تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید RANA 823 IHB

رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید RANA 823 IHB

  |   رنگهای اپوکسی پلی آمید   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

شرح محصول رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید :

رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید – این رنگ بعنوان یک رنگ میانی بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده پلی آمید به همراه رنگدانه دی اکسید تیتان و دیگر انواع رنگدانه ها تولید و عرضه میگردد.

این رنگ مقاومت مناسبــــــی در برابر رطوبـــــت ، آب ، محیطهای قلیایی و اسیدی داشته و لیکن جهت محافظت کامل نیاز به پوشش رویــــه متناسب با شرایـــط محیطی دارد.

موارد استفاده رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید :

از این رنگ به عنوان یک رنگ میانی بسیار مناسب جهت سازه های فلـــــــزی نظیر پلـهــا ، سولـــه های صنعتـــی، خطوط لوله و انتقال، مخازن ، تجهیزات مغروق در آب شیرین و همچنین کلیه سازه های فلزی در مناطق ساحلــی و OFF SHORE استفاده میگردد.

مشخصات فنی رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید :

رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید

روش مصرف رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید :

ابتدا جز A را بوسیله همزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد سپس جز B را به آن اضافه می نماییم و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده و پس از آن  حدود ۲۰ دقیقه به مخلوط اجازه میدهیم تا واکنش لازم بین دو جز صورت پذیرد.

هم اکنون رنگ آماده اجرا می باشد. با توجه به عمـر مفید رنگ بعد از اختـــــلاط ‚ رنگ آماده شده را در دمای  ۲۵۰c حداکثر تا ۸ ساعت مصرف نمایید.

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگی از قبیل گرد و غبار‚ گریس ‚ روغن و غیـــره باشــــــد . در صورتیکه از زمان اجرای پرایمر مدت زمانی بیش از ۷۲ ساعت گذشته باشد میبایست سطح مورد نظر را بعد از تمیزی زبر نمایید.

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزی رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید :

  • دمای محیط بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد
  • دمای سطح ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم
  • رطوبت نسبی کمتر از ۸۰%

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید :

  • دستگاه AIR LESS SPRAY (اسپری بدون هوا)
  • دستگاه CONVENTIONAL SPRAY (اسپری هوا )
  • میکسر برقی یا بادی
  • قلم مو و غلطک

در هنگام استفاده از AIRLESS SPRAY از نازل ۰٫۰۱۵ یا ۰٫۰۱۷ اینچ می بایست استفاده گردد.

رنگ رویه اپوکسی پلی آمید
RANA 833 T
مطالعه

در هنگام استفاده از CONVENTIONAL SPRAY از نازل ۱٫۸ یا ۲ میلی متر می بایست استفاده گردد.

مزایای رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید

مزایای رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید

رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید به عنوان رنگ اپوکسی‌های بیلد (High build) شناخته می‌شود. سخت کننده این رنگ با اکسید تیتان غنی شده است تا بتواند بهترین عملکرد را در شریط خاصی فیزیکی و شیمیایی از خود نشان دهد. این رنگ میانی به عنوان پوشش میانی قابل استفاده است، اما به دلیل مقاومت بالا می‌توان با اهداف دیگری نیز از آن استفاده نمود. این محصول قابلیت ارائه در انواع رنگ بندی‌های مورد نظر مشتری را دارد.

چسبندگی بسیار بالا روی بتن آماده

رنگ میانی اپوکسی‌های بیلد پلی آمید دارای چسبندگی بسیار بالا روی بتن آماده است. از این رو در مواردی که نیاز به اجرای یک لایه پوششی روی بتن است، می‌توان این چسب را با قدرت چسبندگی حداکثری استفاده کرد.

مقاومت رطوبتی عالی

انواع رنگ میانی اپوکسی پلی آمید دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت هستند و می‌توانند نفوذپذیری سطح را در برابر آب و مایعات مختلف افزایش دهند. از این جهت برای محافظت و جلوگیری از آسیب به سازه‌های صنعتی، این محصول انتخاب بسیار خوبی است.

مقاومت بالا در برابر نمک و آب شیرین

مانند کولتار اپوکسی HB پلی آمید که مقاومت بسیار بالایی در برابر نمک و آب شیرین دارد، این رنگ نیز به عنوان یک رنگ میانی می‌تواند بهترین عملکرد را در هنگام مواجهه با نمک و آب شیرین از خود نشان دهد.

مقاومت شیمیایی بالا در برابر اسید و قلیاهای ضعیف

رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط اسیدی است. اما در مقابل قلیاهای قوی عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد و دچار خوردگی می‌شود. با این حال در شرایط محیطی که قلیاهای ضعیف وجود دارند، می‌توان از این رنگ استفاده کرد.

مقاومت بالا در برابر خوردگی

رنگ پلی آمید میانی‌های بیلد دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی است که این ویژگی این رنگ‌ها را به یکی از بهترین رنگ‌های موجود در بازار تبدیل کرده است. می‌توان این رنگ را در محیط‌هایی که تحت فشار خوردگی متوسط تا بالا هستند، مورد استفاده قرار داد.

