تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

۳ نمونه از پرکاربردترین انواع رنگ سیلیکونی

۳ نمونه از پرکاربردترین انواع رنگ نسوز سیلیکونی

۳ نمونه از پرکاربردترین انواع رنگ سیلیکونی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ نسوز سیلیکونی از جمله پوشش های رنگی می باشد که می تواند سطوح فلزی با حرارت بالا را از بروز زنگ زدگی و خوردگی و همچنین تغییر رنگ ناشی از اکسیداسیون فلز حفاظت کند. برخی از تجهیزات فلزی موجود در صنایع مختلف که حامل سیالات با دمای بالا هستند قابلیت پذیرش رنگ های معمولی را ندارند. چرا که به جهت دمای بالایی که در بدنه خود دارند می توانند به پوشش های رنگی غیر مقاوم نسبت به حرارت آسیب برسانند.

رنگ های نسوز با توجه به آن که بر پایه ترکیبات سیلیکون ساخته شده اند می توانند در برابر حرارت های بالا مقاومت خوبی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم سه نمونه از پرمصرف ترین رنگ های نسوز را که شامل رنگ نسوز سیلیکونی ۲۰۰ُُ درجه، ۴۰۰ درجه و ۶۰۰ درجه می باشد مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

بنابراین اگر قصد خرید هر کدام از این رنگ های مذکور را دارید می توانید با مطالعه این مقاله با جزئیات فنی و ویژگی های آنها آشنا شوید. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

رنگ سیلیکونی ۲۰۰ درجه

این نمونه از رنگ سیلیکونی غالبا به صورت تک جزئی عرضه می شود. اگرچه سایر نمونه ها نیز به همین صورت هستند که می توان آن ها را از لحاظ تعداد اجزای رنگ با یکدیگر یکسان در نظر گرفت. از نظر رنگ بندی تنوع بسیار بالایی دارند و به صورت سفارشی قابل عرضه هستند. ضخامت مورد اعمال این رنگ ها در محدوده میکرون می باشد به طوری که این ضخامت معمولا برابر ۲۵ تا ۳۰ میکرومتر است.

نرخ پوشش دهی این رنگها به نسبت بالا می‌باشد. درواقع به ازای حجم یک لیتر می‌تواند ۱۱/۶ متر مربع از مساحت سطح فلز را پوشش دهی کنند. البته ضخامت فیلم رنگ نیز تاثیر بالایی در نرخ پوشش دهی دارد. هر چقدر ضخامت بیشتر باشد به همان نسبت مصرف رنگ نیز افزایش می یابد. اما در مورد ارقام مذکور ضخامت را معمولاً ۲۵ میکرومتر در نظر می‌گیرند.

زمان خشکی رنگ های نسوز سیلیکون کوتاه می باشد. پس از اعمال اولیه تنها بعد از گذشت ۲ ساعت سطح رویه آنها خشک می شود اما همچنان لایه های زیرین رنگ مرطوب هستند. برای آنکه به خشکی کامل برسند لازم است که چند ساعت بیشتر در مجاورت آب و هوای ملایم محیط باشند.

مقاله پیشنهادی: رنگ نسوز صنعتی + کاربردها، طبقه بندی، ویژگی ها و اجرا

رنگ نسوز سیلیکونی ۲۰۰ درجه

رنگ سیلیکونی ۴۰۰ درجه

این نوع از رنگ سیلیکونی مانند نوع ۲۰۰ درجه رنگ بندی های متعدد ندارند. فام ظاهری یا رنگدانه این ترکیبات به رنگ آلومینیومی می باشد. پایان کار این رنگها به صورت براق و همچنین نیمه براق خواهد بود. وزن مخصوص این رنگها متعادل است. یعنی به ازای حجم یک سانتی متر مکعب تنها دارای جرم یک گرم هستند. از لحاظ نرخ پوشش دهی به ازای ضخامت ۲۵ میکرو متر و همچنین حجم ۱ لیتر می توانند مساحت ۱۳/۲ متر مربع را پوشش دهی کنند که قدری از نوع ۲۰۰ درجه بیشتر است.

با توجه به دانسیته و گرانروی ایده‌آلی که این رنگها دارند به راحتی قابلیت اجرا با دستگاه اسپری را دارند. در نتیجه با استفاده از این دستگاه ها سرعت عملکرد شما افزایش می یابد و میتوانید پروژه رنگ آمیزی خود را به سرعت به پایان برسانید. اما اگر می خواهید به صورت دستی این رنگ ها را روی سطوح اعمال کنید از تجهیزات ساده مانند قلمو نیز می توانید به کارگیری کنید.

