایمنی در رنگ آمیزی خود استفاده کنید.
  • بعد از آنکه مراحل استفاده از رنگ مقاوم حرارتی با استفاده از تجهیزات موجود به اتمام رسید، کلیه قطعات و تجهیزات رنگ‌آمیزی را به طور کامل با مواد رقیق کننده مجدداً شستشو دهید.

نکات مرتبط با اجرای رنگ مقاوم حرارتی

شرایط محیطی ایده آل برای اجرای رنگ مقاوم

یک معیار و استانداردی در مورد شرایط محیطی وجود دارد که رنگ مقاوم حرارتی بهترین عملکرد را در آن دارد. البته این معیارها و استانداردها تنها مختص رنگ نسوز و مقاوم به حرارت نیست بلکه در مورد اکثر رنگ ها نیز این گونه صدق می کند. بهترین دمایی که در آن می توانید مراحل رنگ آمیزی را آغاز کنید بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد.

دمای سطح کار نیز باید به اندازه ۳ درجه سانتی گراد بیشتر از نقطه شبنم باشد. اگر در فصل سرد قصد رنگ آمیزی سطوح را دارید دقت داشته باشید که سطح کار بدون یخ زدگی باشد. رطوبت نسبی محیط نیز بهتر است کمتر از ۸۰ درصد باشد. در صورت فراهم بودن چنین شرایطی می‌توان انتظار داشت که رنگ مقاوم حرارتی در پایان کار بهترین کیفیت را خواهد داشت

اهمیت آماده سازی سطح قبل از اجرای رنگ حرارتی

این نکته را همواره باید به یاد داشته باشید که رنگ مقاوم حرارتی زمانی می‌تواند حداکثر چسبندگی خود را  بر روی سطوح فلزی حفظ کند که تمامی مراحل آماده سازی سطح نسبت به بستر فولادی کار انجام شده باشد. سطوح تمیز و بدون آلاینده های خارجی بهترین و ایده آل ترین سطح بستر هایی هستند که می توانند پذیرای انواع رنگ باشند.

زمانی که میخواهیم سطح را برای اجرای رنگ آماده کنیم بهتر است هر گونه ماده روغنی و چسبنده مانند گریس و مواد مشابه را از روی آن پاک کنیم. اگر سطح فلز به راحتی پاکسازی نمی شود بهتر است از فرآیند سند بلاست برای صیقلی کردن آن استفاده کنیم. با انجام مراحل آماده سازی، رنگ مقاوم حرارتی با کیفیت بهتر و از همه مهم تر با سرعت بیشتر اجرا خواهد شد.

معمولاً بر روی سطوح صاف و صیقلی رنگها بهتر پخش می شوند و می توان گفت نرخ پراکندگی آنها چندین برابر خواهد شد. در چنین شرایطی هدررفت رنگ به حداقل خواهد رسید و می توانید یک صرفه‌جویی اساسی در مصرف رنگ ها داشته باشید.

نتیجه گیری

شرکت رانا کیمیا فام با تولید انواع رنگ نسوز و مقاوم به حرارت تا دمای ۲۰۰ درجه، ۴۰۰ و ۶۰۰ درجه سانتیگراد همواره پاسخگوی نیاز مشتریان در حوزه های صنعتی می باشد. مشتریان گرامی  در زمان خرید یک مشاوره کامل و کافی از محصولات مورد درخواست خود دریافت خواهند کرد تا بتواند با یک دید بازتر رنگ های خود را انتخاب کنند.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و فروش رنگ مقاوم حرارتی با شرکت رانا کیمیا فام به شماره تلفن (۳۰ خط) ۸۷۷۰۰۶۲۷ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.