رنگ رویه اپوکسی HB پلی آمید
RANA 833 THB
مطالعه

تحمل فشارهای مکانیکی و ضربه

یک پوشش قوی باید بتواند در برابر فشارهای مکانیکی و ضربه‌های وارد شده عملکرد خوبی از خود نشان دهد. خوشبختانه رنگ میانی اپوکسی HB پلی‌آمید به واسطه ترکیبات مناسبی که دارد، در برابر فشارهای مکانیکی بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد.

کاربردهای مهم پوشش رنگی‌های بیلد پلی آمید

با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید، می‌توان آن را در محیط‌های مختلف و با توجه به نیازهای موجود مورد استفاده قرار داد. اما دو کاربرد عمومی برای این نوع پوشش وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • پرایمر نگهدارنده و تعمیر: رنگ میان اپوکسی اچ بی پلی آمید می‌تواند به عنوان پرایمر نگهدارنده و تعمیرات مورد استفاده قرار گیرد. این رنگ به عنوان یک واسطه یا پوشش تکمیلی در محیط‌هایی با خورندگی متوس تا شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پوشش مقاوم: این نوع رنگ می‌تواند به عنوان یک پوشش با کارایی بالا در صنایع دریایی، تاسیسات، مخازن، تولید کننده آب آشامیدنی، لوله‌های تخلیه و … مورد استفاده قرار گیرد.

احتیاط مصرف رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید

با توجه به شیمیایی و خطرناک بودن این رنگ میانی لازم است که با احتیاط بیشتری از آن استفاده نمایید. همچنین در نظر گرفتن محیط مناسب برای اجرای این نوع پوشش اهمیت بسیار زیادی دارد. مطابق با دستور العمل شرکت رانا کیمیا فام در هنگام اجرای این رنگ مطمئن شوید که نکات زیر را مد نظر دارید.

  • از استنشاق بخارات احتمالی حلال خودداری کنید.
  • این رنگ نباید در تماس با پوست و چشم قرار بگیرد. در صورت در تماس بودن آن فورا پوست و چشم خودتان را شستشو دهید.
  • فقط در مکان‌هایی با تهویه مناسب از این محصول استفاده کنید و مطمئن شوید که هوا در جریان است.
  • هرگز در فضاهای کوچک و زمانی که هوا راکد است از این رنگ استفاده نکنید.
  • همیشه در مقابل خطرات آتش سوزی احتیاط لازم را داشته باشید.
  • در صورت بلعیده شدن فورا با پزشک مشورت کنید.
  • از ماسک‌های مناسب و تجهیزات ضد انفجار در هنگام اجرای این محصول استفاده کنید.
پرایمر سرنجی اپوکسی پلی آمید
RANA 816 P
مطالعه

نحوه نگهداری و طول عمر رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید

نحوه نگهداری و طول عمر رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید

عمر مفید رنگ میانی اپوکسی اچ بی پلی آمید تا حد زیادی به نحوه نگهداری از این رنگ دارد. در صورتی که این رنگ‌ها را در محفظه‌های درب بسته قرار بگیرند، می‌توانند تا ۱۲ ماه ماندگاری داشته باشند. حتما آن‌ها را در یک فضای ایمن و به دور از گرما و سرمای بیش از حد نگهداری کنید. پس از هر بار استفاده از این رنگ‌ها، درب آن‌ها را به صورت محکم ببندید تا رطوبت و هوای بیرون وارد آن‌ها نشود.

قبل از زدن تجهیزات مناسب برای برداشتن رنگ در بسته بندی این رنگ، مطمئن شوید که تجهیزات تمیز هستند. رنگ میانی اپوکسی HB پلی‌آمید باید در دمای معتدل نگهداری شود و از یخ زدگی آن جلوگیری گردد. هرگز این محصول را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید و از وسایل آتش زا و خطرناک که احتمال آتش سوزی و حریق را افزایش می‌دهند، دوری کنید.

نکات مهم برای مصرف رنگ پلی آمید میانی HB

  • دو جزء از این رنگ را بیش از نسبت مشخص شده ترکیب نکنید.
  • حتما رنگ را در دمای مناسب با یکدیگر مخلوط کنید.
  • از قرار دادن رنگ آماده شده در معرض هوا و رطوبت محیط خودداری کنید.
  • آب و هوای محیط را قبل از آماده سازی رنگ پلی آمید مورد بررسی قرار دهید.
  • در آب و هوای مرطوب استفاده از این رنگ باعث تخریب و آسیب به آن می‌شود.
  • در صورتی که ساختار رنگ نامناسب است، حتما در مورد سالم بودن آن بررسی‌های لازم را انجام دهید.

قیمت و خرید رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید

در صورت نیاز به اجرای رنگ میانی اپوکسی با کیفیت بسیار بالا، می‌توانید این محصول را انتخاب کنید که در برابر محیط‌های اسیدی مقاومت بالایی دارد و می‌تواند حداکثر استحکام را در محیط‌های خورنده از خود نشان دهد. برای خرید رنگ میانی اپوکسی HB پلی آمید می‌توانید از طریق سایت رانا کیمیا فام که خود تولید کننده این محصول است اقدام کنید. در صورت نیاز به دریافت قیمت و اطلاع از نحوه خرید این محصول، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.