قابلیت پذیرش پوشش‌های مجدد را دارند. اما اگر می‌خواهید لایه های بعدی رنگ نسوز سیلیکونی ۴۰۰ درجه را اجرا کنید بهتر است پس از اعمال لایه اول متناسب با دمای محیط چند ساعت صبر کنید تا لایه اول به درجه مطلوبی از خشکی برسد و بعد از آن می توانید لایه بعدی را اعمال کنید. البته برخی از این ویژگی ها در مورد رنگهای ۲۰۰ درجه نیز صدق می کند.

مقاله پیشنهادی: رنگ اپوکسی کاشی (سرامیک) چیست و چه ویژگی ها و امتیازاتی دارد؟

رنگ نسوز سیلیکونی ۴۰۰ درجه

رنگ سیلیکونی با تحمل دمای ۶۰۰ درجه

رنگ سیلیکونی با تحمل دمای ۶۰۰ درجه کاربردهای بسیار وسیعی دارد. شما می توانید این رنگ ها را بر روی سطوحی که پذیرای رنگ سیلیکونی ۲۰۰ درجه و ۴۰۰ درجه هستند نیز استفاده کنید. با توجه به قدرت تحمل بالایی که رنگ نسوز سیلیکونی ۶۰۰ درجه دارد در پروژه های سنگین تر مانند پوشش‌دهی دودکش های صنعتی، مخازن تحت فشار و همچنین لوله های حامل سیالات با دمای بالا قابلیت استفاده دارند.

محدوده ضخامت قابل اعمال این رنگ ها در برابر۲۰ تا ۲۵ میکرومتر می باشد. قدرت یا نرخ پوشش دهی این نمونه از رنگ های سیلیکون به ازای ضخامت ۲۰ میکرومتر و حجم ۱ لیتر ۱۵/۵ متر مربع است. مانند نمونه های قبلی قابلیت اجرا با دستگاه اسپری را دارند اما باید تنظیمات نازل اسپری را همواره در اولویت قرار دهید تا بتوانید کل سطوح را به صورت یکدست و یکنواخت پوشش دهی کنید.

ابعاد نازل را ۱/۶ تا ۱/۸ میلیمتر در نظر می‌گیرند. رعایت چنین موارد فنی قطعاً بر روی نتیجه کار تاثیر مثبت دارد. لذا در پروژه های رنگ آمیزی، کسب نتیجه رضایت بخش همواره منحصر به کیفیت بالای رنگ ها نمی شود بلکه ما باید در اجرا نیز بهترین عملکرد را داشته باشیم.

چه نکاتی را باید در زمان خرید رنگ های مقاوم به حرارت رعایت کنیم؟

اولین نکته ای که باید مد نظر قرار دهیم این است سطح مورد نظر دارای چه محدوده دمایی می باشد؟ به عنوان مثال شما نمی توانید بر روی سطوح فلزی که دارای دمای ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد هستند یک رنگ سیلیکونی با تحمل دمای ۲۰۰ درجه را اعمال کنید. زیرا در چنین شرایطی رنگ قطعاً نمی تواند عملکرد بهینه ای داشته باشد.

موضوع دوم مرتبط با حجم خرید رنگ می باشد. بهتر است قبل از خرید یک ارزیابی دقیق در مورد مقدار حجم مورد نیاز داشته باشید تا بتوانید رنگ ها را بر اساس مساحت سطح موجود خریداری کنید.

مقاله پیشنهادی: انواع رنگ مقاوم به حرارت

چه نکاتی را باید در زمان خرید رنگ های مقاوم به حرارت رعایت کنیم؟

دریافت مشاوره در جهت خرید انواع محصولات رنگی از شرکت رانا کیمیا فام

یکی از تولیدات گسترده که در شرکت رانا کیمیا فام وجود دارد انواع رنگ سیلیکونی می باشد. سه نمونه بالا جزو پر کاربرد ترین رنگ های مقاوم به حرارت می باشد که شما می توانید جهت دریافت اطلاعات مرتبط با قیمت محصولات و همچنین جزئیات بیشتر آنها با شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما همواره در قالب مشاوره اطلاعات دقیق و جامعی را در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.